Auteur Topic: Zimra Geurts [Kandidaat]  (gelezen 143150 keer)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #340 Gepost op: 17-11-2013, 13:56:03 »
Omdat iemand enthousiast, lief & schattig gevonden wordt en daarom de Tour de France tot in Parijs mag uitrijden is een onzin-argument.

Verder kan ik me herinneren dat - ik meen - jij haar een tijdje terug als mak stemvee wegzette. Dat was pal voor de uitzending waarin ze zeer terecht en tsjakka voor het programma en de sfeer eigenhandig en dwars tegen de rest in Géza buitenspel plaatste.

Mij verrast Zimra elke keer. Waar moet een Robinson nou precies aan voldoen om Robinsonwaardig te zijn? Iedereen heeft daar een ander beeld bij en uiteindelijk wint er iemand. Als je dit 'spel' wint heb je kennelijk ergens iets goed gedaan en verdien je dus het te winnen. Hebben Geraldine en Anna eigenlijk al proeven gewonnen? Zimra wel.

Ik heb haar inderdaad mak stemvee genoemd, omdat ze zich tot dat moment door Geza en Sef liet gebruiken, zonder notie, hoe, wat & waarom.
Dat zij eigenhandig Geza eruit stemde was voor mij ook verrassend, omdat het een domme eenmansactie was, waardoor zij veel extra stemmen, nodig voor haar overleven, kwijt is geraakt.

Laten we niet steeds Verliezerseiland erbij halen, want dat was een competitie, die ER-onwaardig is.


Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #341 Gepost op: 17-11-2013, 14:06:33 »
Ik denk dat iedereen vrij is er argumenten bij te halen die ze zelf relevant vinden. Ik snap dat het storend is als mensen eigen gedachtegangen gaan volgen die niet corresponderen met de jouwe, maar dat is ieders lot die op een forum discussieert ::rofl::  Verliezerseiland vind ik niet alleen niet EA-onwaardig, het is bovendien een al heel wat vaker gebruikt concept in dit programma.
Jouw theorie volgend was/is ongeveer iedereen stemvee daar, volgens mij vaart alleen Edith haar eigen koers.
En wat mij betreft: die extra stemmen hadden niet beter besteed kunnen worden, vond haar op dat moment echt een soort engel der wrake. Ik had geen hekel aan Géza, hij speelde zijn spel en hij speelde het goed. Maar het was - ook wat mij als kijker betreft - genoeg geweest. Ze heeft met haar actie de rust teruggebracht in de groep.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2013, 14:10:27 door Starry Night »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #342 Gepost op: 17-11-2013, 14:39:23 »
Iedereen heeft eigen redenen om kandidaten interessant te vinden, om die redenen als 'onbenullig' weg te zetten vind ik nogal zwakjes ::tandpastasmiley:: Verder kan ik me herinneren dat - ik meen - jij haar een tijdje terug als mak stemvee wegzette. Dat was pal voor de uitzending waarin ze zeer terecht en tsjakka voor het programma en de sfeer eigenhandig en dwars tegen de rest in Géza buitenspel plaatste.

Mij verrast Zimra elke keer. Waar moet een Robinson nou precies aan voldoen om Robinsonwaardig te zijn? Iedereen heeft daar een ander beeld bij en uiteindelijk wint er iemand. Als je dit 'spel' wint heb je kennelijk ergens iets goed gedaan en verdien je dus het te winnen. Hebben Geraldine en Anna eigenlijk al proeven gewonnen? Zimra wel.

Ik ben het helemaal met je eens, maar niet met dat laatste. Er zit wel een duidelijk verschil (fysiek) tussen de proeven die Zimra moest spelen en de proeven die ze nu moeten doen. Zimra heeft officieel al wel proeven gewonnen inderdaad, maar die proeven waren niet echt zwaar. En, officieel hebben Anna en Geraldine ook al proeven gewonnen, namelijk voor de samensmelting.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #343 Gepost op: 17-11-2013, 15:00:54 »
Ik ben het helemaal met je eens, maar niet met dat laatste. Er zit wel een duidelijk verschil (fysiek) tussen de proeven die Zimra moest spelen en de proeven die ze nu moeten doen. Zimra heeft officieel al wel proeven gewonnen inderdaad, maar die proeven waren niet echt zwaar. En, officieel hebben Anna en Geraldine ook al proeven gewonnen, namelijk voor de samensmelting.

Wat is zwaar? Voor de een is in een paal klimmen een eitje en puzzelen een onmogelijke opgave, de ander komt die paal niet in maar lost puzzels op met twee vingers in zijn (haar) neus. Een koeienoog opeten, is dat zwaar? Er zijn er genoeg die er niet in slagen. Zwaar hoeft niet synoniem te zijn aan 'zoveel mogelijk zweet producerend' ;)
Welke proeven hebben Anna en Geraldine gewonnen? Geraldine in ieder geval niet een volgens mij, dat zei ze ook een keer toen ze weer mee naar winnaarseiland mocht.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2013, 15:03:20 door Starry Night »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #344 Gepost op: 17-11-2013, 15:11:29 »
Wat is zwaar? Voor de een is in een paal klimmen een eitje en puzzelen een onmogelijke opgave, de ander komt die paal niet in maar lost puzzels op met twee vingers in zijn (haar) neus. Een koeienoog opeten, is dat zwaar? Er zijn er genoeg die er niet in slagen. Zwaar hoeft niet synoniem te zijn aan 'zoveel mogelijk zweet producerend' ;)
Welke proeven hebben Anna en Geraldine gewonnen? Geraldine in ieder geval niet een volgens mij, dat zei ze ook een keer toen ze weer mee naar winnaarseiland mocht.

Oeps, je hebt gelijk, ik had niet aan de eerste proef gedacht. Het was inderdaad knap dat ze dat ei opat.
Anna en Geraldine hebben individueel geen proeven gewonnen, maar wel in teamverband. En het is natuurlijk zo dat ze daar ook nog andere teamgenoten hadden die hielpen, maar ze hebben zeker wel aandeel gehad bij het binnenhalen van de winst.Ze hebben bijvoorbeeld allebei wel een grote bijdrage geleverd bij die proef met het duwen tegen de paal.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #345 Gepost op: 17-11-2013, 15:31:55 »
Oeps, je hebt gelijk, ik had niet aan de eerste proef gedacht. Het was inderdaad knap dat ze dat ei opat.
Anna en Geraldine hebben individueel geen proeven gewonnen, maar wel in teamverband. En het is natuurlijk zo dat ze daar ook nog andere teamgenoten hadden die hielpen, maar ze hebben zeker wel aandeel gehad bij het binnenhalen van de winst.Ze hebben bijvoorbeeld allebei wel een grote bijdrage geleverd bij die proef met het duwen tegen de paal.

Oh ja, dat is waar, voor de samensmelting kun je niet individueel winnen. Maar goed, daar staat dan toch tegenover dat Zimra wel iedere keer haar plekje moest bevechten om op het eiland te kunnen blijven. Die proef was een combinatie van evenwicht bewaren (balk), puzzelen (letters in getallen omzetten en een woord leggen) en kracht (in een net klimmen). Dat laatste klinkt lullig maar volgens mij zou ik ook daar niks van bakken ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #346 Gepost op: 17-11-2013, 19:07:24 »
Ik vind dit werkelijk onzin. Dit jaar lijken de proeven heel eenzijdig gericht te zijn op snelheid en kracht. Als dat je niet ligt heb je dikke pech. De evenwichtsproef die ze moest doen om op Duivelseiland te blijven won ze iedere keer en was zij het ook niet die met verve wormen stond te eten bij de eerste test (die ze later verloor omdat ze niet snel genoeg was)? Als De Robinson iemand is die snel en superfit is, dan is ze geen Robinson. Maar wie bepaalt dat een Ware Robinson dat is?
Roddelende mensen heb ik verder nooit op hun woord geloofd, dus ook niet als het roddelende mensen op tv zijn. De waarheid heeft altijd twee kanten.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind dat de nadruk in de proeven te veel op fysieke kracht ligt. Ze staat verdiend bij de laatste 6, maar zoals Narya ook al zegt, ik mis het vuur in haar ogen. Ze zegt dat ze zo graag wilt puzzelen, dan verwacht ik dat ze er alles aan doet om iig de puzzel te halen, en vervolgens geeft ze niet alles  ??? Niet alleen Hans, Kees en Edith zeiden dat Zimra geen inzet toont in het kamp, ook Geza en Paulien hadden het er al over en ik denk niet dat ze daar over liegen, waarom zouden ze?



Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #347 Gepost op: 17-11-2013, 20:07:43 »
En het alfabet leerden wij al op de lagere school...   ::tandpastasmiley::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #348 Gepost op: 17-11-2013, 20:24:08 »
Hm, nou, oké, jullie zijn duidelijk experts in lichaamstaal ;-) We gaan het zien. Ze zou niet de eerste zijn die de moed laat zakken en opgeeft.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #349 Gepost op: 17-11-2013, 21:25:31 »
Ik had vooraf een ontzettende hekel aan zimra (na een uur verschrikkelijk zijn bij expeditie robbinson, en omdat het een playboy bunny is).

Maar gaandeweg ben ik haar echt gaan waarderen! zo'n 14 dagen helemaal alleen zijn (mentaal superzwaar) en heel sneaky geza wegkrijgen (eindelijk!) heeft m'n mening helemaal veranderd!

Ik denk dat de dames het dit jaar gaat lukken, als ze bij elkaar blijven en slim spelen.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #350 Gepost op: 18-11-2013, 00:07:07 »
Maar dan moet je wel willen kijken en dat is kennelijk niet zo makkelijk voor sommige Zimra-fans.

Ah ja, de ... fan. Dat is altijd zo'n heerlijke term om in een discussie mee te meppen. Ik wil je er graag nog even aan herinneren hoe heel dit circus waar jij je ondertussen al van afgewend heb begonnen is. Er zijn hier mensen die kunnen waarderen dat Zimra desondanks/dankzij alles enthousiast blijft. Meer is er in eerste instantie niet gezegd. Vervolgens komt vanuit het niets de groep die vind dat de "Zimralovers" maar eens moeten onderschrijven wat een prutdeelnemer het is. Dit is een hoogst ongebruikelijke wending in een gesprek, want opeens wordt mensen vanuit het niets een discussie door de strot gedouwd. Vervolgens heb je mensen zoals ik die dat dan eigenlijk wel grappig vinden, dan (met plezier) die rol vervullen die ze ingeduwd zijn en voila, de ... fan is geboren. Nee dus, ik hou gewoon van discussiëren en heb me daar in laten lokken.

Betreffende mijn persoonlijke mening over Zimra. 2 weken geleden vroeg ik jullie wat men in Zimra zag, omdat ik haar nog niets anders had zien doen dan worst naar binnen duwen. Daarop antwoordde mensen dat ze genoten van haar aanhoudende enthousiasme. Ik ben daar op gaan letten en inderdaad, dat zeer geringe aantal shots die we van haar meekrijgen elke week laten mij inderdaad genieten van haar enthousiasme en no-nonsense houding.

Over inzet. Die houding is ook een inzet waarmee je het spel in kunt stappen. Jij en de jouwen hebben geen oog voor die vorm van inzet, en dat is prima, maar zet ons dan niet neer als ... fans die blind zijn, wanneer we in feite gewoon een andere kijk hebben op wat het concept inzet allemaal behelst en een discussie ingelokt zijn ... Verder met die discussie: wanneer iemand keer op keer lachend een proef kan verliezen, getuigd dat van karakter, relativeringsvermogen en inderdaad inzet. Menig sporter die in ER een proef verliest en dat verlies zielig in een hoekje moet "gaan zitten verwerken" zou wat kunnen leren van die houding, wat een gezeik zeg. Het is tenslotte maar een spelletje.

Wat betreft deze laatste proef en haar inzet op fysiek vlak. Ik vind het knap dat je op basis van dat shot van 3 seconde precies weet wat haar fysieke inzet was. Daarentegen moet ik toegeven dat ze bepaald niet moe overkwam toen ze het water uitstapte (ik heb het net nog even terug gekeken). Persoonlijk vind ik het toch echt te weinig om een goed onderbouwd oordeel te vellen. Jij denkt daar anders over en dat is prima. Ik zou het echter wel fijn vinden om niet als de ... fan weggezet te worden omdat ik graag meer informatie wil, en juist mijn oordeel opschort. Dat is niet bepaald tekenend voor de ... fan.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #351 Gepost op: 18-11-2013, 00:16:14 »
Ik zie niet waar het idee vandaan komt dat ze niet haar best doet, ze heeft het daar heel erg naar haar zin en geniet van de proeven, waarom zou ze haar best niet gedaan hebben dan?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #352 Gepost op: 18-11-2013, 10:36:50 »
Ah ja, de ... fan. Dat is altijd zo'n heerlijke term om in een discussie mee te meppen. Ik wil je er graag nog even aan herinneren hoe heel dit circus waar jij je ondertussen al van afgewend heb begonnen is. Er zijn hier mensen die kunnen waarderen dat Zimra desondanks/dankzij alles enthousiast blijft. Meer is er in eerste instantie niet gezegd. Vervolgens komt vanuit het niets de groep die vind dat de "Zimralovers" maar eens moeten onderschrijven wat een prutdeelnemer het is. Dit is een hoogst ongebruikelijke wending in een gesprek, want opeens wordt mensen vanuit het niets een discussie door de strot gedouwd. Vervolgens heb je mensen zoals ik die dat dan eigenlijk wel grappig vinden, dan (met plezier) die rol vervullen die ze ingeduwd zijn en voila, de ... fan is geboren. Nee dus, ik hou gewoon van discussiëren en heb me daar in laten lokken.

Betreffende mijn persoonlijke mening over Zimra. 2 weken geleden vroeg ik jullie wat men in Zimra zag, omdat ik haar nog niets anders had zien doen dan worst naar binnen duwen. Daarop antwoordde mensen dat ze genoten van haar aanhoudende enthousiasme. Ik ben daar op gaan letten en inderdaad, dat zeer geringe aantal shots die we van haar meekrijgen elke week laten mij inderdaad genieten van haar enthousiasme en no-nonsense houding.

Over inzet. Die houding is ook een inzet waarmee je het spel in kunt stappen. Jij en de jouwen hebben geen oog voor die vorm van inzet, en dat is prima, maar zet ons dan niet neer als ... fans die blind zijn, wanneer we in feite gewoon een andere kijk hebben op wat het concept inzet allemaal behelst en een discussie ingelokt zijn ... Verder met die discussie: wanneer iemand keer op keer lachend een proef kan verliezen, getuigd dat van karakter, relativeringsvermogen en inderdaad inzet. Menig sporter die in ER een proef verliest en dat verlies zielig in een hoekje moet "gaan zitten verwerken" zou wat kunnen leren van die houding, wat een gezeik zeg. Het is tenslotte maar een spelletje.

Wat betreft deze laatste proef en haar inzet op fysiek vlak. Ik vind het knap dat je op basis van dat shot van 3 seconde precies weet wat haar fysieke inzet was. Daarentegen moet ik toegeven dat ze bepaald niet moe overkwam toen ze het water uitstapte (ik heb het net nog even terug gekeken). Persoonlijk vind ik het toch echt te weinig om een goed onderbouwd oordeel te vellen. Jij denkt daar anders over en dat is prima. Ik zou het echter wel fijn vinden om niet als de ... fan weggezet te worden omdat ik graag meer informatie wil, en juist mijn oordeel opschort. Dat is niet bepaald tekenend voor de ... fan.

Dit hele verhaal geldt natuurlijk in deze 'discussie' visa versa voor de andere kant van de tafel.
De fan staat op als men blind is voor de schaduwkant van hun idool. En lokt daarmee een reactie uit.
De ....-lover moet nu ook niet gaan jammeren, alsof hun persoonlijke identiteit geraakt is.
Ook jij niet Dannyboy, omdat je uit lol in discussie er aan mee bent gaan doen. Dit forum is uiteindelijk ook maar een spelletje.
 
Blijven lachen na slecht presteren kan ook uit een soort van 'sulligheid' zijn, om jezelf een houding te geven. Of, zoals Narya hiervoor al aangaf, "Ik heb niet echt mijn best gedaan, dus ik heb ook niet verloren".
Het zich niet inzetten is door diverse medespelers al bevestigd (zowel in het kamp, als tijdens de proeven) Desondanks zijn er dan hier nog mensen, die bij de klippen op durven beweren, dat ze haar bewonderen om haar inzet. Dat ze met een andere insteek in het spel staat, is duidelijk. Misschien moeten we duidelijker formuleren.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #353 Gepost op: 18-11-2013, 18:24:57 »
blind zijn of het niet storend vinden van bepaalde eigenschappen is toch iets heel anders.

Voor mij geldt (als zimra-fan) dat ik niet blind ben dat ze slecht presteert in proeven en volgens Hans ook niets doet in het kamp (Let op; alleen Hans zegt dat en daar werd deze conclusie uitgetrokken). Natuurlijk is ze daardoor niet de beste of sterkste robinson. Maar wat maakt haar dan mijn favoriet en dat ik dit wil verdedigen?

Ik vind het niet storend dat ze slecht is in proeven. Dus het is niet dat ik het niet zie of het ontken, maar ik stoor me er niet aan. Ze geeft een andere 'smaak' aan het spel die interessant is en heeft haar goede capaciteiten, die haar slechte capaciteiten voor mij doen weg compenseren. Ik spreek nu voor mezelf, maar ik denk dat dit bij andere Zimra-fans of whatever je het wilt noemen, zimra voorstanders, dat ook zo is.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2013, 18:48:18 door Lukie4, Reden: zie mijn post »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #354 Gepost op: 18-11-2013, 18:46:02 »
zo even van alles verwijderd.
heb het al een paar keer aangegeven en netjes gevraagd.
geen persoonlijk aanvallen,
blijf ontopic

als ik nu iets teveel heb weggehaald dan spijt me dat maar dan hoop ik dat het duidelijk is.


mensen wiens bericht is verwijderd krijgen geen persoonlijk pm met uitleg. Volgens mij is het wel duidelijk.

Wij houden van een scherpe discussie, in het geven van argumenten mag best iets overdreven worden maar er zijn grenzen. Die zijn soms lastig te zien (ook voor ons) maar er wordt nu wel een beetje te ver gegaan naar onze mening.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2013, 18:50:30 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #355 Gepost op: 18-11-2013, 20:33:25 »

Voor mij geldt (als zimra-fan) dat ik niet blind ben dat ze slecht presteert in proeven en volgens Hans ook niets doet in het kamp (Let op; alleen Hans zegt dat en daar werd deze conclusie uitgetrokken).

Fout; het was Edith die dat zei en het werd bevestigd door Hans.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #356 Gepost op: 18-11-2013, 21:17:58 »
Fout; het was Edith die dat zei en het werd bevestigd door Hans.
Maakt ook niet uit, het ging erom dat het een mening was van een andere kandidaat ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #357 Gepost op: 18-11-2013, 22:35:33 »
Twee andere kandidaten  ;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #358 Gepost op: 18-11-2013, 22:38:57 »
Twee andere kandidaten  ;D
Ik zie de drie-eenheid ondertussen als één kandidaat  ::trots:: goed excuus niet? ::pinokkio::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #359 Gepost op: 19-11-2013, 00:44:09 »
Omdat jij het bent ::hug::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?