Auteur Topic: De grot  (gelezen 29311 keer)

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
De grot
« Gepost op: 2-09-2011, 20:05:00 »
Zoals al regelmatig is gebeurd tovert men bij ER weer iets onverwachts uit de hoge hoed  ::oink:: In dit geval een grote grot vol met vleermuizen (de bloedzuigende varieteit misschien  ;D ) waarin de afvallers moeten blijven.

Nu vraag ik me dus af of er onder die afvallers ook weer eilandraden en proeven worden georganiseerd waar ook mensen weggestemd worden?

Of komen alle afvallers op een gegeven moment (bijvoorbeeld na de samensmelting) weer terug? Want dan kunnen de afvallers zelf weer hun eigen complotten gaan smeden.

Even een aanvulling heb ook wat gegoogled:

" Spelunking. Although Caramoan is popular for its rich islands and beautiful waters, the place also boasts of marvelous caves. Cave exploration is one true adventure as you may have to maneuver through mud, climb cliffs, swim in deep water, and balance on rocks just to see the beauty of the caves. But, the adventure is all worth it when you see the inside. The stalactites and stalagmites form a spectacular architecture, and there are thousands of bats or kulapnit that may be scary but are actually harmless. The experience and beauty of the place is one that you’d remember long after your vacation is over. "

De vleermuizen zijn dus ongevaarlijk. En met wat verder zoeken ontdek ik dat het de " golden crowned fruit bat " is. En hiervan zijn genoeg afbeeldingen via Goggle te vinden.





« Laatst bewerkt op: 2-09-2011, 20:30:38 door EmptyVillage »
Gek zijn is gezond

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: De grot
« Reactie #1 Gepost op: 2-09-2011, 21:04:57 »
Het lijkt me persoonlijk dat van alle afvallers één of twee weer terug in het spel zullen komen (zoals in het verleden ook al is gebeurd).
Als alle afvallers weer terugkomen bereik je daar eigenlijk niets mee, want dan is het als volgt;

- Aflevering 1; 15 over
- Aflevering 2; 14 over

enzovoorts, en dan zit je bij aflevering 8 of wat dan ook opeens weer bij 16 kandidaten.
Het lijkt me wel leuk als de kandidaten uit de grot weer een nieuw team gaan vormen, maar dat zie ik nog niet echt snel gebeuren.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De grot
« Reactie #2 Gepost op: 2-09-2011, 21:08:13 »
Bij ER weet je het nooit..Ze komen iedere keer met verassingen.. ::tandpastasmiley::

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: De grot
« Reactie #3 Gepost op: 2-09-2011, 22:55:19 »
toch blijf ik het link vinden,..

stront van vleermuizen is toch giftig.. of ziektes in.

en als ze je bijten zoals bij zon grot ergens in afrika kan je er dood aangaan..

die grot is dicht nadat een nederlandse vrouw in nederland eraan was gestorven.. was in haar vakantie in gezicht gebeten door vleermuis.
robinson is weer geweldig dit jaar

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De grot
« Reactie #4 Gepost op: 2-09-2011, 22:56:21 »
Bij ER weet je het nooit..Ze komen iedere keer met verassingen.. ::tandpastasmiley::
dat laatste hoop ik toch niet. Zo hou je geen kandidaat meer over.


Ik neem aan dat je verRassingen bedoelt, dat is iets wezenlijk anders.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De grot
« Reactie #5 Gepost op: 2-09-2011, 23:19:15 »
Ik neem aan dat je verRassingen bedoelt, dat is iets wezenlijk anders.
Uiteraad bedoelde ik dat.. De expeditie is alweer maanden geleden, er zullen dus geen ernstige dingen gebeurd zijn..
Ben wel benieuwd hoe ze in die grot aan eten gaan komen. In SipkeJan zijn pakketje zal wel vuurmaak spul zitten lijkt me..(zullen die vleermuizen leuk vinden)
« Laatst bewerkt op: 3-09-2011, 00:10:06 door tarzanneke »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De grot
« Reactie #6 Gepost op: 3-09-2011, 08:08:32 »
toch blijf ik het link vinden,..

stront van vleermuizen is toch giftig.. of ziektes in.

en als ze je bijten zoals bij zon grot ergens in afrika kan je er dood aangaan..

die grot is dicht nadat een nederlandse vrouw in nederland eraan was gestorven.. was in haar vakantie in gezicht gebeten door vleermuis.
Zou die grot gevaarlijk geweest zijn voor de gezondheid, zouden ze echt die grot niet hebben uitgekozen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: De grot
« Reactie #7 Gepost op: 3-09-2011, 17:03:17 »
Ze krijgen echt nog wel een kans om terug te komen, anders zouden ze daar niet zitten.
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De grot
« Reactie #8 Gepost op: 4-09-2011, 18:13:29 »
ben benieuwd of ze het allemaal vol houden en hoe ze terug in het spel kunnen komen ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De grot
« Reactie #9 Gepost op: 5-09-2011, 00:14:56 »
Mijn gok: De afvallers blijven er tot de samensmelting (of tot ze het opgeven) en moeten dan een zware proef afleggen waarbij de eerste (twee) naar het samensmeltingseiland mogen.

Wat mij betreft hadden ze de kandidaten niets moeten vertellen over de grot, dan was voor de afvallers de verrassing groter (en later waarschijnlijk ook voor de niet-afvallers)
臥底 是 谁?

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: De grot
« Reactie #10 Gepost op: 5-09-2011, 15:09:21 »
Het zou mij ook niks verbazen dat het net zo gaat als bij de Strijd der Titanen, dat er bij zij die in de grot verblijven opdrachten moeten doen en dat er dan telkens een afvalt, tot er een of twee overblijven, die op een bepaald punt in het spel weer erin komen.

wat er ook zal gebeuren, het zal vast wel een leuke wending van de game zijn

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De grot
« Reactie #11 Gepost op: 8-09-2011, 23:10:07 »
Wat ik zat te denken: bij de grot moeten dus twee boten gehoused worden. 1 met bouwtekening en 1 zonder. ALs het nou niet lukt om die tweede te bouwen, dan kun je dus een leuke strijd verwachten over wie er met de eerste mee mogen   ::ok::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline pepim

  • Forumlid
Re: De grot
« Reactie #12 Gepost op: 8-09-2011, 23:53:32 »
Zoals al regelmatig is gebeurd tovert men bij ER weer iets onverwachts uit de hoge hoed 

De grot is niet origineel, dat fenomeen is al eerder gebruikt ...

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De grot
« Reactie #13 Gepost op: 9-09-2011, 02:43:39 »
Wat ik zat te denken: bij de grot moeten dus twee boten gehoused worden. 1 met bouwtekening en 1 zonder. ALs het nou niet lukt om die tweede te bouwen, dan kun je dus een leuke strijd verwachten over wie er met de eerste mee mogen   ::ok::

Lijkt mij dat ze pas mogen vertrekken als ze allebei klaar zijn.. ;)

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: De grot
« Reactie #14 Gepost op: 9-09-2011, 09:03:59 »
Ik vind de grot helemaal niet zo erg als ze het proberen doen voorkomen. Het is niet zo dat ze opgesloten zitten in de grot. Ze mogen eruit, boten bouwen, beetje rondkijken. En zodra de volgende weggestemd is ben je ook niet meer eenzaam.

Ik vraag me wel af hoe de persoon die doorgaat gekozen word. Straks is iemand heel actief en bouwt die boten bijna zelf en dan gaat er iemand anders door...
Als mensen steeds snel opgeven dan komen die boten nooit af.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De grot
« Reactie #15 Gepost op: 9-09-2011, 11:48:13 »
Wel een hoop moeite voor maar één persoon die doorgaat. Hadden er misschien beter twee kunnen zijn. Twee die samen met de samensmelters een of andere proef doen, waarin er dan uiteindelijk nog eentje afvalt of zo.

Offline Robientje

  • Forumlid
Re: De grot
« Reactie #16 Gepost op: 9-09-2011, 13:42:08 »
ik ben benieuwd of ze die trap nu veiliger gaan maken na het ongeluk van Sipke Jan.

Offline popcorn

  • Forumlid
Re: De grot
« Reactie #17 Gepost op: 9-09-2011, 13:44:24 »
Deze grot is vrij open en daardoor zal de vleermuizenstront geen kwaad kunnen. In een gesloten grot met maar 1 opening zul je al snel zeer astmatisch/benauwd worden. Vleermuizen bijten alleen maar om bloed te verzamelen, in dit geval eten de bats alleen maar fruit. Niet gevaarlijk voor mensen dus. Ikzelf ben in een vleermuisgrot in Maleisisch-Borneo geweest. Bij de uitvlucht viel er een bat op de grond en we hebben bekeken of het diertje gewond was geraakt. Dit bleek gelukkig niet het geval, maar de bat hapte wel erg venijnig naar ons. Dat kan dus best wel gevaarlijk zijn. Ik heb daar trouwens een hele mooie foto van, maar weet niet hoe die hier te plaatsen. Dus zolang je als mens deze dieren niet verstoort is er helemaal niets aan de hand..


toch blijf ik het link vinden,..

stront van vleermuizen is toch giftig.. of ziektes in.

en als ze je bijten zoals bij zon grot ergens in afrika kan je er dood aangaan..

die grot is dicht nadat een nederlandse vrouw in nederland eraan was gestorven.. was in haar vakantie in gezicht gebeten door vleermuis.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De grot
« Reactie #18 Gepost op: 9-09-2011, 16:07:58 »
Ik vind de grot helemaal niet zo erg als ze het proberen doen voorkomen. Het is niet zo dat ze opgesloten zitten in de grot. Ze mogen eruit, boten bouwen, beetje rondkijken. En zodra de volgende weggestemd is ben je ook niet meer eenzaam.
Het lijkt mij wel handig dat ze er uit mogen, want hoe zou men anders aan eten kunnen komen? Iedere dag vleermuis zal toch ook gaan vervelen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De grot
« Reactie #19 Gepost op: 9-09-2011, 16:10:16 »
Het mag wel wat minder gevaarlijk worden hoor, Sipke-Jan heeft zomaar een gebroken enkel ::oink::
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth