Auteur Topic: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]  (gelezen 53327 keer)

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #40 Gepost op: 2-11-2013, 08:20:29 »
Ik vind Anna een leuke meid. Logisch dat ze emotioneel was nadat ze 15 tegenstemmen had gehad. Ze had even een target nodig en dat was Pauline. Waarschijnlijk had ze al heel lang ergernissen opgekropt omwille van de lieve vrede. Die ergernissen kan ik me goed voorstellen!
Toen Pauline het te kwaad had, heeft AA heel netjes haar excuses aangeboden. Had ze het maar niet gedaan, want Pauline verdient echt geen excuses/mededogen, die kan prima haar eigen lange vege lijf redden!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #41 Gepost op: 2-11-2013, 09:06:23 »
Ik vind Anna een leuke meid. Logisch dat ze emotioneel was nadat ze 15 tegenstemmen had gehad. Ze had even een target nodig en dat was Pauline. Waarschijnlijk had ze al heel lang ergernissen opgekropt omwille van de lieve vrede. Die ergernissen kan ik me goed voorstellen!
Toen Pauline het te kwaad had, heeft AA heel netjes haar excuses aangeboden. Had ze het maar niet gedaan, want Pauline verdient echt geen excuses/mededogen, die kan prima haar eigen lange vege lijf redden!

+1
I will follow my inner gold

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #42 Gepost op: 2-11-2013, 22:32:30 »
Ik spring bij deze ook op de anti-Anna trein: haar minachtende houding ten opzichte van Paulien is erg infantiel. Je hoeft vanzelfsprekend niet iedereen even aardig te vinden maar dat geeft je nog niet de rechtvaardiging om bepaalde personen zelfs het licht in de ogen nog te misgunnen. Anna lijkt Expeditie Robinson te verwarren met een soapserie over onzekere overcompenserende pubers die zich afspeelt op een middelbare school.

Overdreven. Anna zag zelf in dat ze te ver ging in haar emotie en heeft haar excusea aangeboden.
Over haar conflict met Paulien: ze heeft wel degelijk het recht om Paulien niet te kunnen verdragen (dat is wat de uitdrukking 'iemand het licht in de ogen niet gunnen' namelijk betekent)

Misschien goed om dit nog even te lezen:

Toch heb ik het idee dat we bv van Anna en Geraldine een hoop niet te zien hebben gekregen, wij worden als kijker ineens geconfronteerd met het feite dat Anna een bloedhekel schijnt te hebben aan Pauline maar waarom dat is, is (nogmaals voor ons als kijker) geheel onduidelijk, tot de samensmelting uiteraard.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #43 Gepost op: 2-11-2013, 22:37:49 »
Ik vind Anna een leuke meid. Logisch dat ze emotioneel was nadat ze 15 tegenstemmen had gehad. Ze had even een target nodig en dat was Pauline. Waarschijnlijk had ze al heel lang ergernissen opgekropt omwille van de lieve vrede. Die ergernissen kan ik me goed voorstellen!
Toen Pauline het te kwaad had, heeft AA heel netjes haar excuses aangeboden. Had ze het maar niet gedaan, want Pauline verdient echt geen excuses/mededogen, die kan prima haar eigen lange vege lijf redden!

+2

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #44 Gepost op: 2-11-2013, 23:11:42 »
Overdreven. Anna zag zelf in dat ze te ver ging in haar emotie en heeft haar excusea aangeboden.
Over haar conflict met Paulien: ze heeft wel degelijk het recht om Paulien niet te kunnen verdragen (dat is wat de uitdrukking 'iemand het licht in de ogen niet gunnen' namelijk betekent)

Misschien goed om dit nog even te lezen:

Je mag best iemand niet mogen, maar je hoeft iemand daarom niet de hele tijd aan te vallen zelfs tot zover dat degene in kwestie bepaald dat ze liever de expeditie verlaat dan met haar op een eiland zitten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #45 Gepost op: 2-11-2013, 23:29:24 »
Je mag best iemand niet mogen, maar je hoeft iemand daarom niet de hele tijd aan te vallen zelfs tot zover dat degene in kwestie bepaald dat ze liever de expeditie verlaat dan met haar op een eiland zitten.

Je doet nu net alsof Anna Paulien compleet weggepest heeft, terwijl Anna zich juist altijd heeft ingehouden tov Paulien. Behalve die ene keer na de eilandraad, logisch wat mij betreft na 15 tegenstemmen, en daar heeft ze later netjes haar excuus voor aangeboden.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #46 Gepost op: 2-11-2013, 23:37:27 »
Je doet nu net alsof Anna Paulien compleet weggepest heeft, terwijl Anna zich juist altijd heeft ingehouden tov Paulien. Behalve die ene keer na de eilandraad, logisch wat mij betreft na 15 tegenstemmen, en daar heeft ze later netjes haar excuus voor aangeboden.
Nee dat doe ik niet. Ik zeg altijd, het is leuk zolang je over de grenzen van de ander heen gaat. En bij Paulien was dit het geval zoals te zien was. Die 15 stemmen doen daar niet toe, dat is het spel. Dit gaat echt om persoonlijk iemand niet mogen, niet meer het spel alleen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #47 Gepost op: 2-11-2013, 23:54:45 »
Nee dat doe ik niet. Ik zeg altijd, het is leuk zolang je over de grenzen van de ander heen gaat. En bij Paulien was dit het geval zoals te zien was. Die 15 stemmen doen daar niet toe, dat is het spel. Dit gaat echt om persoonlijk iemand niet mogen, niet meer het spel alleen.

Je zegt net dat Anna Paulien " de hele tijd loopt aan te vallen ", wanneer dan? Anna heeft haar toch niet uitgescholden ofzo? Ja ze reageerde heftig, maar dat komt ook door alle spanningen van de afgelopen eilandraden & doordat ze al langer zich inhoudt tov Paulien (daarmee wil ik haar gedrag overigens niet goed praten). Daar heeft ze haar excuses voor aangeboden dus wat mij betreft, hoofdstuk afgesloten. Snap niet dat mensen haar nu bombarderen als een evil persoon.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #48 Gepost op: 3-11-2013, 00:03:53 »
Je zegt net dat Anna Paulien " de hele tijd loopt aan te vallen ", wanneer dan? Anna heeft haar toch niet uitgescholden ofzo? Ja ze reageerde heftig, maar dat komt ook door alle spanningen van de afgelopen eilandraden & doordat ze al langer zich inhoudt tov Paulien (daarmee wil ik haar gedrag overigens niet goed praten). Daar heeft ze haar excuses voor aangeboden dus wat mij betreft, hoofdstuk afgesloten. Snap niet dat mensen haar nu bombarderen als een evil persoon.
Nee uitschelden zo helemaal not done zijn. Maar ze verwijt Paulien dingen op een aanvallende toon/manier. Dat noem ik 'aanvallen' maar als jij het pas aanvallen vind als er gescholden wordt dan is dat jouw mening.

Ze wordt hier ook niet neergezet als evil persoon. Nee als persoon buiten het spel zal ze vast heel aardig zijn. Maar in het spel op dit moment kan ik haar niet uitstaan, vind haar acties om te kotsen en irriteer ik me dood aan haar. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze buiten de expeditie geen goed persoon is.

Niet alleen de kandidaten moeten spel en het echte leven met elkaar proberen te scheiden, wij forumleden ook.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #49 Gepost op: 3-11-2013, 00:20:01 »
Nee uitschelden zo helemaal not done zijn. Maar ze verwijt Paulien dingen op een aanvallende toon/manierDat noem ik 'aanvallen' maar als jij het pas aanvallen vind als er gescholden wordt dan is dat jouw mening.

Ze wordt hier ook niet neergezet als evil persoon. Nee als persoon buiten het spel zal ze vast heel aardig zijn. Maar in het spel op dit moment kan ik haar niet uitstaan, vind haar acties om te kotsen en irriteer ik me dood aan haar. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze buiten de expeditie geen goed persoon is.

Niet alleen de kandidaten moeten spel en het echte leven met elkaar proberen te scheiden, wij forumleden ook.

Nogmaals: wanneer? En nogmaals: voor de manier waarop ze tegen Paulien tekeer ging heeft ze zich verontschuldigt.

En evil persoon moet je niet te letterlijk nemen. Ik bedoel het gewoon als evil persoon in het spel, niet als in het echte leven. Ik vind het gewoon raar dat een aantal forummers nu anti-Anna is. Waarom? Omdat ze zich 1 keer ongelukkig heeft uitgelaten? Mag een mens dan geen fouten maken? Iedereen blijft er zo in hangen. Ze heeft haar excuus aangeboden, klaar, volgende hoofdstuk.


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #50 Gepost op: 3-11-2013, 00:27:03 »
Nogmaals: wanneer? En nogmaals: voor de manier waarop ze tegen Paulien tekeer ging heeft ze zich verontschuldigt.

En evil persoon moet je niet te letterlijk nemen. Ik bedoel het gewoon als evil persoon in het spel, niet als in het echte leven. Ik vind het gewoon raar dat een aantal forummers nu anti-Anna is. Waarom? Omdat ze zich 1 keer ongelukkig heeft uitgelaten? Mag een mens dan geen fouten maken? Iedereen blijft er zo in hangen. Ze heeft haar excuus aangeboden, klaar, volgende hoofdstuk.


Ik raad je aan de aflevering gewoon nog eens een keer te bekijken ::).

Ow ja hallo ik mag je echt niet, je bent echt een *** mens blabla. En dan geeft ze aan dat ze weg wil:' Ow sorry ik hoop dat nu alles weer goed is ook al kan ik je nog steeds niet uitstaan'. ::) Met sorry los je alles op.

Hoezo blijven forummers er in hangen? De uitzending was donderdag, het is nu zaterdag ???. Poehé dat is echt al zo'n ..... twee dagen :o. Waarom mag je iemand niet leuk vinden? We zitten hier toch op een forum of niet dan? (Voor de duidelijkheid, geen letterlijke citaten van Ana, voordat iedereen daar over gaat zeuren)

Dat was het, ik ga hier niet verder op in.
« Laatst bewerkt op: 3-11-2013, 01:16:07 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #51 Gepost op: 3-11-2013, 00:47:51 »
Ik raad je aan de aflevering gewoon nog eens een keer te bekijken ::).

Ow ja hallo ik mag je echt niet, je bent echt een *** mens blabla. En dan geeft ze aan dat ze weg wil:' Ow sorry ik hoop dat nu alles weer goed is ook al kan ik je nog steeds niet uitstaan'. ::) Met sorry los je alles op.

Hoezo blijven forummers er in hangen? De uitzending was donderdag, het is nu zaterdag ???. Poehé dat is echt al zo'n ..... twee dagen :o. Waarom mag je iemand niet leuk vinden? We zitten hier toch op een forum of niet dan?

Dat was het, ik ga hier niet verder op in.

Niet nodig om je zo minachtend en sarcastisch uit te laten. Jammer dat we niet op een normale manier kunnen discussieren.
Je begint nou dingen te citeren van Anna die ze nooit gezegd heeft. Sorry zeggen is meestal bedoeld om te laten zien dat je inziet dat je fout zat en dat het je spijt dat je iemand gekwetst hebt, niet om dingen op te lossen. Ik vind het van karakter getuigen dat ze dat doet.
Jij reageert op mij dus ik reageer op jou. Logisch dat ik dan een discussie aanga toch?

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #52 Gepost op: 3-11-2013, 08:36:55 »
Ik vind het een beetje onzin allemaal. Paulien vraagt of het zo is "dat je me niet kunt luchten of zien", waarop het antwoord is "ja, ik heb niets met je ... je irriteert me ... ik vind je egocentrisch". Wat is daar mis mee, dat gebeurd elke expeditie en nu vraagt ze er nota bene toch zelf om? Leading the witness anyone? Op het moment dat je zo'n suggestieve vraag stelt, in een al emotioneel geladen situatie aan een persoon waarvan je donders goed weet dat ze zich al twee weken probeert in te houden, dan kun je verwachten dat je een gepeperd antwoord krijgt, dat lok je dan namelijk uit. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik het bewonderenswaardig vind dat Anna-Alicia zo lang al tot 10 bleef tellen. Maar goed, ik kan dat mens zoals ik haar in de uitzendingen heb meegekregen ook niet luchten of zien, dus misschien wil ik ook erg graag begrip hebben voor Anna-Alicia's handelen.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #53 Gepost op: 3-11-2013, 09:35:16 »
Mee eens, daarbij komt nog dat Paulien bij het uitbrengen van haar stem op Anna al aangaf dat ze elkaar niet zo liggen. Het was dus niets nieuws voor haar. In feite vroeg Paulien dus naar de bekende weg en dat was blijkbaar voor Anna de spreekwoordelijke druppel. Ze reageerde misschien iets te overdreven, maar ik geef haar geen ongelijk.
🜃

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #54 Gepost op: 3-11-2013, 11:11:28 »
Iedereen is natuurlijk vrij om het gedrag van Anna te bagatelliseren maar als je niet begrijpt waarom mensen aanstoot nemen aan het gedrag dat we de afgelopen uitzending zagen dan heb je weinig oog voor sociale finesse.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #55 Gepost op: 3-11-2013, 12:19:55 »
In een vacuüm is het gedrag aanstootgevend, in de context zoals wij die gezien hebben kan ik er persoonlijk geen aanstoot aan nemen. Vervolgens kan ik begrijpen dat mensen daar anders over denken, maar begrijpen waarom zij dat doen kan ik uiteraard niet, want anders zou ik zelf ook wel aanstoot moeten nemen. Het lijkt mij echter niet dat dat meningsverschil grond is om van de een te zeggen dat deze op sociaal vlak geraffineerder is dan de ander, dat is wel erg stellig.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #56 Gepost op: 3-11-2013, 14:05:44 »
Iedereen is natuurlijk vrij om het gedrag van Anna te bagatelliseren maar als je niet begrijpt waarom mensen aanstoot nemen aan het gedrag dat we de afgelopen uitzending zagen dan heb je weinig oog voor sociale finesse.

Reageer vooral niet direct op mijn reactie op jou post, maar vel gelijk je bekrompen oordeel over (ik denk) oa mij. Dat is wel sociaal natuurlijk! ::jaja::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #57 Gepost op: 3-11-2013, 14:48:43 »
In een vacuüm is het gedrag aanstootgevend, in de context zoals wij die gezien hebben kan ik er persoonlijk geen aanstoot aan nemen. Vervolgens kan ik begrijpen dat mensen daar anders over denken, maar begrijpen waarom zij dat doen kan ik uiteraard niet, want anders zou ik zelf ook wel aanstoot moeten nemen. Het lijkt mij echter niet dat dat meningsverschil grond is om van de een te zeggen dat deze op sociaal vlak geraffineerder is dan de ander, dat is wel erg stellig.

De reactie is niet zo letterlijk bedoeld Dannyboy. Het gaat om een algemeenheid, niet om woorden die op een goudschaaltje gewogen zijn. Wij kennen nu eenmaal niet alle details, laten we dat ook niet gaan pretenderen. Het is aanstootgevend voor mensen omdat het ergernis opwekte en het wekte ergernis op omdat Anna-Alicia erg fel en minachtend reageerde op Paulien. Dat heeft te maken met sociale finesse en het lijkt er sterk op dat Anna dat zichzelf later ook realiseerde (anders zou haar excuses namelijk onoprecht zijn).

Reageer vooral niet direct op mijn reactie op jou post, maar vel gelijk je bekrompen oordeel over (ik denk) oa mij. Dat is wel sociaal natuurlijk! ::jaja::

Je mag mijn quote best persoonlijk opvatten als je daar een reden toe ziet maar het is niks meer dan een lichthartige en algemene constatering. Ik heb zelf ook vaak genoeg geen tot weinig oog voor sociale finesse. Ik reageerde voorts niet op je reactie omdat ik daar geen enkele noodzaak toe zag. Je geeft een mening over mijn post waaruit ik weinig elementen kan halen die ik interessant vind om verder te bediscussiëren. Ik zie geen meerwaarde in een oeverloze discussie die resulteert in een 'welles en nietes strijd'.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #58 Gepost op: 3-11-2013, 16:36:20 »
De reactie is niet zo letterlijk bedoeld Dannyboy. Het gaat om een algemeenheid, niet om woorden die op een goudschaaltje gewogen zijn. Wij kennen nu eenmaal niet alle details, laten we dat ook niet gaan pretenderen. Het is aanstootgevend voor mensen omdat het ergernis opwekte en het wekte ergernis op omdat Anna-Alicia erg fel en minachtend reageerde op Paulien. Dat heeft te maken met sociale finesse en het lijkt er sterk op dat Anna dat zichzelf later ook realiseerde (anders zou haar excuses namelijk onoprecht zijn).

Je mag mijn quote best persoonlijk opvatten als je daar een reden toe ziet maar het is niks meer dan een lichthartige en algemene constatering. Ik heb zelf ook vaak genoeg geen tot weinig oog voor sociale finesse. Ik reageerde voorts niet op je reactie omdat ik daar geen enkele noodzaak toe zag. Je geeft een mening over mijn post waaruit ik weinig elementen kan halen die ik interessant vind om verder te bediscussiëren. Ik zie geen meerwaarde in een oeverloze discussie die resulteert in een 'welles en nietes strijd'.

Je verschuilt je nu achter termen als algemeen en lichthartig, terwijl je gewoon indirect en zonder verdere ingang voor een discussie een oordeel velt (geen inzicht in sociale finesse (wat dat dan ook mag betekenen) hebben) over mensen die een bepaalde mening van anderen onbegrijpelijk vinden. Dat is niet algemeen en dat is niet lichthartig , neem gewoon je verantwoordelijkheid als je zulke stellige dingen neerzet als DE waarheid.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #59 Gepost op: 3-11-2013, 16:52:03 »
Je mag mijn quote best persoonlijk opvatten als je daar een reden toe ziet maar het is niks meer dan een lichthartige en algemene constatering. Ik heb zelf ook vaak genoeg geen tot weinig oog voor sociale finesse. Ik reageerde voorts niet op je reactie omdat ik daar geen enkele noodzaak toe zag. Je geeft een mening over mijn post waaruit ik weinig elementen kan halen die ik interessant vind om verder te bediscussiëren. Ik zie geen meerwaarde in een oeverloze discussie die resulteert in een 'welles en nietes strijd'.
::ok:: Vooral de laatste zin.

Mollenmania het probleem aan deze discussie is te zien in bovenstaande posts.

Jij vraagt: Waarom vinden mensen Ana-Alicia niet leuk, want jij vind haar wel leuk.
Ik reageer daar op: Waarom ik haar niet leuk vind en probeer uit te leggen waar dat vandaan komt.
Jij reageert: Dat vind ik niet en stelt opnieuw dezelfde vraag waarom mensen (waaronder ik) haar niet leuk vinden.

Je verschuilt je nu achter termen als algemeen en lichthartig, terwijl je gewoon indirect en zonder verdere ingang voor een discussie een oordeel velt (geen inzicht in sociale finesse (wat dat dan ook mag betekenen) hebben) over mensen die een bepaalde mening van anderen onbegrijpelijk vinden. Dat is niet algemeen en dat is niet lichthartig , neem gewoon je verantwoordelijkheid als je zulke stellige dingen neerzet als DE waarheid.
Verantwoordelijkheid ???. Er staat ook nergens dat hij zegt dat het de waarheid is.
Ik citeer:
 
Het is aanstootgevend voor mensen omdat het ergernis opwekte en het wekte ergernis op omdat Anna-Alicia erg fel en minachtend reageerde op Paulien. Dat heeft te maken met sociale finesse en het lijkt er sterk op dat Anna dat zichzelf later ook realiseerde (anders zou haar excuses namelijk onoprecht zijn).
Het is aanstootgevend, klinkt erg stellig. Maar als je de reacties hier leest dan is dat voor een deel van de forummers ook zo. Dus het is ook een soort waarheid. Niet voor iedereen natuurlijk, maar dat zal je nooit hebben. Als je op een forum alleen maar perfecte waarheden mag zeggen als je oordeelt over deelnemers in een spelprogramma dan zijn we snel uitgepraat want dan mag je niet meer zeggen of je iemand niet leuk vind of zelfs niet dat je iemand wel leuk vind.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human