Auteur Topic: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]  (gelezen 90782 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #180 Gepost op: 11-11-2011, 16:43:02 »
Zo werkt het bij sport niet  ;)
nee, bij sport strijden mannen en vrouwen sowieso niet met elkaar omdat dat niet eerlijk is ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #181 Gepost op: 11-11-2011, 17:47:29 »
Niko had van zijn eerste 4:41 ook een snellere tijd kunnen maken als ie niet zn kop liet hangen. Tanja 30 sneller, Niko eerst 4:41 stel dat hij ook 30 sec sneller zou zijn geweest + 1min is / 4:41 + 1 = 5:41 - 30sec = 5:11 Tanja van 5:10

Dan zat ie 1 sec achter haar, maar als Tanja een 30 sec sneller kan dan moet een MAN toch 40 sec sneller kunnen zijn. LOL

En wat nou als ze tegelijker tijd waren vertrokken? dan waren er weer mensen die dat niet eerlijk vinden. Nu is er eens een vrouw in het voordeel. SO BE IT

Het punt waar het nu om draait gaan aan jou voorbij. Tanja die had niet veel concurrentie van Esther en dat zag ze op gegeven moment zelf ook. Je gaat daardoor toch wat voorzichtiger worden om te zorgen dat je geen grote fouten maakt. Hier door lever je wel wat snelheid in en geef je niet alle 100%.
Met andere woorden: Bij Tanja was er nog ruimte voor verbetering.

Niko daarentegen had constant Patrick en Jochem op zijn hielen zitten en moest echt tot het uiterste gaan. Patrick was ook echt maar een seconde langzamer. Hij heeft nergens echt tijd verloren en 100% gegeven. Dus hij had nooit 30 sec o.i.d. sneller gekunt.

Het is toch opmerkelijk dat hoe langzamer Tanja deed bij haar eerste ronde hoe groter het verschil werd. Stel ze had het op haar dode gemakje gedaan dan had ze zelfs bijv 3 min voorsprong gekregen.   

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #182 Gepost op: 11-11-2011, 18:36:51 »
Oei, wat een slechte verliezer ::ohno:: Ik heb elke week minder respect voor Niko. Ik hoop echt dat hij er snel uit gaat...

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #183 Gepost op: 11-11-2011, 21:57:43 »
Het blijft een vaag verhaal hoe het precies gegaan is bij "het complot" van Tanja en Esther. In het beste geval heeft Niko zich wat onhandig in de nesten gewerkt en daarna heeft het zich van kwaad tot erger ontwikkeld. Beter was het voor hem geweest om toendertijd meteen duidelijk te maken dat hij niet op Sascha zou stemmen (zoals Esther hem later voorhield), dan had hij zich alle trammelant kunnen besparen..

Offline popcorn

  • Forumlid
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #184 Gepost op: 12-11-2011, 15:33:54 »
Inderdaad, Tanje is the best. Die Niko is vanaf dag 1 al een stiekemert geweest terwijl hij dat helemaal niet nodig heeft. En dan opeens zo uitvallen over Tanja, kijk eens naar jezelf man! Begrijp niet dat Niko er deze keer niet door allemaal is uitgestemd, zag je dat stiekeme lachje aan het eind van de stemming? Iedereen zou bang van hem zijn maar laat hem wel mooi in het spel zitten. Esther had er wat mij betreft niet uit gehoeven en valt me tegen van Jochem en Patrick. Het spel is er hierdoor niet echt mooier op geworden. Vanaf dag 1 al een hekel aan die gordijnringen-gast gehad door zijn achterbakse gedrag. Niko een strateeg? Laat me niet lachen, tot nog toe gooide hij steeds weer zijn eigen glazen in met zijn 'slimme' plannetjes, hahahaha.  ::rofl:: 

Niko, nee, vanaf het begin niet mijn man.
Typisch een persoon van: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten!!!!!!

Hard, grof, stiekem, kan niet tegen zijn verlies.
Met bolle buik zeggen dat hij het niet fair vind dat Tanja 59 seconden meer tijd krijgt. Acherm, wat zielig!

Beseft totaal niet dat Tanja een ferme dame is! En wat Tanja in de grot heeft meegemaakt, heeft haar kracht gegeven!


Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #185 Gepost op: 12-11-2011, 16:08:09 »
Niko vond het niet eerlijk dat hij met achterstand de proef moest aanvangen.. Had hij het dan sportiever gevonden als ze allebei tegelijk gestart waren?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #186 Gepost op: 12-11-2011, 17:20:46 »
Daarbij komt dat indien je zo'n voordeel krijgt, je zelfverzekerder wordt en dit adrenaline in je lijf naar boven haalt en diegene in achterstand is een mentale domper krijgt. Het psychische voordeel dat Tanja kreeg bij deze proef mag ook niet onderschat worden.  Dus ik vind de uitval van Niko zeker en vast terecht.

Dan zou ik zeggen hoogste tijd om vertrouwensbreukje te herstellen op winnaarseiland. Hem minimaal 1X meenemen is ze echt moreel verplicht vind ik, dankzij hem heeft ze er 3X kunnen zitten. Niko vervolgens niet meenemen is Egoïstisch met een hoofdletter E.

Idd hierdoor laat ze zien dat ze een ordinaire opportuniste is en totaal geen waarde geeft wat mensen voor haar gedaan hebben en ik hoop dat ze hierop kort zal afgerekend worden of toch zeker in de finale.

Niko vond het niet eerlijk dat hij met achterstand de proef moest aanvangen.. Had hij het dan sportiever gevonden als ze allebei tegelijk gestart waren?

Tenslotte had hij veel minder recuperatietijd dan Tanja dus waarom niet?

Iedereen een gelijke start is idd eerlijker ondanks dat enkele mensen in het nadeel zullen zijn door lichaamsbouw of beperkingen en die worden meestal ook niet gecompenseerd door de 'betere' personen te benadelen.

Vele uithoudingsproeven werden in het verleden al door vrouwen gewonnen. ::vergroot::



Ik hoor hier alleen maar mensen roepen dat het allemaal niet eerlijk was, maar wat dan wel eerlijk zou zijn geweest lees ik dan weer nergens.


Als ze dan bij zo'n een proef willen sturen om een vrouw immuniteit te laten winnen ligt het er toch vrij dik op hoor.

Een eerlijker aspect is misschien dat zowel een man als een vrouw immuniteit konden behalen. Het duel tussen Nico en Tanja was dan niet nodig geweest en was die straftijd als beloning van het neerzetten van een goede prestatie ook niet van toepassing. 



« Laatst bewerkt op: 13-11-2011, 00:04:58 door reaver »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #187 Gepost op: 13-11-2011, 00:00:11 »

Idd hierdoor laat ze zien dat ze een ordinaire opportuniste is en totaal geen waarde geeft wat mensen voor haar gedaan hebben en ik hoop dat ze hierop kort zal afgerekend worden of toch zeker in de finale.

Volgens mij heb je gemist dat ze op de eilandraad heel duidelijk naar voren bracht dat ze sinds dat verraad van Niko van vorige week bang voor Niko is geworden en heel anders tegenover hem staat. Dan kan ik me goed voorstellen dat je iemand dan niet meeneemt ook al heeft hij jou vorige keren wel gematst. Dat laatste telt dan niet meer.

Als ze dan bij zo'n een proef willen sturen om een vrouw immuniteit te laten winnen ligt het er toch vrij dik op hoor.

Dit slaat nergens op Reaver. Er werd niet gestuurd dat een vrouw dit keer zou winnen.

Ik heb vandaag nog een keertje de herhaling gezien en daar werd duidelijk gezegd door Tanja dat zij de eerste ronde haar uiterste best heeft gedaan en niet meer kon aan het eind omdat zij besefte dat de tijd meetelde in de eerste ronde. Zij heeft dus niet opzettelijk langzamer aan gedaan omdat Eshter het minder deed.

Tanja is gewoon boven haarzelf uitgestegen net zoals Anne dat deed met die kistenproef. Dat had ook niemand ooit van haar verwacht.
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #188 Gepost op: 13-11-2011, 00:18:14 »
Volgens mij heb je gemist dat ze op de eilandraad heel duidelijk naar voren bracht dat ze sinds dat verraad van Niko van vorige week bang voor Niko is geworden en heel anders tegenover hem staat. Dan kan ik me goed voorstellen dat je iemand dan niet meeneemt ook al heeft hij jou vorige keren wel gematst. Dat laatste telt dan niet meer.

De bekendmaking van haar stemgedrag toch niet zo'n ramp/verraad in verhouding tot de positieve zaken dat ze van hem heeft gekregen, dat ze daarvoor direct een mes in zijn rug moet zetten en van gedachte is dat ze hem geen wederdienst meer hoeft te gunnen.   

Waarom geloven mensen toch die onzin dat personen en vooral vrouwen (sorry niet seksistisch bedoeld) "bang" zijn van iemand binnen een spelletje?  Tanja kennende is van niemand bang (zeker niet binnen een spel) en overdrijft graag in wat ze doet en zegt, wat altijd toch een beetje haar kenmerk is geweest.


Dit slaat nergens op Reaver. Er werd niet gestuurd dat een vrouw dit keer zou winnen.

Waarom werd bij deze proef dan de tijd opgenomen? Toch om met die tijden te werken...
Zonder chrono is toch ook duidelijk wie de winnaar en verliezer van elke poule is.
--> Indien de vrouwen sneller waren geweest (en dat is best mogelijk) zouden de mannen tijdsvoordeel gekregen hebben?

De vrouwen gingen ook eerst dus hadden ze ook meer tijd om te recupereren.

...

Ik heb vandaag nog een keertje de herhaling gezien en daar werd duidelijk gezegd door Tanja dat zij de eerste ronde haar uiterste best heeft gedaan en niet meer kon aan het eind omdat zij besefte dat de tijd meetelde in de eerste ronde. Zij heeft dus niet opzettelijk langzamer aan gedaan omdat Eshter het minder deed.

Tanja heeft eerst de proef gedaan en ze nadien de mannen zien doen waardoor ze deze ook veel beter kon analyseren en indien nodig kon bijsturen.

Tanja is gewoon boven haarzelf uitgestegen net zoals Anne dat deed met die kistenproef. Dat had ook niemand ooit van haar verwacht.

Allemaal leuk en wel maar vergeet niet dat ze zichzelf op winnaarseiland lekker vol heeft kunnen proppen en dus degelijk is aangesterkt en met die luxeprijzen heeft ze ook een mentale boost gehad. Allemaal dankzij Niko. 


« Laatst bewerkt op: 13-11-2011, 01:01:35 door reaver »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #189 Gepost op: 13-11-2011, 01:26:54 »
De bekendmaking van haar stemgedrag toch niet zo'n ramp/verraad in verhouding tot de positieve zaken dat ze van hem heeft gekregen, dat ze daarvoor direct een mes in zijn rug moet zetten en van gedachte is dat ze hem geen wederdienst meer hoeft te gunnen.   

Het gaat háár gevoel hierbij. Niet dat van jou. Misschien is het in jouw ogen niet zo erg. In haar ogen was het blijkbaar erg genoeg om deze beslissing te nemen.

Waarom geloven mensen toch die onzin dat personen en vooral vrouwen (sorry niet seksistisch bedoeld) "bang" zijn van iemand binnen een spelletje?  Tanja kennende is van niemand bang (zeker niet binnen een spel) en overdrijft graag in wat ze doet en zegt, wat altijd toch een beetje haar kenmerk is geweest.

Ik ken haar verder niet in haar "normale" leven. Hoe we dus dat "bang" precies moeten opvatten weet ik niet. Maar dat ze anders tegenover Niko staat mag duidelijk zijn. 

Waarom werd bij deze proef dan de tijd opgenomen? Toch om met die tijden te werken...
Zonder chrono is toch ook duidelijk wie de winnaar en verliezer van elke poule is.

Dat heb ik in eerdere post al eens uitgelegd hoe m.i. de proef in elkaar zit. (je eigen tijd verbeteren/minst verslechteren tov de ander)

--> Indien de vrouwen sneller waren geweest (en dat is best mogelijk) zouden de mannen tijdsvoordeel gekregen hebben?

Ja natuurlijk.

De vrouwen gingen ook eerst dus hadden ze ook meer tijd om te recupereren.

Dat is inderdaad het enige nadeel dat Niko had tov Tanja, alhoewel we natuurlijk niet weten hoelang er zat tussen de ronde van Niko en de finale tussen de twee.
Maar dat houd je natuurlijk altijd met een proef met 2 voorrondes en een finale.

Tanja heeft eerst de proef gedaan en ze nadien de mannen zien doen waardoor ze deze ook veel beter kon analyseren en indien nodig kon bijsturen.

En de mannen hebben haar de eerste ronde zien strijden. Dus wat is daarvan precies het voordeel? Je zag ook dat Jochem heel duidelijk de stijl van Tanja analyseerde en daar misschien wel zijn voordeel mee heeft gedaan in de proef.


Allemaal leuk en wel maar vergeet niet dat ze zichzelf op winnaarseiland lekker vol heeft kunnen proppen en dus degelijk is aangesterkt en met die luxeprijzen heeft ze ook een mentale boost gehad. Allemaal dankzij Niko. 

Ik vind dat een beetje spijkers op laagwater zoeken. Ook Niko is op het winnaarseiland geweest en die mentale boost gehad.

Niko is in mijn ogen gewoon een slechte verliezer. Hij verwijt mensen zaken die hij zelf net zo goed heeft gedaan. Het is dat ze daar geen spiegel hebben, anders had ie iets beter in de spiegel moeten kijken. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #190 Gepost op: 13-11-2011, 13:31:21 »
Het gaat háár gevoel hierbij. Niet dat van jou. Misschien is het in jouw ogen niet zo erg. In haar ogen was het blijkbaar erg genoeg om deze beslissing te nemen.

Een van de mogelijkheden van een forum is toch om te vertellen welke emoties en gedachtegangen bij onszelf opkomen bij het bekijken van zo'n programma?


En de mannen hebben haar de eerste ronde zien strijden. Dus wat is daarvan precies het voordeel? Je zag ook dat Jochem heel duidelijk de stijl van Tanja analyseerde en daar misschien wel zijn voordeel mee heeft gedaan in de proef.

Naar mijn gevoel en ervaring (als instructeur in het volwassenenonderwijs) is er een groot verschil tussen ondervinden en analyseren in de volgorde ervan.

Als je iets gedaan hebt en je ziet daarna iemand anders gaat de zelfanalyse veel vruchtbaarder zijn dan omgekeerd. ::jaja::


Ik vind dat een beetje spijkers op laagwater zoeken. Ook Niko is op het winnaarseiland geweest en die mentale boost gehad.

Niko is in mijn ogen gewoon een slechte verliezer. Hij verwijt mensen zaken die hij zelf net zo goed heeft gedaan. Het is dat ze daar geen spiegel hebben, anders had ie iets beter in de spiegel moeten kijken. ;)

Akkoord maar die was in mijn ogen meer verdient omdat hij 2 proeven heeft gewonnen en Tanja daar heeft kunnen van genieten zonder daar een proef voor te hoeven winnen. 

'Gewoon' een slechte verliezer op het feit dat alle regels bij aanvang niet zijn medegedeeld vind ik een beetje kort door de bocht.  Iedereen kon toch zien dat dit voordeel alles behalve zuiver was en zo'n achterstand praktisch onmogelijk is in te halen.  Dus vind ik zijn reactie zeer menselijk en voor mezelf heel herkenbaar.


Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #191 Gepost op: 13-11-2011, 13:43:48 »
Toch vond ik het idee van Jochem wel hout snijden: "Als je jezelf evenaart, kom je in principe tegelijk aan"..
Desnoods hadden ze tegelijk kunnen vertrekken, waarbij Tanja max 59 sec later mocht binnenkomen.. ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #192 Gepost op: 13-11-2011, 13:54:47 »
Toch vond ik het idee van Jochem wel hout snijden: "Als je jezelf evenaart, kom je in principe tegelijk aan"..
Desnoods hadden ze tegelijk kunnen vertrekken, waarbij Tanja max 59 sec later mocht binnenkomen.. ;)

 :o ::ohno::

-->

Een eerlijker aspect is misschien dat zowel een man als een vrouw immuniteit konden behalen. Het duel tussen Nico en Tanja was dan niet nodig geweest en was die straftijd als beloning van het neerzetten van een goede prestatie ook niet van toepassing.

Ze geven tenslotte per sekse een zwarte stem dus waarom ook geen immuniteit?
« Laatst bewerkt op: 13-11-2011, 13:58:16 door reaver »

Offline Brown

  • Forumlid
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #193 Gepost op: 13-11-2011, 14:45:47 »
NIKO!!! jij slimme rat. Eerst complot maken , dan bekennen tegenover Sascha.  Sascha en Jochem voelen zich nu genaaid en zetten daarom hun munten in. En dat was dus ook het idee achter de bekentennis. Weer munten weggespeeld. En zelf heeft Niko volgens mij nog munten genoeg. Zo kan hij op zn dooie gemak naar de Finale.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #194 Gepost op: 13-11-2011, 15:03:01 »
Een van de mogelijkheden van een forum is toch om te vertellen welke emoties en gedachtegangen bij onszelf opkomen bij het bekijken van zo'n programma?

Tuurlijk, iedereen heeft daar haar/zijn eigen emoties en gedachtengangen bij. Maar je moet je ook kunnen verplaatsen in een deelnemers emotie/gedachtengang. En dan kom je misschien tot andere inzichten.

Naar mijn gevoel en ervaring (als instructeur in het volwassenenonderwijs) is er een groot verschil tussen ondervinden en analyseren in de volgorde ervan.

Als je iets gedaan hebt en je ziet daarna iemand anders gaat de zelfanalyse veel vruchtbaarder zijn dan omgekeerd. ::jaja::

Dat is allemaal nogal theoretisch en maar de vraag hoeveel voordeel je daar in praktijk uit kunt halen.

Akkoord maar die was in mijn ogen meer verdient omdat hij 2 proeven heeft gewonnen en Tanja daar heeft kunnen van genieten zonder daar een proef voor te hoeven winnen. 

Maar het ging er toch niet om of het wel dan niet verdiend was. Het gaat erom of je daar een dergelijke boost uit kunt halen dat je voordelen hebt bij een proef.
Bij Jochem en Patrick zag je duidelijk dat ze voordeel hadden bij hun verblijf op winnaarseiland. Maar hoelang duurt zo'n boost en heb je daar dan nog wat aan bij een proef.

'Gewoon' een slechte verliezer op het feit dat alle regels bij aanvang niet zijn medegedeeld vind ik een beetje kort door de bocht. 

De regels waren voor iedereen hetzelfde. Dat niet meteen duidelijk was welke rol een winnende tijd zou spelen is uiteraard het verrassingseffect dat men zovaak bij ER hanteert. Gelijke kansen voor de beide finalisten hier wat mij betreft.

Iedereen kon toch zien dat dit voordeel alles behalve zuiver was en zo'n achterstand praktisch onmogelijk is in te halen.  Dus vind ik zijn reactie zeer menselijk en voor mezelf heel herkenbaar.

Ik denk juist dat dat de valkuil is waar zowel Niko als veel mensen hier op het forum intrappen. Hij dacht tegen een onoverbrugbare achterstand aan te kijken en dat demotiveerde hem. Tanja presteerde duidelijk beter de tweede keer. Komt dat omdat ze de eerste keer het rustig aan deed? Als ik de voice-over van haar na de eerste proef mag geloven dan is dat niet het geval. Dan moet het dus ergens anderes in gezeten hebben.
Geniet nooit met mate...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #195 Gepost op: 13-11-2011, 15:26:45 »
Volgens mij heb je gemist dat ze op de eilandraad heel duidelijk naar voren bracht dat ze sinds dat verraad van Niko van vorige week bang voor Niko is geworden en heel anders tegenover hem staat. Dan kan ik me goed voorstellen dat je iemand dan niet meeneemt ook al heeft hij jou vorige keren wel gematst. Dat laatste telt dan niet meer.

Dit slaat nergens op Reaver. Er werd niet gestuurd dat een vrouw dit keer zou winnen.

Ik heb vandaag nog een keertje de herhaling gezien en daar werd duidelijk gezegd door Tanja dat zij de eerste ronde haar uiterste best heeft gedaan en niet meer kon aan het eind omdat zij besefte dat de tijd meetelde in de eerste ronde. Zij heeft dus niet opzettelijk langzamer aan gedaan omdat Eshter het minder deed.

Tanja is gewoon boven haarzelf uitgestegen net zoals Anne dat deed met die kistenproef. Dat had ook niemand ooit van haar verwacht.

 ::bravo::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #196 Gepost op: 13-11-2011, 17:27:38 »
Jeej lekkere discussie ;D. Ik ben het met Test eens ::jaja::.
In principe als ze beiden hun tijd zouden evenaren dan zouden ze tegelijk aankomen en dan ligt het eraan wie er op dat moment een foutje maakt. Tanja is nu gewoon boven zichzelf uitgestegen en heeft die immuniteit verdiend en Niko reageerde daar als een klein kind op.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #197 Gepost op: 13-11-2011, 17:50:46 »
Niko kan dan wel de vermoorde onschuld spelen, maar hij komt mij vals over..Heeft het steeds over "de sterkste moet door", intussen stemt hij dan wel op Jochem ipv Esther.. Beschouwt hij dan Jochem zwakker?
De fout van Niko is dat hij de Expeditie benadert als een soort tienkamp.. Het is echter ook een show, en qua amusementswaarde moet hij het echt afleggen tegen Tanja..  :)
« Laatst bewerkt op: 13-11-2011, 22:06:05 door tarzanneke »

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #198 Gepost op: 13-11-2011, 22:27:02 »
Niko kan dan wel de vermoorde onschuld spelen, maar hij komt mij vals over..Heeft het steeds over "de sterkste moet door", intussen stemt hij dan wel op Jochem ipv Esther.. Beschouwt hij dan Jochem zwakker?
De fout van Niko is dat hij de Expeditie benadert als een soort tienkamp.. Het is echter ook een show, en qua amusementswaarde moet hij het echt afleggen tegen Tanja..  :)

Nou ja dat vindt jij dus, ik raak een beetje afgeknapt op Tanja, maar let wel, volgens mij spelen ze beiden hun spelletje wel hoor. Zowel Niko als Tanja, ik begrijp Reaver heel goed;
eens met zijn kanttekeningen ::ok::
« Laatst bewerkt op: 13-11-2011, 23:53:12 door pepim »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niko van Driessche [Kandidaat - BE]
« Reactie #199 Gepost op: 14-11-2011, 01:04:39 »
Het blijft toch opmerkelijk dat mensen veel toleranter zijn voor iemand waar men meer sympathie voor heeft dan tegenover men iemand zo vlug mogelijk eruit wil.  ;) Ook valt het op dat een tegenactie tegen een tactische speler door de meerderheid toch telkens onthaald wordt met veel positieve noten.

Niko heeft zich toch ook door verschillende mentale zaken moeten doorbijten: De personen waarmee hij zich allieerde hebben een voor een het veld moesten ruimen beginnende door het verraad van Anne tegenover Deborah en Kobe (gelezen in een interview). 

Het enige wat Tanja op haarzelf zonder voordelen heeft gedaan is een paar nachten alleen in de grot geslapen en zich bezig gehouden met een puzzelboot in  elkaar te steken wat tevens ook een opdracht was. Het is nu toch niet dat je daar nog veel andere dingen kan doen nietwaar?  Toch een pluim voor haar vastberadenheid om vuur te maken.

Bij de wederkering-sproef was het al gedaan met de zelfstandigheid en werd ze nog geholpen omdat dit de maatstaf van Robinson zou zijn... ik weet ook niet hoe of wat de regels waren maar als die grot zo hard stinkt, koud en griezelig is, waarom bouw je dan geen schuilplaatsje beneden aan de boten?  Er was toch bootmateriaal over nadat alle onderdelen voor de 2 boten beneden waren ::vergroot::

Qua initiatief nemen ben ik ook van mening dat Tanja eerder in het spel niet echt iets heeft bijgebracht terwijl Niko heeft toch al verschillende keren dit getoond heeft in zowel het kampleven (ook op winnaarseiland) als in het spel. 


Tuurlijk, iedereen heeft daar haar/zijn eigen emoties en gedachtengangen bij. Maar je moet je ook kunnen verplaatsen in een deelnemers emotie/gedachtengang. En dan kom je misschien tot andere inzichten.

Heb ik gedaan, maar ook in die van Niko en ik zie heel veer herkenbare zaken die ik op professioneel vlak al meegemaakt heb; met name het goed willen doen voor anderen en van alle kanten stank voor dank krijgen, vooral van Tanja-types ;).

Bij ER is natuurlijk enige vorm van egoïsme vereist anders kan je nooit tot het einde doorgaan maar je kan passief egoïstisch zijn; de hele tijd wachten tot er iets moois verschijnt in de hoop dat je wat krijgt door oa te wenen en droevig te kijken en andere zielige troeven uit te spelen...
Wat voor een actieve egoïst die diensten verleend in de hoop daar voordeel uit te halen de ideale opportuniteit lijkt te zijn maar eigenlijk nog harder genaaid zal worden.

Dit zijn natuurlijke beetje extreme voorstellingen, maar ik heb echt het gevoel dat Niko Tanja echt die zaken gunde vanuit zijn hart maar dat Tanja dit meer als vanzelfsprekend beschouwde zonder daar ooit iets voor terug te hoeven doen.