Auteur Topic: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u  (gelezen 74916 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #140 Gepost op: 15-10-2010, 17:18:13 »
Op zich ben ik het helemaal met je eens, aangezien mentale, tactisch en sociale krachten wel degelijk belangrijk zijn. Maar bij jou krijg ik het idee dat jij de 'physieke' kracht totaal ondergeschikt vindt! Wat mij betreft heeft een goede Robinson alle 4 in ongeveer gelijke mate...
Daar dacht ik ook aan.
Voor mij zijn de sterke kandidaten die alle aspecten een beetje kunnen beheersen.
En daar valt Iwein duidelijk niet onder.
Hij heeft maar 1 aspect en dat is tactisch.
Iemand als Sebastiaan heeft alle aspecten en gun ik het ook om te winnen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #141 Gepost op: 15-10-2010, 17:33:21 »
iwein maakt er wel een spel van, maar die opmerking van een vermoorden enzo gaat wel weer ver. ook al lacht hij erbij.

dat belgen tegen nederlanders houd je toch, en anders is het wel de vrouwen tegen de mannen.
of het ene groepje tegen het andere. zoals dat groepje van hans en yin en nog een.. die er wel uitlag dankzij geniale idee van huikwam die die andere meid mee kreeg..

dus je weet het nooit.

ik hoop wel dat ze niet sebastiaan er uit gaan stemmen.

ik hoop dat regina de munt heeft. alleen lullig dat eh saar? de andere nederlandse dame dan alleen blijft.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #142 Gepost op: 15-10-2010, 17:49:39 »
Anderzijds is het wel zo dat je om verder te geraken een band zult moeten vormen met een .......... brengt een stukje voorspelbaarheid met zich mee en dat is m.i. belangrijk in dit spel.

Goed punt, voorspelbaarheid is voor de kandidaten goed (degene die aan de goede kant staan dan) maar voor de kijkers zeer zeker niet daarom zijn er twists om voorspelbaarheid te voorkomen, ik persoonlijk vind deze wending erg saai, vooral omdat we dit al in eerdere seizoenen gezien (met name het NL vs BEL-seizoen) hebben maar dat kan ook aan mij liggen.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #143 Gepost op: 15-10-2010, 17:54:24 »
goed aan het discussiëren mensen, leuk om te lezen hoe de verschillende voorkeuren zijn ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #144 Gepost op: 15-10-2010, 18:21:15 »
Op zich ben ik het helemaal met je eens, aangezien mentale, tactisch en sociale krachten wel degelijk belangrijk zijn. Maar bij jou krijg ik het idee dat jij de 'physieke' kracht totaal ondergeschikt vindt! Wat mij betreft heeft een goede Robinson alle 4 in ongeveer gelijke mate...

Fysieke kracht vind ik niet ondergeschikt. Maar naturally leg ik hier vaak de focus op tactiek en mentaliteit omdat dat in mijn ogen onderbelicht blijft. Fysieke kracht is wat mij betreft wel de vreemde eend in de bijt omdat deze een enorm voordeel oplevert bij proeven (immuniteit) maar in de individuele fase een nadeel in de rest van het spel (bedreiging voor anderen). Fysieke kracht is ook veel beter zichtbaar en meetbaar.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #145 Gepost op: 15-10-2010, 19:11:01 »
Dat is het ook vreemde punt van dit forum. In het Survivor forum behoort mijn zienswijze echt niet tot een vreselijk kleine minderheid en dat terwijl het spel, op enkele details na, toch echt hetzelfde is.

Dat komt denk ik doordat Expeditie Robinson nog steeds geïdealiseerd wordt door een relatief groot aantal kijkers, al is het de afgelopen jaren wel eens erger geweest dan nu het geval is. Het beeld van een krachtige en rechtschapen man/vrouw die de wildernis kan trotseren en volledig in zijn element is op het eiland heeft nog steeds een grote aantrekkingskracht op het publiek. Vandaar dat er altijd zo verontwaardigd wordt gereageerd wanneer een persoon met die vermeende eigenschappen ten prooi valt aan gewiekste kandidaten. Desondanks merk ik dat de spelaspecten wel steeds meer op waarde worden geschat. Stukje bij beetje wordt het acceptatiegebied van de kijkers groter. Al kunnen populaire kandidaten die het spel schuwen en toch erg ver komen voor een (tijdelijke) terugval zorgen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #146 Gepost op: 15-10-2010, 19:47:21 »
Ik denk dast Regina en Saar er heel snel uitgestemd worden door die belgen.
Ik vind dat de leiding zulke komplotten moet verbieden

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #147 Gepost op: 15-10-2010, 19:49:36 »
Ik vind dat de leiding zulke komplotten moet verbieden

Ik kan je garanderen dat het programma dan al jaren geleden van de buis was verdwenen.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #148 Gepost op: 15-10-2010, 22:48:48 »
Nee,niet verbieden! Lekker laten gebeuren en dan weer een goede twist waardoor alles in het water valt. Bijvoorbeeld door bij de stemming ineens de stemregels te veranderen, door plotselinge herindelingen en nu door deze geweldige 'proef' waarbij mensen zelf moeten opgeven in plaats van dat wegstemmen een rol speelt.

Verder vind ik het wel heel fijn als het goed afzien is en dat ze dan toch heel zware proeven moeten doen, waardoor het belang van kracht, uithoudingsvermogen, intelligentie, skills zoals vuur maken, etcetera heel belangrijk zijn. Het maken van comlotten en het aspect wel of niet aardig gevonden worden zijn dan wel van belang, maar niet het belangrijkste.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #149 Gepost op: 16-10-2010, 01:19:30 »
Ik heb in deze fase steeds minder zin om te kijken.
vooral omdat ik al weet waar het op gaat uitdraaien. Dennis en John zijn nu weg, dan blijft er voor mij nog maar 1 echte robinson over en dat is Sebastiaan.
De rest is steeds bezig met complotten.
Als je goed kijkt, hebben de belgen nog maar 1 keer op een andere belg gestemd, dat was op sergio.
De sterke nederlandse spelers zijn allemaal door de belgen naar huis gestemd (frans, kim, nienke, maxim) en nu de belgen de numerieke meerderheid hebben, zullen de nederlanders het niet lang maken.
Hoe veel ze ook gedaan hebben, hoe hard ze ook gewerkt hebben, dat maakt niets uit.
Saar en Regina hebben superveel gedaan en kregen van Antony (wat valt die gast tegen zeg), sugar en iwein stank voor dank. Wat hebben Iwein, Antony, tatiana en Szofi nu eigenlijk speciaal zelf gedaan?
Het zal ook wennen worden voor Sebas, als die ziet wie er op het eiland met hem zitten, zal hij merken dat de harmonie helemaal weg is, en doordat die harmonie weg is sinds de samensmelting, trek ik de conclusie dat dit aan het complot van de belgen tegen de nederlanders is.
Ik blijf wel kijken, wil gewoon weten wat er gaat gebeuren, maar vind het tot op heden de saaiste robinson ooit, is toch omdat bekende mensen hun image altijd bewaken, ook al zitten ze op een eiland.
bij gewone mensen is het "what you see is what you get"
en dat lijkt me nou juist weer zo fijn.
Ook bij wie is de mol trouwens. De ultieme mol blijft b.v. nog altijd George, wat er ook nog verder gaat gebeuren.

Ik vrees echt dat Iwein of Antony dit gaan winnen. Er is nu al een alliantie tussen Iwein, Antony, Szofi en Tatiana, waarbij Szofi als eerste weg is, daarna antony, blijven iwein en tatiana over.
Nou als dat de finale is, is het nog erger dan bij Yin en Hans. Die waren wel erg, maar die deden wel hun best, droegen bij aan de groep en konden fysiek ook de proeven winnen.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #150 Gepost op: 16-10-2010, 09:25:39 »
Het is ER, je weet nooit wat er nog gaat gebeuren...

Offline sollea

  • Forumlid
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #151 Gepost op: 16-10-2010, 10:45:12 »
Ik denk niet dat Iwein ER gaat winnen, om de doodeenvoudige reden dat hij volgens mij niet de fysieke capaciteiten bezit om de finaleproef te volbrengen. Het enige wat ik hem heb zien doen is een klein takje met een bijl proberen te kappen en zelfs dat lukte volgens mij niets eens.

Op zich vind ik het complot van de Belgen prima. Ik irriteer me wel mateloos aan  het sneaky gedrag van Anthony, Martine en natuurlijk Iwein. Maar ja dat hoort ook bij overleven en het leuke van ER is dat het spel elk moment kan omslaan. Met andere woorden hoe meer ik me nu erger des te harder ik moet lachen als er in een volgende aflevering weer iets (in mijn ogen) rechtvaardigs gebeurt, zoals een aantal weken geleden het wegstemmen van Sergio.


Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #152 Gepost op: 16-10-2010, 12:08:53 »
Volgens mij wordt er niet meer gestemd want dat zei de belgische presentatrice, het gaat er nu om wie het sterkst is om dit eiland te overleven, er komen geen stemronden meer. Ik vind de belgen sowieso smerig, het begon met Sergio en zijn stem methode, dit vonden de belgische dames vooral zo gemeen, maar ondertussen doen ze precies het zelfde. John vind ik een Dombo en laat ik het niet over Dennis hebben. Hij is me arrogant, ow ik dacht mijn vriendinnen kiezen mij, want ik heb alleen gezeten ik heb eten bewaard. Dennis dacht je dat de dames dat niet door hadden dat je het eten met opzet bewaard had. Nu begint het echte overleven en de 2 sterkste, althans ik dacht dat ze sterk waren, geven als eerste op. In deze fase komt het er op neer dat je voor jezelf moet kiezen en een enkeling bij je houden. Tot nu toe waren namelijk alle taken  verdeeld. Vissen deed Sugar, vuur Belgische Depp, etc ik wil nu wel zien wie dit alles alleen zou kunnen. Het beste is met z'n tweeen overblijven, samen vis vangen, samen het vuur regelen samen koken en eten en laat die belgen dan maar voor zichzelf zorgen. De belgen hebben maar twee sterken das Antony en Zsofi en deze 2 zullen ook niet makkelijk om te krijgen zijn als er toch een stemronde komt. Antony heeft nog steeds een schuld gevoel en Zsofi kiest zelf wel iemand die ze kwijt wil, en das Izwein.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #153 Gepost op: 16-10-2010, 14:35:00 »
Ik vrees echt dat Iwein of Antony dit gaan winnen. Er is nu al een alliantie tussen Iwein, Antony, Szofi en Tatiana, waarbij Szofi als eerste weg is, daarna antony, blijven iwein en tatiana over.
Waar haal jij vandaan dat Zsofi tot de groep behoort? Had je Martine gezegd, had ik volmondig toegestemd, maar met Zsofi weet ik het niet. Zij lijkt de enige die zich niet direct door Iwein en Antony laat beïnvloeden. Hopelijk weten we de volgende aflevering meer hoe het zal aflopen en of Zsofi al dan niet tot het kwartet gaat behoren.


Volgens mij wordt er niet meer gestemd want dat zei de belgische presentatrice, het gaat er nu om wie het sterkst is om dit eiland te overleven, er komen geen stemronden meer.
Sloeg dat niet meer stemmen niet alleen op dit overlevingsspel? Dat mag ik hopen van wel, want hoe zie jij dan het vervolg van de samensmelting? Hoe gaan ze dan komen tot de 2 of 3 finalisten? Op een of andere manier zullen er toch mensen weg moeten. Het enige wat ik me kan bedenken, als er echt niet meer gestemd zou worden, is dat bij ieder spel de allerlaatste of allerslechtste afvalt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #154 Gepost op: 16-10-2010, 15:20:40 »
Sloeg dat niet meer stemmen niet alleen op dit overlevingsspel? Dat mag ik hopen van wel, want hoe zie jij dan het vervolg van de samensmelting? Hoe gaan ze dan komen tot de 2 of 3 finalisten? Op een of andere manier zullen er toch mensen weg moeten. Het enige wat ik me kan bedenken, als er echt niet meer gestemd zou worden, is dat bij ieder spel de allerlaatste of allerslechtste afvalt...
[/quote]

Ja dat slaat op dit spel, maar dit spel duurt nog wel even. Ze zei er wordt nu niemand weggestemd maar het gaat er nu om welke drie als eerste opgeven. Op het moment dat nr 3 weggaat dan komt de samensmelting en dan zal er wel weer een stemronde komen om uiteindelijk op 3 finalisten te eindigen. Maar op dit eiland gaat het puur om overleven. Evi en Eddy weten ook wel dat ze nu geen stem ronde kunnen houden want anders krijg je in de finale 1 Hollander tegen 5 belgen en dan wordt het een belgisch onderonsje en daar past ER voor. Tatiana zal opgeven, ze zou zichzelf nooit kunnen redden ook al heeft ze iwein.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #155 Gepost op: 16-10-2010, 17:58:28 »
Evi en Eddy weten ook wel dat ze nu geen stem ronde kunnen houden want anders krijg je in de finale 1 Hollander tegen 5 belgen en dan wordt het een belgisch onderonsje en daar past ER voor.

Dit is echt onzin hoor. De regie grijpt heus niet in omdat de Belgen collectief beter spelen dan de Nederlanders.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #156 Gepost op: 16-10-2010, 19:27:25 »
hmmm discutabele stelling Hatch.
DE Belgen staan er wel beter voor dankzij slecht spel van TWEE Nederlanders.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #157 Gepost op: 16-10-2010, 19:31:51 »
hmmm discutabele stelling Hatch.
DE Belgen staan er wel beter voor dankzij slecht spel van TWEE Nederlanders.

Er zijn nog 9 spelers in het spel. 6 daarvan zijn Belgen. Het lijkt me dat de Belgen dus collectief beter spelen.

Maar goed dat is verder ook niet zo relevant. Het gaat erom dat de regie heus niet ingrijpt omdat toevallig de mensen die men op Realitynet niet leuk vindt de beste kansen hebben om te winnen. ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #158 Gepost op: 16-10-2010, 19:36:34 »
Niets is wat het lijkt. ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 7. Donderdag 14 oktober: 20:30u
« Reactie #159 Gepost op: 16-10-2010, 19:37:12 »
Niets is wat het lijkt. ;D

Hoe bedoel je?