Poll

Wie mag van jou ER 2006 winnen?

Lenny
5 (50%)
Bernadette
1 (10%)
Ignazio
1 (10%)
Olga
3 (30%)
Koen
0 (0%)
Curd
0 (0%)
Linda
0 (0%)
Wietske
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 4-12-2006, 22:22:25

Auteur Topic: Le Grande Finale !!  (gelezen 99800 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #120 Gepost op: 6-12-2006, 18:09:12 »
Idd en datzelfde shot is dan waarschijnlijk ook gebruikt in ER Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Whateverland.
Net zoals die stock shots van opstijgende en landende vliegtuigen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: La Grande Finale !!
« Reactie #121 Gepost op: 6-12-2006, 19:41:39 »
Is 't eigenlijk niet "La Grande Finale"? ???
:o ::vergroot:: ;D ::) ;) >:D

:P
::rofl::

Oui, c'est correct. 'le grande finale' est impossible, parce que 'le' est l'article masculin et 'grande' est feminin. La combinaison de 'le' et 'grande' est donc absolumment impossible. Cependant il y a aussi le mot 'finale'-masculin, mais ça veut dire 'la fin d'une composition (musicale)'.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: La Grande Finale !!
« Reactie #122 Gepost op: 6-12-2006, 19:52:26 »
Oui, c'est correct. 'le grande finale' est impossible, parce que 'le' est l'article masculin et 'grande' est feminin. La combinaison de 'le' et 'grande' est donc absolumment impossible. Cependant il y a aussi le mot 'finale'-masculin, mais ça veut dire 'la fin d'une composition (musicale)'.

Koekoe, je vertaalprogramma! :)

Kijken of KD.'s frans wel een beetje correct is. :P
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #123 Gepost op: 6-12-2006, 20:16:38 »
Je fais des études de français à l'Université Utrecht.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #124 Gepost op: 6-12-2006, 21:51:04 »
Je fais des études de français à l'Université Utrecht.  ;)

Ah, très bien! ::ok::

Het meer was een inside grapje richting Koekoe. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #125 Gepost op: 6-12-2006, 23:32:13 »
Je fais des études de français à l'Université Utrecht.  ;)

Chapeau KD tu parles le français correctement...
Je te félicite.....  ::bravo::
Bonne chance avec tes études !  ::hug::

Ik dacht het ook al dat die titel niet klopte maar ik liet jullie maar wat doen...
het is ook 'voor Ignazio" : la grande finale (in het Italiaans)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
LA Grande Finale !!
« Reactie #126 Gepost op: 7-12-2006, 00:52:43 »
Dit hieronder is zonder enige twijfel de duidelijkste en zuiverste uitleg waarom Olga gewonnen heeft van Lenny.
De nagel op de kop!  ;D
Tsjongejonge wat een reacties, we zijn al op pagina 6. De finale leeft dus wel. Vooropgesteld ik had Lenny een uitstekende Robinson 2006 gevonden. Je kunt echter niet ontkennen dat hij op drie cruciale momenten een fout heeft gemaakt. Alle drie deze fouten zijn hem door het SMS-ende publiek zwaar aangerekend. De fouten zijn:
1. het gamen tot het bittere eind doorzetten en zo Ignace uit het spel werken
2. zijn reactie in de biechtstoel op de terugkomst van Olga
3. zijn reactie op de vraag van Ernst Paul in de studio hoe hij over Olga dacht.

De eerste fout is zwaar ge-edit door de productie en kreeg inderdaad veel aandacht ook nog in de studio, waarbij Ignace zijn woord kon doen. Op dat moment was lenny in de gelegenheid om het grootse gebaar van Ignace te beantwoorden en dat deed hij niet. Daardoor werd hij nog meer de schlemiel.

De biechtstoel is nu juist het enige onderdeel waarbij je gewoon onversneden hoort wat er gezegd is. Op basis van twee dagen met Olga, want langer duurde het niet, trekt hij deze conclusie. Lijkt mij enigzins snel

In de studio kreeg hij de gelegenheid van Ernst Paul zijn opmerkingen te nuanceren, maar nee dat deed hij niet, sterker nog hij trok wel een erg chagrijnig gezicht.

Je weet als je mee doet, dat het per SMS beslist gaat worden. Dat besef was bij Lenny onvoldoende aanwezig. Op basis van zijn vechtlust en onovertroffen aantal gewonnen proeven had hij gewoon moeten winnen. En dat was ook gebeurd als hij zich wat beter had gerealiseerd wat de gevolgen van zijn gedrag waren. De vraag van Klaar was zo nauwkeurig en precies gesteld. Hulde voor Klaar.

Is Olga dan een terechte winnaar? Op basis van wat ik gezien heb, behoorde zij zeker tot de laatste vier en eigenlijk hoorde ze ook wel in de finale thuis. Gezien echter haar opstelling richting Wietske, die ik te ver vond gaan, is zij ook niet helemaal onbevlekt. Zij had echter het geluk dat die relatie met Wietske in de laatste 2 afleveringen hersteld werd en zelfs zo ver dat er openlijke omhelzingen waren het wel leek of ze naar elkaar waren toegegroeid. In ieder geval stemde ze voor Olga bij de eerste stemming op het afvallerseiland. Olga kwam zo met een positiever beeld in de finale.

Bernadette is steeds kansloos geweest. Hoewel ik haar één van de sympatiekste deelnemers vond, was zij bij proeven (behalve de krabbenrace) altijd al vrij snel kansloos. In tegenstelling tot Olga heeft zij wel de kans gehad zich te bewijzen en slaagde daar vaak niet in. Sociaal is zij de beste van het stel. Eigenlijk had ik haar wel in de finale willen zien met Lenny, maar ja ze was kansloos ten opzichte van Olga die verliezer nr. 1 was en natuurlijk bij een stemming onder de lotgenoot verliezers zeker zou winnen. In een finale met Lenny had Bernadette zeker kans gehad, maar denk ik dat ze uiteindelijk aan het eind nipt verloren had.

Ignace had alles in zich om Robinson te worden. Hij werd het niet, omdat Ernst Paul van de vuurproef had verteld. Lenny zag het gevaar en handelde. Maar dat ging ten koste van Ignace en uiteindelijk verloor hij. De woorden van Ignace in de Studio waren groots. Op basis daarvan en op basis van het feit dat hij bij de meeste proeven tweede was na Lenny en op basis van het feit dat hij slechts bij één complot betrokken was, waarbij hij ook nog het initiatief nam om het op te blazen, maken hem tot mijn eigen Robinson 2006. De echte is echter Olga (hoewel echt?)

Wat het SMSsen betreft: ACHT :o SMSjes verstuurd net voor 't einde van de televoting, met als titel "OLGA".
En dat voor iemand die nooit of nooit meedoet aan SMSgames... :) Het was me die 4€ méér dan waard!
::bravo::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: La Grande Finale !!
« Reactie #127 Gepost op: 7-12-2006, 06:47:36 »
Koekoe, je vertaalprogramma! :)

Kijken of KD.'s frans wel een beetje correct is. :P
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline nelledefelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lenny for Robinson
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #128 Gepost op: 7-12-2006, 10:32:38 »
Maandag ll. was ik aanwezig op de life show van de finale van Expeditie Robinson 2006.

Groot was mijn verbazing toen bleek dat de jury (ex kampgenoten) Olga verkozen boven Bernadette om naast Lenny de finale te spelen. Olga de vrouw met de scherpe tong en grote longen bleek hoger aangeschreven dan Bernadette, die toch altijd op het winnaareiland aanwezig was en al de proeven heeft meegedaan.

Vanaf dat moment was er geen sprake meer van een Robinson show, die werd aan de kant geschoven voor de grote Olga show.

Zij werd op dat moment bewierookt langs alle kanten, van Lenny echter werd enkel negatiefs verteld ( werd meermaals geconfronteerd omdat hij zijn woord zou verbroken hebben t.o.v de vriendschap met Ignazio, en dan nog de negatieve kritieken van Klaar aan het adres van Lenny, volgens Klaar moest hij dat als een compliment zien – begrijpen wie kan) . Even terzijde werd gezegd dat Lenny het meeste aantal proeven gewonnen had ( 16 in totaal) maar in de eindafrekening bleek dit niet belangrijk te zijn.

Bij de televoting bleek het onwaarschijnlijke waar te worden. Olga werd Robinson-waardiger gevonden dan Lenny. Dit was een leuk emo moment voor de mama van Olga, speciaal overgevlogen vanuit het verre Rusland.

Nu blijkt dat Olga in de weken voor de finale in verscheidene praatprogramma’s werd opgevoerd op talpa tv (medeorganisator van ER 2006). VTM deed niets voor de enige Belgische overgebleven kandidaat en finalist. Spijtig.

Ik dacht dat het bij Robinson ging om overleven en mogelijks proeven winnen. Olga werd geprezen voor haar overlevingsdrang, naar mijn mening was de expeditie van Lenny, Ignazio en Bernadette veel zwaarder. Zij moesten en overleven en elkaar bekampen in zware proeven.

Lenny jij bent voor mij de enige echte Robinson, de morele winnaar van het spel, maar ja ….. het is anders gelopen !

Olga toch nog proficiat. En nog een tip voor de makers van het programma. Maak van de winnaar van de laatste proef op het eiland de ultieme winnaar van het spel en stop met die voor de kijkers on-controleerbare televoting.

Nelle

Offline Kuifje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #129 Gepost op: 7-12-2006, 11:44:20 »
Met vorenstaand bericht kan ik het woordelijk eens zijn. Inderdaad: Olga verscheen vooraf in menig programma en tijdschrift. Ook dat kan de televoting hebben beïnvloed. Waren het werkelijk 16 proeven die Lenny heeft gewonnen? Dat maakt hem op dat vlak de beste kandidaat ooit.

Het zal mij op zich worst wezen wie wint: ik beheer noch een Lenny-fanclub, noch die van Olga. Maar als vaste kijker van ER maak ik mij wel een beetje zorgen over de eerlijkheid van het programma en de mogelijk commerciële belangen.

Offline keun

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #130 Gepost op: 7-12-2006, 14:21:33 »
Keun, wat ben jij een kortzichtig persoontje zeg. Ik hoop dat je trots kan zijn op jouw ongenuanceerde mening. Lekker veilig oordelen vanuit je luie stoel. Heel flink en ik zie jouw mening dan ook als een compliment, want het allooi is zo laag, ik ben blij dat iemand als jij je niet kan vinden in al die mensen die gewoon allemaal hun uiterste best hebben gedaan.

Tja...
Het feit dat je op de persoon speelt in plaats van naar de feiten te kijken komt overeen met het feit dat je Lenny de winnaar vindt van deze expeditie.
Respect voor jouw mening, maar niet voor de argumenten.
Keun


Offline esthy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #131 Gepost op: 7-12-2006, 15:06:23 »
toch weer jammer om te lezen dat sommige forummers meer  denken te weten van de kandidaten dan de kandidaten zelf.
reken er maar op dat de kandidaten nog wel contact hebben gehad met elkaar na dat ze van het eiland kwamen en dus best wel wat van elkaar weten..........daarom is het best wel moeilijk om op gedegen manier mee te forummen als je kandidaat was in de expeditie wat dat betreft is saron voor mij de forum-koningin; mij heeft ze aan het denken gezet en dat ze een keertje op de persoon speelt heeft te maken met wat keun allemaal over lenny zei en b.v zijn vriendin en zijn vrienden, helemaal niet zo netjes keun beetje lullig zelfs..................Ik blijf er bij dit was een talpa-tv stunt waar lenny en ook bernadette en ignace de dupe van zijn geworden

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grand Finale !!
« Reactie #132 Gepost op: 7-12-2006, 17:06:40 »
Nog even over dat visje... Wat je ziet is zeer waarschijnlijk een zogenaamd "stock shot" Een stukje opname dat tussen 2 scenes wordt ingeplakt maar wat feitelijk niks met die scenes van doen heeft en dus ook helemaal niet ter plaatse opgenomen hoeft te zijn. Het zijn dus shots die men op voorraad (in stock) heeft om dingen aan elkaar te knopen.

Het zou dus heel goed kunnen dat dat visje gewoon ergens aangespoeld is en dat men dit gefilmd heeft. (Er is dan dus niks in scene gezet) Zover ik het begrepen heb, gaat men vaak van te voren allerlei stock shots filmen die men dan bij de montage kan gebruiken.

Aangespoelde visjes die je niet direct de kop inslaat om op te eten dienen teruggeworpen te worden in zee.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grand Finale !!
« Reactie #133 Gepost op: 7-12-2006, 17:12:36 »
Aangespoelde visjes die je niet direct de kop inslaat om op te eten dienen teruggeworpen te worden in zee.
hoe wil je dat doen als dat beest helemaal opgezwollen is met allemaal stekels en ook nog eens giftig is?
I'm a real big goblin..

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #134 Gepost op: 7-12-2006, 17:24:35 »
Precies.
@ Starry Night: Misschien kun je beter eerst evemn lezen wat er al over het visje gezegd is...  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #135 Gepost op: 7-12-2006, 17:46:17 »
@keun: Ik val over jouw hele manier van spreken over kandidaten. Idd m.b.t. Lenny, maar ook over de afvallers. Misschien is het je opgevallen dat ik daar een van ben en ik hoef jouw minachting niet over mijn kant te laten gaan. Was je hier een forummer van welleer, lees de afgelopen ER, dan had je geweten hoe alles in elkaar stak. Een gekneusde enkel is einde ER, maar een gekneusde psyche, een kapotte rug of iets anders ook, daar hoef jij je niet minachtend over uit te laten. Dat doet onwijs pijn en daar is het je dan waarschijnlijk ook om te doen. Bah, sorry hoor, maar ik vind dat kortzichtig en eigenlijk ook gewoon dom. Ik hoop dan ook dat je op dit bericht niet gaat verder borduren, dit is mijn mening, mijn gevoel.

@ esthy:  ::bravo:: ::hug:: ::love:: Je bent een schat!
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #136 Gepost op: 7-12-2006, 18:40:49 »
Persoonlijk vind ik dat Lenny het meer verdiende dan Olga,maar goed;Olga gefeliciteerd met je overwinning,en Lenny;gefeliciteerd met je 2é plaats.
Misschien een tip voor volgend seizoen;de prijsuitreiking doen zoals "Te land,Ter zee,en in de lucht"?
X-Euro, voor de winnaar
X-Euro, voor de meest sportieve kandidaat
X-Euro, voor de beste complot smeder(of hoe zeg je dat?)
X-Euro, de pechprijs
enz.,zo zou iedereen tevreden zijn(denk ik).

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #137 Gepost op: 7-12-2006, 19:27:27 »
neem een bananenblad o.i.d., wip het visje hierin en breng het naar de zee... voilá!
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #138 Gepost op: 7-12-2006, 19:35:05 »
Persoonlijk vind ik dat Lenny het meer verdiende dan Olga,maar goed;Olga gefeliciteerd met je overwinning,en Lenny;gefeliciteerd met je 2é plaats.
Misschien een tip voor volgend seizoen;de prijsuitreiking doen zoals "Te land,Ter zee,en in de lucht"?
X-Euro, voor de winnaar
X-Euro, voor de meest sportieve kandidaat
X-Euro, voor de beste complot smeder(of hoe zeg je dat?)
X-Euro, de pechprijs
enz.,zo zou iedereen tevreden zijn(denk ik).
Of zoals bij de minplaybackshow:
Henny Huisman: Jullie zijn allemaal tweede!!!
Kinderen: Jeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!  :D :D :D :D
HH.: Maar er kan er maar één de winnaar zijn! En dat is.....!



Iedereen blij als een kind (Frederik: "Mama, ik ben tweede!") en Bulletje mag commentaar geven.

 ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #139 Gepost op: 7-12-2006, 19:39:23 »
neem een bananenblad o.i.d., wip het visje hierin en breng het naar de zee... voilá!
ik snap die heisa over die vis ook niet helemaal hoor  ??? ???