Auteur Topic: [kandidaat] Esmeralda  (gelezen 103037 keer)

Offline Tammy Flora

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #60 Gepost op: 2-10-2009, 16:50:12 »
Ik vind het alleen maar goed dat ze er tussen springt en tja wat is er aan vloeken? Het ligt er natuurlijk aan wat er wordt gevloekt en in welke context, maar dat zien we volgende week wel! Ik ben ook erg benieuwd...Igor heeft zijn emoties alleen niet goed onder controle




Ik ben heel benieuwd naar die discussie. Maar ik vind het wel een vreemde opmerking. Twee volwassen mannen hebben een stevige woordenwisseling. Springt ze er ineens tussen: "Er wordt hier niet gevloekt."
Pff, alsof dat zo erg is, vloeken... ::)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #61 Gepost op: 2-10-2009, 17:06:05 »
Mensen met een religieuze achtergrond kunnen er gewoon niet van houden dat er godverdomme of iets dergelijks gezegd wordt. Ik ben zelf ook religieus en ik hou er ook niet van. Daarbij komt dat Esmeralda niet op haar mondje gevallen is (getuigende vorige week), en dat ze dus waarschijnlijk uit reflex meteen zei dat er niet gevloekt werd. Ze zal ook wel kinderen hebben ;)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #62 Gepost op: 2-10-2009, 17:17:22 »
Dat je niet wil dat er gevloekt wordt is één, maar de er zijn verchillende manieren iemand anders te verzoeken om niet te vloeken.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #63 Gepost op: 2-10-2009, 17:18:25 »
Dat je niet wil dat er gevloekt wordt is één, maar de er zijn verchillende manieren iemand anders te verzoeken om niet te vloeken.

Ja ik ben het wel met je eens hoor, dit zou ook niet mijn manier zijn, maar het zag er uit als een reflex (er zijn meer mensen op aarde die zo'n reflex hebben zodra er gevloekt wordt).

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #64 Gepost op: 2-10-2009, 18:04:44 »
Ja ik ben het wel met je eens hoor, dit zou ook niet mijn manier zijn, maar het zag er uit als een reflex (er zijn meer mensen op aarde die zo'n reflex hebben zodra er gevloekt wordt).

Een reflex dat men doet opspringen en vingerwijzen naar diegene die vloekt?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #65 Gepost op: 2-10-2009, 18:08:48 »
Een reflex dat men doet opspringen en vingerwijzen naar diegene die vloekt?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ja

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #66 Gepost op: 2-10-2009, 18:19:43 »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #67 Gepost op: 2-10-2009, 18:28:04 »
Uitlachen is blijkbaar erg leuk, maar ik ben serieus.

Nuja goed, ik vind Esmeralda wel één van de beste kandidaten. Of dat aan haar ligt of aan de rest is natuurlijk wel duidelijk, maar toch.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #68 Gepost op: 2-10-2009, 18:39:00 »
Uitlachen is blijkbaar erg leuk, maar ik ben serieus.

Nuja goed, ik vind Esmeralda wel één van de beste kandidaten. Of dat aan haar ligt of aan de rest is natuurlijk wel duidelijk, maar toch.

Ik vind het grappig dat je daar zo droog "ja " op antwoordde. 

Het zou me verwonderen als ik de enige ben dat denkt dat een anti-vloek-reflex een 'normaal' ongelovig gedragspatroon is.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #69 Gepost op: 2-10-2009, 20:45:17 »
Ik vind het grappig dat je daar zo droog "ja " op antwoordde. 

Het zou me verwonderen als ik de enige ben dat denkt dat een anti-vloek-reflex een 'normaal' ongelovig gedragspatroon is.

Haha oh sorry, ik was even knorrig hierboven.

Offline muizje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #70 Gepost op: 3-10-2009, 01:09:06 »
Ik heb in deze expeditie al zoveel mensen horen vloeken, om daar nu op afgerekend te worden zou ik belachelijk en hypocriet  vinden.
Het komt op mij meer over dat ze zich er perse mee wil bemoeien om te laten zien hoe geweldig ze is.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #71 Gepost op: 3-10-2009, 01:15:44 »
Ik zou het geweldig vinden als we haar eens betrappen op gevloek of als ze nog eens iemand terechtwijst "hier wordt niet gevloekt verdomme"   ::hypocriet::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #72 Gepost op: 3-10-2009, 13:22:38 »
lichaamstaal zegt meer dan woorden: esmeralda torent boven igor uit, buigt zich volgens mij ook nog over hem heen en zwaait met haar vingertje naar hem. hoe kleinerend en beledigend kun je zijn? dit lijkt mij een reden voor igor om als de wiedeweerga die parang te gaan zoeken. zulke momenten maakt e.r. voor mij zo boeiend.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #73 Gepost op: 3-10-2009, 15:24:16 »
Is de aflevering van volgende week al geweest? Wat een conclusies worden er getrokken uit vijf seconden beeldmateriaal. :o
Nog even niks.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #74 Gepost op: 3-10-2009, 18:01:22 »
Ze zal ook wel kinderen hebben ;)

Dat zou goed kunnen, want nu je dit opmerkt: Esmeralda komt op mij over als iemand die de anderen een beetje als kinderen behandeld. Iets irriteerde mij in haar aanpak, maar ik denk dat dit het is. Alsnog denk ik dat zij erg ver gaat komen, mits ze zich niet al te veel op de voorgrond zet als de 'moeder' oftwel dominant.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #75 Gepost op: 8-10-2009, 21:42:48 »
Na de ergernissen vooraf en het woord 'polio' dat Igor gebruikte, snap ik haar uitbarsting 'er wordt hier niet gevloekt' wel eigenlijk.
The sun came up and reality set in.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #76 Gepost op: 8-10-2009, 21:55:43 »
Na de ergernissen vooraf en het woord 'polio' dat Igor gebruikte, snap ik haar uitbarsting 'er wordt hier niet gevloekt' wel eigenlijk.

Ik ook  ::jaja::


Wel heel opvallend dat zij zichzelf benoemt bij de 3 meest waardevolle personen. Ik denk wel dat ze gelijk had daarmee, maar het is niet zo tactisch om jezelf te noemen lijkt me  :-X
Keep calm and eat chocolates!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #77 Gepost op: 8-10-2009, 22:02:22 »
Wanneer je de daad bij het woord voegt, ofwel: je zelf (wat klinkt dat plechtig) dienstbaar maakt aan de groep, dan is er niets mis met naar jezelf wijzen als waardevol voor de groep. Esmeralda is niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal sterk, en als je dan ook laat blijken voor je groep op te komen, dan doe je het in mijn ogen goed.

Over dat vloeken gesproken: daar ga ik verder niet op in, iedereen kent mijn standpunt in deze wel zo'n beetje.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #78 Gepost op: 8-10-2009, 22:06:37 »
Ik vind de opmerking, ook nu we de context kennen, nog steed volkomen irrelevant. Net als de reactie van Marina ("Verspil geen energie"). Ruzie kan best nuttig zijn, beter dan dat het steeds maar blijft broeien.

En tja, als je niet tegen een scheldwoordje kunt, kun je inderdaad maar beter weglopen.  ::zwaai::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #79 Gepost op: 8-10-2009, 22:11:31 »
Wanneer je de daad bij het woord voegt, ofwel: je zelf (wat klinkt dat plechtig) dienstbaar maakt aan de groep, dan is er niets mis met naar jezelf wijzen als waardevol voor de groep. Esmeralda is niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal sterk, en als je dan ook laat blijken voor je groep op te komen, dan doe je het in mijn ogen goed.


Daar is ook niets mis mee, maar is het tactisch om jezelf te noemen?  ::)
Keep calm and eat chocolates!