Auteur Topic: Belgische en Nederlandse Expeditie  (gelezen 34330 keer)

Offline dazzzzzzzzzz

  • Forumlid
Belgische en Nederlandse Expeditie
« Gepost op: 19-09-2005, 22:57:47 »
Wanneer gaan ze eindelijk beginnen aan een Belgische en een Nederlandse expeditie.
Het lijkt er op dat de Belgen maar één levensdoel hebben: alle Nederlanders er uit!
Ze kijken niet naar de persoon, maar naar nationaliteit.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #1 Gepost op: 19-09-2005, 22:59:34 »
Alleen Nicole word er door Belgen uitgestemt, en meteen komt er zo'n topic... Wat een onzin dit zeg ::ohno::

Offline dazzzzzzzzzz

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2005, 23:02:59 »
Afgelopen paar jaar niet gekeken zeker!?

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2005, 23:23:16 »
Nou misschien zou hetzelfde gebeurd zijn als de Nederlanders in de meerderheid zijn geweest op een keer. Of misschien zijn de Belgen wel veel tactischer bezig dan de Nederlanders. Ik denk niet dat we onze zuiderburen hier op aan moeten kijken.  :)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline dazzzzzzzzzz

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #4 Gepost op: 19-09-2005, 23:29:54 »
Ik snap wat je bedoelt. Ik bewonder je positieve instelling.
Ben ik jaloers op!  ::bravo::
Deze keer is zelfs mijn vrouw het met me eens en dat gebeurt me niet vaak.... ::schaam::

Hollanders lijken me te "dom" voor dat soort tactische spelletjes.
Ik bedoel het niet eens nadelig voor de Belgen.  ::hug::
Het is, denk ik, gewoon een verschil in spelbeleving.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #5 Gepost op: 20-09-2005, 16:56:41 »
Afgelopen paar jaar niet gekeken zeker!?
Maar welke Nederlander werd er vorig jaar nou door Belgen uitgestemt?
Even alle Nederlanders op een rijtje:
Marjolein --> Nee, ze zat tussen allemaal Belgen maar werd niet weggestemt
Patrick --> Ging zelf weg
Henk --> Ging zelf weg
Frouke --> Werd weggestemt door Belgen en Nederlanders samen, maar niet omdat ze Nederlander was, ze was heel erg verzwakt
Klaar --> Werd weggestemt door de 'Originals'
Shandi --> Verloor de proeven bij de laatste 4
Ernestien --> Verloor eerst de beginproef en ging later zelf weg

dan is Ronald de enige die ik kan bedenken, maar dat was gewoon een eikel...

Offline Liess

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #6 Gepost op: 20-09-2005, 18:04:08 »
het gaat helemaal niet om belgië - nederland.
en de deelnemers zelf zien het zeker niet als een belgië - nederland strijd. En zowel de nederlanders als de belgen kijken naar de personen en niét naar de nationaliteit.
het levensdoel van de belgen om de nederlanders weg te stemmen?
1/ margriet, een nederlandse, is degene die als eerste de naam van douwe noemt, een nederlander.
2/ douwe mag dan ook als eerste vertrekken nadat héél de groep op hem gestemd had. en voor zover ik mij kan herinneren is bestond heel die groep uit zowel belgen als nederlanders.
3/ bij de eerste eilandraad wordt Margriet, een nederlandse, weggestemd. De meerderheid van de stemmen komt van vlamingen ja, maar dat komt alleen maar doordat margriet zelf nederlandse is en niet op zichzelf kan stemmen, en omdat john en elsje op elkaar stemmen door hun conflict. indien zij twee niet in de clinch lagen met elkaar, was margriet er unaniem uitgestemd. door belgen én nederlanders dus.
4/ johnny, een nederlander, stapt zélf uit de expeditie
5/ bij de volgende eilandraad wordt Tom, een nederlander, weggestemd. de stemmen kwamen van zowel nederlanders als van belgen.
6/ nicole valt af. de 3 meelopertjes stemmen op nicole. niét omdat ze nederlandse is, wel omdat maxime een beetje in de clinch lag met nicole, en meredith, wim en emma als kippen zonder kop hun 'leider' volgen (en omdat ze waarschijnlijk dachten dat maxime omwille van het conflict op nicole zou stemmen)
7/ nicole wordt voor de 2e keer weggestemd, door zowel de nederlander als de belgen. Wederom niet omdat ze nederlands is. Wim & Meredith stemmen op nicole omdat ze de rest nog niet echt kennen en zich dus baseren op de vorige eilandraad. Carl, John en Marleen omdat ze zich baseren op het feit dat nicole al eens was weggestemd en dat daar dan wel een reden voor moet geweest zijn (en uiteraard omdat er niet op esther kon gestemd worden)

Dus voor de zoveelste keer, alstublief, reduceer dit niet tot een voetbalwedstrijd tussen belgië en nederland waarbij de belgen zoveel mogelijk nederlanders proberen te tackelen en op die manier doelpunten proberen te maken, want dat is het absoluut niet (en bovendien zou nederland dan winnen, want belgië 'suckt' in het voetbal  ;)).
en daar draait het zeker helemaal niet om.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #7 Gepost op: 20-09-2005, 19:25:25 »
Even wat cijfertjes
Elsje (B) --> John (NL)
Elbert (NL) --> Margriet (NL)
Margriet (NL) --> Annita (B)
John (NL) --> Elsje (B)
Annita (B) --> Margriet (NL)
Carl (B) --> Margriet (NL)
Marleen (B) --> Margriet (NL)

Tom (NL) --> Maxime (B)
Maxime (B) --> Tom (NL)
Emma (B) --> Nicole (NL)
Nicole (NL) --> Tom (NL)
Fleur (NL) --> Tom (NL)
Wim (B) --> Fleur (NL)
Meredith (B) --> Nicole (NL)

Wim (B) --> Nicole (NL)
Emma (B) --> Nicole (NL)
Meredith (B) --> Nicole (NL)
Maxime (B) --> Fleur (NL)
Fleur (NL) --> Meredith (B)
Nicole (NL) --> Meredith (B)

Nicole (NL) --> John (NL)
John (NL) --> Nicole (NL)
Esther (NL) --> John (NL)
Carl (B) --> Nicole (NL)
Meredith (B) --> Nicole (NL)
Wim (B) --> Nicole (NL)
Marleen (B) --> Nicole (NL)

In totaal zijn er 27 stemmen uitgebracht. Hiervan gingen er 22 naar Nederlanders (75,86%).
In totaal zijn er 16 Belgische stemmen uitgebracht (stemmen door Belgen). Hiervan gingen er 16 naar Nederlanders (100%), 0 naar Belgen (0%).  :o
In totaal zijn er 11 Nederlandse stemmen uitgebracht (stemmen door Nederlanders). Hiervan gingen er 5 naar Belgen (45,45%), 6 naar Nederlanders (54,54%).
Nog even niks.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #8 Gepost op: 20-09-2005, 19:30:26 »
Het beste bewijs dat er niet gestemd is op nationaliteit is de vorige post.
Wat mij betreft mag dit topic dicht. Er wordt gestemd in functie van het spel.
En wat Liess zegt is ook een waarheid als een koe.
;)
« Laatst bewerkt op: 20-09-2005, 19:31:59 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Liess

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #9 Gepost op: 20-09-2005, 19:31:47 »
willen die cijfers dan zeggen dat de belgen de nederlanders systematisch wegstemmen?
neen hoor
dat was vorige jaren niet het geval en dit jaar ook niet.
het feit dat er nu alleen nog maar nederlanders uitliggen is louter toeval en heeft eerder met een slechte selectieprocedure te maken, dan met de nationaliteit.
trouwens, elke keer er een nederlander uitlag, kreeg die altijd minstens 1 stem van een andere nederlander, wat erop wijst dat het aan de persoon zelf ligt dat die is weggestemd, en niet aan het feit dat het een nederlander is

Offline Liess

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #10 Gepost op: 20-09-2005, 19:37:04 »
In totaal zijn er 27 stemmen uitgebracht. Hiervan gingen er 22 naar Nederlanders (75,86%).
In totaal zijn er 16 Belgische stemmen uitgebracht (stemmen door Belgen). Hiervan gingen er 16 naar Nederlanders (100%), 0 naar Belgen (0%).  :o
In totaal zijn er 11 Nederlandse stemmen uitgebracht (stemmen door Nederlanders). Hiervan gingen er 5 naar Belgen (45,45%), 6 naar Nederlanders (54,54%).
en je kan dit trouwens ook anders gaan bekijken.
de belgen stemmen gewoon via hun gevoel, op diegene wie zij denken dat de expeditie zou moeten verlaten, terwijl slechts de helft van de nederlanders dat doet en de andere helft chauvinistisch is en toch maar niet op een landgenoot stemt
(en beschouw dit maar niet als een serieuse post, maar eerder als iets om aan te tonen dat het echt wel niet om belgië - nederland gaat)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #11 Gepost op: 20-09-2005, 19:39:42 »
willen die cijfers dan zeggen dat de belgen de nederlanders systematisch wegstemmen?

Zoals je al zei: Nee.  ;) 'k Was er gewoon benieuwd naar. :P

Ik ben wel benieuwd hoe de stemverhouding er in het verleden uitzag, ik zal dat binnenkort eens proberen uit te zoeken.
Nog even niks.

Offline zaja

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #12 Gepost op: 20-09-2005, 20:55:02 »
Ik vind die belgen achterbaks, ze doen vriendelijk maar ondertussen steken ze een mes in je rug.

Offline Liess

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #13 Gepost op: 20-09-2005, 23:11:41 »
Ik vind die belgen achterbaks, ze doen vriendelijk maar ondertussen steken ze een mes in je rug.
...en nu hoop ik maar dat deze geweldige uitspraak gaat over de belgen in de expeditie en niet over belgen in het algemeen ??

Offline robby

  • Forumlid
  • hihihi
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #14 Gepost op: 20-09-2005, 23:23:49 »
Wanneer gaan ze eindelijk beginnen aan een Belgische en een Nederlandse expeditie.
Het lijkt er op dat de Belgen maar één levensdoel hebben: alle Nederlanders er uit!
Ze kijken niet naar de persoon, maar naar nationaliteit.
pffff wel erg kleinzielig! ::niet-ok::

Ik vind die belgen achterbaks, ze doen vriendelijk maar ondertussen steken ze een mes in je rug.
pffff jawatte,  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #15 Gepost op: 20-09-2005, 23:43:18 »
Ik vind die belgen achterbaks, ze doen vriendelijk maar ondertussen steken ze een mes in je rug.

Zo zijn we helemaal!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #16 Gepost op: 21-09-2005, 11:32:38 »
Hollanders lijken me te "dom" voor dat soort tactische spelletjes.

Nederlanders dom? Je haalt nu toch een paar dingen door elkaar:
1. Belgen zijn dom
2. Nederlanders zijn arrogant

-volgend onderwerp-  ::rofl::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #17 Gepost op: 21-09-2005, 11:37:57 »
En ik hoop dat dit eindelijk de laatste post van dit deel was...
Belgen zijn niet dommer dan Nederlanders en Nederlanders niet arroganter dan Belgen. Ik verbaas me over de kortzichtigheid van zulke post.. sorry.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline hildegard

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #18 Gepost op: 26-09-2005, 21:06:38 »
Zoals altijd zijn de Belgen weer de meest achterbakse deelnemers!! Dat is echt in alle edities van expeditie robinson nog zo geweest.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #19 Gepost op: 26-09-2005, 22:02:49 »
Ik herinner me o.a. seizoen 1 met Sasha en haar vriendin (had blond haar, maar haar naam is me toch even ontschoten) nog die ook bezig waren met complotten smeden...
En die waren toch beide Nederlands!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.