Auteur Topic: Zimra Geurts [Kandidaat]  (gelezen 143815 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #320 Gepost op: 15-11-2013, 15:04:34 »
:)

Misschien ook een goed moment een eind te breien aan het ja-nee spelletje dat we begonnen waren (sorry daarvoor).

goed idee..  ::ok::
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #321 Gepost op: 15-11-2013, 17:01:52 »
"Dag mevrouw, mag ik bij u komen zitten?
U lijkt mij nl. heel intelligent. Ik zou het met u willen hebben over het politieke beleid tav de slechte toestand van het Nederlandse wegdek.
Tussen neus en lippen door, u heeft wel een errrug mooi truitje aan, práchtig.
De stof heeft ook zo'n mooie structuur, schitterend, schitterend.
Mag ik het stofje even voelen, zo....nou, mooi hoor!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #322 Gepost op: 15-11-2013, 18:56:29 »
 ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #323 Gepost op: 15-11-2013, 18:56:58 »
ja ik vond het ook wel een mooie post ;D

verder leuke discussie trouwens :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #324 Gepost op: 15-11-2013, 23:15:10 »
ik ben persoonlijk wel een beetje klaar met de discussie over haar borsten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #325 Gepost op: 15-11-2013, 23:18:40 »
Inderdaad, ik ook.. ;)
« Laatst bewerkt op: 15-11-2013, 23:50:02 door willy »

Offline vlampijp

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #326 Gepost op: 16-11-2013, 06:55:06 »
ik ben persoonlijk wel een beetje klaar met de discussie over haar borsten.

Is geen discussie over mogelijk. Ziet gewoon geweldig uit  ;D. Feit
Ben ER gaan volgen hiervoor..

Maar buiten dat. Ik vind zimra heel nuchter op belangrijke momenten (buiten al r  jokerige opmerkingen om). Haar uitleg na de eilandraad over waarom ze geza had geëlimineerd, deed bij de anderen alleen maar bewondering opwekken. Kijk maar naar die ingehouden gezichten wanneer ze dit frank en vrij uitlegd.

Vervolgens had ze moeten doorzetten ger en anna en misschien ook paulien over te halen n pact te vormen. Nu overleeft ze op geluk. Ik denk dat ze de finale nu wel haalt en dan laatste word haha



Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #327 Gepost op: 16-11-2013, 20:59:54 »
Leuke meid, maar wat mij betreft tijd dat ze eruit gaat ::jaja::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #328 Gepost op: 17-11-2013, 01:53:45 »
Wat zij in die proeven doet is gewoon gênant, kom op zeg. Elke keer laatste op een straatlengte afstand en geen enkele keer zelfs maar de indruk wekken dat ze er ook maar een beetje voor wil gaan. Ze verschuilt zich achter die "ik heb geen conditie" dooddoener, maar als je het mij vraagt, heeft ze nog geen enkele keer haar best gedaan. Het lijkt helemaal nergens op en ik zou me hier serieus voor schamen.

Mee eens. Ze redt zichzelf wel met 3 extra stemmen maar doet vervolgens geen enkele moeite om immuniteit te halen. Zelfs toen ze voor de 3e keer uit het water kwam maakte ze geen haast. Nu blijkt dat ze ook al geen reet uitvoert op het eiland  ??? Wat doe je dan in ER?

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #329 Gepost op: 17-11-2013, 02:08:54 »
Mee eens. Ze redt zichzelf wel met 3 extra stemmen maar doet vervolgens geen enkele moeite om immuniteit te halen. Zelfs toen ze voor de 3e keer uit het water kwam maakte ze geen haast. Nu blijkt dat ze ook al geen reet uitvoert op het eiland  ??? Wat doe je dan in ER?

Ik vind dit werkelijk onzin. Dit jaar lijken de proeven heel eenzijdig gericht te zijn op snelheid en kracht. Als dat je niet ligt heb je dikke pech. De evenwichtsproef die ze moest doen om op Duivelseiland te blijven won ze iedere keer en was zij het ook niet die met verve wormen stond te eten bij de eerste test (die ze later verloor omdat ze niet snel genoeg was)? Als De Robinson iemand is die snel en superfit is, dan is ze geen Robinson. Maar wie bepaalt dat een Ware Robinson dat is?
Roddelende mensen heb ik verder nooit op hun woord geloofd, dus ook niet als het roddelende mensen op tv zijn. De waarheid heeft altijd twee kanten.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #330 Gepost op: 17-11-2013, 03:12:25 »
Je gaat er nu wel volledig aan voorbij dat het er (mij) om gaat dat ze niet eens haar best doet. Dát is wat ik kwalijk vind. Of vind jij dat ze wel haar best doet? Dat blijkt nergens uit.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #331 Gepost op: 17-11-2013, 03:22:30 »
Waar doet ze haar best niet op vind jij? Volgens mij heeft ze twaalf dagen op een onbewoond eiland gezeten en is ze daar fiks ziek geweest ook. En heeft ze het hele alfabet numeriek uit haar hoofd zitten leren. Komt niet echt gemakzuchtig en lalala op mij over.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #332 Gepost op: 17-11-2013, 09:07:02 »
Je gaat er nu wel volledig aan voorbij dat het er (mij) om gaat dat ze niet eens haar best doet.

In alle eerlijkheid, dat weet je gewoon niet zeker. Misschien is ze veel uitgeput en komt ze daarom maar net die paal op. Aangezien we helemaal niets meekrijgen over dat deel van de expeditie (weer, voedselsituatie, gesteldheid, afzien etc.) weten we niet hoe de deelnemers er aan toe zijn. We zien een momentje hier en daar en dat is het dan. We kunnen er naar raden natuurlijk, en ik ben eerder geneigd te geloven dat ze niet veel doet dan dat het de beste kandidaat ooit is, maar in feite weten we het gewoon niet. Waar kunnen we wel op af gaan? Het feit dat ze proeven slecht doet, en dat ze desondanks enthousiast blijft. Sommigen hier leggen de nadruk op het een, sommigen op het andere. Zelf leg ik de nadruk op het tweede, maar tegelijkertijd hoeft ze net zo min te winnen als een mispunt als Geza. Daarentegen heb ik dat enthousiasme liever in een expeditie dan het venijn de Geza meebracht in zijn misplaatste poging het spel tactisch te spelen.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #333 Gepost op: 17-11-2013, 10:38:19 »
Ik heb in mijn jeugd wat keren als een zielige gedroogde paling onderaan een touw gehangen met gym. De bedoeling was dat we naar het plafond klommen als een aapje en dat deden mijn klasgenoten ook. Ik niet. Ik hing daar maar en kwam met geen mogelijkheid omhoog. Het onvermogen met je lijf een krachtsinspanning te leveren stuit nogal eens op onbegrip van onder meer ook gymleraren, die werkelijk lijken te denken dat je heus wel in staat bent tot radslagen en salto's en andere op de keper beschouwd nutteloze ongein als je maar wilt. En daar hang je dan met een lichaam dat gemaakt lijkt van gummy.

Bij die kracht- en snelheidsproeven doet ze haar best niet - of lijkt ze haar best niet te doen - omdat ze gewoon niet sneller of beter kan. Sommige mensen schieten als een dolfijn door het water als ze zwemmen, anderen zijn al blij als ze niet verzuipen.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2013, 10:40:12 door Starry Night »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #334 Gepost op: 17-11-2013, 11:10:26 »
In alle eerlijkheid, dat weet je gewoon niet zeker. Misschien is ze veel uitgeput en komt ze daarom maar net die paal op. Aangezien we helemaal niets meekrijgen over dat deel van de expeditie (weer, voedselsituatie, gesteldheid, afzien etc.) weten we niet hoe de deelnemers er aan toe zijn. We zien een momentje hier en daar en dat is het dan. We kunnen er naar raden natuurlijk, en ik ben eerder geneigd te geloven dat ze niet veel doet dan dat het de beste kandidaat ooit is, maar in feite weten we het gewoon niet. Waar kunnen we wel op af gaan? Het feit dat ze proeven slecht doet, en dat ze desondanks enthousiast blijft. Sommigen hier leggen de nadruk op het een, sommigen op het andere. Zelf leg ik de nadruk op het tweede, maar tegelijkertijd hoeft ze net zo min te winnen als een mispunt als Geza. Daarentegen heb ik dat enthousiasme liever in een expeditie dan het venijn de Geza meebracht in zijn misplaatste poging het spel tactisch te spelen.

Dannyboy, we moeten het doen met wat wij te zien krijgen.
ER blijft een amusementsprogramma over een gemanipuleerde werkelijkheid.
Om dan ineens te gaan praten over "wellicht dít...","misschien wel dát", is zinloos en volstrekt irrelevant.
Als kijker kunnen we alleen maar praten over wat we zien.

In het geval van Zimra is dat een persoon, die weinig inzet toont, om te winnen. Zelfs tijdens de tasjes-proef, wat puur een inzicht-puzzle is, bakte ze er niets van.
Ze is gewoon een (te) traag vogeltje op elk gebied, met te weinig wil om te presteren, dus het is tijd om te gaan.

Dat een aantal mensen haar zo opvallend met hand en tand verdedigen, met onbenullige argumenten, als dat ze zo enthousiast, vrolijk & lief zou zijn, ter compensatie van haar onvermogen, snap ik niet, maar ik begrijp het wél.  ;)
« Laatst bewerkt op: 17-11-2013, 11:12:06 door Brinta »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #335 Gepost op: 17-11-2013, 11:21:22 »
Iedereen heeft eigen redenen om kandidaten interessant te vinden, om die redenen als 'onbenullig' weg te zetten vind ik nogal zwakjes ::tandpastasmiley:: Verder kan ik me herinneren dat - ik meen - jij haar een tijdje terug als mak stemvee wegzette. Dat was pal voor de uitzending waarin ze zeer terecht en tsjakka voor het programma en de sfeer eigenhandig en dwars tegen de rest in Géza buitenspel plaatste.

Mij verrast Zimra elke keer. Waar moet een Robinson nou precies aan voldoen om Robinsonwaardig te zijn? Iedereen heeft daar een ander beeld bij en uiteindelijk wint er iemand. Als je dit 'spel' wint heb je kennelijk ergens iets goed gedaan en verdien je dus het te winnen. Hebben Geraldine en Anna eigenlijk al proeven gewonnen? Zimra wel.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2013, 11:23:58 door Starry Night »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #336 Gepost op: 17-11-2013, 11:24:49 »
Als kijker kunnen we alleen maar praten over wat we zien.

Is dat niet precies wat ik zeg? Wat we zien is iemand die achteraan eindigt in de proeven. Of dat komt door een gebrek aan inzet/wil is iets dat jij, Narya en anderen zelf verzinnen, net zoals ik verzon dat het zou kunnen komen omdat ze verzwakt is.

Wat betreft waarderen dat ze enthousiast is, dat is het inderdaad, het is gewoon iets in haar dat ik waardeer. Ik zeg niet dat ze daarom moet winnen, ik zeg niet dat ze er daarom niet meteen uit gestemd moet worden, ik zeg enkel dat ik het waardeer ... en dat er mensen waren als Paulien en Geza die ik basis van wat we gezien hebben veel lager inschat als type persoon dat ik graag in het spel zie. Zij waren in mijn ogen vervelend, Zimra is dat in mijn ogen niet, ergo, Zimra mag er van mij langer in blijven dan zij. Vervelend gedrag/spel weegt voor mij zwaarder dan presteren in proeven.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #337 Gepost op: 17-11-2013, 12:45:55 »
Je ziet iedereen afzien en het maximale eruit willen halen tijdens de proeven, behalve Zimra. Afzien kan iedereen, als ie maar wil. Zimra wil niet, want ze "heeft nu eenmaal geen conditie". Als je niet ziet dat ze alles op haar dooie gemakje doet, dan houdt het gewoon op wat mij betreft. Dan is je blik echt te gekleurd in dit geval. Je kunt duidelijk aan iemand(s gezicht) zien of ie aan het bikkelen is. Zimra wandelt vrolijk lachend door het water en is aan het genieten. Dat is leuk voor haar, maar als kijker zie ik veel liever dat iedereen alles wil geven wat er (nog) in zit tijdens een proef. Daar heb ik veel meer respect voor.

Dus nee, dat gebrek aan inzet verzin ik niet zelf, dat kun je gewoon heel duidelijk zien. Maar dan moet je wel willen kijken en dat is kennelijk niet zo makkelijk voor sommige Zimra-fans.

Waar doet ze haar best niet op vind jij? Volgens mij heeft ze twaalf dagen op een onbewoond eiland gezeten en is ze daar fiks ziek geweest ook. En heeft ze het hele alfabet numeriek uit haar hoofd zitten leren. Komt niet echt gemakzuchtig en lalala op mij over.

Je haalt er dingen bij die volkomen irrelevant zijn voor mijn punt. Ik heb het duidelijk over de proeven, niet over haar tijd alleen op dat eiland. Ik vind overigens ook dat die proeven te fysiek van aard zijn de laatste tijd. Hoog tijd voor een ander soort proef, waarbij iedereen kans maakt om te winnen en niet alleen degene met de beste conditie.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2013, 12:47:42 door Narya »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #338 Gepost op: 17-11-2013, 12:53:32 »
Je haalt er dingen bij die volkomen irrelevant zijn voor mijn punt. Ik heb het duidelijk over de proeven, niet over haar tijd alleen op dat eiland. Ik vind overigens ook dat die proeven te fysiek van aard zijn de laatste tijd. Hoog tijd voor een ander soort proef, waarbij iedereen kans maakt om te winnen en niet alleen degene met de beste conditie.
Wel relevant, het uit haar hoofd leren van het alfabet had alles te maken met proeven namelijk. Daar bewees ze dat ze wel degelijk wil vechten om verder te kunnen. Het heeft alleen weinig zin er heel fanatiek bij te gaan lopen als je van tevoren al weet dat je kansloos bent. Dat lachen kan dan ook een soort pose zijn. Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend kan werken als je elke keer opnieuw anderen moet verslaan op gebieden die je totaal niet liggen. Vandaar ook haar hartenkreet 'ik wil puzzelen'. In feite komt dat op hetzelfde neer als wat jij zegt: geef me nou eindelijk eens een kans met een proef met een andere uitdaging.

I-love-paars

  • Gast
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #339 Gepost op: 17-11-2013, 13:02:45 »
Zimra weet dat ze inderdaad kansloos is op fysiek vlak denk ik.
Misschien dat ze daarom ook niet probeert omdat ze  haar krachten wil sparen en niet nog meer af te zwakken.
Niet sparen om een fysieke proef te winnen bedoel ik maar gewoon om haar goed te voelen en te kunnen overleven op het eiland?