Poll

Wie mag van jou ER 2006 winnen?

Lenny
5 (50%)
Bernadette
1 (10%)
Ignazio
1 (10%)
Olga
3 (30%)
Koen
0 (0%)
Curd
0 (0%)
Linda
0 (0%)
Wietske
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 4-12-2006, 22:22:25

Auteur Topic: Le Grande Finale !!  (gelezen 98984 keer)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: LA Grande Finale !!
« Reactie #160 Gepost op: 8-12-2006, 15:53:04 »
Ik vind ook zeker niet dat Lenny voortdurend een positieve edit heeft gehad, maar hij is niet de enigste: Olga hebben we ook een aantal afleveringen van een andere kant mogen aanschouwen.
Dus staat dat gelijk, en dan valt de scheve verhouding in de finale dus weer negatief uit naar Lenny. En daar gaat het hier om. Zoals Kuifje schreef: buiten de krijtstrepen van het spel.

Ik sprak dan ook over "de meeste SMS'ers", natuurlijk zullen er wel uitzonderingen zijn. Toch denk ik dat de meerderheid van het publiek al op voorhand wist voor wie ze zouden stemmen en niet erg beïnvloed zijn door de beeldvorming tijdens de finale. Mocht dat wel zo zijn dan vind ik het vreemd dat Lenny juist gedurende de finale MEER stemmen kreeg, want als de kijker was beïnvloed door deze beeldvorming zou het logischer zijn dat het verschil tussen Lenny en Olga juist groter werd in plaats van kleiner.

Mijn punt is dat ik voelde dat ik beïnvloed werd gedurende die laatste uitzending. Dat ik bij Lenny bleef is omdat ik zo'n standvastig wicht ben ::tandpastasmiley::, maar dat doet hier niet terzake. Jij bestrijdt dat die finale invloed had op stemgedrag, en ik heb gevoeld dat die finale daar wél invloed op had.

Dat hij vervolgens inliep op Olga komt volgens mij omdat mensen die het wel helder bleven zien dachten: "Wat!? DIT is oneerlijk!" Ik weet in ieder geval dat mijn echtgenoot vanuit die emotie gestemd heeft (hij stemt nooit in dit soort programma's) en ik heb het op dit forum ook al gelezen bij iemand.

In die zin zijn de programmakers en hun portemonneetjes de echte winnaars van deze editie. EP kreet dat nog zo opgetogen: dat er driemaal zoveel mensen dan normaal gestemd hadden. Echt, die zitten zich daverend van het lachen op de dijen te slaan en het zal hen worst zijn dat er hier wat mensen zijn die het spelletje doorzien hebben.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2006, 15:56:54 door Starry Night »

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #161 Gepost op: 8-12-2006, 16:05:17 »
Citaat
dan vind ik het vreemd dat Lenny juist gedurende de finale MEER stemmen kreeg,

het laten zien van het verloop van die stemmen kunnen ze ook makkelijk beinvloeden om de kijker maar zoveel mogelijk te laten bellen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: LA Grande Finale !!
« Reactie #162 Gepost op: 8-12-2006, 16:08:21 »
Dus staat dat gelijk, en dan valt de scheve verhouding in de finale dus weer negatief uit naar Lenny. En daar gaat het hier om. Zoals Kuifje schreef: buiten de krijtstrepen van het spel.

Persoonlijk zou ik het niet helemaal gelijk trekken, als ik moet kiezen vind ik de editing van Lenny iets beter. Dat komt echter omdat ik het wegstemmen van Ignazio niet als iets negatiefs zag. Ik vond het i.t.t. de meeste mensen geen goede tactische zet (wat ik al opperde voor de finale) maar neem het hem zeker niet kwalijk.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #163 Gepost op: 8-12-2006, 16:11:37 »
het laten zien van het verloop van die stemmen kunnen ze ook makkelijk beinvloeden om de kijker maar zoveel mogelijk te laten bellen.

De underdog wint inderdaad meestal aan stemmen, ze laten natuurlijk niet voor niks vier keer een tussenstand zien want de mensen moeten wel blijven stemmen. Dit is slechts een van de vele redenen waarom ik zo fel tegen deze methode ben.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: LA Grande Finale !!
« Reactie #164 Gepost op: 8-12-2006, 16:12:49 »
Persoonlijk zou ik het niet helemaal gelijk trekken, als ik moet kiezen vind ik de editing van Lenny iets beter. Dat komt echter omdat ik het wegstemmen van Ignazio niet als iets negatiefs zag. Ik vond het i.t.t. de meeste mensen geen goede tactische zet (wat ik al opperde voor de finale) maar neem het hem zeker niet kwalijk.

Dan vond je de editing niet beter, je vond Lenny's gedrag gewoon minder laakbaar dan het gedrag van Olga. Ik ben dat met je eens.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: LA Grande Finale !!
« Reactie #165 Gepost op: 8-12-2006, 16:39:03 »
Dan vond je de editing niet beter, je vond Lenny's gedrag gewoon minder laakbaar dan het gedrag van Olga. Ik ben dat met je eens.

Het wegstemmen van Ignazio is natuurlijk slechts een aspect, ik haalde dit even aan omdat juist hierop erg heftig gereageerd werd. Ik kan me voorstellen dat dit bij anderen heeft bijgedragen aan een negatiever beeld (in hoeverre de editing hier aan bijgedragen heeft valt te bediscuteren), maar omdat dit voor mij niet geldt blijft de beeldvorming net iets positiever.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: LA Grande Finale !!
« Reactie #166 Gepost op: 8-12-2006, 16:52:13 »
Het wegstemmen van Ignazio is natuurlijk slechts een aspect, ik haalde dit even aan omdat juist hierop erg heftig gereageerd werd. Ik kan me voorstellen dat dit bij anderen heeft bijgedragen aan een negatiever beeld (in hoeverre de editing hier aan bijgedragen heeft valt te bediscuteren), maar omdat dit voor mij niet geldt blijft de beeldvorming net iets positiever.

Ik vrees.... dat ik je niet helemaal begrijp.... Van beide deelnemers is discutabel gedrag getoond. Hoe mensen dat beoordelen doet er niet toe. Vervolgens komt er een finale met publieksstemmen, en dan wordt het gedrag van de één wel bij herhaling genoemd en getoond (en de deelnemer wordt ook bij herhaling om commentaar (lees: verdediging) gevraagd, terwijl dat bij de ander niet zo is.

Ongeacht persoonlijke uiteenlopende meningen van publiek op de fouten an sich: dat is toch gewoon simpelweg niet eerlijk?

Offline Kuifje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #167 Gepost op: 8-12-2006, 16:58:04 »
Er wordt hier regelmatig gerefereerd aan de Humo. Daarom maar eens gezocht en ziedaar: interessante quotes.

Van Olga:
Volgens mij ging het hier om de strijd tussen fysieke en mentale kracht en heeft het mentale gewonnen. Ik ben altijd mezelf gebleven, mijn eigen dingetje gedaan, geen complotten gedaan en ik ben blij dat de mensen thuis die eerlijkheid hebben kunnen waarderen.

En verderop:
Ik zou mij de tweede keer niet anders gedragen dan de eerste keer, maar misschien zou ik sommige zaken wel op een andere manier verwoorden. Ik zou nog altijd mijn gedacht zeggen tegen Linda en Wietske, maar niet meer zo agressief en hard. Ik ben geschrokken toen ik mezelf terugzag op televisie; ik herkende mezelf niet meer. Ik heb er mensen gekwetst en persoonlijk aangevallen, en dat doe ik anders nooit. Ik veronderstel dat het door de honger en het eenzame leven op Isla Monte kwam. Ik was toen even iemand anders.

Van Lenny:
Olga kan de camera goed bespelen - dat bedoel ik positief; het is een kwaliteit op zich - en ze hééft vier dagen alleen op Isla Monte doorgebracht; ook een straffe prestatie. Maar ik heb wel zestien proeven gewonnen, héél veel voedsel verzameld en kilo's, kilo's vis gevangen. Ik heb het er moeilijk mee dat dat nu plots niet meer van belang bleek te zijn. Ik hoop van ganser harte dat het programma zijn geloofwaardigheid nu niet is verloren door Olga tot winnaar uit te roepen.

En:
Ik zou niet weten wat ik verkeerd gedaan heb; ik ben heel tevreden over mijn deelname. Misschien was het een slechte zet om Ignace eruit te stemmen, maar zoiets weet je nooit vooraf. Ik vond - en vind - dat complotten erbij horen in zo'n spel. Alleen hebben ze ervoor gekozen om dat erg negatief in beeld te brengen en het sterk uit te vergroten.

Van Bernadette:
Sommige mensen daar werden heel sterk uitvergroot tot karikaturen. Linda en Wietske werden bijvoorbeeld heel hard aangepakt in de montagecel. En in de finale was dat ook heel duidelijk te merken; Olga kwam er wel heel goed uit in dat laatste overzichtje, terwijl bij Lenny alleen op het negatieve werd gefocust.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: LA Grande Finale !!
« Reactie #168 Gepost op: 8-12-2006, 16:59:11 »
Ik vrees.... dat ik je niet helemaal begrijp.... Van beide deelnemers is discutabel gedrag getoond. Hoe mensen dat beoordelen doet er niet toe. Vervolgens komt er een finale met publieksstemmen, en dan wordt het gedrag van de één wel bij herhaling genoemd en getoond (en de deelnemer wordt ook bij herhaling om commentaar (lees: verdediging) gevraagd, terwijl dat bij de ander niet zo is.

Ongeacht persoonlijke uiteenlopende meningen van publiek op de fouten an sich: dat is toch gewoon simpelweg niet eerlijk?

Het is ook niet helemaal eerlijk, maar dat zeg ik toch ook nergens  ???
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #169 Gepost op: 8-12-2006, 17:00:34 »
Er wordt hier regelmatig gerefereerd aan de Humo. Daarom maar eens gezocht en ziedaar: interessante quotes.

Als je dat al interessant vindt dan moet je het interview met Bert eens lezen :)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Kuifje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #170 Gepost op: 8-12-2006, 17:14:49 »
Als je dat al interessant vindt dan moet je het interview met Bert eens lezen :)
Da's een mooi gruwelverhaal over etterende wonden, maar het gaat mij meer om de invloed van de producenten.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #171 Gepost op: 8-12-2006, 17:18:20 »
Da's een mooi gruwelverhaal over etterende wonden, maar het gaat mij meer om de invloed van de producenten.

Volgens mij heb je slechts een gedeelte gelezen, want juist over die invloed zegt Bert ontzettend veel :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Kuifje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #172 Gepost op: 8-12-2006, 17:28:04 »
Ik lees wat hier staat:

http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo/hs.xsl/DezeWeek_index_4407.html

Ik lees niets over partijdigheid.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #173 Gepost op: 8-12-2006, 17:31:47 »
Ik lees wat hier staat:

http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo/hs.xsl/DezeWeek_index_4407.html

Ik lees niets over partijdigheid.

Klik onderaan op : Lees verder: Expeditie Robinson (2) en daarna (weer onderaan) op Lees verder: Expeditie Robinson (slot)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline doidydog

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #174 Gepost op: 8-12-2006, 19:06:01 »
het is gebeurd, Olga is de winnares..bravo Olga ::bravo:: deze site dreigt te ontaarden in een site die je weleens ziet na een voetbalwedstrijd (dwz: eindeloze geouwehoer) Het was weer een hele leuke ER, g ::slaap:: tot de volgende keer luitjes !

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #175 Gepost op: 8-12-2006, 21:37:39 »
het is gebeurd, Olga is de winnares..bravo Olga ::bravo:: deze site dreigt te ontaarden in een site die je weleens ziet na een voetbalwedstrijd (dwz: eindeloze geouwehoer) Het was weer een hele leuke ER, g ::slaap:: tot de volgende keer luitjes !

Hier heet dat gezellig van mening wisselen, discussieren of napraten. En dat hoort ook bij een programma als Expeditie Robinson.
Maar... ik kan me heel goed voorstellen dat je gepraat over voetbal "eindeloos geouwehoer" noemt.
er was eens......

Offline doidydog

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #176 Gepost op: 9-12-2006, 18:35:36 »
sorry luitjes, wou de pret niet drukken, en het is hier inderdaad gezellig ::hug::
groetjezz..

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #177 Gepost op: 9-12-2006, 20:13:17 »
[size=01pt]zullen we eens over Feyenoord beginnen?[/size]    :-X :-X :-X

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #178 Gepost op: 11-12-2006, 11:49:32 »
De winst van Olga zegt voor mij wel genoeg over deze Expeditie. Als het tegenwoordig alleen nog maar gaat om het hebben van grote borsten, dan maakt mijn vader misschien ook nog kans, maar dan kunnen we misschien beter meteen met de studio show beginnen  ::niet-ok:: . Lenny was de sterkste ::ok::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Moondust

  • Forumlid
Re: Le Grande Finale !!
« Reactie #179 Gepost op: 22-12-2006, 10:45:51 »
De winst van Olga zegt voor mij wel genoeg over deze Expeditie. Als het tegenwoordig alleen nog maar gaat om het hebben van grote borsten, dan maakt mijn vader misschien ook nog kans, maar dan kunnen we misschien beter meteen met de studio show beginnen  ::niet-ok:: . Lenny was de sterkste ::ok::
Het is een misvatting van jou dat de fysiek en mentaal sterkste zou moeten winnen bij ER. Lenny heeft tactisch gewoon een enorme blunder begaan door het publiek tegen zich in het harnas te jagen. Hij was bang, bang om te verliezen. Hij durfde niet op zijn eigen kracht te vertrouwen. Dat lijkt me voor een Robinson een heel aardige eigenschap. Dus mentaal was hij misschien toch niet zo sterk als velen denken. Als hij wel in zichzelf had geloofd dan had hij ER2006 op zijn sloffen gewonnen. Wat mij betreft tr=erecht dat hij niet heeft gewonnen. Of Olga dan wel een terechte winnaar is vind ik twijfelachtig. Ze heeft wel een ontwikkeling meegemaakt, maar op mijn netvlies zijn nog de beelden ingebrand van toen zij Wietske en Linda behandelde als bomen. Mijn hemel, arrogantie ten top. Maar goed, wat weet ik ervan.