Auteur Topic: [Kandidaat NL] Pieter  (gelezen 130597 keer)

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #20 Gepost op: 11-04-2006, 16:37:11 »
Hoi Speklapje....

..toch was het halen van de finale een hele prestatie van Pascal. 2001 had in mijn ogen de sterkste kandidaten van alle seizoenen

Het is lang geleden maar ik heb er wel een iets andere mening over:

Als je onderdeel uit maakt van een complot 3 mensen is het niet erg lastig om ver te komen.
toen Jennifer door ziekte verdween, gingen alle stemmen naar Richard en Melanie die op dat moment nadrukkelijk aanwezig waren. Je gedeist houden en daardoor tegenstemmen ontwijken is voor mij niet een kwaliteit die ik zoek in een potentiële Robinsonwinnaar.

Wel zie ik het zo dat het sowieso een fikse prestatie is om het daar 47 dagen uit te houden, er zijn er genoeg die er het bijltje bij neergooien.

Gr. Pieter


(quote gefixed: stormpie)
« Laatst bewerkt op: 11-04-2006, 16:41:49 door Stormpie »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #21 Gepost op: 11-04-2006, 16:43:42 »
Pascale had als enige deelneemster van 2001 geen enkele stem ontvangen tijdens de eilandraden. Om vervolgens tijdens de finale eilandraad ook geen enkele stem te krijgen waardoor Richard (terecht) winnaar was.
er was eens......

Offline Beat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #22 Gepost op: 11-04-2006, 16:49:46 »
Richard was een terechte winnaar maar had mazzel dat hij uberhaupt in de finale kwam. Bij de laatste stemronde voor de finale kregen hij en melanie elk twee stemmen, waarna het lot bepaalde dat Melanie moest vertrekken. Als ik het me correct herinner stemden Pieter en Melanie op Richard en Pascale en Richard stemden op Melanie.

Offline kiwi_2001

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #23 Gepost op: 11-04-2006, 18:40:11 »
crikey  :o...heb jij een geheugen zeg!..... dit moet nodig uitkomen op Dvd. Ik zou het graag allemaal nog een keer willen zien.

Offline Gabrielle2

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #24 Gepost op: 11-04-2006, 20:40:05 »
Jeetje, inderdaad wat een geheugen hebben jullie allemaal. Maar vergeet het verleden...

Pieter, ik wil je zeggen dat ik in 2001 al een grote fan van je was en nu nog steeds ! Ben blij dat je weer mee doet en ik hoop dat je het heel ver (hebt ge)schopt !
Ben trots op je !

 ::bravo:: Dikke knuffel van Gabrielle

P.S. Ik heb je ooit een keer aangesproken op m'n werk, toen je nog accountmanager was.
Leuk je weer te zien op tv !



Madine

  • Gast
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #25 Gepost op: 12-04-2006, 16:14:56 »
Mij is toch echt die salto van Pieter op die touwenbrug het beste bijgebleven, in die fase van de expeditie was hij toch echt mijn favoriet.

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #26 Gepost op: 14-04-2006, 14:45:26 »
hij blijft een lekker ding leuke kandidaat!! ;D


Helemaal mee eens, leuk om naar te kijken en nog een goede kandidaat ook. Hij staat samen met Ryan op mijn nummer 2. Frank is nog steeds mijn ultieme Robinson!!!!

Madine

  • Gast
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #27 Gepost op: 14-04-2006, 14:53:16 »
Koenraad was leuk, die had mee moeten doen aan de titanenstrijd.  8) ;D
Koenraad was, zoals de meesten uit de jaargang, heel leuk  ;D Ik kan me nog herinneren dat ik zo baalde dat hij werd weggestemd, maar dat hij daarna mocht terugkomen in het andere kamp. zijn oude kamp stond wel even raar te kijken toen ze hem bij de tegenstander zagen  :P Ik weet nog dat hij helemaal in zijn element was toen hij bij ... een hechting mocht verwijderen. Ja, die had ik er inderdaad graag bijgezien, maar goed, als ik de kandidaten had mogen selecteren was het eerder ER 2001: De Reunie geworden  ::rofl::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #28 Gepost op: 15-04-2006, 12:14:57 »
Ja, die had ik er inderdaad graag bijgezien, maar goed, als ik de kandidaten had mogen selecteren was het eerder ER 2001: De Reunie geworden  ::rofl::

Leuk idee. :D Gewoon heel 2001 opnieuw doen met de kandidaten van toen en zien hoe het anders zou verlopen de tweede keer.
Nog even niks.

Madine

  • Gast
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #29 Gepost op: 15-04-2006, 16:43:24 »
Leuk idee. :D Gewoon heel 2001 opnieuw doen met de kandidaten van toen en zien hoe het anders zou verlopen de tweede keer.

Ik vind het prima, maar dan wel met een andere Richard.

* stille hint *

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #30 Gepost op: 15-04-2006, 18:51:37 »
Ja, dromen is wel fijn  ;)
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #31 Gepost op: 17-04-2006, 23:42:38 »
Een kandidaat die niet erg opvalt.
Deze aflevering is hij amper in beeld geweest.
Heb ook nog niet echt een beeld van hem,
maar denk dat hij ver komt,
dus dat zal nog wel komen.
There's no show like a reality show ;)

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #32 Gepost op: 17-04-2006, 23:47:11 »
In zijn expeditie...2001?..was hij prominent aanwezig, hij zit alleen in een kamp met sterke persoonlijkheden en hij is niet controversieel.
Hij zal zich nog wel gaan profileren als de spoeling dunner wordt.
sic transit gloria mundi

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #33 Gepost op: 18-04-2006, 08:28:03 »
In zijn expeditie...2001?..was hij prominent aanwezig, hij zit alleen in een kamp met sterke persoonlijkheden en hij is niet controversieel.
Hij zal zich nog wel gaan profileren als de spoeling dunner wordt.

Inderdaad, 2001. Het jaar van de toppers; Richard, Jennifer, Melanie, Koenraad, Gwann én Pieter natuurlijk. Ook mensen die ik wat minder vond, maar die wel heel sterk overkwamen, zoals Gerrit.

Maar ik denk dat we nog wel meer van Pieter gaan zien. Zijn opmerking gisteren tegen Douwe toen die met een lange lijn bezig was, was machtig: Wat is dat? Ga je vliegeren?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #34 Gepost op: 18-04-2006, 14:32:35 »
Hoi Gabriëlle,

Leuk om te horen dat we elkaar een keer gesproken hebben op je werk in 2001. In die tijd was het een gekkenhuis bij ieder bedrijf waar ik binnen kwam. Ik ken een Gabriëlle die bij Nivea werkte maar dat zal een andere zijn denk ik.

Tot nu toe zie ik mezelf trouwens ook nog niet echt veel terug in de serie maar weet wel dat ik de eerste 5 dagen hoofdpijn had, misselijk was en me afvroeg waarom ik me in godsnaam over heb laten halen om toch weer mee te gaan doen. Vanaf aflevering 3 had ik volgens mij mijn draai wel gevonden en had ik het prima naar mijn zin.

Gek trouwens wat ze wel en niet uitzenden. In aflevering 3 heb ik een halve vingertop verloren waardoor het bijna voorbij was voor me. Het bloed spoot in het rond..best bizar. Uitgebreid gefilmd maar niets over gemeld in de uitzending terwijl het mijn functioneren behoorlijk beïnvloed heeft. Zaten trouwens een paar eilandbewoners bij die iedere gelegenheid aangrepen om zich voor de camera te manouvreren om hun show op te kunnen voeren, daar was niet tussen te komen in het begin, was ook niet van plan om dat ook maar te gaan doen. Zie je vaker trouwens daar, types die vrij weinig uitvoeren tot het moment dat er een camera in de buurt komt. Camera weg, dan is het weer klagen en niets doen geblazen. Van Douwe is het dan tenminste eerlijk dat hij ook niets doet als de camera er juist wel is.

Groeten,

pieter


Jeetje, inderdaad wat een geheugen hebben jullie allemaal. Maar vergeet het verleden...

Pieter, ik wil je zeggen dat ik in 2001 al een grote fan van je was en nu nog steeds ! Ben blij dat je weer mee doet en ik hoop dat je het heel ver (hebt ge)schopt !
Ben trots op je !

 ::bravo:: Dikke knuffel van Gabrielle

P.S. Ik heb je ooit een keer aangesproken op m'n werk, toen je nog accountmanager was.
Leuk je weer te zien op tv !




Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #35 Gepost op: 18-04-2006, 16:10:29 »
Dat van die vingertop zou toch wel het vermelden waard mogen zijn. Ik kan nog een Elbert herinneren...die hakte in zijn hand en dat werd prominent in beeld gebracht.
Hoe kwam het eigenlijk, iets te enthousiast met de machette?
sic transit gloria mundi

Offline Gabrielle2

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #36 Gepost op: 18-04-2006, 17:36:56 »
Hoi Pieter,

Ik ben niet de Gabrielle van Nivea. Ik wil niet m'n prive-zaken hier op de site zetten, dus ik stuur je nog wel een prive bericht. Check dus je inbox, als je wilt.
Jeetje, een stuk van je vingertop eraf.....dat is inderdaad best heftig. Wat is er gebeurd dan ? Stom zeg, dat ze niet eens iets hiervan hebben laten zien. Het is mij inderdaad wel opgevallen dat je niet zo vaak in beeld was. Ook niet toen iedereen in het water stond om te "klagen" over Douwe. Toen was de dokter zeker met jou bezig. Maar heel fijn dat je er nog steeds in zit, heb ik toch elke maandag wat leuks om naar uit te kijken !

Groetjes,
Gabrielle

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #37 Gepost op: 18-04-2006, 19:32:56 »
Hoi Gabriëlle,

Leuk om te horen dat we elkaar een keer gesproken hebben op je werk in 2001. In die tijd was het een gekkenhuis bij ieder bedrijf waar ik binnen kwam. Ik ken een Gabriëlle die bij Nivea werkte maar dat zal een andere zijn denk ik.

Tot nu toe zie ik mezelf trouwens ook nog niet echt veel terug in de serie maar weet wel dat ik de eerste 5 dagen hoofdpijn had, misselijk was en me afvroeg waarom ik me in godsnaam over heb laten halen om toch weer mee te gaan doen. Vanaf aflevering 3 had ik volgens mij mijn draai wel gevonden en had ik het prima naar mijn zin.

Gek trouwens wat ze wel en niet uitzenden. In aflevering 3 heb ik een halve vingertop verloren waardoor het bijna voorbij was voor me. Het bloed spoot in het rond..best bizar. Uitgebreid gefilmd maar niets over gemeld in de uitzending terwijl het mijn functioneren behoorlijk beïnvloed heeft. Zaten trouwens een paar eilandbewoners bij die iedere gelegenheid aangrepen om zich voor de camera te manouvreren om hun show op te kunnen voeren, daar was niet tussen te komen in het begin, was ook niet van plan om dat ook maar te gaan doen. Zie je vaker trouwens daar, types die vrij weinig uitvoeren tot het moment dat er een camera in de buurt komt. Camera weg, dan is het weer klagen en niets doen geblazen. Van Douwe is het dan tenminste eerlijk dat hij ook niets doet als de camera er juist wel is.

Groeten,

pieter


Hey Pieter..

Ik dacht juist dat er overdag zeker altijd camera's aanwezig waren. Op welke momenten waren die dan niet aanwezig? En wie deden dat dan, shows opvoeren als de camera er was enzo.. of mag je geen namen noemen?  ;)
First you go backwards, but then forwards again

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #38 Gepost op: 18-04-2006, 20:39:28 »
Gek trouwens wat ze wel en niet uitzenden. In aflevering 3 heb ik een halve vingertop verloren waardoor het bijna voorbij was voor me. Het bloed spoot in het rond..best bizar. Uitgebreid gefilmd maar niets over gemeld in de uitzending terwijl het mijn functioneren behoorlijk beïnvloed heeft.

Groeten,

pieter

Is het er wel terug aan gezet Pieter? Of ga je nu, dankzij ER, met een kortere vinger door het leven?  :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #39 Gepost op: 19-04-2006, 10:10:14 »
Ik had met Frank een stuk of 50 bamboes van 10 meter lang afgezaagd in het oerwoud om 2 bedden van te maken. We stonden daar op een hele schuine helling met het zaagje van een zakmes die dingen om te zagen. De allerlaatste kregen we net niet helemaal doorgezaagd waarna ik maar even grof geweld gebruikte en dat ding om wilde trekken met een flinke ruk. Het onderste deel van die bamboe schoot los en vloog als een katapult langs mijn vinger. Voor ik het in de gaten had bleek er een flinke lap vlees aan een kant van mijn ringvinger (bovenste kootje)verwijderd te zijn. wat overbleef was een gat in mijn vinger van 1 bij 2 cm waarbij je het bot er bijna onder zag zitten. zag er bizar uit. Inmiddels is het weer helemaal dicht maar het weefsel is nu nog keihard.

Het is dus niet zo dat alles daar de hele dag gefilmd wordt. De reporter + camera-en geluidsman komen in de ochtend naar het eiland en gaan weg als het donker begint te worden. Stel dat ze 8 uur bij je op het eiland zijn, dan schat ik dat ze zeker de helft van de tijd niet bij ons in de buurt zaten. Af en toe komen ze anrennen als ze denken dat er iets gebeurd dat de moeite waard is.

Als je op een eiland zit met alleen maar ervaren mensen, waarbij je gezamelijk, na een paar flinke expedities aldaar, door hebt dat er vrijwel niets spannends te vinden is, dan heeft het voor de camera's ook weinig zin om continu alles te blijven filmen. Na 2 weken heb je elkaar ook niet echt veel nieuws meer te vertellen en wordt het redelijk saai allemaal zeker ook voor de productie.

In 2001 hadden we steeds een Robinsonproef met het complete eiland en daarna een eliminatieproef. Daardoor had je gemiddeld om de anderhalve dag iets te doen en was er actie. Je zit immers weer een uur in een boot op weg naar de proef, dan heb je de proef zelf en ga je weer terug. Dan ben je gauw 4 uur weg geweest. Nu was dat anders omdat er uiteindelijk eigenlijk alleen maar eliminatieproeven waren, dan heb je steeds 3 of 4 dagen niets te doen. Op een bepaald moment wil je zo graag actie zien dat je bijna baalt dat je de proef gewonnen hebt, had je hem verloren dan weet je dat je de dag erna immers weer 4 uur bezig bent met bootje varen, eilandraad en weer terugvaren.

Pieter