Auteur Topic: [ België ] Expeditie Robinson op VIER  (gelezen 21949 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Gepost op: 8-09-2018, 10:48:02 »
Afgelopen donderdag is ook Expeditie Robinson in Vlaanderen begonnen, met onbekende Belgen.
Deze afleveringen zijn, net als bij De Mol, voor Nederlanders terug te kijken via de website van VIER

Afleveringen:

Aflevering 1
Aflevering 2
Aflevering 3
Aflevering 4
Aflevering 5
Aflevering 6
Aflevering 7
Aflevering 8


Let op, dit topic kan spoilers bevatten indien je de aflevering nog niet gezien hebt! Dus betreden op eigen risico. Ik zal de openingspost proberen bij te houden met linkjes naar de afleveringen.

Graag dit topic ook vrijhouden van discussies over de Nederlandse ER, zodat Belgische kijkers daar weer niet over gespoilerd worden. ;)
« Laatst bewerkt op: 27-10-2018, 16:54:25 door Daisy »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #1 Gepost op: 8-09-2018, 11:19:46 »
Wat leuk dat er nu een topic voor is! :) Ik vond het echt een leuke aflevering. Hoewel ik de twist niet heel erg spectaculair vond. Het was redelijk te verwachten dat
Spoiler: verloop van de aflevering (klik om te tonen/verbergen)
De teamproef vond ik leuk, redelijk simpel maar toch leuk om te zien. De puzzel vond ik echt te makkelijk. Die zat vorig jaar in de Nederlandse serie.
En leuk dat er gelijk een Eilandraad was en
Spoiler: afvaller (klik om te tonen/verbergen)
Mijn favoriet is
Spoiler: een niet-afvaller (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb nu al zin in de volgende aflevering! :D

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #2 Gepost op: 8-09-2018, 15:56:30 »
Leuke eerste aflevering, heel benieuwd naar de rest van het seizoen! ::bravo::

Heel fijn ook dat het kamp van Imke won nadat de grote sterke mannen zo zeker waren dat zij gingen winnen :)

Hopen dat Nele volgende week niet zo makkelijk weggestemd wordt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #3 Gepost op: 8-09-2018, 22:41:54 »
Leuk, dankje Daisy voor het openen van het topic! :D

Geweldige aflevering, er gebeurde constant iets, en er was ook geen gekonkel, aan het eind plots een eilandraad. Er mag van mij best wel wat gekonkel zijn, maar niet heel de aflevering moet daarom draaien, vind ik.
Kamp Noord is  ::love::  ::love::
Kamp Zuid zitten me veel te veel haantjes. Ik hoop ook dat Nele daar niet het volgende slachtoffer van wordt.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #4 Gepost op: 8-09-2018, 22:44:45 »
Goede eerste aflevering met leuke diverse mensen. Ik ga blijven kijken. :)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #5 Gepost op: 9-09-2018, 14:05:41 »
Goede eerste aflevering met leuke diverse mensen. Ik ga blijven kijken. :)
Dit en ik ben ook heel blij dat er weer een belgische serie is. Hier heb ik heel lang op gewacht. Ik had zelfs hard getwijfeld om me ook in te schrijven. (Wat ik uiteindelijk toch niet heb gedaan)
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #6 Gepost op: 10-09-2018, 14:42:39 »
Leuke eerste aflevering ::ok::, ook weer even wennen want de Belgen zijn weer heel anders dan de Nederlanders, Amerikanen en Australiërs. Dingen die opvielen waren bijvoorbeeld dat er tot nu toe 0 strategie was, geen allianties en er werd ook niet in beeld gebracht dat er gesproken is over de stemming. Ander ding dat opviel was dat schijnbaar Lisa is weggestemd omdat ze teveel credits nam voor het vuur maar hier geen confrontatie over was (wat in de andere varianten, zeker met Nederlanders, wel was gebeurt).

Dat het underdog team gelijk wint was erg fijn, leuk team, daar zitten tot nu toe mijn favorieten in ::ok::. Ze hebben de proef echt ook gewonnen omdat ze een slimmere tactiek hadden. De puzzel was wel veel te makkelijk, die had wel wat moeilijker gemogen.

Benieuwd naar de rest van het seizoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #7 Gepost op: 10-09-2018, 17:08:29 »
Kamp Noord is leuk, van Kamp Zuid alleen de vrouwen. Die mannen van Kamp Zuid zie ik liever 1 voor 1 vertrekken..
Frankje Lapi

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #8 Gepost op: 11-09-2018, 01:30:31 »
Ik vind vooral Jonas niet prettig. Die mag van mij wel weg.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #9 Gepost op: 14-09-2018, 16:41:19 »
Zo, net gekeken. En wat een aanrader is dit als je van spannende Eilandraden houdt! Je wist wel tussen wie het zou gaan, maar het lag toch dicht bij elkaar :o

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #10 Gepost op: 14-09-2018, 16:57:11 »
Kamp Noord is  ::love::  ::love::
Kamp Zuid zitten me veel te veel haantjes. Ik hoop ook dat Nele daar niet het volgende slachtoffer van wordt.
Oh oeps, ik haalde de kampen door elkaar. Kamp Zuid vind ik dus geweldig, Kamp Noord totaal niet. Gelukkig komen de vrouwen daar goed voor hun rechten op nu!
Ik vind vooral Jonas niet prettig. Die mag van mij wel weg.
Heel erg eens.

Zo jammer van Thomas. :( Hij was wel m'n favoriet uit Zuid, met al z'n humor en gezelligheid. Maar Imke, Anton, Lesley, Emmelie zijn ook heel tof. En Fré was niet heel aardig, maar had echt spijt van z'n gedrag, dus ik vind dat hij een tweede kans verdient. ::jaja::
Hopelijk volgende week weer kamp Noord naar de eilandraad en dat er dan een macho mannetje uitvliegt.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #11 Gepost op: 14-09-2018, 23:41:56 »
pfoe over tactisch falen gesproken. Is het 3-3, stemmen beide heren waar het om gaat op een random ander iemand. Ik snap dat echt niet ::ohno::. Wel een spannende eilandraad, maar raar dat er geen herstemming is.

Ook opmerkelijk dat beide versies, Nederland en België, precies dezelfde proef hebben in dezelfde aflevering :o.

Jonas is super irritant, die mag inderdaad snel weg ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #12 Gepost op: 15-09-2018, 15:51:58 »
Denk dat NL en BE hebben afgesproken de proeven te delen ofzo. De proef die volgende week komt, komt ook volgende week in Nederland volgens mij.
Frankje Lapi

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #13 Gepost op: 15-09-2018, 19:39:59 »
En ook al het vuurstokje weg in aflevering 2. Verdacht! Gejat door de crew? :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #14 Gepost op: 15-09-2018, 23:13:15 »
Hahah, scripted reality.

Die proeven worden door elk land dat robinson opneemt gebruikt. Dus ik verwacht wel elke week dezelfde proeven

Ik vond de proef heel prettig in beeld gebracht. En eigenlijk sowieso de hele aflevering. Ik kreeg weer echt het Robinson-gevoel. Ik vind het wel jammer dat ze niet terug de Robinson-proef invoeroen want dat had ik wel een beetje gehoopt maar er is genoeg te beleven. Goede cast vooral en ik ben erg benieuwd naar de volgende aflevering.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #15 Gepost op: 17-09-2018, 21:16:57 »
Na 2 afleveringen enkele gedachtegangen.

- Iemand dat als eerste van de balk tuimelt, niet verkozen wordt in een team krijgt een 2de kans nadat iemand is weggestemd met een privilege. (vuurstick en en ronde verder zonder stemming) 
Imo wel leuk voor de persoon in kwestie want ze behoort tot mijn favorieten)

- het eerste team dat een proef verliest is dus terug voltallig.   :-\\

- na 5-6 dagen is er niemand van het underdog kamp dat primitief vuur kan maken.   ???

- Het 5 jaar tussenuit zijn bij de Belgen heeft blijkbaar wel afbreuk gedaan op tactiek.  ;D


Productie heeft goede bende gecast, benieuwd hoe lang het duurt voor er iemand echt mentaal gaat breken  >:D

« Laatst bewerkt op: 17-09-2018, 21:21:27 door reaver »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #16 Gepost op: 19-09-2018, 00:55:11 »

- Iemand dat als eerste van de balk tuimelt, niet verkozen wordt in een team krijgt een 2de kans nadat iemand is weggestemd met een privilege. (vuurstick en en ronde verder zonder stemming) 
Imo wel leuk voor de persoon in kwestie want ze behoort tot mijn favorieten)

- het eerste team dat een proef verliest is dus terug voltallig.   :-\\

Dit zijn wel echt scheve dingen inderdaad. Het eerste team dat een proef verliest heeft er geen schade aan en krijgt er ook nog eens een vuurstick bij 😂

En die Oona heeft 2 daagjes alleen moeten overleven om een stemronde verder te geraken en een privilege te krijgen, :o

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #17 Gepost op: 19-09-2018, 17:42:19 »
Dit zijn wel echt scheve dingen inderdaad. Het eerste team dat een proef verliest heeft er geen schade aan en krijgt er ook nog eens een vuurstick bij 😂

En die Oona heeft 2 daagjes alleen moeten overleven om een stemronde verder te geraken en een privilege te krijgen, :o

Betreft de vuurstick denk ik dat ze beetje mosterd hebben gehaald bij de Amerikaanse reeks, daar kreeg men als je primitief vuur kon maken zo'n ding bij de eerstvolgende eilandraad of proef.  echter was het vaak ook bij winst van de eerste proef men een beloning kreeg onder de vorm van zo'n stick.  Echter dat nu 1 persoon mag bepalen wat ermee mag gebeuren is nieuw...

Benieuwd of deze nog werkt is nadat deze in het vuur heeft gelegen.  zo'n stick vat niet snel vuur maar kan door de hogere temperaturen wel veranderen van structuur zodat er beduidend minder vonken vanaf komen...




Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #18 Gepost op: 20-09-2018, 11:46:27 »
Super dat er een nieuw seizoen is! Maar toch wel vreemd om zien hoe men het spel niet speelt... Gewoon de wet van de sterkste en jezelf niet proberen te redden lijken de onuitgesproken regels. Oordelen op sympathie dan maar, 't heeft ook zijn charme. Noord dus.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2018, 00:45:34 door planetwave »

Offline Blablab

  • Winnaar pool Expeditie Robinson 2017
  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #19 Gepost op: 20-09-2018, 22:06:50 »
Ik vond de 3 eerste afleveringen best wel leuk. Het is goed dat de nadruk op het overleven ligt, maar ik zou het persoonlijk nog wel iets interessanter vinden moest het tactische iets meer aan bod komen. Maar misschien wouden de makers de eerste afleveringen vooral het overleven in beeld brengen en komen er binnenkort meer complotten en bondjes.