Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 39402 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 24-09-2009, 22:26:25 »
En bedankt he Technicolor voor de "geweldige" vertaling...

Een van de dames spreekt over de grote aantallen verassingen op het eiland.
Ik zeg hier thuis nog: Zo raken we snel van een hoop vrouwen af dan.

Aan het eind werd er trouwens weer wel over een verRassing gesproken.

(sorry, ik ben een taalpurist en van iemand die dingen vertaalt of ondertitelt, verwacht ik toch écht niet zulke stomme dingen)

En er zat nog een foutje in.
´voor hetzelfde geld´ ipv ´voor hetzelfde geldt´.
Ik dacht toch tenminste dat dat de juiste schrijfwijze was. Als je erop let, zit die fout overal. Vanmorgen trof ik nog zoiets aan op de shampoofles, en zelfs op RN heb ik er een gespot, ´Wordt actief lid´. Maar ik zal weer ontopic gaan  ;D

Leuke serie tot nog toe, en ik zou me exact zo voelen als Esther. ;)
Hebben jullie Nederlanders trouwens ook last van Belgisch nadreunen als je iets leest? Ik lees na zo´n aflevering alles met een zachte g.
 ;D

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 24-09-2009, 22:26:35 »
wat vinden jullie van die igor.. loopt niet te zoeken na dat mes / parang..

maar wel naar zijn sandalen tijdens een opdracht...

of ze hebben het zo gemonteerd en hij heeft wel gezocht.. maar hij deed er zo vaag over..
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 24-09-2009, 22:36:06 »
Die Esmeralda was overigens zelf schuld aan het feit dat ze niet over de balk kwamen. Zij stond vrij rechtop en dat andere meisje moest daardoor veels te veel voorover.

De uitzendingen totnogtoe zijn vrij saai en dat is volgens mij ook reden voor een aantal dames om weg te willen. Ze vervelen zich kapot de hele dag.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 24-09-2009, 22:36:57 »
En er zat nog een foutje in.
´voor hetzelfde geld´ ipv ´voor hetzelfde geldt´.
Ik dacht toch tenminste dat dat de juiste schrijfwijze was. Als je erop let, zit die fout overal.
Helaas, je zit ernaast. Het is namelijk wel "voor hetzelfde geld". No worries, kan gebeuren :-)

Carine... poe wat een mens, ik hoop dat zij eruit gaat. Ze zorgt wel voor kleur, maar zóveel gezeur hoef ik nou ook weer niet te zien. En als veertiger doet ze alsof ze al een "oude wijze vrouw" is. Nou, echte oude wijze vrouwen geven ook hun ongelijk toe en luisteren naar anderen.... pffffffffff graag Carine eruit, z.s.m.!

De proef... Gill hing steeds heel erg naar voren waardoor ze viel. Een veel moeilijker positie dan redelijk rechtop blijven staan. Ik hoop dat haar de schuld niet teveel in de schoenen geschoven gaat worden.

Enne, waarom geen eilandraad meer aan het einde van de aflevering?? Volgende week dan 2 in één uitzending? Ik hoop dat nu de eerste afleveringen achter de rug zijn en het begin is gemaakt, de vorm van de wekelijkse uitzending wat vaster begint te worden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 24-09-2009, 22:41:42 »
Volgens mij is het bijna onmogelijk om na twee weken geen heimwee te krijgen.

Dat meen je toch niet? Het zou niet best zijn als iedereen al na twee weken zodanig last krijgt van heimwee dat de gedachte van zo snel mogelijk terugkeren naar de geborgenheid van het bekende een hoofdrol gaat spelen. Denken aan het thuisfront is normaal en ik kan me ook voorstellen dat er personen zijn die de partner of kinderen 'missen' maar echte heimwee gaat toch echt een stukje verder.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 24-09-2009, 22:51:47 »
Dat meen je toch niet? Het zou niet best zijn als iedereen al na twee weken zodanig last krijgt van heimwee dat de gedachte van zo snel mogelijk terugkeren naar de geborgenheid van het bekende een hoofdrol gaat spelen. Denken aan het thuisfront is normaal en ik kan me ook voorstellen dat er personen zijn die de partner of kinderen 'missen' maar echte heimwee gaat toch echt een stukje verder.

Van Dale:
Citaat
 heim·wee het; o ziekelijk verlangen naar huis

Oeps, dacht dat heimwee enkel het 'verlangen naar huis' was, zonder het 'ziekelijk verlangen'. Het 'gewoon' naar huis verlangen zal iedereen doen die twee weken op zo'n eiland zit. Je familie, een zacht bed, andere mensen om mee te praten, een douche, modene apparatuur etc. zal iedereen op dat eiland missen en daar doelde ik op. ;)
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 24-09-2009, 22:57:07 »
Van Dale:
Oeps, dacht dat heimwee enkel het 'verlangen naar huis' was, zonder het 'ziekelijk verlangen'. Het 'gewoon' naar huis verlangen zal iedereen doen die twee weken op zo'n eiland zit. Je familie, een zacht bed, andere mensen om mee te praten, een douche, modene apparatuur etc. zal iedereen op dat eiland missen en daar doelde ik op. ;)

Ah vandaar, ik begon ook al een beetje te twijfelen aan de juiste definitie maar toen schoot het me te binnen dat een kennis van me ooit vertelde dat hij onder behandeling was geweest voor zijn heimwee. En dat is inderdaad best ziekelijk!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 24-09-2009, 23:03:32 »
Het woord zegt het zelf ook, heimweh, homesickness, mal du pays etc. ;)
Nog even niks.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 24-09-2009, 23:07:04 »
Vanmorgen trof ik nog zoiets aan op de shampoofles, en zelfs op RN heb ik er een gespot, ´Wordt actief lid´.

"Wordt actief lid" is niet echt fout. Het is gebiedende wijs meervoud. Dat is tegenwoordig niet meer 'verplicht' en een beetje in onbruik geraakt. Maar fout is het nu ook weer niet (zie bijvoorbeeld: "komt allen!").
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 24-09-2009, 23:10:11 »
Ze moeten hebben gedacht na de saaie expeditie van vorig jaar, we gooien het over een andere boeg. Naar mijn mening slaan ze dit jaar een beetje door. Daar bleek deze uitzending wel het bewijs van.

Wederom nu al veel mensen die naar huis willen, maar dat is niks nieuws.

Dat ze in de vorige proef 1 iemand ( Carine) niet lieten meedoen, kan ik begrijpen. Om het aantal deelnemers per kamp gelijk  te houden voor een zo eerlijke mogelijke proef. Dat ze nu de helft van de dames niet laten deelnemen, vind ik eigenlijk een slechte zaak. Had deze proef dan op een later tijdstip in de expeditie gedaan.

Dat kon ook niet anders door de indeling van de kampen. Blijf ik ook vreemd vinden dat, naar alle waarschijnlijkheid worden, de kampen volgende week ook weer gemixd.

De opmerking van Kurt was een rake. Dat zij geen kans hebben gehad op die finaleplaats is ook niet meer dan terecht. Als je een spel speelt, geef dan iedereen eerlijke kansen.

Nog 1 tip voor de montage. Laat de clue van de verrassing gewoon niet zien. Vorige week al net voor de reclame dat de vrouwenkampen werden samengevoegd. Nu weer dat Carina er naar alle waarschijnlijkheid er in blijft. Al vind ik dat laatste niet zo erg.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 24-09-2009, 23:19:42 »
4 afleveringen gehad en we hebben zegge en schrijve nog maar één eilandraad gezien. En die was nog eens vorgekauwd ook want het was zo duidelijk als wat dat die Lianne (of hoe heette ze ook alweer?) zelf weg wilde. En de komende eilandraad is het niet de vraag wie weg moet, maar wie blijven moet. Raar allemaal.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 24-09-2009, 23:20:30 »
Nou, echte oude wijze vrouwen geven ook hun ongelijk toe en luisteren naar anderen....

  ::pinokkio::

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 24-09-2009, 23:23:07 »
Ieder jaar vallen er mensen vroeg uit, ik denk dat je als produktieteam niet kunt voorspellen hoe bepaalde mensen reageren op zulke extreme omstandigheden en gewoon allerlei persoonlijkheden selecteren. En het blijft reality-tv en in het echie is ook niet iedereen even sterk en een winner...

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 24-09-2009, 23:23:31 »
4 afleveringen gehad en we hebben zegge en schrijve nog maar één eilandraad gezien. En die was nog eens vorgekauwd ook want het was zo duidelijk als wat dat die Lianne (of hoe heette ze ook alweer?) zelf weg wilde. En de komende eilandraad is het niet de vraag wie weg moet, maar wie blijven moet. Raar allemaal.

En ik dacht nog wel met 21 deelnemers aan het begin van het seizoen, aan eilandraden dit seizoen geen gebrek  ;)


Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 24-09-2009, 23:32:56 »
Ik vond dit een erg leuke aflevering! Veel leuke wendingen en een erg goede proef! ik kijk uit naar volgende week, spannend! Jammer dat er hier altijd weer 'spoilers' worden verteld...

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 24-09-2009, 23:45:57 »
Ik vond het wel weer een leuke aflevering !
Die Carine blijft lekker zeuren  ::oink::
Esmeralda is aan de ene kant goed bezig, maar sloeg bij de proef een beetje door  ::rofl::
Igor gaat weer in z'n eentje op pad en raakt weer eens wat kwijt  ;D

Wel jammer dat er geen eilandraad aan het einde was, vind ik altijd wel een leuk einde van een aflevering.

Tja en die heimwee, mensen die naar huis willen... ik denk niet dat wij ons voor kunnen stellen hoe het daar is, maar toch... je weet toch wel een beetje waar je aan begint lijkt mij.

Ben trouwens wel benieuwd hoe de eilanden er volgende week uitzien, we krijgen dit jaar wel veel verschillende samenstellingen van de eilanden !!!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 25-09-2009, 00:55:40 »
Jammer dat er volgende week maar 1 weg mag...

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 25-09-2009, 09:09:38 »
Ik krijg heimwee naar die eilanden als ik die strandjes weer zie. En ik wil ook die toenemende biodiversiteit eens zien, bananen, ananas, ...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 25-09-2009, 11:59:18 »
Jammer dat er volgende week maar 1 weg mag...

Ja, gooi ze er gewoon alledrie uit! ::niet-ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 25-09-2009, 12:16:39 »
Ja, gooi ze er gewoon alledrie uit! ::niet-ok::
Alle 3 eruit en erna nog een stemming want ze hebben tenslotte een proef verloren  >:D