Auteur Topic: Aflevering 4. Wrecking ball  (gelezen 40530 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #60 Gepost op: 26-09-2013, 22:42:50 »
Enig idee op hoeveel verschillende manieren je ‘de sterkste’ kan definiëren? De sterkste in jouw verhaal is niks anders dan je persoonlijke invulling van die subjectieve term.

lol.. dit gaat lijken op 'wat is nu precies een echte Robinson' discussie... en dan heb je zoveel mensen, zoveel meningen :D
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #61 Gepost op: 26-09-2013, 22:42:59 »
Grappig want normaal ben ik niet zo van de complotten, maar sinds Fatima en de tweeling vorig jaar ben ik het veel meer gaan accepteren en vond ik dit nu gewoon een geniale move.
Vind het een mooi blok, Sef en Geza, spelen het lekker tactisch.
ik vind het gemeen. Maar ook erg bij het programma horen. Goed gespeeld, goed opgezet, maar als de tegenpartij slim is.... gaan er misschien wel verkeerde koppen rollen.
Ik kan me nog een complot "pita" herinneren wat het toch niet redde ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #62 Gepost op: 26-09-2013, 22:43:10 »
Geraldine is fysiek eigelijk helemaal niet zo sterk (lijkt mij). Anna-Alicia en de jongens lijken mij sterker. Dus héél verkeerd vind ik die stemmen nu ook weer niet.

Ik denk dat ze met sterk doelde dat Geraldine gewoon goed in de groep ligt, bij jongens en bij meisjes.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #63 Gepost op: 26-09-2013, 22:43:21 »
Nou, ik vind het best logisch dat ze zegt dat iedereen op haar mag stemmen zodat ze weg kan, en dan hoeft er niemand anders van het kamp naar huis. Was toch ook met Do zo? Ik denk dat Veronica daar op gegokt had. En nu komt haar verwachting niet uit, en ze wilt echt weg (ook voor haar gezondheid) tja.. Vind het niet meer dan logisch van Veronica. En moet ze dan maar blijven, terwijl ze zich 'klote' voelt en het misschien zelfs gevaarlijk is voor haar gezondheid met de kans op een infectie, zoals ze zelf zegt?
Nu moeten we niet gaan overdrijven natuurlijk. Ze zal vast last van haar schouder hebben en wat ziekjes zijn maar als het zo erg was geweest dan hadden ze er wel een dokter naar laten kijken. In het verleden zijn er zat kandidaten die heel graag hadden willen blijven maar van het eiland af gedragen moesten worden.  

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #64 Gepost op: 26-09-2013, 22:43:59 »
lol.. dit gaat lijken op 'wat is nu precies een echte Robinson' discussie... en dan heb je zoveel mensen, zoveel meningen :D

Sssssssst, die discussie willen we dit jaar overslaan! ;)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #65 Gepost op: 26-09-2013, 22:44:10 »
;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #66 Gepost op: 26-09-2013, 22:44:34 »
Geraldine is fysiek eigelijk helemaal niet zo sterk (lijkt mij). Anna-Alicia en de jongens lijken mij sterker. Dus dan klopt jouw opmerking niet echt..


vergis je niet.. die heeft een conditie als een paard..
er was eens......

Offline RayInUtrecht

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #67 Gepost op: 26-09-2013, 22:45:06 »
Ik snap dat stemgedrag in een groep als tactisch wordt beschouwd en dit een spelelement is sinds het ontstaan van Expeditie Robinson, maar als je de groepsopdracht wint, hoef je helemaal niet te stemmen. Of je nou wel of niet die nieuwe extra stemmen meetelt.

Ik had Veronica er het eerste uitgewipt, maar dat maakt al te goed duidelijk wat het front is en wie eruit gaat nu.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #68 Gepost op: 26-09-2013, 22:45:17 »
Sssssssst, die discussie willen we dit jaar overslaan! ;)

ik zeg niks noppes nada
er was eens......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #69 Gepost op: 26-09-2013, 22:46:19 »
ik vind het gemeen. Maar ook erg bij het programma horen. Goed gespeeld, goed opgezet, maar als de tegenpartij slim is.... gaan er misschien wel verkeerde koppen rollen.
Ik kan me nog een complot "pita" herinneren wat het toch niet redde ::rofl::

Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als er nu eens wel een sterk tegen complot komt. Hoe meer complotten hoe beter het is.  ;D

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #70 Gepost op: 26-09-2013, 22:46:37 »
Ik snap dat stemgedrag in een groep als tactisch wordt beschouwd en dit een spelelement is sinds het ontstaan van Expeditie Robinson, maar als je de groepsopdracht wint, hoef je helemaal niet te stemmen. Of je nou wel of niet die nieuwe extra stemmen meetelt.

Ik had Veronica er het eerste uitgewipt, maar dat maakt al te goed duidelijk wat het front is en wie eruit gaat nu.

Veronica wegstemmen had vertrouwen gekweekt.. dat vertrouwen is nu heel ver te zoeken!!!
er was eens......

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #71 Gepost op: 26-09-2013, 22:49:04 »
Geraldine lijkt mij zéker geen zwakkeling. Maar vergeleken met de jongens en Anna Alicia (die danst) leek ze me lichamelijk wat minder sterk. Maar ik zal meer van haar moeten zien voor ik daar écht op kan oordelen  ::ok::.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #72 Gepost op: 26-09-2013, 22:59:46 »
Nu moeten we niet gaan overdrijven natuurlijk. Ze zal vast last van haar schouder hebben en wat ziekjes zijn maar als het zo erg was geweest dan hadden ze er wel een dokter naar laten kijken. In het verleden zijn er zat kandidaten die heel graag hadden willen blijven maar van het eiland af gedragen moesten worden.  

Maar Veronica geeft toch zelf aan dat ze graag van het eiland zou willen? "Uit haar lijden verlost worden"?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline RayInUtrecht

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #73 Gepost op: 26-09-2013, 23:05:32 »
Maar Veronica geeft toch zelf aan dat ze graag van het eiland zou willen? "Uit haar lijden verlost worden"?

Onzin, die speelt gewoon haar spelletje. Dat zag je al in de aflevering waarin ze faalde en Edith eruit moest en nu waar ze te gemaakt haar verbazing in de camera speelt.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2013, 23:10:35 door RayInUtrecht »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #74 Gepost op: 27-09-2013, 00:06:48 »
wow, heftige aflevering ;D. Ik mag dan hier op het forum ook best gemeen zijn met spelletjes enz. maar ik had toch best wel medelijden met Geraldine :-\\. De situatie opzich was erg ongemakkelijk. Vooral ook omdat Veronica echt weg wou. en ik veronica toch al niet leuk vond.

Oh en ik vind de afleveringstitel teveel doen denken aan een zeker nummer waar een zeker persoon naakt op zo'n bal aan het slingeren is, waar ik zeker geen goeie gedachten bij heb ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #75 Gepost op: 27-09-2013, 01:18:58 »
Sneu voor Geraldine? Dacht het niet. Ze had inmiddels toch wel moeten weten, dat niets is wat het lijkt in ER. Maar ga niet zitten snotteren, "ik wil niet weg, wèhèhèèèè". Accepteer je verlies als een k....
(Vrouwen & spel... ::ohno::)

Stel, de productie grijpt in en Veronica gaat ipv Geraldine, zou een prachtige move zijn van de regie, totaal onverwacht voor de complotsmeders, die dan dus ook een boomerang voor hun snufferd kunnen krijgen. Daarmee is niets meer zeker, voor niemand. Dat is toch prachtig!

Blij dat Everon eruit is. Zelfs ook nog verliezen van Zimra! Dan ben je wel een echt zachtgekookt ei.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #76 Gepost op: 27-09-2013, 02:15:54 »
Als Geraldine mag blijven, zou dat belachelijk en schandalig zijn. Het is ook wat anders dan eerder bij Edith. Toen had Nega al opgegeven. Nu had Veronica niet opgegeven. Als haar team haar er dan niet uitstemt, kan ze niet achteraf alsnog iemands plaats innemen, dat zou nergens op slaan.

Wel apart dat Jan niet meedeed trouwens en Paulien wel.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #77 Gepost op: 27-09-2013, 03:44:27 »
Als Geraldine mag blijven, zou dat belachelijk en schandalig zijn. Het is ook wat anders dan eerder bij Edith. Toen had Nega al opgegeven. Nu had Veronica niet opgegeven. Als haar team haar er dan niet uitstemt, kan ze niet achteraf alsnog iemands plaats innemen, dat zou nergens op slaan.

Wel apart dat Jan niet meedeed trouwens en Paulien wel.

Ja dat dacht ik eerst ook. Maar toen bedacht ik me dat het zomaar eens bequst kon zijn. Hierdoor lijkt er nog steeds verdeeldheid bij de mannen. Sef kennende is dit gewoon uitgedacht.

Offline Jimmyjj

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #78 Gepost op: 27-09-2013, 04:12:23 »
Het enige wat bij mij steekt is dat dit niet meer het overlevingsspelletje is wat het altijd was. Ik weet niet of hier mensen zitten die de allereerste 5,6 seizoenen hebben gezien, maar toen was het naar mijn mening nog echt Robinson.

In het begin van het spel ging het om overleven. Je moest de sterke kandidaten die wisten hoe ze moesten overleven er wel inhouden, want anders kwam je gewoonweg niet aan eten. Zo zorg je dat de sterkste kandidaten (en naar mijn mening de ECHTE Robinsons) overblijven tot het laatst en dan komt het sociale en spel aspect wel naar boven. Ik vind persoonlijk dat de focus van Expeditie Robinson verkeerd ligt alleen om het wat spannender te maken. Dit is niet erg maar dan vindt ik niet dat je het Expeditie Robinson kunt noemen, want dat is een belediging naar de allereerste paar seizoenen waar het ging om overleven, en een vishengel een droomprijs was na een proef.


Om even samen te vatten: Het spelletje van nu is meer een reality spel geworden dan een overlevingsspel. Dat is op zich niet erg, maar vindt niet dat de winnaars van de afgelopen jaren zich ook maar mogen meten met bijvoorbeeld een Frank de Meulder uit seizoen 5 (2004) als het gaat over het zijn van Robinson.

Dit is natuurlijk mijn bescheiden mening...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #79 Gepost op: 27-09-2013, 04:28:51 »
Dit is natuurlijk mijn bescheiden mening...

Ben het wel met je eens. Ik begin na vanavond te denken dat ER2013 gewoon doorgestoken kaart is. Ik moet volgende week natuurlijk nog zien maar het lijkt erop dat Geraldine blijft. Als dat zo is lijkt het meer op een slechte soap dan op een survivalspel. Enige scenario wat nog geloofwaardig is, is als Veronica een hartaanval krijgt en dan noodgedwongen eruit stapt maar dat zie ik niet snel gebeuren...