Auteur Topic: [Kandidaat NL] Esther  (gelezen 88860 keer)

Offline Zeta

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #180 Gepost op: 3-10-2005, 23:20:56 »
Esther, ik kan hier alleen maar beamen dat je het in extreem moeilijke omstandigheden prachtig hebt gedaan, je hebt je niet laten verleiden om je te verlagen tot het hatelijk gedrag van je 'teamgenoten' en je hebt je ten allen tijde zeer waardig gedragen. Mijn bewondering voor jou steeg met iedere aflevering. Als explosieve ziel is dit een echt voorbeeld voor me! Hopelijk geef je door ER niet volledig je vegetarisch dieet op! Het spiegelt zo mooi je respect en inlevingsvermogen tov anderen wezens af.
Blijf vooral jezelf!  ::bravo::

Offline diwa

  • Forumlid
  • BRAM KORTEWEG is een loser
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #181 Gepost op: 3-10-2005, 23:35:52 »
Beste Esther
voor jou niets anders dan lof ,ongeloofelijk hoe jij met die bende looser kan omgaan ,ik vind dat jij dit spel al gewonnen hebt ,ik kan mij gerust inbeelden wat jij daar hebt moeten doorstaan door die onvolwassen bende kleinzielige zielepoten .
je hoorde daar als enige thuis ,ik vind het verkeert van de producktiemakers om jou zo te laten wegstemmen ,een onfaire strijd en onwaardig
met spijt in mijn hart zie ik je vertrekken ,het is onrechtvaardig maar voor hun tv .,fuck them
Weet dat jij iedereen in de ogen kan zien en die looserkes door 95 % (omdat de andere 5 % familie zal zijn )met de nek bekeken zullen worden
Ik wens je nog een fijne avond

Offline sjakie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #182 Gepost op: 3-10-2005, 23:49:15 »
 ::zwaai::
Ester for president, en Bak-ellende op dat eiland tussen die belgen.

edit crew
« Laatst bewerkt op: 4-10-2005, 00:08:15 door mapel »

Offline Ingrid1970

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #183 Gepost op: 4-10-2005, 00:20:39 »
 ::zwaai::Esther is voor mij de robinson van 2005, wat een kracht heeft dat mens, klasse hoor hoe ze zich er doorheen sloeg, jammer dat ik niet meer van je sterke mentaliteit kan genieten ::joehoe::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #184 Gepost op: 4-10-2005, 00:45:21 »
::zwaai::
::bravo::

Je was goed bezig
ook al zagen ze dat niet
spieren, mooi en pezig
o wat een verdriet

want nu ben je eruit
een beetje onverdiend
tot grote spijt van Zuid
Noord was nogal verblind

je betaalt het gelag
je moest gewoon gaan
duidelijk problemen met gezag
en niet met Gio's banaan

wat gemijmer van een Belg
voor 't wijffie met 'n hart van goud
fier mogen ze zijn op deze telg
zij laat vanaf nu niemand meer koud

;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Avalon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #185 Gepost op: 4-10-2005, 00:50:45 »
Lieve Esther!

Speciaal voor jou, ben ik toch weer ingelogd op deze site, en op dit forum, omdat ik er niet overuit kon vanavond hoe oneerlijk en onrechtvaardig voor jou deze expeditie verloopt. Hou het nog maar even in de tegenwoordige tijd, want het gaat er bij mij gewoon nog niet in dat je weggestemd bent nu door dit soort mensen?

Maar ik vind je een geweldige meid gewoon, met stijl en klasse, met humor, en met een enorme innerlijke maar ook fysieke kracht. Ondanks alles, nog zo vol met energie en met opgeheven hoofd en een vriendelijke glimlach, verliet je het toneel.

Als hier geen rehabilitatie opvolgt de komende weken tijdens het spel, of later door de kijkers ook inbreng te geven, dan is dit het allerlaatste seizoen dat ik nog wens te kijken naar Expeditie Robinson.





Offline jeroen23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #186 Gepost op: 4-10-2005, 03:44:46 »
wat ik niet begrijp:

je hebt immuniteit, en er kan je dus eigenlijk weinig gebeuren... waarom ga je dan zo lopen slijmen bij die 2 oudste kleuters van de klas ??? wie de bal kaatst, kan em terug verwachten... ik had dus bijvoorbeeld tegen john gezegd dat ie zich niet zo belachelijk kinderachtig moet opstellen, ik begrijp best dat hij er absoluut niet tegen kan dat hij nou zijn leiderspositie kwijt is, en dan nog wel aan een vrouw (wat een enorme kwal van een vent, ik ben blij dat er ook mannen bestaan zoals ik, die de vrouw als een volwaardig mens zien, en eigenlijk niet zo veel onderscheidt maken tussen man en vrouw) en dat ie moet ophouden met het hele boeltje te manipuleren, omdat de hele groep daar onder lijdt (zie maar hoe uitgeput iedereen nu is, en waarom denk je dat het eten op is? gestresste mensen eten veel meer, en verbruiken veel meer energie dan wanneer ze in een veel gemoedelijker sfeer leven)... john was het probleem en niet esther... hadden john en carl in het kamp van marnix gezeten, dan hadden ze wel anders gepiept... de jonkies van kamp zuid waaien ook maar een beetje mee, en zijn erg makkelijk te manipuleren

ook carl had ik flink de wind van voren gegeven, wat een achterbaks mannetje... ik weet niet precies hoe ik em op zn plaats had gezet, maar ik had zeker niet gaan proberen om vriendjes met em te worden, in tegen deel, ik had de groep laten zien waar deze 2 sukkels mee bezig waren, en zo de jonkies een kans te geven om hun eigen plan te trekken ipv zich te laten ompraten

dat esther een complot voorstelt aan de 2 jonkies was overduidelijk een zwakte bod, een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar was je echt zo radeloos?

goed, allemaal makkelijk praten van achter mn toetsenbord, maar hopelijk heb je geleerd dat je best wat assertiever mag zijn, en dat ook jij recht hebt op een mening... misschien heb je je te veel laten beïnvloeden door je eigen angst om vroegtijdig de expeditie te moeten verlaten, als dat zo is, dan is die angst uitgekomen en heb je eigenlijk je eigen vonnis getekent... JE HAD IMMUNITEIT, dus waar was je bang voor? om niet aardig gevonden te worden misschien?

ik denk dat je veel in je mars hebt, maar dat je ook nog een hoop te leren hebt... ik weet niet of je dit ooit zal lezen, maar als, dan wil ik je graag een hart onder de riem steken door je dit alles te vertellen, bijt maar lekker van je af, ook jij mag er zijn!
« Laatst bewerkt op: 4-10-2005, 03:49:18 door jeroen23 »

Offline kolibri

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #187 Gepost op: 4-10-2005, 07:30:03 »
heel jammer dat het zo is gelopen voor je maar er kom gerechterheid bij de samensmelting dek ik hoor esther zonde dat je er uit bent x x x x x x x x
kolibri

Offline josje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #188 Gepost op: 4-10-2005, 07:46:06 »
wat ik niet begrijp:

je hebt immuniteit, en er kan je dus eigenlijk weinig gebeuren... waarom ga je dan zo lopen slijmen bij die 2 oudste kleuters van de klas ??? wie de bal kaatst, kan em terug verwachten... ik had dus bijvoorbeeld tegen john gezegd dat ie zich niet zo belachelijk kinderachtig moet opstellen, ik begrijp best dat hij er absoluut niet tegen kan dat hij nou zijn leiderspositie kwijt is, en dan nog wel aan een vrouw (wat een enorme kwal van een vent, ik ben blij dat er ook mannen bestaan zoals ik, die de vrouw als een volwaardig mens zien, en eigenlijk niet zo veel onderscheidt maken tussen man en vrouw) en dat ie moet ophouden met het hele boeltje te manipuleren, omdat de hele groep daar onder lijdt (zie maar hoe uitgeput iedereen nu is, en waarom denk je dat het eten op is? gestresste mensen eten veel meer, en verbruiken veel meer energie dan wanneer ze in een veel gemoedelijker sfeer leven)... john was het probleem en niet esther... hadden john en carl in het kamp van marnix gezeten, dan hadden ze wel anders gepiept... de jonkies van kamp zuid waaien ook maar een beetje mee, en zijn erg makkelijk te manipuleren

ook carl had ik flink de wind van voren gegeven, wat een achterbaks mannetje... ik weet niet precies hoe ik em op zn plaats had gezet, maar ik had zeker niet gaan proberen om vriendjes met em te worden, in tegen deel, ik had de groep laten zien waar deze 2 sukkels mee bezig waren, en zo de jonkies een kans te geven om hun eigen plan te trekken ipv zich te laten ompraten

dat esther een complot voorstelt aan de 2 jonkies was overduidelijk een zwakte bod, een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar was je echt zo radeloos?

goed, allemaal makkelijk praten van achter mn toetsenbord, maar hopelijk heb je geleerd dat je best wat assertiever mag zijn, en dat ook jij recht hebt op een mening... misschien heb je je te veel laten beïnvloeden door je eigen angst om vroegtijdig de expeditie te moeten verlaten, als dat zo is, dan is die angst uitgekomen en heb je eigenlijk je eigen vonnis getekent... JE HAD IMMUNITEIT, dus waar was je bang voor? om niet aardig gevonden te worden misschien?

ik denk dat je veel in je mars hebt, maar dat je ook nog een hoop te leren hebt... ik weet niet of je dit ooit zal lezen, maar als, dan wil ik je graag een hart onder de riem steken door je dit alles te vertellen, bijt maar lekker van je af, ook jij mag er zijn!
Sorry maar jij lult ook uit je nek.
Moet je maar eens nadoen,om tussen zoveel vijandigheid te leven,zonder te proberen om toch nog een paar mensen op de hand te krijgen.

Esther ik heb veel respekt voor jou.Je ben voor mij een echte Robbinson.Ik kijk nu met veel plezier naar een groep die het echt niet meer gaan redden.En dat ze overgeleverd worden aan de groep die hun eens een koekje van eigen deeg gaan geven,na de samensmelting.Meis het ga je goed,ik keek met plezier naar jou.

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #189 Gepost op: 4-10-2005, 08:38:03 »
Ik vind het zo knap dat esther keer op keer probeerde om vriendelijk te zijn,te praten enz
sjeetje ,ik baalde echt dat ze eruit moest,wat oneerlijk zeg...
als je  kamp-zuid nu vraagt wat de reden is dat esther niet geacepteerd werd dan krijg je een of ander vaag verhaal te horen dat ze het niet konden accepteren dat ze het verhaal binnen stapte en leider was,een hutje met matras tot haar beschikking had(waar ze niet in sliep,maar goed!!)
en dat ze immu-nog-wat-  had!
kortom samengevat,al had ze helemaal niets gehad en gekregen,het was vanaf het begin duidelijk dat John en Carl geen Esther wenste en dat ze van hun absoluut geen kans zouden krijgen.
helaas hadden de andere kampleden geen ballen en rennen ze volgzaam achter de `stoere kerels`aan.......

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #190 Gepost op: 4-10-2005, 09:15:14 »
ik denk dat je veel in je mars hebt, maar dat je ook nog een hoop te leren hebt... ik weet niet of je dit ooit zal lezen, maar als, dan wil ik je graag een hart onder de riem steken door je dit alles te vertellen, bijt maar lekker van je af, ook jij mag er zijn!

Je lijkt John wel: 'Dat meisje moet nog veel leren, die komt zichzelf nog wel een keer tegen' ::)
sic transit gloria mundi

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #191 Gepost op: 4-10-2005, 09:21:08 »
Goed werk Esther! Echt hoe jij je hebt geweerd bij die lui, ik kots echt van ze!

En zul je zien, volgende week zegt Wim: Jaa ik stop ermee, ik hou het niet meer vol...
Some light in your eyes...

Offline Ruitdoorjebaksteen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zeg nooit nooit
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #192 Gepost op: 4-10-2005, 09:41:56 »
je hebt immuniteit, en er kan je dus eigenlijk weinig gebeuren... waarom ga je dan zo lopen slijmen bij die 2 oudste kleuters van de klas ??? wie de bal kaatst, kan em terug verwachten...

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten??? :o
Dat zou dan dus betekenen dat Carl en John ook tegen haar gingen 'slijmen', zoals het hier genoemd wordt. En slijmen deed ze zeker niet. Ze probeerde gewoon de leider te zijn die iedereen van haar verwachtte.
Als ze nou bitchy tegen deze twee oudste kleuters had gedaan, was het alleen maar erger geworden. En dan was ze alsnog haar identiteit daarna kwijt geweest...
Ik vind het heel knap en diplomatiek dat ze geprobeerd heeft om redelijk tegen Carl en John te zijn. Ik zou het haar niet na doen!

Offline M.Gieze

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • WEES JEZELF,ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN!;-)
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #193 Gepost op: 4-10-2005, 16:06:54 »
Esther,petje af meid!! ::ok::
Je hebt laten zien dat boven de anderen stond,dat je tot het laatst nog met respect en zelfs enigzins begrip over hen sprak,maakt duidelijk hoe intelligent jij bent en hoe dom zij zijn!!
Ik vind het nog steeds schandalig hoe jij behandeld bent en het is gewoon dood en dood zonde dat je de kans niet hebt gekregen...als je in het andere kamp had gezeten,weet ik zeker dat je bij de finale had kunnen komen!
Voor mij ben jij zowiezo een ware Robinson!!! ::bravo::
Gelukkig weet de rest van de wereld dat je echt een leuk mens bent,hihi!! ;D

Wees jezelf,er zijn al zoveel anderen

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #194 Gepost op: 4-10-2005, 16:26:35 »
ik weet niet of esther tot de finale had kunnen blijven. door haar sterke karakter zou ze wel een grote bedreiging zijn voor de anderen. uiteindelijk zou er toch op haar gestemd gaan worden. met een beetje pech ging ze er dan toch voortijdig uit. ik had haar wel de samensmelting gegund.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Tine1957

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #195 Gepost op: 4-10-2005, 19:10:12 »
Esther,

Met de minuut steeg mijn respect voor jou.  Je hebt het gewéldig gedaan.  Samen met mijn dochter heb ik voor jou geduimd, en met afgrijzen en pijn in het hart moeten vaststellen hoe jij geen enkele kans kreeg bij je kortzichtige en/of egocentrische kampgenoten.  Vreselijk om aan te zien, maar ongetwijfeld nog erger om te moeten ervaren, hoe machteloos een mens in zo'n situatie is ...  Jij mag hier maar één enkele conclusie uit trekken, nl. dat zulke dingen soms gebeuren in het leven zonder dat jou ook maar iets hoeft verweten te worden.  Blijf jezelf, je bent een klasse-vrouw !

Van harte !
Tine.

Offline koendit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #196 Gepost op: 4-10-2005, 21:24:58 »
Ook al heeft iedereen het hier al vele malen genoemd: ik wil toch even kwijt Esther dat ik je echt een fantastische meid vindt! Ik heb net precies, opgenomen vandaar iets later, gezien hoe je je deze aflevering weer fantastisch hield. Ik wil mijn waardering uitspreken over hoe netjes jij bent geweest. Ik kan best van mezelf zeggen dat ik mentaal aardig sterk ben, maar ik weet ook heel zeker dat ik me niet zo had kunnen houden zoals jou dat wél is gelukt. Vanaf mijn stoel voor de tv, hier in Nederland, werd ik gewoon agressief op de manier waarop ze jou behandelden. Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik snap ook nog steeds niet hóe ze iets tegen je kunnen hebben. Hun redenatie, en dan heb ik het  eigenlijk over die van Carl en John, is zo wankel als maar kan. Helaas kregen ze op de één of andere manier wel de groep mee, en dat is iets wat ik misschien nog minder kan begrijpen. Misschien mag ik het niet zo zeggen, maar ik vind Meredith, Wim en Marleen zwakke mensen.
Er zijn nog een paar dingetjes waar ik iets over wil zeggen. Dat is bijvoorbeeld het vermeende complot dat ze gesmeed zou willen hebben. Ik heb ook daar met open mond naar zitten kijken: niet omdat Esther dat zei, maar omdat Wim en Meredith zó ongelofelijk schijnheilig hun verhaal deden. ZIJ vroegen Esther om een gesprek over het stemmen, ZIJ noemden alle mogelijk situaties op, ZIJ zeiden dat zij het zwakst stonden, ZIJ insinueerden dat ze eigenlijk wel een complot zouden willen. En Esther noemde de enig overgebleven situatie op, en plots veranderden ze 180 Graden van koers. Werkelijk óngelofelijk!
Dan is er nog 1 dingetje wat ik onderuit wil halen uit de uitspraken van Carl: hij zegt bij de laatste eilandraad van Esther, dat dat was om de gelijkheid terug te halen. Reinste onzin! Want wie wilde er de allereerste eilandraad bij de andere kampleden slapen? ESTHER! Wie zeiden dat er zogezegd geen plek meer was en zeiden dat ze zich als leidster moest gedragen? CARL (en John... nog zo'n geval)!
Ik hoop Esther dat je dit komt te lezen en je zo gesterkt voelt in jezelf!
Respect!
« Laatst bewerkt op: 4-10-2005, 21:32:25 door koendit »

Offline pipolala

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #197 Gepost op: 4-10-2005, 21:33:10 »
De Robinson van dit seizoen en een prachtige vrouw waar ik wel een keer mee op stap zou willen gaan voor een leuke babbel. ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline estherfan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #198 Gepost op: 5-10-2005, 09:17:43 »
Ey allemaal,

Ik, als belg uit Vlaanderen, heb tevens héél véél respect voor Esther. Normaal gezien ben ik niet zo gekluisterd aan het programma, maar met Esther heeft dit verandering gebracht. Ik kon zelfs de tranen niet meer tegenhouden toen het definitieve lot heeft geslagen, de eilandraad. Het is ook de eerste keer dat ik me registreer op een forum, zelfs op een Nederlandse site, en dit weederom allemaal voor Esther! Toch hoop ik, zoals wellicht velen, dat ze toch nog een herkansing krijgt de volgende aflevering. Véél succes nog in je verdere leven! Ik vind het jammer dat ik je waarschijnlijk nooit eens op straat tegen ga komen ...

Groetjes een grote Estherfan

Offline twina

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #199 Gepost op: 5-10-2005, 10:10:54 »
Ook ik heb diepe bewondering voor Esther. Geweldig hoe zij toch altijd netjes bleef. Ik was al lang geflipt. Carl en zijn cluppie krijgen het nu gelukkig vast heel moeilijk, want het gaat gewoon zoals als Douwe al zei: Eruit met die gast. Ik hoop dat de mensen van zijn kamp er dan ook 1 voor 1 uitgeknikkerd worden. We zullen zien. Esther heeft gelukkig van het andere kamp leuke lieve reacties gehad, dat moet haar toch echt heel goed gedaan hebben. Esther, mijn complimenten hoor, GEWELDIG!!!!!! ::bravo:: ::bravo::