Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 39465 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 28-09-2009, 12:25:58 »
Kan inderdaad gebeuren, maar met Google gewoon tot je beschikking maak je je door dit te posten toch een beetje belachelijk in mijn ogen.

En verder, wat die heimwee betreft: hou toch op, je bent elf dagen van huis. Waar hebben we het over? Ik vind het eigenlijk vrij zwak, ook al begrijp ik dat ik er niks  van te vinden heb. Trouwens, op zich niks mis mee, maar doe dan niet mee! Met een beetje zelfkennis moet je toch kunnen inschatten hoe je op het gebied van heimwee in elkaar zit. Maar dat is mijn mening maar.

Twee weken op vakantie zijn of iets dergelijks met alle luxe van dien is echt wel wat anders dan 2 weken op een kuteiland zitten met allemaal zeurende vrouwtjes om je heen hoor. Ik denk dat je dit echt niet zomaar kan zeggen, want je kunt het van te voren niet inschatten hoe je gaat reageren op zulke barre omstandigheden.

Offline soullady

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #81 Gepost op: 28-09-2009, 18:48:38 »
Dat klopt... je weet te pas als je daar zit...alleen dat gemiep over ik voel me zo vies en wat heb ik een honger..dat is pas erg dat weet je van te voren dat je dat gaat krijgen.. En een kut eiland???? ::rofl:: Tjonge jonge...mensen er is niets mooier... Je weet toch dat  je op een onbewoond eiland komt en dat je niet mee doet aan Temptation Island....
« Laatst bewerkt op: 28-09-2009, 19:05:42 door soullady »

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #82 Gepost op: 28-09-2009, 19:29:24 »
Dat klopt... je weet te pas als je daar zit...alleen dat gemiep over ik voel me zo vies en wat heb ik een honger..dat is pas erg dat weet je van te voren dat je dat gaat krijgen.. En een kut eiland???? ::rofl:: Tjonge jonge...mensen er is niets mooier... Je weet toch dat  je op een onbewoond eiland komt en dat je niet mee doet aan Temptation Island....

Mee eens wat betreft je weet t van te voren, honger en vies. Heimwee is niet goed in te schatten van te voren. Maar goed honger is ook geen pretje ;O) Anyways, ik kan niet spreken voor de gevoelens van anderen. Als je je fysiek of psychisch verrot voelt en er niet uit kunt komen, nou ja ga dr maar aan staan (been there, done that). Ik hoop dat de mensen die verongelijkt zijn dat ze niet geselecteerd zijn, een volgende editie mee mogen doen. Maar goed selectie is, nogmaals, niet alleen afhankelijk van Robinson-kwaliteiten, je moet ook "televisie-kwaliteiten" hebben op welk vlak dan ook. Het is naast een spel in grote mate entertainment voor de massa.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 4
« Reactie #83 Gepost op: 28-09-2009, 19:32:07 »
(...) Het is naast een spel in grote mate entertainment voor de massa.

Ik zou zelfs durven zeggen:
Het spel-aspect is helemaal ondergeschikt aan het gehalte "entertainment voor de massa"  ::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #84 Gepost op: 28-09-2009, 19:45:53 »
Heimwee is idd moeilijk in te schatten maar ik heb al een goed initiatief gehoord om deze te testen maar durf het nog iets extremer stellen; een week of 2 in afzondering zonder enig contact met familie of vrienden. een dieet van 1000 cal per dag en erna enkele psychologische testen.  ::ok::

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #85 Gepost op: 28-09-2009, 19:49:23 »
Heimwee is idd moeilijk in te schatten maar ik heb al een goed initiatief gehoord om deze te testen maar durf het nog iets extremer stellen; een week of 2 in afzondering zonder enig contact met familie of vrienden. een dieet van 1000 cal per dag en erna enkele psychologische testen.  ::ok::

Dat had mij in elk geval veel leed bespaard destijds, maar ik denk dat dit idee ten eerste te veel kosten met zich meebrengt....en ten tweede wat is trouwens een expeditie zonder de nodige zwakke afvallers/heimwee-lijers? Er zou niets meer af te zeiken zijn voor de te entertainen massa. Eens trouwens met dat de entertainment een grote overhand heeft in het ER-gebeuren, maar ja je moet er ook centen aan verdienen als omroep. En dat doe je blijkbaar niet met een gortedroog spel. Het is niet anders.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #86 Gepost op: 28-09-2009, 19:57:29 »
Dat had mij in elk geval veel leed bespaard destijds, maar ik denk dat dit idee ten eerste te veel kosten met zich meebrengt....en ten tweede wat is trouwens een expeditie zonder ? Er zou niets meer af te zeiken zijn voor de te entertainen massa. Eens trouwens met dat de entertainment een grote overhand heeft in het ER-gebeuren, maar ja je moet er ook centen aan verdienen als omroep. En dat doe je blijkbaar niet met een gortedroog spel. Het is niet anders.

Het zal idd een meerkost met zich meebrengen maar aan de andere kant hebben ze meer zekerheid en moet er niet te veel beroep gedaan worden op het draaiboek met noodscenario's wat volgens mij ook best kostelijk is...

Als ik dan toch mag kiezen wat je kan afzeiken is het liever een speltactiek of karaktertrek of uitspraak waar ik mezelf niet in kan vinden dan tegenover de nodige heimwee-lijers die om deze ook naar huis willen.  Dat men verzwakt is elk jaar een gegeven feit maar dan moet je ook niet kieskeurig zijn op voedsel op dat moment.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #87 Gepost op: 28-09-2009, 20:16:41 »
Twee weken op vakantie zijn of iets dergelijks met alle luxe van dien is echt wel wat anders dan 2 weken op een kuteiland zitten met allemaal zeurende vrouwtjes om je heen hoor. Ik denk dat je dit echt niet zomaar kan zeggen, want je kunt het van te voren niet inschatten hoe je gaat reageren op zulke barre omstandigheden.

Dit is natuurlijk waar, vandaar dat ik ook zei dat ik er niks van te vinden heb. Uiteraard kun je het niet van tevoren inschatten. Maar als bankzitter is het zó moeilijk om dat heimwee-gemekker al na elf dagen serieus te nemen... Het is precies zoals de door mij gehate Simone zei: "Ik heb het thuis ook goed. Maar dit is een once-in-a-lifetime opportunity, en als ik straks weer thuiskom, dan zijn al die dingen en mensen daar nog, en heb ik het daar wéér goed."

Het is trouwens gobbledegook of gobbledygook, maar dat terzijde.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #88 Gepost op: 28-09-2009, 21:13:31 »
Eens met Reaver, als je honger hebt en je laat bepaald eten staan, dan moet je idd niet zeuren.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 4
« Reactie #89 Gepost op: 28-09-2009, 22:01:10 »
Eens met Reaver, als je honger hebt en je laat bepaald eten staan, dan moet je idd niet zeuren.

Same here!
:)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4
« Reactie #90 Gepost op: 29-09-2009, 10:58:26 »
Een beetje laat,mijn reactie, maar ik kon door allerlei omstandigheden niet eerder...  ::schaam::

Ik vond het een redelijke uitzending, maar toch mist er nog wat... Alweer maar een proef, weer een niet veel zeggende eilandraad... Maar gelukkig zijn er nog veel afleveringen! Ik was wel verrast dat de mannen zo goed de proef deden, want ik vond het niet direct een mannenproef...  ::hypocriet:: Maar ja, nu maar weer wachten op donderdag, wie weet moeten dan de twee kandidaten die niet wegmogen wel naar het mannenkamp...  ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #91 Gepost op: 29-09-2009, 11:10:09 »
Volgens mij was er vorig jaar vóór de samensmelting ook telkens maar één proef, toch?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4
« Reactie #92 Gepost op: 29-09-2009, 11:17:28 »
Volgens mij was er vorig jaar vóór de samensmelting ook telkens maar één proef, toch?
Het kan best zijn dat ik mis zit, maar er werd toch ook gestreden voor bijv. wat extra rijst, of een goed net om vissen te vangen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #93 Gepost op: 29-09-2009, 13:11:36 »
Volgens mij was er vorig jaar vóór de samensmelting ook telkens maar één proef, toch?

Klopt, en naast immuniteit won het winnende kamp ook iets extra's, bijv. een visnet of iets te eten.

Kijk maar eens naar de oude verslagen van de eerste afleveringen hier
« Laatst bewerkt op: 29-09-2009, 13:14:29 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #94 Gepost op: 29-09-2009, 14:34:12 »
Het is trouwens gobbledegook of gobbledygook, maar dat terzijde.

Niet in het IJslands ::jaja::

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #95 Gepost op: 29-09-2009, 16:07:41 »
Same here!
:)


Ja toch. Ik vind slakken ook heel erg ontzettend smerig, zou ik normaal gezien noooooit eten, maar daar...boeien en opeten. Beter iets dan niets. En eerlijk gezegd heb ik in die 12 dagen niet echt honger gehad, misschien omdat ik slecht eet als ik me psychisch slecht voel. Was na die 12 dagen wel al mijn reservekilo's kwijt en nog wat meer, dus misschien dat ik nog net op die reserves kon teren.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #96 Gepost op: 29-09-2009, 18:36:13 »
Niet in het IJslands ::jaja::

O, haha, ik snapte al niet waarom je zo'n willekeurig woord als sig had. Maar het gaat dus om het nummer van Sigur Rós...  ::tandpastasmiley::

My bad!

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #97 Gepost op: 1-10-2009, 08:33:47 »
een dieet van 1000 cal per dag  ::ok::

Das nog een rijkelijk dieet wat je je zelf toegunt, destijds werd ons "dieet" geschat door de Zweedse doctoren op tussen de 300-500 calorieen. Te veel om te sterven en te weinig om normaal te kunnen functioneren.
Langzaam aan zak je dus weg in gewicht, animo, kracht en psychisch ga je er dan gewoon aan.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #98 Gepost op: 1-10-2009, 08:34:59 »
psygisch ga je er gewoon aan.

Dat hebben we kunnen zien Frans.  ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #99 Gepost op: 1-10-2009, 14:41:35 »
Das nog een rijkelijk dieet wat je je zelf toegunt, destijds werd ons "dieet" geschat door de Zweedse doctoren op tussen de 300-500 calorieen. Te veel om te sterven en te weinig om normaal te kunnen functioneren.
Langzaam aan zak je dus weg in gewicht, animo, kracht en psychisch ga je er dan gewoon aan.

het is dan ook maar voor 2 weken  ;D om de heimwee te testen...  1000 cal doet ook al rare dingen op 10 dagen als je gewoon bent rond de 2500-3000 dagelijks binnen te nemen.  als je je dan kan bewijzen onder deze omstandigheden kan relativeren gaat de kans naar opgave toe ook kleiner zijn...