Auteur Topic: [ België ] Expeditie Robinson op VIER  (gelezen 21948 keer)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #40 Gepost op: 9-10-2018, 14:10:07 »
Jammer dat Luc Angelo niet volgde!

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #41 Gepost op: 12-10-2018, 01:11:45 »
Wat een ontzettend mooie prestatie van Chloe tijdens de proef. Ze heeft me wederom verbaasd en het komt haar zeker toe.

Voor het verdere verloop van de aflevering was het wel wat jammer, daar de stemming in dit kamp wel een uitgemaakte zaak was. Hoewel ik persoonlijk weinig met Gilles had ( die inderdaad erg kinderlijk overkwam) vond ik zijn vertrek toch wel spijtig. Hij wilde heel graag door en moest het nu afleggen tegen een gewonde en iemand die liever andere mensen wil zien en zich daardoor wat afzondert.

Hopelijk is de samensmelting snel een feit, ben benieuwd hoe het dan zal gaan verlopen.
Het groepje Lesley, Imke, Arnaude lijkt het meest hecht, maar dit kan ook juist een gevaar wezen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #42 Gepost op: 12-10-2018, 14:21:48 »
Jammere exit.  Echter had hij het over een heel andere boeg kunnen gooien met Lesley omdat zij in de individuele fase direct een target zal zijn en haar alliantie met 3 andere dames die fysiek niet echt zo sterk zijn... waarschijnlijk keer na keer uitgedund zal worden.  Kamp Noord heeft zich uit principe in eigen vel gesneden door iemand te laten gaan die tijdens proeven met Lesley het meeste weerstand kan bieden... vanuit spelperspectief naar kracht toe was Robbe vanwege zijn blessure of emilie (die later ook mogelijk een switchvote kan zijn) beter geweest.

Bij kamp zuid valt het me vooral op dat Nele heel aanwezig is, luc is beetje de puppetmaster en chloe... mooie prestatie tijdens de proef maar vind haar best vermoeiend...  Anton die het gevoel heeft dat het oerkamp niet gaat complotten... lekker naief ;-)

Benieuwd naar volgende week naar het conflict tussen Emilie en Lesley >:D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #43 Gepost op: 12-10-2018, 15:16:29 »
Ik begon eigenlijk wel sympathie te krijgen voor Gilles, ik had gehoopt dat Emilie er uit was gegaan in plaats van hij :-\\

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #44 Gepost op: 13-10-2018, 00:12:35 »
Ik vind kamp Noord maar raar. Die Imke zegt nooit iets, Lesley is overactief en Emilie begint te trippen. Arnaude en Imke zijn de stille wolven in schaapskleren.

Zuid is nu stukke leuker! Vind eigenlijk elk lid van Zuid wel oke. Met Chloe en Nele als positieve uitschieters!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #45 Gepost op: 21-10-2018, 21:00:04 »
Boeiende aflevering. Tis wel duidelijk dat Lesley de proef gaat winnen volgende week.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #46 Gepost op: 22-10-2018, 16:39:43 »
Ik vond het echt een mooie aflevering. Ik ben op de een of andere manier iedereen meer gaan waarderen ofzo. En ik vind het alsnog niet zo erg dat Emilie weg is. ::hypocriet::

Wat me opviel: Emilie en Imke stemden op Lesley. Lesley en Robbe stemden op Emilie, want Arnaude stemde op Robbe en ik neem aan dat Robbe niet op zichzelf stemt.
De stem van Lesley had je al gezien, maar heeft Robbe op zijn briefje nou serieus hartjes op de I geschreven? ::rofl::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #47 Gepost op: 23-10-2018, 20:35:58 »
En lmke die nu tevens in het vizier van Lesley staat...  Hadden ze de samensmelting al in het oog om net ervoor Lesley er uit probeert te werken?   Met robbe of lesley uit je team kan je enkel maar hopen op een niet fysieke proef om deze te winnen...

Des te meer hoop ik dat Lesley het nog redelijk lang kan trekken al denk ik dat luc zijn pijlen ook al op haar gericht heeft.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #48 Gepost op: 26-10-2018, 03:44:27 »
Deze aflevering was echt op elk vlak waardeloos  ::ohno::

Tot nu toe was het een fijn seizoen, maar hoe snel kan iets omslaan.

- Hoe kan je als productie zo'n achterlijke proef selecteren voor zo'n belangrijk moment. Robbe kwam als eerst aan op het strand, door snel te puzzelen en te zwemmen. Hij kiest vervolgens een verkeerde plek om te graven ( wat puur toeval en willekeur is) en vliegt hierdoor bijna uit de expeditie. Deze proef was gewoon puur een loterij.

- Verder word ik nogal moe van Annick. Als je zo verliefd bent op je team en je wilt offeren, ga dan lekker weg. Je speelt om te winnen, niet om een buffer te slepen. Verder was het vrij oneerlijk om je koffer aan Nele aan te bieden, terwijl Luc, Robbe en Chloe ook nog aan het graven waren.

- Tip voor de redactie/ productie. Als je 9 mensen filmt op een ander strand, met een fris voorkomen en 1 persoon op een ander strand met nog de zandkorrels op haar gezicht, dan weten wij wel wie er uit is.

- Tip 2 voor de redactie/ productie. Als je in de promo voor de reclame Annick schreeuwend laat zien met Anton en Fre en hun bandana om of bij zich. Dan weten wij dus al dat die 3 mensen door zijn.

- Jammer dat het ene kamp al een hele lijst klaar heeft liggen om het andere kamp weg te sturen. Ik hoop op een twist want anders gaat het wel heel voorspelbaar worden.

- Lesley mag wel iets minder aangevallen doen. 2 stemmen tegen op 4 eilandraden en ze is gelijk van slag. Gebrek aan reflectie om niet in te zien dat zulk heftig gedrag niet tot weerstand kan leiden.

Hopelijk trekt dit volgende week wel weer bij en ik verwacht nog wel wat vuurwerk de komende tijd.


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #49 Gepost op: 26-10-2018, 14:56:08 »
De proef kon idd anders gedaan worden, zo vond ik het delen/afkijken van de oplossing tussen luc en anton iets wat vermeden had kunnen worden.  Qua fair play zou hij hier als eerste eruit gepikt moeten worden in het afvallersduel dat robbe en chloe hebben moeten doen.

Ik krijg de indruk dat er meer speelt tussen Lesley en Imke.  Waarbij de laatste echt wel een hypocriet kantje heeft : enerzijds heel enthousiast naar haar toelopen als ze als 2de de tafel vervoegd, maar dan op het solo interview haar achter de rug met de grond gelijk maken.   ::niet-ok::  Misschien te jong en/of te onervaren om op een tactvolle manier kleur te bekennen... want ze zegt het ene en haar lichaamstaal zegt het andere  ::vergroot::

Het lijstje is enkel voor de eerste 4 die afvallen, kans is groot dat Imke haar extra stem op Lesley verbrast en zo zelf op de zelfde moment zoniet later eruit vliegt.  Ook is het afwachten hoe winnaarseiland gaat werken.

Chloe eruit, tja naar de uitleg van Robbe naar de andere 3 dames toe bleek ze toch misschien wel tactisch inzicht te hebben, echter denk ik dat het meer een volgertje van Luc was.

Momenteel heb ik Lesley en Robbe als favorieten.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #50 Gepost op: 26-10-2018, 17:26:10 »
Arnaude en Fré ::love::

Ze waren niet zo goed in het geheimhouden van wie er door gingen. Op de site stond er een filmpje onder aflevering acht met iets van: “Chloe: ‘er kwam zo’n zwart straaltje uit’”. En volgens mij kwam er niets zwarts uit het kistje, dus wist je al dat Chloé de Eetproef moest doen.
Wel echt sneu dat ze er uit is. Ik had gehoopt op een tweede kans voor haar.

En een winnaarseiland... ::) Hier óók al.

Ik vond Annick wel symphatiek, maar aan de andere kant denk ik, had dan Chloé gered en was zelf weg gegaan. Je voor Nele willen opofferen maar de anderen uit je complot laten ‘stikken’. Wel lief hoe ze zo blij was toen ze als negende dat vlot verliet met de puzzel en zo blij was. ::rofl::

Een paar grappige uitspraken:
Fré: “Mijn buik plakt tegen mijn rug.”
Luc: “De zes musketiers” (Goh, origineel. :P)
Chloé: “Opeten, Chloe. Gewoon opeten. Het is kip.”
Nele: “Dat is lekker, dat is chocoladecake”

Opzich wel tof dat het nu 5-5 is in plaats van 6-4. Dat maakt het nog iets eerlijker want het zou wel naar zijn als Lesley, Imke, Robbe en Arnaude er achter elkaar uit gestemd zouden worden.

Voorspellingen: Imke en Lesley gaan het dom spelen waardoor ze uiteindelijk toch er uit gaan. Anton word door de anderen niet echt geliefd omdat hij zei dat hij vals had gespeeld. Annick offert zich nog een keer echt op en Nele vind het over een tijdje wel goed geweest.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #51 Gepost op: 27-10-2018, 15:30:34 »


Opzich wel tof dat het nu 5-5 is in plaats van 6-4. Dat maakt het nog iets eerlijker want het zou wel naar zijn als Lesley, Imke, Robbe en Arnaude er achter elkaar uit gestemd zouden worden.



Hangt beetje van de werking van winnaarseiland af... al zoals vorig jaar (nederland) de mensen met immuniteit (op het eiland) niet mogen/kunnen stemmen en er gaat iemand van de zuid naar daar komen ze in de minderheid..  men zou uit tactische overweging in een alliantie dan geen immuniteitsproef mogen winnen.  ::vergroot::

Betreft grappig en ook wel beetje genant;  Ik ben al blij dat Team zuid is afgestapt van die mislukte Power-Rangers-arm-kruis-beweging die bij de kreet hoorde in het begin.  ::)

Ook een grappig moment was Luc die de aanmoediging van Bartel tijdens het graven niet zo kon appreciëren.   En zei dat hij die peddel tussen de tanden van hem wilde steken.  >:D
« Laatst bewerkt op: 27-10-2018, 15:37:32 door reaver »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #52 Gepost op: 29-10-2018, 17:19:49 »
Afgelopen twee afleveringen bijgekeken. Blijft een sterke groep kandidaten hoor ::ok::. Mooi ook hoe in beide afleveringen eigenlijk rivalen recht tegenover elkaar stonden. Lesley vs Emelie en Chloé vs Robbe.

Lesley heeft op sociaal gebied heel erg haar eigen ruiten ingegooid. Ze loopt al veel risico als fysieke kracht maar ze had een goed complot, door haar achterdocht lijkt ze nu vrijwel kansloos geworden. Ze zal misschien door winnaarseiland nu nog wel door kunnen gaan een tijdje, maar er komen zeker proeven die andere kwaliteiten testen, puzzelen, balans, tactiek en een dosis geluk. Het gaat een keer fout.

Chloe eruit, tja naar de uitleg van Robbe naar de andere 3 dames toe bleek ze toch misschien wel tactisch inzicht te hebben, echter denk ik dat het meer een volgertje van Luc was.
Ik denk dat je daar Chloé onderschat ::vergroot::, die was zeer bewust tactisch bezig. Jammer dat ze eruit is ook daardoor. 

Favorieten van mij zijn: Imke, Arnaude, Nele en Fré.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #53 Gepost op: 1-11-2018, 12:16:08 »
Mislukte samensmeltingsproef idd. Puur geluk.

Chloe gaat echt een gemis zijn voor dit programma, zo jammer dat zij er uit ligt door zo’n random proef.

Het boeit me nu eigenlijk niet zo wie er wint, als het maar niet Anton of Robbe is.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #54 Gepost op: 1-11-2018, 13:34:12 »
Ik ben voor Nele, ben echt blij dat zij het laatste kistje vond. :)

Ik ontdekte vandaag dat er een heuse carpool karaoke is met alle afvallers! Thomas zit achter het stuur. De filmpjes zijn te bekijken op YouTube. :D

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #55 Gepost op: 2-11-2018, 00:19:41 »
Deze exit van Lesley zat er al wel aan te komen. Ik vond het een beetje een dubbel gevoel.
Ergens irriteer ik me enorm aan het gedrag van Lesley, zo aanvallend en ze weet van geen stoppen.

Maar aan de andere kant klopt haar gevoel wel en heeft men al dagen ( met Luc en Annick als aanstichters) over haar lot bepaalt.

Wel fijn dat Arnaude trouw bleef en Lesley en mee stemde op Annick. Tevens ook leuk dat Robbe van bijna uitgeschakeld zijn nu triomfeerde tijdens de proef. En dat hij zo genoot van het alleen zijn.

Voor volgende week hoop ik dat Annick eindelijk daadwerkelijk zal gaan vertrekken. ben haar echt wel beu. Daarna ligt het spel meer open en hoop ik dat een aantal mensen met plannetjes op de proppen zullen komen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #56 Gepost op: 2-11-2018, 14:23:53 »
Ik vind het eigenlijk best zielig te zien dat bijna een hele groep zich tegen een persoon keert die vaak groot aandeel had in de winst voor de groep.   Lesley haar sterkte is ook tevens haar zwakte in dit spel.
 Het moet enorm frustrerend zijn voor haar om Annick van lone wolf naar packleader tegen haar te zien evolueren en vooral omdat ze verschillende keren aangaf dat het voor haar niet meer hoefde.   Maar haar exit had ze zelf beetje in de hand met die stemmen.  Met 5 stemmen kon ze een duel afdwingen, met alle 6 was ze een ronde verder en had ze alsnog een kans. (zie naar carlos...) 

Het rare vind ik dat niemand Imke als een bedreiging ziet met haar extra stem en zeker omdat ze ze het goed doet in de proeven en zelfs een grotere bedreiging vormt voor de anderen dan Lesley.  Of ze mentaal klaar is voor het spel dat nog te wachten staat...

Misschien dat er eens een dubbele eliminatie komt om er een beetje spanning in te brengen... momenteel is het vrij duidelijk dat Annick de volgende is (al dan niet vrijwillig) of ze moest per ongeluk een proef winnen.


Momenteel is de gunfactor op winst voor Robbe.



Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #57 Gepost op: 2-11-2018, 16:24:07 »
Dan zie je in het voorstukje dat Annick weer eens een keer naar huis wil. Come on. Had dan of niet meegedaan of jezelf waardig laten gaan en niet zo sluw dat je iemand als Chloé en Lesley naar huis laat gaan om dan zelf weer eens te zeggen dat ze zelf weg wilt. Ik vind het onaardig hoe ze over Lesley aan het praten was, ik vond dat echt niet kunnen.

Ik vind Arnaude wel weer lief, hoe ze trouw bleef aan Lesley en niet meeging met de groep :) Robbe zit helemaal op z’n plek daar op winnaarseiland, ik hoop voor hem dat hij daar nog even kan blijven. Ik ben wel benieuwd naar volgende week.

Leuk trouwens dat het fenomeen ‘6 stemmen’ pas gezegd werd op de Eilandraad, dat maakte het toch net iets spannender.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #58 Gepost op: 2-11-2018, 20:10:16 »
Goeie aflevering! Veel meer de sociale kant van het spel in plaats van het zuivere complotwerk, plus Robbe die heerlijk aan het genieten is op Tayak (dat is het eiland waar Marian, Klaas en Sandra ook zaten drie jaar terug! Sandra en Klaas hebben daar veel kunnen vissen, dus dat biedt perspectieven voor Robbe).

Chapeau voor Lesley, ze is dicht bij zichzelf gebleven, ze heeft zichzelf niet voorgelogen. En inderdaad: ze motiveerde iedereen, als personal trainer, speelde een open en eerlijk spel, heeft veel bijgedragen aan de winst voor haar team. En na de hussel kreeg ze plots haar kampleden tegen zich, en nu na de samensmelting had ze vrijwel iedereen tegen zich. Ik kan me wel voorstellen dat het lastig kan zijn om goed op te schieten met iemand die direct is en zegt wat ze denkt, maar toch wringt het ergens, net wat Lesley zelf ook aanvoelde. Fijn dat ze Arnaude nog aan haar zij had.

Over de eilandraad: enerzijds tof dat ze pas op het moment zelf te horen kregen hoe ze hun stemmen konden inzetten, dat maakt het lekker spannend, anderzijds was de groep er nu niet goed op voorbereid (en voor de komende eilandraden wel). Als Lesley deze opzet van tevoren had geweten, was ze misschien meer op het eiland gaan polsen of er wellicht nog iemand was die op Annick zou gaan.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #59 Gepost op: 3-11-2018, 23:28:41 »
Ik had hetzelfde als Jorge met Lesley. Aan de ene kant denk ik dat haar sociale spel zwak was, zelfs wanneer ze duidelijk buiten de groep lag kwam ze aanvallend over. Haar gesprek met Nele was vrij intimiderend vooral tegen iemand die helemaal buiten de situatie staat en haar eigenlijk gewoon nog niet kent.

Aan de andere kant maakte ze zeker wel goeie punten en hoopte ik stiekem wel dat ze gewoon al haar 6 stemmen er tegenaan zou gooien en zou gaan knokken tegen de groep. Was interessant geweest om te zien. Ja jammer dat ze weg is, wel een verlies voor het programma.

Leuk ook dat de 6 stemmen twist pas op de eilandraad werd aangekondigd waardoor we niet een hele aflevering stemmen tellen kregen maar echt het sociale deel van het spel zagen ::bravo::. Nele en Arnaude is een soort voorbestemde vriendschap die je kon zien aankomen, erg leuk dat het ook echt zo is :). Ik was al even bang dat ze zich teveel vast gingen houden aan oude kamplijnen maar dat lijkt me onder andere door deze vriendschap niet te gaan gebeuren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human