Auteur Topic: [Kandidaat BE] Veronique  (gelezen 88186 keer)

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #60 Gepost op: 11-05-2006, 12:19:25 »
De proeven die ik het leukst vond om te doen zijn o.a. de stormrambaan uit aflevering 2 : dit  was een proef die ik al kende van mijn eerste expeditie en deze is behoorlijk zwaar maar hij kan echt door elk team gewonnen worden op voorwaarde dat er een hele goeie strategie besproken wordt op voorhand. Dat is het allerbelangrijkste in deze proef : vooral de 4 meter hoge muur is het grootste obstakel en daarvoor moet je dus exact afspreken wie precies wat gaat doet en in welke volgorde alle teamleden over de muur gaan. De tweede proef die ik heel leuk vond, was de puzzelproef omdat ik die zo leuk gewonnen heb voor het team natuurlijk en de derde proef die ik leuk vond, was de proef die waarschijnlijk in aflevering 7 zit. Nochtans de proef op de draaiton was eigenlijk ook heel grappig en het eigenaardige is dat ik vroeger heel goed was in evenwicht maar als je dat niet oefent dan ben je niet meer gewend om je evenwicht te proberen herstellen en dus val je veel vlugger dan je zelf zou willen of eigenlijk zou kunnen van zo’n obstakel. Daarom ook dat ik de balkproef in aflevering 1 echt wel zag zitten, maar eens op het smalle gedeelte voelde ik in heel mijn lijf dat ik boven water stond en er zat zo’n daver in mijn lijf dat de zenuwen door mijn oren gierden, bovendien had ik achteraf gezien beter naar alle andere kandidaten kunnen kijken ipv naar de andere kant staan te kijken, want ik wist niet meer hoeveel mensen er nog op stonden en op een gegeven moment raakte ik mijn motivatie volledig kwijt omdat ik geen tegenstanders zag tegen wie ik het aan het opnemen was. Dus ik heb toen een strategisch verkeerde keuze gemaakt door mij met mijn rug naar de anderen te draaien, maar die proef was echt ook heel leuk om te doen.

Na mijn expeditie in 2000 heb ik ER 2001 absoluut niet kunnen bekijken, ik was zelf emotioneel helemaal nog niet hersteld van mijn eigen expeditie het jaar ervoor en dat kon ik toen gewoonweg niet aan. Van alle latere expedities heb ik het meeste wel gezien hoewel er af en toe wel eens een aflevering tussenuit viel, dus het was niet echt fanatiek maar wel met de nodige belangstelling uiteraard.

Ja, Jutta, dat Jakobien eruit werd gestemd is aan een paar feiten te wijten, wij wisten bvb ook echt helemaal niet dat die andere 3 leden uit ons kamp niet meer meetelden op de eilandraad. Op het scherm komt dit niet zo over, dus valt dat wellicht moeilijk te snappen voor jullie als kijkers, maar wij waren totaal in het ongewisse over waar Frank, Richard en Jennifer naartoe waren. Wij waren er echt van overtuigd dat zij nog tot onze groep behoorden en dat ze daarom hun stem vanop een andere locatie hadden uitgebracht en dat die dus ook in de urne zou zitten. Bij de aanvang van de stemming heeft E-P ook niet verteld dat we slechts met 5 mensen moesten rekening houden en dat we die anderen nooit meer zouden terugzien. Zo zie je maar hoe geïsoleerd je zit op zo’n eiland en hoe sommige ideeën dan een eigen leven gaan lijden.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2006, 12:21:18 door Véro-2006 »

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #61 Gepost op: 11-05-2006, 12:20:43 »
Klopt Maartje, zoals ik hierboven al beschreven heb, hebben zowel Ryan als ik ontzettend genoten van dat prachtige eiland. Die grot was idd heel gaaf , heel typisch toch voor zo’n expeditie ? Wat een mooi verhaal hé voor als ik 90 ben  !!   Maar weg konden we echt niet. We keken tegen ongelooflijk steile rotswanden aan, zonder nuttige begroeiing, en ik kan je verzekeren dat we die optie niet eens echt besproken hebben, want je bent zo verzwakt dat je geen inspanningen levert die geen eten opleveren.
Maar wees gerust, het feestmaal mocht heel lang duren. Het was ook de eerste keer – sinds de samenstelling van de 2 teams- dat we überhaupt met de leden van het andere team mochten praten, want op de proeven mag dat dus echt niet ! Zodoende is er toen heel wat afgekletst en zijn er heel veel nieuwtjes uitgewisseld. Ik schat dat we toch een uur of 3 aan die tafel gezeten hebben vooraleer Lotte ons kwam vertellen dat er nog een proef kwam, maar daar schrok ik niet van, want ik wist gewoon dat er nog een proef zou volgen. En neen, er viel niks anders dan bier en een paar flessen Rosé-wijn te drinken, (je ziet mij daarvan drinken op een gegeven moment, die flessen waren groter dan de bierflesjes) Ryan heeft nl nog om water gevraagd, want die drinkt geen alcohol, maar de productie knikte vriendelijk van ‘neen’ hahaha, gelukkig hadden we in onze eigen drinkbussen nog water uiteraard, maar ik denk niet dat ik daar toen van gedronken heb, want ik vond dat water sowieso al vies smaken van in het begin, dus ik was ook wel blij met een ander smaakje, en als je een goed evenwicht zoekt tussen eten (een goeie basis in je maag) en drinken dan heb je normaliter geen probleem.  Ja, Maxime had zich wel laten gaan met biertjes, maar ja, dat was een beetje zijn eigen keuze hé. Misschien heeft hij er toen niet direct aan gedacht dat er zeker nog een proef zou komen, terwijl Ryan en ik ons daar wel heel erg van bewust waren en daarom wellicht voorzichtiger geweest zijn met eten en drinken op dat moment.

LocoH, wat jouw vraag betreft, ik zou idd een hele uitleg kunnen geven over ER1, vooral met veel psychologische achtergrond, want de problemen zaten toen heel diep en heel erg verspreid dus het was een behoorlijk complex probleem, daarom dat de productie toen de gemakkelijkheidoplossing gekozen had om van mijn waarschuwing maar een complot te maken om uit te leggen waarom ik zoveel tegenstand had in de groep, want ze wisten er zich anders ook geen raad mee, hetgeen hun werkwijze niet goedpraat natuurlijk, want ik heb wel jaren met het hele gedoe geworsteld maar goed, daar hebben zij zich niks van aangetrokken uiteraard. Wat het grote verschil van mijn persoon met deze expeditie betreft : vergeet niet dat ik zelf ook 6 jaar ouder en toch wel wijzer ben geworden, maar vooral ook de mentaliteit van de andere kandidaten van de titanen nu, verschilt fundamenteel met die van ER1. 

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #62 Gepost op: 11-05-2006, 16:56:17 »
Oh dat is wel erg dat het nog zo'n lange nasleep heeft gehad  ::ohno::
Veel succes vanavond bij de aflevering kijken  ::tandpastasmiley::

Ik lees dus dat je de proef uit aflevering 7 wel heel erg leuk vind .. dus hieruit maak ik op dat je hem niet verliest  ::tandpastasmiley:: gefeliciteerd alvast  ::hypocriet::

Offline ukitje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #63 Gepost op: 11-05-2006, 21:51:35 »


van veroniQue weet ik niet veel maar ze ziet er mij wel een toffe uit. ::ok::


(edit: plaatjes verwijderd)
« Laatst bewerkt op: 12-05-2006, 08:03:16 door Stormpie »

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #64 Gepost op: 11-05-2006, 22:35:41 »
Vero, van waneer tot waneer zijn de opnames gemaakt?
en was Bjorn echt zo erg als we zagen?(ik vond hem niet erg hoor, maar de groep irriteerde zich wel aan hem)en hoe dacht jij daarover?

Groetjes, Emiel.

Offline Stefffje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #65 Gepost op: 12-05-2006, 00:38:01 »
Dag Veronique,

Ik vind het erg voor je dat je zoveel schade hebt opgelopen van je eerste expeditie. Ik vond het erg dat jij altijd als zondebok moest opdraven voor het clubje van Tommy, die alleen maar hun handen uit hun mouwen staken als de camera in de buurt was. Was je deze keer niet bang om in eenzelfde situatie terecht te komen? Ik vermoed dat je heel opgelucht was toen je hoorde dat van jouw jaar alleen Melvin en Karin meegingen.
Waarom heb je Melvin niet als eerste teamgenoot gekozen, ik dacht dat jullie elkaar toch erg respecteerden?   
Wie had jij nog graag in de Strijd der Titanen gezien die er nu niet bijzaten?
Ik heb precies de indruk dat jij je erg inhoudt in deze expeditie, vooral wat betreft commentaar op de andere eilandbewoners (vb. in gesprek met Ryan)? Deed je dit bewust, voelde je je geremd of was er gewoon niemand die je irriteerde?

 

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #66 Gepost op: 12-05-2006, 11:22:11 »
De opnames zijn doorgegaan tussen 19 februari en 24 maart jl, Emiel.
Björn is Björn, het is gewoon een kwestie van te weten hoe hem aan te pakken en dan heb je daar een heel goed teamlid aan. Bij de samenstelling van kamp Zuid prefereerden Ryan en ik om Björn erbij te halen : Douwe zou toch wel gekozen worden door Fleur die al in Noord zat, dus dan zou Lydia eraf gevallen zijn. Maar aangezien Jennifer eigenlijk aan de beurt was om te kiezen en zij net een aanvaring gehad had met Bjorn weigerde ze hem te kiezen ook al zaten Ryan en ik haar dat in te fluisteren, vandaar dat het gelopen is zoals het gelopen is. Heel erg jammer voor Björn trouwens want die verdiende het wel om verder te geraken dan de eerste aflevering.

Goh, waarom heb ik Melvin niet als eerste kozen, Stefffje. Ik ben niet direct de persoon die omwille van het feit dat mensen uit mijn jaar komen, ze automatisch zou kiezen. Spontaan wou ik Ryan als eerste omdat die heel goed is in het bouwen van een kamp én omdat hij een duikbril had. Ik wou hem mij niet laten afsnoepen door Ilona, vandaar dat ik zo blij was dat ik als eerste mocht kiezen en bovendien had ik onmiddellijk door dat Ilona ‘sociaal’ aan het kiezen was toen ik hoorde dat ze Ernestine er als eerst bijhaalde, dus heb ik snel verder gedaan met andere echt bikkels erbij te halen. We hadden over het algemeen een echt topteam ! 

Ik héb me ook veel rustiger gevoeld in deze expeditie omdat ik er met een heel andere instelling naartoe ben vertrokken. Ik had bovendien zo mijn eigen doelstellingen en ééntje daarvan was : mij niet laten ergeren en  niet negatief laten beïnvloeden door andere teamgenoten. Ik heb heel bewust altijd open blijven staan voor ieders visie én anders-zijn en wou ook niet mee doen aan ‘anderen bevuilen’ of ‘zitten inhakken op mensen’ voor de camera.  Ik ben het zelf ook absoluut niet gewend om in een groep te leven of te functioneren en één van de redenen waarom ik ook weer ja gezegd heb voor deze 2de expeditie was, om na te gaan hoever ikzelf al geëvolueerd was om me te handhaven in een groep zonder veel kneuzingen. Zet mij gerust alleen of met 2 op een eiland, dan kan ik lekker mijn ding doen, maar in zo’n groep, tja, dat is nu eenmaal het spel, kan je je maar best zoveel mogelijk als een goed teamlid gedragen, dat is bvb een groepsdynamiek die noch Douwe, noch Lydia begrepen hebben of die er ronduit voor kiezen om averechts te zijn en hun eigen gang te gaan, maar dan zie je dat je er niet goed uitkomt, dat is nu eenmaal één van die vele ongeschreven regels van zo’n soort expeditie.

Véronique
« Laatst bewerkt op: 12-05-2006, 11:24:16 door Véro-2006 »

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #67 Gepost op: 12-05-2006, 11:48:07 »
Hallo Véronique,
Jij bent wel goed aan het "forummen" geslagen zeg! Erg leuk om jouw inside info te lezen. Ik heb zelf altijd de stille wens gehad om zelf mee te mogen doen en dus ben ik erg geïnteresseerd in wat er zoal gebeurt wat je dan niet ziet. Wat ik er zo van kan begrijpen vind ik Expeditie Robinson toch wel meer dan zomaar een spel wat je doet. Natuurlijk zijn die proeven wel spelletjes maar daaromheen ben je toch gewoon jezelf denk ik zo. Dus met je eigen normen, waarden en karakter.
Daarom denk ik ook dat Douwe wel degelijk dat groepsdynamiek begrepen heeft maar daarnaast gewoon trouw aan zichzelf is gebleven. Denk ik hoor. Net zoals Richard ook zichzelf laat zien zoals hij in het leven staat. Maar dat levert slechts 1 of 2 goede afleveringen op en daarna wordt het saai. Dus zoeken ze bewust naar personen die controversieel zijn en die worden dan volledig uit het verband in beeld gebracht. Juist daardoor kan ik me dan goed voorstellen dat karaktermensen zoals Douwe dan nog meer ruggegraat laten zien omdat ze weten dat het toch geen zin heeft om je aan zo'n groepsdynamiek aan te passen. Wat dat betreft vind ik Frank zo veranderd. In zijn jaar zag ik hem regelmatig in beeld gebracht als hij aan het communiceren was met de dieren. Nu zie je hem links en rechts schuiven als een soort politicus. Ongeschreven regel of niet, ik kan me zo voorstellen dat als je jezelf dan zo terugziet je dan geen goed gevoel over je eigen prestatie kunt hebben.
Maar nogmaals, ben benieuwd hoe ik in beeld gebracht zou worden dan. Ik denk dat je dan pas echt een oordeel kunt geven en aangezien jij hebt meegedaan en dus weet wat het is, blijf ik met aandacht je post lezen.

Groetjes
 ::zwaai::

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #68 Gepost op: 12-05-2006, 16:42:27 »
Op de talpa site staan filmpjes van een moment met marleen (er2005)
hebben jullie haar zelf ook gezien/gesproken of niet?

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #69 Gepost op: 15-05-2006, 11:03:35 »
Ja, Emiel, Marleen was mee als onze 'kandidaatbegeleidster'. Wij zagen haar meestal bij de proeven en konden dan een klein woordje met haar wisselen. Haar taak was vnl om ons emotionel een beetje op te volgen denk ik. Ook elke kandidaat die afviel, werd opgevangen door Marleen en omdat ze het zelf allemaal meegemaakt heeft én omdat ze toch wel een rijpe en rustige vrouw is, was zij wel goed geplaatst om die taak te vervullen. Maar zij is dus een link tussen de kandidaten en de produktie (haar WG op dat moment)  niet altijd een even gemakkelijke positie vrees ik.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #70 Gepost op: 15-05-2006, 16:25:41 »
Veronique heel erg leuk dat je hier op het Forum een reactie geeft!!  ::tandpastasmiley::

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #71 Gepost op: 15-05-2006, 17:49:48 »
jazeker cool!

nog een vraagje:
Als er over een jaar of 2,3 weer een strijd der titanen zou komen en je word gevraagd daarvoor, zou je dan meedoen? waarom wel/niet?

p.s. ik vind je een toffe meid hoor zover ik de beelden nu heb gezien..

Offline Remy Bouwman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #72 Gepost op: 15-05-2006, 21:57:05 »
Ik vind Veronique echt geweldig, kheb de eerste expeditie nooit gezien maar de eerste reacties op dit forum waren vrij negatief en worden steeds beter. Ookal zag je in het begin weinig van haar ik wist toen al dat zij er niet bij zat om zendtijd te vullen. Khoop dat ze ver is gekomen ;)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #73 Gepost op: 15-05-2006, 22:02:46 »
Ik vind Veronique ook leuker dan in ER1. Van mij mag ze nog een eind komen. Alleen jammer dat ze samen met Ryan zit en er maar 1 door kan gaan naar de finale :(
Ik vind ze namelijk allebei Robinsonwaardig.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #74 Gepost op: 15-05-2006, 22:39:00 »
 ::ok:: Goed gedaan Veronique. Eerst met het winnen van de proef. En daarna met je gesprekje met Lydia, ik denk dat iedereen het met je woorden eens was.  ::ok::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #75 Gepost op: 15-05-2006, 22:53:50 »
Veronique was geweldig deze aflevering ::bravo::
Lydia de waarheid gezegt ::bravo:: ::bravo::

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #76 Gepost op: 15-05-2006, 23:37:36 »
Veronique, ik vind echt dat je het super doet. Ik heb je in de vorige expedtie helaas niet kunnen zien, en je viel me in het begin niet zo op. Heb echt bewondering voor de rust die jij over je draagt en hoe je mensen benaderd!
Was blij dat je de proef met de toren won!!
Ik hoop dat je ver komt, veel succes  ::bravo::

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #77 Gepost op: 16-05-2006, 09:33:31 »
Heel goed gedaan deze aflevering!
Hopelijk red je het nog verder en win je van deze 4!!

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #78 Gepost op: 16-05-2006, 10:03:46 »
hoi Véronique,
Jullie zien deze aflevering donderdag pas maar ga er maar vanuit dat jij goed in beeld gebracht bent hoor.
Aan de reactie van Lydia was duidelijk te zien dat zij heel duidelijk weet waar ze mee bezig is want ze reageerde heel fel ineens toen jullie het over opgeven hebben. Nee hoor, die speelt een heel vies spelletje met d'r emoties en dat heb jij d'r ff goed in het gezicht gewreven.
Zoals we in Breda zeggen: da's praot!

Offline Arie-Els

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #79 Gepost op: 16-05-2006, 10:27:08 »
Briljant: "je bent labiel en gedraagt je hysterisch".

Ik had na al die jaren het idee dat Belgen er wat omheen draaien, maar dat beeld is nu veranderd.

Het werd tijd dat iemand Lydia de waarheid zei. Goed gedaan.

Ik hoop dat je een stuk verder komt, je bent leuk om naar te kijken.