Auteur Topic: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30  (gelezen 38119 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #80 Gepost op: 25-10-2010, 12:39:33 »
Eddy had het trouwens over "een extra gewicht plaatsen", "een extra gewicht" en nogmaals "een extra gewicht plaatsen" bij de proef; dat zijn drie vormen waarin ik geen meervoud herken. Vanwaar de beelden dan dat de kandidaten achter elkaar zo veel mogelijk gewichten mogen plaatsen bij de overgebleven kandidaten totdat iedereen heeft opgegeven? Of is het dit jaar normaal dat de regels ruim genomen mogen worden en/of er een halve uitleg gegeven wordt bij de proeven? Heldere uitleg had voor een andere tactiek kunnen zorgen.

Het lag dus niet aan mij dat ik met mijn ogen zat te knipperen toen Antony een tweede gewicht pakte. Toen dacht ik nog even dat hij er dan 3 of net zoveel mocht pakken als er nog kandidaten over waren ofzo. Maar nee hoor, het ging maar door  :o
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #81 Gepost op: 25-10-2010, 12:43:02 »
er stond een hele berg gewichten, de veronderstelling dat ieder er maar 1 mocht plaatsen lijkt me dan niet erg reëel ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #82 Gepost op: 25-10-2010, 12:50:16 »
Het programma heet toch Expeditie Robinson en niet Expeditie Zotte Paardenkop? Anders had Iwein zeker gewonnen!
Van mij  mogen kandidaten die 0,o survival skills (in sociale omgangsvormen of in letterlijke survival nuttigheid) hebben er uit.
Dat houdt voor mij in dat de volgende die eruit vliegen Zsofi en Tatiana zijn, dat is niet gebaseerd op hun persoonlijkheid maar wel op hun toegevoegde waarde voor het kamp. Ik vind het echt jammer dat Nienke er door dat EigenVolkEerst Vlaamsche Blok eruit is gestemd. Zij was een mentaal en fysiek sterke speler die nog een flinke duit in het zakje had kunnen doen. Echt te jammer dat door zo'n nutteloze Sergio zij puur op rancune weg is gestemd.

Misschien zou het wel eens leuk zijn om een expeditie te hebben waarbij mensen niet weggestemd worden, maar afvallen op basis van het al of niet behalen van een bepaalde doel (bijvoorbeeld: 'verzamel de komende 2 dagen 10 cocosnoten' of knoop een touwladder in elkaar'). Waarbij je elkaar mag helpen om de doelen te halen. Degenen die niets doen of kunnen of niet lief genoeg gevonden worden vallen op die manier af. Iemand die veel kan redt zichzelf, maar kan ook eerder rekenen op hulp, omdat een ander ook zijn of haar hulp wel wil bij een volgende doelopdracht. Zorg er wel voor dat er opdrachten bij zitten die (bijna) onmogelijk zijn om alleen te doen, zodat samenwerking noodzakelijk is.

Er kan dan veel minder gecomplot worden, maar je kunt wél een soort allianties krijgen. Alleen is dat meer op basis van merites. Ook is er natuuurlijk ruimte voor sabbotage, dus het blijft volgens mij wel leuke televisie opleveren. Zal ik dit idee meteen maar in het  topic 'spelwendingen' posten? Of valt het meer onder 'wat wil je zien/niet zien in ER 2011'?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #83 Gepost op: 25-10-2010, 15:53:34 »
Dat zou inderdaad een leuk idee zijn. Degene die de opdracht verliest mag naar huis! Op zich zou je voor de eilandraad ook hier wat mee kunnen doen: Degene die laatste wordt (bij een individuele proef) die krijgt automatisch een paar extra stemmen op de eilandraad...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #84 Gepost op: 25-10-2010, 16:39:33 »
Complotten horen bij ER, dat is zo duidelijk als wat. Maar ik hoop wel dat het op andere gronden gebeurt dan alleen de nationaliteit want dat is echt wel zoiets stoms. De Belgen laten zich echt wel kennen deze serie.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #85 Gepost op: 25-10-2010, 16:42:03 »
er stond een hele berg gewichten, de veronderstelling dat ieder er maar 1 mocht plaatsen lijkt me dan niet erg reëel ::vergroot::

Dat ben ik met je eens maar dan had Eddy beter op zijn woordkeuze moeten letten en/of had de uitleg van de proef duidelijker moeten zijn. Zo ziet de (oplettende) kijker (weer) een vrije interpretatie van de regels door de kandidaten bij een proef. Immers, wanneer je eindeloos gewichten bij je "tegenstander" kan/mag plaatsen zou iemand er voor kunnen kiezen om zich bewust na de eerste (Iwein) af te laten gaan en razendsnel tig kilo bij 1 bepaalde persoon (directe tegenstander) plaatsen om zo je "vriend" eventueel te helpen aan immuniteit, althans een ander uit te sluiten voor de kans op immuniteit. Dat is toch heel iets anders dan 1 gewicht plaatsen wat Eddy toch meermaals zegt bij de uitleg, althans zo zou ik het begrepen hebben volgens de strikte uitleg (denkende dat de andere gewichten decor oid waren of iets als Ycaris opwerpt of voor een of andere noodgreep voor als het te lang zou duren). Maargoed, aan de andere kant was geblindoekt ook "geblindoekt", op de balk blijven staan totdat je teamlid geschoten heeft was ook "op de balk blijven staan" en de sleutel vinden/vuur maken door de kampleiders (aflevering 1) was al helemaal mooi toneel, dus wat dat betreft past het prima in de lijn van het programma dit jaar. Daarnaast zijn die geschoren oksels plus die gekapte baardjes echt te flauw voor woorden na al deze tijd "overleven", geef ze dan ook hun i-pod en dergelijke als ze ook scheerschuim/spiegel/scheermes hebben want hoe die Jack Sparrow zijn baard in model weet te houden op een "onbewoond eiland" is bijna eng ;)

Links Jack in aflevering 1, rechts Jack in aflevering 8; nieuw petje, zelfde baard... Wat is hiervan de bedoeling voor wat betreft de beeldvorming van het overleven op een onbewoond eiland? Als die kleine Saar haar oksels bijwerkt met die machete die ze wel bezitten dan wens ik dat wel te zien. Of is Gilette/Wilkinson soms een sponsor?
« Laatst bewerkt op: 25-10-2010, 17:20:44 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #86 Gepost op: 25-10-2010, 18:12:18 »
Als ik mijn oksels drie weken niet scheer, zie je ook slechts donsjes hoor. En als je niet inzoomt helemaal niets, omdat het lichtlond op een lichte huid is. Bij Tatiana was duidelijk okselhaar te zien. Dus ik denk dat het met dat scheren wel losloopt.

Hoe het precies bij mannen zit met baardgroei weet ik niet. Volgens mij verschilt de hoeveelheid en vorm wel drastisch per man.

Maar het kan natuurlijk ook dat de kookmessen (ik zag deze aflevering twee geavanceerde muiltitools in de handen van ik meen Saar)gebruikt worden.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2010, 20:30:24 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #87 Gepost op: 25-10-2010, 18:25:00 »
Als ik mijn oksels drie weken niet scheer, zie je ook slechts donsjes hoor. En als je niet inzoomt helemaal niets, omdat het lichtlond op een lichte huis is. Bij Tatiana was duidelijk okselhaar te zien. Dus ik denk dat het met dat scheren wel losloopt.

Hoe het precies bij mannen zit met baardgroei weet ik niet. Volgens mij verschilt de hoeveelheid en vorm wel drastisch per man.

Maar het kan natuurlijk ook dat ze de kookmessen (ik zag deze aflevering twee geavaceerde muiltitools in de handen van ik meen Saar)gebruikt worden.

Ik snap je punt maar messen gebruiken om eten klaar te maken waar iemand net zn baard mee heeft gekapt? ???
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #88 Gepost op: 25-10-2010, 18:32:54 »
Hoe het precies bij mannen zit met baardgroei weet ik niet. Volgens mij verschilt de hoeveelheid en vorm wel drastisch per man.

Een paar jaar terug hebben we hier ook een hele discussie gehad over de baardgroei van de toenmalige kandidaat Lenny (die uiteindelijk tweede werd). Toen vonden veel mensen (waaronder ik) het ook 'verdacht' (;)) dat hij na 6 weken expeditie vrijwel geen baard had. ;D Maar uiteindelijk heeft hij hier zelf licht gegeneerd op het forum bekend dat hij écht amper baardgroei had... ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #89 Gepost op: 25-10-2010, 18:39:41 »
Ik heb het eens even teruggezocht:

Ik heb nog een vraagje aan Lenny..  ::regenboog::
In deze aflevering was te zien dat Curd in het hotel vol verbazing zijn baard bekeek  :o ;D en ook Ignazio en (in veel mindere mate) Koen hebben inmiddels een behoorlijke baard ontwikkeld  ;D. Maar... jij helemaal niet! Kon je je daar dus toch scheren, of heb je sowieso helemaal geen baardgroei?  ???
[...]
hahahaha ,
 

gaan jullie nu echt over mijn plouche baardgroei beginnen discussiëren , nu raken jullie wel een heel gevoelig onderwerp hoor  :-p !!     ::schaam::

Dus bij deze , ik kon me niet scheren , ik heb nu eenmaal de baardgroei van onze goeie vriend ,kabouter plop   :-)


Groetjes lenny   ::zwaai::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #90 Gepost op: 25-10-2010, 20:35:28 »
Ik snap je punt maar messen gebruiken om eten klaar te maken waar iemand net zn baard mee heeft gekapt? ???

Ik denk dat je op zo een eiland een stuk minder kieskeurig wordt voor wat betreft de hygiene van het eten. Zeker als je de dag ervoor de eetproef hebt gedaan (koeienhersenen, vissenogen, levende meelwormen,....) of je weer een dag moet behelpen met alleen maar slakken.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #91 Gepost op: 25-10-2010, 20:40:20 »
Dat ben ik met je eens maar dan had Eddy beter op zijn woordkeuze moeten letten en/of had de uitleg van de proef duidelijker moeten zijn. Zo ziet de (oplettende) kijker (weer) een vrije interpretatie van de regels door de kandidaten bij een proef.
Helemaal met je eens. ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Ruben666

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #92 Gepost op: 26-10-2010, 00:34:01 »
Ik heb zo het gevoel dat de loslippigheid van Sebastiaan (teveel bier?) hem wel eens de kop kan gaan kosten.

Dacht dus net hetzelfde.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #93 Gepost op: 26-10-2010, 08:29:27 »
Ik denk dat je op zo een eiland een stuk minder kieskeurig wordt voor wat betreft de hygiene van het eten. Zeker als je de dag ervoor de eetproef hebt gedaan (koeienhersenen, vissenogen, levende meelwormen,....) of je weer een dag moet behelpen met alleen maar slakken.

Ja tuurlijk maar het is gewoon niet echt hygiënisch. Je baard scheren/kappen/knippen is toch niet echt nodig? Ik zou het iig niet doen als ik op zo'n eiland zat (komt bij dat ik nog geen baardgroei heb maargoed).
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #94 Gepost op: 26-10-2010, 08:56:16 »
Volgens mij hebben ze geen scheergerei. Bij Tatjana zie je duidelijk haar onder de oksels.
En aan Saar werd op twitter die vraag ook gesteld, en zij antwoordde dat ze niets hadden, maar dat ze van te voren wel maatregelen getroffen had. Ze zal bedoelen dat ze gewaxt is, denk ik.
Antony zal wel weinig behaard gebied hebben in zijn gezicht.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #95 Gepost op: 26-10-2010, 09:18:14 »
(Bijna) Elke volwassen man heeft toch wel een dergelijke baardgroei dat er na een kleine 3 weken wat te zien is, zeker bij een donkere haarkleur. Jack Sparrow heeft daarnaast zelf nog een baardje welke hij voor het programma ook al had. Enfin, het (eventuele) scheren moet ook niet de boventoon voeren maar persoonlijk vind ik het kwa beeldvorming vwb overleven "apart". Net zoals een kaas die aangebroken een week goed blijft zo buiten de koelkast, ik krijg het hier thuis niet voor elkaar.

De blijvende halve uitleg/opvolging van de regels is daarentegen wel erg storend.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2010, 09:37:51 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #96 Gepost op: 26-10-2010, 10:12:02 »
Ik snap het probleem met scheren eigenlijk niet zo? Wat als ze 1 keer in de week mogen scheren ofzo? :/
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #97 Gepost op: 27-10-2010, 09:11:24 »
Over de aflevering: ik vond het weer heel spannend....ik kan niet wachten tot morgen. Op wie er gestemd gaat worden bij de eilandraad ligt voor mij volkomen in het midden, behalve dat ik verwacht dat zeker de belgische dames een stemafspraak gaan maken. Maar omdat we het van de heren en Saar en Regina niet weten, wordt het nog leuk. En verder is het nu interessant hoe de verhoudingen zich nu ontwikkelen. Het viel mij trouwens wel op, dat Sebastiaan en Sugar volgens mij totaal geen onderdak gebouwd hebben. Best wel raar en lui eigenlijk. In het voorfilmpje van deze week zie je de dames weer sjouwen. Affijn, we gaan het zien.

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #98 Gepost op: 27-10-2010, 22:54:04 »
Ja tuurlijk maar het is gewoon niet echt hygiënisch. Je baard scheren/kappen/knippen is toch niet echt nodig? Ik zou het iig niet doen als ik op zo'n eiland zat (komt bij dat ik nog geen baardgroei heb maargoed).

Hoi Molow,

Nee, scheren is neit echt nodig, maar als je baardgroei hebt, en je zweet veel, dan gaat het ontzettend jeuken.
Nee, ik ben geen man, maar ook okselhaar gaat kriebelen bij zweet.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #99 Gepost op: 28-10-2010, 02:09:20 »
 
Ik snap het probleem met scheren eigenlijk niet zo? Wat als ze 1 keer in de week mogen scheren ofzo? :/
Scheren is gewoon niet nodig en als je dat gaat toestaan, dan kun je ook wel shampoo, deo, lippenbalsem, antimuggenspul, etcetera gaan ronddelen. Gaat het sfeertje er wel een beetje af.
Even ter entertainment voor de baardgroeiliefhebbers:
http://www.youtube.com/watch?v=5ky6vgQfU24


The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?