Auteur Topic: [Kandidaat BE] Zsofi  (gelezen 77075 keer)

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #60 Gepost op: 19-10-2010, 12:19:42 »
Het staat iedereen natuurlijk vrij om te kiezen. Iemand afrekenen op tactisch spelen vind ik persoonlijk wel erg jammer. Anderzijds kun je stellen dat deze speler dan maar meer energie had moeten steken in jury management.

Tactisch spelen houdt ook in dat je er voor zorgt dat je medespelers je aardig genoeg vinden, en geen reden hebben om tegen je te zijn.
Als je het eind haalt met tactisch spelen, en je wint niet omdat je teveel vijanden hebt gemaakt, heb je het tactisch niet slim genoeg gespeeld.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #61 Gepost op: 19-10-2010, 12:37:09 »
Dat hen je absoluut gelijk in.

Maar mijn punt was dat er ook spelers zijn die iemand afrekenen op het feit dat ze tactisch hebben gespeeld puur in de zin van stemafspraken en dergelijke. Dat vind ik jammer.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #62 Gepost op: 19-10-2010, 13:48:30 »
Dat hen je absoluut gelijk in.

Maar mijn punt was dat er ook spelers zijn die iemand afrekenen op het feit dat ze tactisch hebben gespeeld puur in de zin van stemafspraken en dergelijke. Dat vind ik jammer.
Op zich kan ik me daar wel in vinden, maar dan zou je dus ook moeten zeggen, dat het ook jammer is als er iemand wordt uitgestemd enkel en alleen omdat hij op survival- en spelkunde zo sterk is wordt uitgestemd!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #63 Gepost op: 19-10-2010, 14:09:59 »
Op zich kan ik me daar wel in vinden, maar dan zou je dus ook moeten zeggen, dat het ook jammer is als er iemand wordt uitgestemd enkel en alleen omdat hij op survival- en spelkunde zo sterk is wordt uitgestemd!

Daar zit toch een verschil tussen, mijns inziens.

Als zo iemand er uit wordt gestemd komt dat omdat hij of zij een bedreiging is voor je eigen winkansen.

Als je jurylid bent kun je toch al niet meer winnen dus dan speelt die factor geen rol meer in je overwegingen.

Verder ben ik het wel met je eens dat het niet altijd goed is als een groepje underdogs de handen ineenslaat om de fysieke powerhouse naar huis te sturen. Anderzijds zou de fysieke powerhouse zelf natuurlijk ook tactisch kunnen gaan spelen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #64 Gepost op: 19-10-2010, 14:52:43 »
Verder ben ik het wel met je eens dat het niet altijd goed is als een groepje underdogs de handen ineenslaat om de fysieke powerhouse naar huis te sturen. Anderzijds zou de fysieke powerhouse zelf natuurlijk ook tactisch kunnen gaan spelen.
Wat dat aangaat zou het misschien een keer leuk zijn (als zo iets al eens geweest is ben ik het blijkbaar straal vergeten) als er een echte proef komt (niet aan het einde natuurlijk) waarin gewoon de nummer laatst gaat afvallen, dus dan geen eilandraad (of dat hij al een bepaald aantal stemmen tegen krijgt)...
Ich bin ein Bärliner!

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #65 Gepost op: 19-10-2010, 16:02:54 »
Dit is gebeurd, bij seizoen 2003 waarin Robin en nog een kandidaat (volgens mij) afvielen na de balkproef. Dit was (vond ik) totaal geen succes.

Bij de overlevingsproef van 2010 is dit in principe ook het geval, degene die het niet meer aan kunnen, en dus opgeven vallen af.

Niet op iemand stemmen (in de finale) omdat hij via complotten heeft gespeeld vind ik ook vrij triest, maar iedereen heeft daar zijn mening over.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #66 Gepost op: 19-10-2010, 22:37:35 »
Dat hen je absoluut gelijk in.

Maar mijn punt was dat er ook spelers zijn die iemand afrekenen op het feit dat ze tactisch hebben gespeeld puur in de zin van stemafspraken en dergelijke. Dat vind ik jammer.
Mee eens, maar dan blijft de vraag: wat is tactisch spelen? iedereen weet dat stemafspraken erbij horen. maar bij tactisch spelen hoort wat mij betreft ook een gunfactor, die je wint door sympathiek te zijn, mee te helpen etc. Dus een intrigant of een luie neet zijn helpt dan niet echt. Uiteindelijk zie je dat in de finales toch keihard terug? Je mede expeditieleden stemmen. En dan stemmen ze volgens mij op degene die ze het het meest gunnen. En dat is vaak niet degene die een meester was in complotten. Wat ik bedoel te zeggen is dat volgens mij iederen "on" or "off" camera stemafspraken maakt. Maar dat je daar in de finale stemming niet mee wint.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #67 Gepost op: 20-10-2010, 19:47:33 »
Om terug te komen tot Zsofi: ik denk dat ze nog ver zal komen. Ze lijkt me een evenwichtig en sterk persoon over de ganse lijn. Ze maakt geen stemafspraken (denk ik) en tegelijkertijd heeft ze geen echte 'vijanden'. Tot nu toe komt ze niet vaak in beeld, wat ik wel jammer vind, maar wie weet wordt ze plots dé grote verrassing waarmee niemand rekening hield en wordt ze dus een geduchte tegenstander en grote kanshebster om te winnen.

Ik heb, zoals nog anderen, het gevoel dat er wel een soort van spanning is tussen de Belgische kandidaten en de Nederlandse kandidaten. Op zich heb ik er niets op tegen, want het hoort bij het spel. Er kon net zo goed een spanning zijn tussen de mannen en de vrouwen. Echter, Zsofi, Sebastiaan en misschien Sugar lijken zich hier meer afzijdig van te houden, wat bewijst dat deze kandidaten sterk in hun schoenen staan. (Saar en Regina zijn ook wel oké, maar ze lijken toch een beetje afhankelijk te zijn van elkaar.)

Dus, ik duim voor Zsofi! En het is niet omdat ze weinig in beeld komt, dat ze het minder verdient!  :)

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #68 Gepost op: 20-10-2010, 22:10:07 »
En het is niet omdat ze weinig in beeld komt, dat ze het minder verdient!  :)

Ik denk juist dat ze het niet heeft verdiend en dat ze daarom weinig in beeld komt.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #69 Gepost op: 20-10-2010, 22:54:54 »
Ik denk juist dat ze het niet heeft verdiend en dat ze daarom weinig in beeld komt.


Dat kan, maar het kan net zo goed andersom zijn.  8)

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #70 Gepost op: 21-10-2010, 09:19:47 »
Echter, Zsofi, Sebastiaan en misschien Sugar lijken zich hier meer afzijdig van te houden, wat bewijst dat deze kandidaten sterk in hun schoenen staan. (Saar en Regina zijn ook wel oké, maar ze lijken toch een beetje afhankelijk te zijn van elkaar.)

Zsofie, Sebastiaan en Sugar zijn nog nooit in de positie geweest dat ze onder vuur lagen. het is niet zo verwonderlijk dat Saar en Regina elkaar steunen. Van het eerste kamp zuid zijn zij de enige twee vrouwen over na de pogingen van de belgische mannen om ze te elimineren. Nu, na het vertrek van Dennis en John, en zonder de steun van een Sebastiaan, die dat zeker had gegeven als hij nu bij de groep had gezeten, hebben ze weer te maken met een groep die tegen hun samenspant. Ik denk dat Zsofi keihard meedoet met de rest van de belgen als het erom spant. En laten we eerlijk zijn: de enige reden waarom de belgen dit doet nu doen, is niet omdat Saar en Regina niet ok zijn, maar omdat ze nu door hun meerderheid de mogelijkheid hebben om te proberen 2 sterke kandidaten te lozen.
Ik hoop van harte dat het ze niet lukt. En Zsofi blijft de meest kleurloze kandidaat wat mij betreft.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #71 Gepost op: 21-10-2010, 10:34:37 »
Zsofie, Sebastiaan en Sugar zijn nog nooit in de positie geweest dat ze onder vuur lagen. het is niet zo verwonderlijk dat Saar en Regina elkaar steunen. Van het eerste kamp zuid zijn zij de enige twee vrouwen over na de pogingen van de belgische mannen om ze te elimineren. Nu, na het vertrek van Dennis en John, en zonder de steun van een Sebastiaan, die dat zeker had gegeven als hij nu bij de groep had gezeten, hebben ze weer te maken met een groep die tegen hun samenspant. Ik denk dat Zsofi keihard meedoet met de rest van de belgen als het erom spant. En laten we eerlijk zijn: de enige reden waarom de belgen dit doet nu doen, is niet omdat Saar en Regina niet ok zijn, maar omdat ze nu door hun meerderheid de mogelijkheid hebben om te proberen 2 sterke kandidaten te lozen.
Ik hoop van harte dat het ze niet lukt. En Zsofi blijft de meest kleurloze kandidaat wat mij betreft.

Het is misschien juist OMDAT Zsofi(, Sebastiaan en Sugar) nog niet onder vuur lagen dat ze sterke kandidaten zijn. Dit kan zowel met geluk als met strategie te maken hebben. Sugar lijkt me echter wel nogal overhaalbaar om mee te doen aan complotten, maar bij Zsofi en Sebastiaan heb ik dat gevoel niet. Ik zou Zsofi geen kleurloos persoon noemen. Bij de eilandmomenten moet er veel geknipt worden en dan lijkt het mij vanuit een televisiemakersstandpunt interessanter om de spanningen of complotten tussen bepaalde deelnemers te tonen. Hierdoor zal Zsofi inderdaad niet veel in beeld komen. Persoonlijk vind ik dat Sebastiaan eigenlijk ook niet gek veel in beeld komt. Bij de proefmomenten kan er weinig geknipt worden en ik heb toch steeds de indruk dat Zsofi een van de sterkere deelnemers is bij de proeven.

Ik ben het er mee eens dat Saar en Regina ook wel sterke karakters zijn, maar hun zwakte is dat ze niet in een gunstige positie staan in de hele groep. Moesten John en Dennis er nog in zitten, dan denk ik dat ze met hun vieren hoogstwaarschijnlijk een Belg eruit zouden stemmen. Dus in die zin verschillen ze niet zoveel van 'het Belgische complot', ze hebben alleen de pech dat ze nog maar met 2 zijn. Complotten mogen hun plaats hebben in het spel en mensen die hieraan meedoen wil ik geen zwakke personen noemen, maar ik vind wel dat je hierdoor veel kans hebt om vroeg of laat zelf in een zwakke positie terecht te komen.

 

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #72 Gepost op: 21-10-2010, 11:32:57 »
Ik denk juist dat ze het niet heeft verdiend en dat ze daarom weinig in beeld komt.

OF anderen hebben het meer afgedwongen. Sergio kon niet genegeerd worden, de onvrede over hem, moest getoond worden om het begrijpelijk te maken. Iwein valt niet te negeren met zijn complotten, Tatiana moet in beeld gebracht worden als het domme modelletje dat constant slaapt. En Anthony is al interessant vanwege zijn nederland-belgië paranoia.

Voeg daar ook nog eens de siamese opstaptweeling dennis en john bij, dan heb je wel erg weinig ruimte voor anderen.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline MolX

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #73 Gepost op: 21-10-2010, 15:25:27 »
Niet erg inhoudelijk (maar ja, er valt ook weinig inhoudelijks te zeggen over deze kandidaat),
maar op een of andere manier doet deze naam als ik hem lees, me elke keer denken aan 'koek en zopie'.  ::rofl::

Misschien kan ze een standje openen met viskoek en zopie, dan valt er tenminste nog iets te beleven in deze onderhand vrij saaie expeditie.   ::) ::tandpastasmiley::

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #74 Gepost op: 21-10-2010, 16:07:55 »

Dat kan, maar het kan net zo goed andersom zijn.  8)

Lijkt me zeer, zeer onwaarschijnlijk.

Ik zie geen enkele reden voor de regie van ER om de uiteindelijke winnaar gedurende de 1e zeven weken compleet onder te belichten.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #75 Gepost op: 21-10-2010, 16:10:37 »
Lijkt me zeer, zeer onwaarschijnlijk.

Ik zie geen enkele reden voor de regie van ER om de uiteindelijke winnaar gedurende de 1e zeven weken compleet onder te belichten.
voor het verrassingselement ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #76 Gepost op: 21-10-2010, 16:15:22 »
Mja, ik denk dat kijkers zich moeten kunnen identificeren met de winnaar om op die manier animo te kweken voor het blijven volgen van een reeks alsmede voor het volgen van een nieuw seizoen.

De verrassing zou leuk zijn maar ik denk dat veel mensen gaan afhaken als Zsofie 13 afleveringen lang nauwelijks in beeld komt en dan opeens in de finale wint.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #77 Gepost op: 21-10-2010, 16:16:53 »
Mja, ik denk dat kijkers zich moeten kunnen identificeren met de winnaar om op die manier animo te kweken voor het blijven volgen van een reeks alsmede voor het volgen van een nieuw seizoen.

De verrassing zou leuk zijn maar ik denk dat veel mensen gaan afhaken als Zsofie 13 afleveringen lang nauwelijks in beeld komt en dan opeens in de finale wint.
en kijkers kunnen zich wel identificeren in een liegend en bedriegend speler zoals Iwein>?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #78 Gepost op: 21-10-2010, 16:21:28 »
en kijkers kunnen zich wel identificeren in een liegend en bedriegend speler zoals Iwein>?

In ieder geval meer als met iemand die überhaupt geen zendtijd heeft. Overigens denk ik dat de redelijk negatieve edit die Iwein krijgt ook inhoudt dat hij niet zal winnen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Zsofi
« Reactie #79 Gepost op: 21-10-2010, 16:23:48 »
In ieder geval meer als met iemand die überhaupt geen zendtijd heeft. Overigens denk ik dat de redelijk negatieve edit die Iwein krijgt ook inhoudt dat hij niet zal winnen.
Het progamma is nog niet afgelopen dus Zsofie heeft nog tijd genoeg.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human