Auteur Topic: Expeditielid Ryan  (gelezen 16195 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Expeditielid Ryan
« Gepost op: 8-09-2003, 11:12:55 »
In dit topic kun je alles kwijt over Ryan.

Eerste info over Ryan:
Ryan: 37 jaar, zelfstandig ondernemer, komt uit Nederland

"Ik heb voor mijn vertrek heel bewust dingen afgesloten met familie en vrienden. Zo hoop ik niet al te veel last te krijgen van heimwee."

foto: AVRO-bode
« Laatst bewerkt op: 11-09-2003, 14:38:55 door Han13 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #1 Gepost op: 8-09-2003, 13:54:14 »
't eerste artikel over Ryan is al gespot op Mediawatchers:

Citaat
UDEN - Udenaar Ryan van Esch (37) ging Back to Basic. Hij was namelijk één van de deelnemers aan Expeditie Robinson 2003. In het survivalprogramma van Net 5 strijden acht mannen en acht vrouwen om als laatste over te blijven op een verlaten eiland in Maleisië. Na Meintje van den Brand die deelnam aan de editie van vorig jaar, is er nu dus voor de tweede keer een inwoner uit Uden te bewonderen in het populaire programma.
Ryan van Esch: "Al met al ben je twee maanden weg uit Nederland. Dat houdt in dat ik alles af moest sluiten voor wat betreft werk en privé. Ik heb in Uden een BMW-garage. Dat moet uiteraard allemaal goed afgehandeld worden."
"Ik verwachtte veel problemen met het gebrek aan eten te krijgen. Normaal gesproken eet ik ondermeer een brood per dag. Op de één of andere manier is me dat echter heel erg meegevallen. Wel ga je fysiek enorm snel achteruit, want vanaf het begin moesten we zelf in ons eten voorzien. En dat was echt minimaal. Ik ben maar liefst achttien kilo afgevallen, het meest van iedereen. Je merkt dan dat de reacties onderling aanmerkelijk anders worden door het gebrek aan eten. Dat leverde regelmatig heftige discussies op. Maar dat had ook te maken met de samenstelling van de groep. Zo was er een Officier van Justitie, een huisarts, een meubelmaker, een booking agent, een psycholoog, een vrachtwagenchauffeur, een kok en studenten in de groep. Dat heeft nog bepaalde positieve en negatieve gevolgen gehad. Voor mij persoonlijk zijn die echter overwegend positief geweest. Maar hoe verder je komt, hoe zwaarder de fysieke inspanningen worden. Dat merk je ook tijdens de proeven die uitgevoerd moeten worden. Geestelijk heb ik daar steeds 200% gegeven, maar fysiek kan het ineens afgelopen zijn omdat je je krachten kwijt raakt. Maar naarmate de expeditie vorderde kreeg ik wat ik fysiek verloor er in geestelijk opzicht bij. Vorig jaar hadden twee deelnemers 'voor de grap' rijst verstopt. Daar werd toen enorm heftig op gereageerd. Nu begrijp ik pas waarom dat was. Eten is echt prioriteit nummer één. Wanneer drie korrels rijst op de grond vallen, pak je ze op uit het zand en eet je die op. Toen ik net terug in Nederland was zag ik een kip lopen op straat. Mijn eerste reactie was: eten!! Op het eiland hebben we zelfs op varanen gejaagd. Er zijn maar een paar mensen die weten hoe ver ik ben gekomen. De rest moet maar lekker kijken. Ik kan wel verklappen dat er dit jaar, zeker naarmate de expeditie vordert, veel verrassingselementen zijn. Ook ik zit dus vanaf 14 september aan de buis gekluisterd."

Bron: Thuishaven

En ook nog 'n mooie foto van Ryan:

« Laatst bewerkt op: 8-09-2003, 13:57:08 door Han13 »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #2 Gepost op: 8-09-2003, 19:33:50 »
Van het artikel uitgaande, kun je dus wel verwachten dat Ryan ver gekomen is. Hij zegt immers dat ie 2 maanden weg was en hij heeft over veel verrassingselementen, tja, dan moet ie daar wel bij zijn geweest. Alleen weet ik niet zeker wat er met de afvallers gebeurt, gaan die gelijk trug naar Nederland of niet?

Groenenman

  • Gast
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #3 Gepost op: 8-09-2003, 19:57:14 »
18 Kilo afvallen doe je niet in een week dus hij zit er volgens mij lang in, ik gok zo'n maand  ???

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #4 Gepost op: 8-09-2003, 22:36:21 »
Alleen weet ik niet zeker wat er met de afvallers gebeurt, gaan die gelijk trug naar Nederland of niet?

Alle expeditieleden die afvallen vóór de samensmelting gaan gelijk naar huis. De deelnemers, die daarna pas afvallen, moeten nog in de buurt blijven, omdat ze later moeten stemmen wie de winnaar wordt. Zij verblijven geloof ik in 'n hotel tot 't einde van de expeditie.

We kunnen er dus denk ik wel van uit gaan dat deze Ryan iig niet weggestemd wordt vóór de samensmelting. En de 18 kilo doet me vermoeden dat hij ook na de samensmelting nog wel 'n tijd in de expeditie heeft gezeten...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #5 Gepost op: 9-09-2003, 09:24:02 »
tenzij ze natuurlijk het format hebben omgegooid...dat kan natuurlijk altijd.  :-\





trouwens ik zie ryan al helemaal voor me op een kokosnoteneiland..

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #6 Gepost op: 9-09-2003, 11:20:48 »
Ik dacht dat alle deelnemers voor deelname een contract moesten tekenen, waarin ze beloven niet met de media te praten voordat de uitzending waarin zij eruit gestemd zijn uitgezonden is. En dat ze daarna nog steeds niet mogen praten over de verdere ontwikkelingen op het eiland.

Maar blijkbaar heeft Ryan of zo'n contract niet ondertekend, of houdt hij zich er niet aan. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat ze bij SBS blij zijn met dergelijke interviews. We kunnen er nu wel redelijk van uit gaan dat die Ryan er voorlopig niet uitgestemd gaat worden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #7 Gepost op: 9-09-2003, 11:21:25 »
Alle expeditieleden die afvallen vóór de samensmelting gaan gelijk naar huis.
Is dat eigenlijk wel zo? Ik kan mij van 2 seizoenen terug nog ene Koenraad herinneren. Dit was die iet wat aparte Belgische arts die er voor de samensmelting uitgestemd werd maar later in de serie met 2 anderen mocht strijden om weer in de expeditie te komen, omdat iemand vrijwillig naar ging. Dat zou dus niet kunnen als de deelnemers direct naar huis zouden gaan voor de samensmelting... ???
Geniet nooit met mate...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #8 Gepost op: 9-09-2003, 11:45:02 »
Ja dat was idd zo Test. Misschien dat ze toen van te voren al hadden bepaald dat ze 3 expeditieleden, die eruit gestemd werden, 'n tijdje in de buurt zouden laten verblijven zodat ze nog terug zouden kunnen komen als er iemand vrijwillig zou opstappen. Vorig jaar zijn er ook 2 vrijwillig gegaan (Keo niet helemaal vrijwillig, maar hij was er iig niet uitgestemd), maar toen hebben ze er ook niet voor gekozen om er iemand anders voor in de plaats te laten komen. Er zal van te voren telkens wel gewoon 'n scenario bedacht zijn, waar uit voort komt wat er gedaan wordt als er iemand vrijwillig vertrekt. Vorige serie heeft men toen besloten om er niemand anders in te laten komen en gewoon niemand weg te laten stemmen bij de eilandraad. Er zijn toen dus denk ik ook geen kandi's achter de hand gehouden en zijn ze gewoon gelijk naar huis gegaan.

Goed mogelijk natuurlijk dat ze nu weer voor die andere optie kiezen en er iemand, die eigenlijk al afgevallen was, toch weer terug komt. Ryan heeft 't immers over 'verrassingselementen'  :-\

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #9 Gepost op: 11-09-2003, 10:02:03 »
Meer info over Ryan!

Sterrenbeeld: Ram
Waarom Robinson: "Ik wil back to basic en ervaren waar mijn grensen liggen. Zowel mentaal als fysiek. ik zal proberen zo ver mogelijk te komen en zolang mogelijk te genieten. Ik ben zo iemand die zichzelf doelen stelt en er zich vervolgens in vastbijt. Ik ben direct, confronterend en als ik een probleem met iemand heb, stap ik op hem of haar af. Ik ga geen spelletjes spelen en heb een hekel aan complotten."
Survivalniveau: "Ik ga altijd een keer per jaar op vakantie met de rugzak en zoek dan het avontuur op. Maar echte survivaltechnieken zoals eten zoeken en vuur maken, beheers ik niet. Wel ben ik een enorme sportfreak."

(Bron: ER-forum Ezboard )
« Laatst bewerkt op: 11-09-2003, 10:04:47 door Han13 »

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #10 Gepost op: 11-09-2003, 12:57:17 »
Dit is dus gezien het interview waarschijnlijk een kandidaat die wel geruime tijd aanwezig zal zijn.
Gek zijn is gezond

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #11 Gepost op: 15-09-2003, 01:03:24 »
nou, daar ben ik blij mee.....
Ryan die er voorlopig niet uitgaat, ik vond hem in de 1e aflevering de minst sympathieke van het stel, dat heb ik dus weer ;D

aan de andere kant levert dat wel leuke tv-beelden op (ik herinner me nolleke.....), hoop ik dan maar.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #12 Gepost op: 15-09-2003, 08:33:23 »
Ik denk dat Ryan nog wel bij gaat draaien. Hij heeft bij de eilandraad nu duidelijk gemerkt dat hij niet zo geliefd is binnen de groep en zal er denk ik alles aan doen om niet weer zoveel stemmen te krijgen bij de volgende eilandraad. Ik verwacht dus eigenlijk dat we vanaf volgende aflevering 'n hele andere Ryan gaan zien, die wel in de smaak valt bij z'n mede-eilandbewoners.  :)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #13 Gepost op: 15-09-2003, 10:31:24 »
Dat moet haast wel, anders kun je nooit 18 kilo kwijt raken.

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #14 Gepost op: 15-09-2003, 11:51:49 »
Ryan heeft veel irritatie opgewekt met zijn houding, dat er een zwakke kandidaat bijzat heeft hem gered. Dit geeft hem een kans zich aan te passen. En ik verwacht dat we dus inderdaad een andere Ryan te zien krijgen.....
Gek zijn is gezond

Offline Don Bat

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #15 Gepost op: 15-09-2003, 17:01:00 »
Ryan kan 'Ryan' blijven als de mannen (en vrouwelijke leider) vanaf nu aan de elimentatieproeven winnen, zodat niemand er uit hoeft gestemd te worden.

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #16 Gepost op: 16-09-2003, 09:06:11 »
Hij zal wat minder nadrukkelijk aanwezig moeten zijn.
Ik denk niet dat het zo'n beroerde gast is.
Hij was gewoon ff te enthousiast bezig en dat wekt uiteraard irritaties op bij de anderen.
Als ie zich een beetje gedeisd houdt, redt ie het wel.
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #17 Gepost op: 16-09-2003, 09:09:54 »
Toch verwacht ik niet dat hij de uiteindelijke winnaar zal worden.
Gek zijn is gezond

Groenenman

  • Gast
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #18 Gepost op: 17-09-2003, 17:14:54 »
Hij ging wel vreselijk af met de eliminatieproef. Hij dacht : Ik hak die langharige slungel wel even in de pan. Wat heb ik gelachen toen Ryan weer eens van de balken afpleurden  :-X

Offline kat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Honger maakt rauwe sprinkhanen zoet :-))
Re:Expeditielid Ryan
« Reactie #19 Gepost op: 1-10-2003, 12:24:16 »
Ik vind Ryan een enorme sukkel, wat een ego heeft die gozer!
Levert natuurlijk wel leuk beeldmateriaal op als ie met z'n loodzware ego van de balk afkukkelt ;D

Ik dacht dat ie er wel snel uitgewerkt zou worden maar gok nu toch op Giovanni die word echt agro van niets eten