Auteur Topic: Belgische en Nederlandse Expeditie  (gelezen 34294 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #40 Gepost op: 29-09-2005, 22:38:35 »
Okee, veel belgische winnaars, maar expeditie Robinson 2000 had Karin als winnares (Nederlandse) en expeditie Robinson 2002 had Derek tot winnaar (ook Nederlands).
Dus niet álleen belgische winnaars  ::vergroot::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #41 Gepost op: 29-09-2005, 22:42:59 »
Neeej okee!
Maar het ziet er weer naar uit dat het dit jaar een Belgische Finale word!  :-\\
🜃

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #42 Gepost op: 29-09-2005, 23:41:30 »
Gezien het aantal belgen en het aantal nederlanders nog in de expeditie is er zeer zeker een grotere kans dat het een belg wordt.
Mijn beide favorieten komen ook uit belgie: Marnix en Maxime :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #43 Gepost op: 30-09-2005, 00:13:16 »
Ik ben ook voor Maxime , maar met Elbert en Douwe zou ik ook heel tevreden zijn. Zijn dat geen Nederlanders (ik ben Belgische hoor!).... 
Volgens velen onder jullie heeft Esther al veel leed meegemaakt , maar daarvoor moet ze zeker geen eindwinnares worden. Daarvoor heeft ze te weinig Robinson gehalte.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #44 Gepost op: 30-09-2005, 07:55:13 »
Ik zou het wel leuk vinden om Douwe Robinson te zien worden. Ik denk dat hij ook zeer zeker een kans maakt als hij bij de laatste 4 zit, omdat het dan nog om de proeven gaat en niet meer om het wegstemmen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #45 Gepost op: 30-09-2005, 09:08:15 »
toch zie ik douwe niet echt lang op de evenwichtsbalk staan...helaas...
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #46 Gepost op: 30-09-2005, 12:05:15 »
Nou, dat weet ik niet.. met zijn zeebenen denk ik niet dat hij snel last krijgt van het water.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #47 Gepost op: 30-09-2005, 12:10:15 »
Het is vreemd dat de leukste kandidaten altijd de belgen zijn. Nu ook met Maxime en Marnix. De Nederlanders zijn meestal degene waar je je aan ergert en die voor de leuke tv zorgen.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #48 Gepost op: 30-09-2005, 12:36:20 »
Enige uitzondering daarop is Björn geloof ik... wat heb ik me daar aan geergerd!  >:D
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline * iemand *

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #49 Gepost op: 30-09-2005, 13:22:19 »
Oke nu wil ik mijn mening kwijt hierover  ::tandpastasmiley::

hou je vast hier komt het  ::rofl::

Belgen en nederlanders zijn gewoon anders..
Nederlanders zijn discreter en zeggen waar het op staat dat doen belgen niet. Belgen ergen zich daaraan. Maar vergeet niet het is tv mensen worden neergezet die gast met die tulband op zijn hoofd (kan ff niet op z’n naam komen) word alleen maar gefilmd bij z’n uitbarstingen  ester word als het zwakke af een toe domme (kijk maar naar dat stokje wat ze had laten vallen) niet echt goeie lijdster neer gezet. We kunnen tulband man wel allemaal haten enz. maar vergeet niet dat deze man ook goeie kanten heeft. Hij heeft wel met ester proberen te praten gewoon over het leven. (dat waren ook 2 Nederlanders).

Maar je ziet wel dat Belgen wel meer naar zich toetrekken dan Nederlanders dat is duidelijk uit de laatste 3 expedities zeker. Ik denk dat Nederlanders zich makkelijker kunnen aanpassen aan mensen dan belgen.

PS: dit is mijn eigen Mening voordat ik er zometeen allemaal commentaar op krijg. Doe er mee wat je wil maar ik heb me zegje gedaan… !!!!
 ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #50 Gepost op: 30-09-2005, 15:32:59 »
Het is vreemd dat de leukste kandidaten altijd de belgen zijn. Nu ook met Maxime en Marnix. De Nederlanders zijn meestal degene waar je je aan ergert en die voor de leuke tv zorgen.

Nolleke en John zeker ?????
 ::schaam::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #51 Gepost op: 30-09-2005, 16:09:04 »
(...)
Ester word als het zwakke af een toe domme (kijk maar naar dat stokje wat ze had laten vallen) niet echt goeie lijdster neer gezet.
(...)
PS: dit is mijn eigen mening voordat ik er zometeen allemaal commentaar op krijg. Doe er mee wat je wil maar ik heb me zegje gedaan… !!

Ik vind haar ook een goede lijdster hoor!!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #52 Gepost op: 30-09-2005, 16:40:30 »
Ik vind haar ook een goede lijdster hoor!!
;D
Oh ja, dat staat buiten kijf. Ze lijdt absoluut ::rofl::.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #53 Gepost op: 30-09-2005, 17:25:39 »
Okee, veel belgische winnaars, maar expeditie Robinson 2000 had Karin als winnares (Nederlandse) en expeditie Robinson 2002 had Derek tot winnaar (ook Nederlands).
Dus niet álleen belgische winnaars  ::vergroot::

't Staat nu 3-2 voor België. :) Er zijn ook veel meer Belgische finalisten geweest dan Nederlandse (7 Belgen [Eva, Richard, Pascale, Olivier, Jutta, Frank, Matthias], 3 Nederlanders [Karin, Derek, Judge]). Toch wel apart.
Nog even niks.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #54 Gepost op: 30-09-2005, 18:26:38 »
't Staat nu 3-2 voor België. :) Er zijn ook veel meer Belgische finalisten geweest dan Nederlandse (7 Belgen [Eva, Richard, Pascale, Olivier, Jutta, Frank, Matthias], 3 Nederlanders [Karin, Derek, Judge]). Toch wel apart.

En dit jaar hopelijk wederom een Belgische winnaar: Maxime of Marnix wat mij betreft. Dan is het 4-2. Tja, blij dat ik daar niet zo mee bezig ben. Het is bijvoorbeeld niet zo dat ik om die reden ineens voor Carl zou zijn  ::niet-ok::.

P.s.: Oh, da's ook een Belg!! Ik verbeter dit dus niet, want het geeft uitstekend aan hoe ontzettend ik daar dus niet mee bezig ben ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 1-10-2005, 21:45:07 door Starry Night »

Offline Liess

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #55 Gepost op: 30-09-2005, 22:43:31 »
jongens toch...
het feit dat er vooral nederlanders zijn weggestemd heeft niets te maken met het feit dat ze nederlanders zijn...  ::ohno::

johnny zelf opgestapt
tom door belgen én nederlanders weggestemd (en geef toe, op dat moment was tom wegstemmen de enige juiste oplossing)
nicole weggestemd omdat ze in conflict had gelegen met enkele leden uit de groep
margriet door belgen én nederlanders weggestemd
john door belgen én nederlanders weggestemd.

weggestemd om al dan niet 'geldige' redenen, maar NIET omdat ze nederlands zijn.
het is in vorige expedities al gebleken dat er ook belgen op belgen stemmen.

die andere onzin dan, dat als esther belgische zou geweest zijn, ze niet zo hard zou worden aangevallen...
door wie werd ze als eerste aangevallen? jawel, door john, en bij mijn weten is die man nog steeds van nederlandse nationaliteit. Hij heeft de lont aangestoken en hij is degene die ervoor gezorgd heeft dat esther door heel de groep niet geapprecieerd werd. Als john, de nederlander er niet was geweest, had esther nooit problemen gehad.

Marnix kiest 2 belgen voor het etentje ?? Neen, hij kiest de 2 zwaksten, zonder aarzelen. Als hij een van de 3 andere kampleden had genomen, had hij de sterksten sterker gemaakt, en de zwaksten zwakker. Marnix nam de juiste keuze.

Enja, meredith en wim zijn dikke meelopertjes en achterbaks, maar zijn daarom alle belgen achterbaks ? neen, natuurlijk niet. Kijk maar eens naar kamp noord. Zonder de manipulatie van john zou kamp zuid er heel anders hebben uitgezien en was er waarschijnlijk een belg als eerste moeten vertrekken.
John is onmenselijk, ergerlijk, onrechtvaardig,...Maar wil dat zeggen dat alle nederlanders zo zijn? Neen, kijk wederom dan maar eens naar kamp noord.

Carl die zo op elbert zat te vitten in het ouderen kamp; ja dat deed hij, maar dat ligt aan carl, en niet aan het feit dat hij belg is en elber nederlander. John deed dit trouwens ook: nederlander vit op nederlander.

Deze belgië - nederland discussie is gewoon absurd,
want er is geen 'belgië-nederland'. Er is expeditie robinson, met verschillende deelnemers die verschillende karakters hebben.
Dus aub, wees eens volwassen en kijk verder dat het nederland - belgië gedoe...

waarom bestaat dit topic uberhaupt nog ??

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #56 Gepost op: 1-10-2005, 01:11:34 »
Liess ::hug::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #57 Gepost op: 1-10-2005, 02:03:24 »
Jullie moeten niet kijken naar de winnaar en of de andere finalist, voor een degelijk onderzoek moet je dat groter bezien. Kijk na de laatste 5 kandidaten van bijvoorbeeld de laatste 3 jaar (5 om een grotere meetbare groep te pakken en omwille van het feit dat dan ongeveer de finaleproeven beginnen en niet wegstemmen maar individuele capaciteiten bepalen of je afvalt). Van de 15 kandidaten waren er uit mijn hoofd 5 Nederlands en 10 Belg. Ook zat er 1 maal nog een Nederlander bij die al weggestemd was maar voor de finale nog terug mocht komen (Ilona). Ook dit jaar weer zal er maximaal waarschijnlijk maar 1 of 2 Nederlanders bij de laatste 5 zitten als er al 1 bij zit. Dat is statistisch gezien op een gegeven moment echt niet meer te wijten aan puur toeval of een speling van het lot.

Wie zijn schuld het is of wie er voor verantwoordelijk is een andere vraag. Feit is gewoon zo dat het bestaat en het spel beheerst wordt. Ik persoonlijk wijt het voor het grootste deel aan de verschillende selectiemetodes.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2005, 02:10:47 door kaketoe »
at your service

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #58 Gepost op: 1-10-2005, 11:19:41 »
help! ik woon dichterbij belgie dan bij amsterdam of utrecht.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Beat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #59 Gepost op: 1-10-2005, 11:24:13 »
Ik woon dichter bij Douwe dan bij Amsterdam of Utrecht, dat scheelt dan weer ;)