Auteur Topic: Aflevering 9 - Monkey Race  (gelezen 38395 keer)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #100 Gepost op: 1-11-2013, 12:47:53 »
Wat is Geza toch een verschrikkelijk mannetje bah meneertje schijnheil.
En echt naar om te zien dat Jan niet meteen de tegenaanval is aangegaan, maar Jan is gewoon te zachtaardig. Je ziet ook dat Jan netjes blijft, vriendelijk, mensen laat uitpraten en echt een spel speelt. De onvolwassen Geza zit vol met haat, wraakgevoelens, schreeuwt en geeft Jan niet eens de tijd om te reageren... nee hij loopt weg... echt heel volwassen! Wel iemand afblaffen maar er mag niet op gereageerd worden mmmm.
Geza heeft zoveel geluk gehad dat hij de proef gewonnen heeft. Hoopte zo dat Jan zou winnen, maar als goedmakertje -in slow motion- de prachtige valpartij van Geza. Maar hij mocht uiteindelijk naar winnaarseiland, koos Hans, Geraldine en Paulien en ik wist al meteen dat Geza er voor zou zorgen dat Hans, Geraldine & Pauline op Jan zouden gaan stemmen. Met zijn "emotionele" briefjes die hij voorleesde als een kind van 6, ohhh wat was 'ie zielig zeg en ze moesten allemaal huilen... Afschuwelijk! Schijnheilig gedoe. Zo kan je ook proberen zieltjes te winnen en het is gelukt! Maar m.i zegt dit meer over Geraldine & Paulien.  
Jammer dat Jan niet de tegenaanval is aangegaan, misschien was het dan heel anders verlopen. Hij had kunnen weten dat Geza hem eruit wilde hebben en dat hij Hans, Geraldine en Paulien zou bespelen. Hij had echt wat moeten doen, jammer!
Nu Geza eruit en het word weer leuk!

Offline leoniek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #101 Gepost op: 1-11-2013, 12:52:19 »
ik ben het helemaal met je eens Mol
dat gezeur van Geza: 'deze is voor jou Sef', hij is toch niet dood, of wel
ieks

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #102 Gepost op: 1-11-2013, 13:00:22 »
Toffe proef. Ook tof in beeld gebracht ::tandpastasmiley::

maar, het was een beetje voorspelbaar vond ik. Er werd zoveel de nadruk gelegd op Paulien die wou vertrekken
dat ik een dubbele bodem had verwacht. Andere jaren werden zulke spelers voor de eilandraad al uit het spel gehaald
(Matthijs 2006, Hicham en Mano 2008,...).

En de reactie van Kees was te begrijpen voor mij.
Hij had vanaf de tweede stem op Jan al door wat er ging gebeuren.
Volgens mij gaat Paulien er volgende keer wel uit. Er zijn er zoveel kwaad op haar (Kees, Zimra, Anna)

En even off-topic:

Het zou leuk zijn geweest als die extra stemmen vorig jaar al geweest was. Hoe zouden de pokertwins en fatima daarmee zijn omgegaan?
klaar voor de strijd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #103 Gepost op: 1-11-2013, 13:16:16 »
Wouterv, zulke spelers werden alleen voor de samensmelting uit het spel gehaald, na de samensmelting is opgeven echt not done.

Ik verbaas me erover dat Hans er zelfs een extra stem voor over had.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #104 Gepost op: 1-11-2013, 13:18:56 »
Wouterv, zulke spelers werden alleen voor de samensmelting uit het spel gehaald, na de samensmelting is opgeven echt not done.

Ik verbaas me erover dat Hans er zelfs een extra stem voor over had.

Hans begrijp ik nog wel. Jan wilde hem er ook echt uitstemmen. Kan me ook voorstellen dat het voor de meesten wel gunstig is om Jan kwijt te spelen. Het irriteert alleen dat een karakterzwakte van Geza en Paulien daar de oorzaak van zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #105 Gepost op: 1-11-2013, 13:20:29 »
Ja maar Geza zou vast wel extra inzetten, naast Paulien, en het andere kamp zou op Paulien stemmen, er was geen reden om aan te nemen dat ze daar extra stemmen voor zouden gebruiken. Kan Hans straks nog wel eens opbreken...
Keep calm and eat chocolates!

Offline leoniek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #106 Gepost op: 1-11-2013, 13:23:13 »
met Geza is echt iets mis
dat mannetje zit vol haat

Offline DynaXiz

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #107 Gepost op: 1-11-2013, 13:49:15 »
Geza weet het wel zo te vertellen op winnaarseiland dat hij nog niks verkeerds heeft gedaan. Hij is juist de man die iedereen probeert te naaien en het spelletje zo speelt. Geza voelt zichzelf wel een beetje de man, egoďstje. Verder vind ik het ook niet nodig om zulke nare reacties naar hem te sturen via twitter, hij speelt eigenlijk het spel gewoon goed, iets te goed.
Jan, en ook Sef vorige week, nemen de uitschakeling zeker erg sportief en goed op. Daar kon Geraldine nog wel een voorbeeld aan nemen.

Ik sluit me ook aan bij de reactie van Dannyboy.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #108 Gepost op: 1-11-2013, 15:15:52 »
Flauw van Pauline, is toch best normaal dat iemand een hekel aan een ander krijgt als je op elkaars lip zit?
Je moet wel ergens tegen kunnen....
Jammer dat Jan weg is :( en ik vind Geza een klein gifkikkertje, ja, Jan heeft een 'dubbelspel' gespeeld, nou en?
Zou Geza nog nooit naar ER gekeken hebben? :P
Dan leek Sef toch een stuk sportiever vorige week.



Sorry hoor maar ik kreeg eerder het gevoel dat Jan nooit eerder gekeken heeft naar Robinson.
En ik weet dat hij dat wel gedaan heeft.

Sef is net zo genaaid als Jan nu, en Geraldine en Edith in het begin.
Het hoort er gewoon bij.
Wat had Geza anders moeten doen?
Zich als een lam naar de slachtbank moeten laten lijden?
Hij had een doel voor ogen en dat heeft hij voor elkaar gekregen, en hij heeft er geen woord aan gelogen dit keer.
Vind het frappant dat hij zoveel woede over zich heen krijgt terwijl Paulien degene was die alles in de war gooide, alsof hij daar wat aan kon doen.
Als zij gewoon naar huis was gegaan zoals ze had gezegd was er niks aan de hand.
Toen Geza doorhad dat ze wilde blijven gooide hij het onbetrouwbare balletje dat Jan heet op, heel slim natuurlijk maar alles wat hij zei was waar.
Jan heeft alle kanten bespeeld en daarmee iedereens vertrouwen verloren.
Domme zet dus van Jan. Slimme zet van Geza.
Ik snap al het drama gewoon echt niet.  :-X ???
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #109 Gepost op: 1-11-2013, 15:37:59 »
bij Jan denk ik toch niet in eerste instantie aan een onbetrouwbaar balletje.  ???
er was eens......

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #110 Gepost op: 1-11-2013, 15:41:03 »
bij Jan denk ik toch niet in eerste instantie aan een onbetrouwbaar balletje.  ???


Je kan niet ontkennen dat hij niet onbetrouwbaar is, hij had tenslotte met bijna iedereen wel een complot.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #111 Gepost op: 1-11-2013, 15:49:40 »
Jan geeft zelf zijn dubbelspel toe!! En nu bij zijn exit zegt hij heel open en eerlijk dat dit een gevolg is van zijn spel..

Ik heb Geza nog niet echt iets horen toegeven. Die manipuleert zich een slag in de rondte en speelt vervolgens de vermoorde onschuld. Maar ja, je hebt van die mensen die altijd eerst en alleen naar een ander wijzen.
er was eens......

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #112 Gepost op: 1-11-2013, 15:55:14 »
Jan geeft zelf zijn dubbelspel toe!! En nu bij zijn exit zegt hij heel open en eerlijk dat dit een gevolg is van zijn spel..

Ik heb Geza nog niet echt iets horen toegeven. Die manipuleert zich een slag in de rondte en speelt vervolgens de vermoorde onschuld. Maar ja, je hebt van die mensen die altijd eerst en alleen naar een ander wijzen.

En dat Roque en Bjornn is dus het verschil tussen Geza en Jan.   ::jaja::

Offline DonJon

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #113 Gepost op: 1-11-2013, 16:08:29 »
Wat een gezeur hier allemaal om Geza pff

Op één na allemaal super afleveringen dit seizoen, maar die van gisteren spande toch wel de kroon. Echt vet. En Geza is mijn held :)

Hoezo een schijnheil? Omdat ie wraak neemt op een backstabber terwijl hij zelf ook wilde backstabben? Dan vinden jullie het wraak nemen dus schijnheilig? (en niet het backstabben, want dat deed Jan immers ook) Niet zo zeiken in dat geval want wraak maakt expeditie Robinson juist zo gaaf om te kijken!

PS. Ik kan me voorstellen dat mensen zich aan Paulien ergeren, maar Anna is altijd nog tig keer irritanter en onoprechter.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2013, 16:15:17 door DonJon »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #114 Gepost op: 1-11-2013, 16:36:01 »
Wat een gezeur hier allemaal om Geza pff

Op één na allemaal super afleveringen dit seizoen, maar die van gisteren spande toch wel de kroon. Echt vet. En Geza is mijn held :)

Hoezo een schijnheil? Omdat ie wraak neemt op een backstabber terwijl hij zelf ook wilde backstabben? Dan vinden jullie het wraak nemen dus schijnheilig? (en niet het backstabben, want dat deed Jan immers ook) Niet zo zeiken in dat geval want wraak maakt expeditie Robinson juist zo gaaf om te kijken!

PS. Ik kan me voorstellen dat mensen zich aan Paulien ergeren, maar Anna is altijd nog tig keer irritanter en onoprechter.

Ja ze deden dat beiden, Geza verwijt dat echter Jan, andersom is dat niet het geval, pot verwijt de ketel = hypocriet.

Offline DonJon

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #115 Gepost op: 1-11-2013, 16:44:49 »
Ja ze deden dat beiden, Geza verwijt dat echter Jan, andersom is dat niet het geval, pot verwijt de ketel = hypocriet.

Oké fair enough. Anderzijds is het natuurlijk niet zo dat Jan het Geza en Sef niet zou hebben verweten.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #116 Gepost op: 1-11-2013, 18:16:13 »
Oké fair enough. Anderzijds is het natuurlijk niet zo dat Jan het Geza en Sef niet zou hebben verweten.

Gezien zijn reactie op zijn wegstemmen denk ik van niet. Net zoals Sef dat niet deed. Allebei baalden ze en waren ze teleurgesteld maar ze zagen nog steeds in dat ER een spel is.
Ik vond het wegstemmen van Jan heel slim gespeeld door Geza, erg knap. Het enige wat mij tegenstaat is dat Geza doet alsof Jan de enige backstabber is en hij zo onschuldig als een pasgeboren lammetje, die bijna haat naar Jan omdat Jan zo slim was om als eerste een move te maken. Dat is gewoon niet tegen je verlies kunnen en gaan zeiken als iets niet zo loopt als je wilt. En dan die kinderachtige sneren tijdens de stemming.
"Die stem heb je van mij." "Ik heb echt geen medelijden met je hoor." Alsof Jan daar om vroeg. Bla bla bla, kinderachtig gedoe.

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #117 Gepost op: 1-11-2013, 19:03:51 »
Ik denk dat Geza de productie nu heel dankbaar is dat ze Geraldine hebben laten blijven  ::rofl::

Offline DonJon

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #118 Gepost op: 1-11-2013, 19:19:13 »
Gezien zijn reactie op zijn wegstemmen denk ik van niet. Net zoals Sef dat niet deed. Allebei baalden ze en waren ze teleurgesteld maar ze zagen nog steeds in dat ER een spel is.
Ik vond het wegstemmen van Jan heel slim gespeeld door Geza, erg knap. Het enige wat mij tegenstaat is dat Geza doet alsof Jan de enige backstabber is en hij zo onschuldig als een pasgeboren lammetje, die bijna haat naar Jan omdat Jan zo slim was om als eerste een move te maken. Dat is gewoon niet tegen je verlies kunnen en gaan zeiken als iets niet zo loopt als je wilt. En dan die kinderachtige sneren tijdens de stemming.
"Die stem heb je van mij." "Ik heb echt geen medelijden met je hoor." Alsof Jan daar om vroeg. Bla bla bla, kinderachtig gedoe.

Als je afgelopen aflevering goed bekijkt zie je dat het grootste deel van de frustratie bij Geza niet voortkomt uit het backstabben an sich, maar wel uit het enigszins schijnheilige gedrag van juist Jan daarna.

Jan heeft het eigenlijk gewoon niet slim gespeeld. Hij had z'n best moeten doen om juist Geza weer aan zijn kant te krijgen, gewoon even over z'n ego heenstappen en een verhaaltje verzinnen dat Sef gewoon echt te sterk was en hij verder niks tegen Geza heeft, en dan had hij er wellicht nog in gezeten.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #119 Gepost op: 1-11-2013, 19:52:04 »
Geweldige aflevering, verrassende wending, top! ::ok:: ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.