Auteur Topic: Belgische en Nederlandse Expeditie  (gelezen 34293 keer)

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #20 Gepost op: 26-09-2005, 22:37:03 »
Zoals altijd zijn de Belgen weer de meest achterbakse deelnemers!! Dat is echt in alle edities van expeditie robinson nog zo geweest.

Ja maar belgen kiezen niet altijd ten koste van Nederlanders. Matthias vorig jaar die koos Marjolein (Nederlandse) ipv Peter de chocolatier, hoewel Matthias wist dat Peter zijn dochter haar communie deed. Dus het is niet altijd dat nederlanders benadeeld worden.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #21 Gepost op: 26-09-2005, 22:43:22 »
Ja, idd...
Maar er zitten hier een paar mensen die er vol van overtuigd zijn dat de Belgen zo zijn en toch niet willen luisteren...  >:(  >:(
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline eline70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #22 Gepost op: 27-09-2005, 15:46:16 »
Alleen Nicole word er door Belgen uitgestemt, en meteen komt er zo'n topic... Wat een onzin dit zeg ::ohno::

Kijken wij wel naar hetzelfde programma? Als Esther een Belg was geweest dan had ze geen enkel probleem gehad. Denk eraan dat Carl in het andere kamp ook al bezig was om Elbert het leven zuur te maken. En dan heb ik het nog maar niet over de twee jankende baby's uit België, Wim en Aanhangsel!! Eerst zelf met een voorstel komen om een complot te smeden en dan vervolgens dit in de schoenen te schuiven van Esther, ja die Belgen zetten dit jaar hun beste beentje voor!

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #23 Gepost op: 27-09-2005, 15:58:14 »
Bepaalde zaken worden volgens mij nog eens uitvergroot door de selectiemethode. Weet iemand of de Belgen en de Nederlanders afzonderlijk selecteren en een groep voordragen voor er pas de definitieve selectie tot stand komt? De Nederlanders lijken altijd excentriekere figuren te selecteren en ja als er 2 verschillende selectiegroepen zijn dan komt dat gewoon omdat de Nederlanders anders selecteren dan de Belgen.
at your service

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #24 Gepost op: 27-09-2005, 17:58:40 »
Weet iemand of de Belgen en de Nederlanders afzonderlijk selecteren en een groep voordragen voor er pas de definitieve selectie tot stand komt?

Volgens mij selecteert elke zender zelfstandig de kandidaten, dus Talpa de Nederlandse kandidaten en de Belgische zender de Belgische deelnemers.

Ik ben het er wel mee eens dat de Belgen vaak minder uitgesproken types kiezen (alhoewel Richard en Björn ook Belgen waren) en dat de Nederlanders meer opvallende types kiezen die vaak weinig kans maken om te winnen (zoals John, Douwe, Elbert en Nicole, zelfs Johnnie heeft in anderhalve aflevering meer laten zien dan sommige andere deelnemers in vijf hele afleveringen).
Nog even niks.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #25 Gepost op: 27-09-2005, 18:02:36 »
Volgens mij selecteert elke zender zelfstandig de kandidaten, dus Talpa de Nederlandse kandidaten en de Belgische zender de Belgische deelnemers.

Ik ben het er wel mee eens dat de Belgen vaak minder uitgesproken types kiezen (alhoewel Richard en Björn ook Belgen waren) en dat de Nederlanders meer opvallende types kiezen die vaak weinig kans maken om te winnen (zoals John, Douwe, Elbert en Nicole, zelfs Johnnie heeft in anderhalve aflevering meer laten zien dan sommige andere deelnemers in vijf hele afleveringen).
Conclusie: Talpa doet het om de kijkcijfers (en dus de winst) en KanaalTwee om de eer dat de winnaar uit België komt! ::tandpastasmiley::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #26 Gepost op: 27-09-2005, 18:05:39 »
Conclusie: Talpa doet het om de kijkcijfers (en dus de winst) en KanaalTwee om de eer dat de winnaar uit België komt! ::tandpastasmiley::
::rofl:: Ik ben blij dat jij het zegt, durfde het zelf niet te zeggen.  ::schaam::
Nog even niks.

Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #27 Gepost op: 28-09-2005, 15:53:37 »
Heeft misschien ook te maken met het feit dat Belgen zich kleiner voelen ten opzichte van Nederlanders? (Net als Nederlanders in een serie met Duitsers waarschijnlijk alle Duitsers eruit zouden stemmen). Ik zeg niet dat het bewust is, maar Belgen voelen zich misschien onbewust 'minder' dan die arrogante Nederlanders met hun grote bek (in hun ogen althans).
En dat is logisch ook, Nederlanders zouden waarschijnlijk hetzelfde reageren op Duitsers.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #28 Gepost op: 28-09-2005, 16:27:11 »
Er zijn tot nu toe alleen maar Nederlanders weggestuurd! :o
Behalve Elsje maar die is eruit gegaan vanwege haar blessure.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #29 Gepost op: 28-09-2005, 18:09:56 »
En dat is logisch ook, Nederlanders zouden waarschijnlijk hetzelfde reageren op Duitsers.

 ::jaja:: Duitsers zijn ontzettend leuke, geïnteresseerde mensen, maar als je met hen een Expeditie Robinson zou doen zouden de Duitsers één voor één weggestemd worden door de Nederlanders vanwege het Calimero-gevoel.  ::niet-ok::
Nog even niks.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #30 Gepost op: 28-09-2005, 20:54:00 »
Volgens mij selecteert elke zender zelfstandig de kandidaten, dus Talpa de Nederlandse kandidaten en de Belgische zender de Belgische deelnemers.

Ik ben het er wel mee eens dat de Belgen vaak minder uitgesproken types kiezen (alhoewel Richard en Björn ook Belgen waren) en dat de Nederlanders meer opvallende types kiezen die vaak weinig kans maken om te winnen (zoals John, Douwe, Elbert en Nicole, zelfs Johnnie heeft in anderhalve aflevering meer laten zien dan sommige andere deelnemers in vijf hele afleveringen).

De Belg doet het misschien ook wel maar de Nederlanders doen het veel massaler. Daar zie je niet zo snel een kleurloos typ erbij zitten als bij de Belgen. Misschien voor de kijkcijfers leuk al lijkt men toch ook wel wat in eigen vlees te snijden. Hoeveel jaar moet het nog duren dat na de helft van de expeditie er veel meer Nederlanders dan Belgen eruit zijn? Op den duur verpest je het programma en de gedachte waarmee toekomstige kandidaten aan de expeditie beginnen.
at your service

Offline Arj€n

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #31 Gepost op: 29-09-2005, 13:35:10 »
Als je ER door de jaren heen bekijkt dan zijn in de Nederland-Belgie discussie de stellingen:
"Belgen stemmen Nederlanders weg";
"de deelnemende Belgen zijn kleurlozer dan deelnemende Nederlanders",
beide niet houdbaar.

Er zijn teveel sterke persoonlijkheden geweest aan Belgische kant en daar komen ook zeker kleurrijke deelnemers vandaan. Bjorn, de enige echte Indaan (de winnaar van vorig jaar), Nick, die kleine dame die ruzie met Nick had, de karate-kok (die er volgens de nieuwe regels (geen geweld) eruit gevlogen zou zijn) en dan mis ik er vast nog een paar.

Ook Nederlands jonkies gedragen zich soms kinderachtig (zoals Wim en Meredith), zoals die twee rondborstige mutsen die het vorig jaar nodig vonden om rijst in een doek te wikkelen om de rest te laten schrikken (ik ben slecht in namen :-).

Qua stemgedrag: ook Nederlanders hebben complotten gevormd om Belgen weg te stemmen (vorig jaar nog).

Wat een mogelijke oorzaak is voor de vorming van "nationaliteit"-groepen is het contrast tussen het gedrag van de gemiddelde Belg en de gemiddelde Nederlander. De gemiddelde Nederlander doet in een discussie een stap naar voren, terwijl de gemiddelde Belg een stap terug doet.
Daarnaast is het taalgebruik een bron van misverstanden. Als je gewend bent met "U" aangesproken te worden, dan komt het Nederlandse taalgebruik ruw en bot over.
Tel dat op en de Belg vindt de Nederlander een botte schreeuwer die altijd zegt wat hij/zij denkt.

Daarvan kun je denken wat je wilt. Mijn eigen internationale ervaring heeft me geleerd dat Nederlanders bij heel veel mede-Europeanen erg bot overkomen. Onze cultuur sluit wat betreft beter aan bij de Noord-Amerikaanse cultuur.

Van mijn 4 favorieten van dit jaar zijn er 2 Belg en 2 Nederlander: Marnix, Maxime, Douwe en Esther.

En qua voetbal: natuurlijk zijn wij beter.



Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #32 Gepost op: 29-09-2005, 14:09:19 »
Kijk naar de laatste 5 kandidaten van de laatste 4 seizoen inclusief het deze (is nog even afwachten). Cijfers zeggen meer dan voldoende.
Nogmaals de Belgen dragen niet alleen kleurloze figuren aan maar gewoon veel minder, De nederlanders pakken juist vrijwel alleen maar uitgesproken mensen waardoor je ook geen gevarieerde groep krijgt. Dit heeft invloed op het spelverloop en dat wordt jaar na jaar na jaar bewezen.
at your service

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #33 Gepost op: 29-09-2005, 14:27:43 »
(...)
En qua voetbal: natuurlijk zijn wij beter.

Natuurlijk voetballen de Nederlanders beter! Belgisch voetbal is een lachertje om bij te huilen.  ??? :\'(
Beter gewoon afschaffen, die Belgische competitie. Enkel nog sjotten op het veldje achter de school.
>:D

Belgen, Nederlanders... Ik denk gewoon dat ze fiches hebben met "typetjes" erop (bv. De wildebras, het jonkie, de halve zool, ...) en dan gaan ze kandidaten screenen en zetten ze op de verschillende fiches. Van elke fiche is er één die wint. En of die nu Belg of Nederlander zijn... Pfff, ik vind dat het teveel wordt uitvergroot.
 ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #34 Gepost op: 29-09-2005, 15:22:04 »
Er zijn teveel sterke persoonlijkheden geweest aan Belgische kant en daar komen ook zeker kleurrijke deelnemers vandaan. Bjorn, de enige echte Indaan (de winnaar van vorig jaar), Nick, die kleine dame die ruzie met Nick had, de karate-kok (die er volgens de nieuwe regels (geen geweld) eruit gevlogen zou zijn) en dan mis ik er vast nog een paar.

Ook Nederlands jonkies gedragen zich soms kinderachtig (zoals Wim en Meredith), zoals die twee rondborstige mutsen die het vorig jaar nodig vonden om rijst in een doek te wikkelen om de rest te laten schrikken (ik ben slecht in namen :-).

Nick = Mick?
Wim en Meredith zijn vlaams, niet nederlands.
En Lydia en Deborah die de rijst in een doek wikkelden is alweer van seizoen 2002. Dus niet van vorig jaar :-)

Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Arj€n

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #35 Gepost op: 29-09-2005, 16:12:15 »
Nick = Mick?
Wim en Meredith zijn vlaams, niet nederlands.
En Lydia en Deborah die de rijst in een doek wikkelden is alweer van seizoen 2002. Dus niet van vorig jaar :-)



Nick = Mick, ik zeg toch dat ik slecht ben in namen.
Ik bedoel: Wim en Meredith gedragen zich net zoals sommige Nederlandse jonkies.

Is dat alweer zo lang geleden. :-)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #36 Gepost op: 29-09-2005, 17:57:57 »
Euhuh :-) Ik dacht zelf dat het 2003 was, maar toen ik even op internet zocht bleek het alweer 2002 te zijn; het seizoen met Derek en Olivier.

Nu snap ik je opmerking wel over Wim en Meredith, dacht dat je bedoelde dat ze Nederlands waren.

Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #37 Gepost op: 29-09-2005, 18:36:04 »
En om helemaal correct te zijn, Deborah is Nederlandse en Lydia Vlaamse. ;) Ze zijn dus niet beide Nederlands.
Geniet nooit met mate...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #38 Gepost op: 29-09-2005, 18:54:01 »
Jups, was ik vergeten te vermelden ja...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #39 Gepost op: 29-09-2005, 18:54:14 »
Waarom doen ze volgend jaar gewoon niet 2 aparte Robinsons!
Een Nederlandse Expeditie Robinson
+
Een Belgische Expeditie Robinson
In Duitsland, Zweden en Polen enzo is er toch ook gewoon voor elk land 1 Robinson!
Lijkt me namelijk ook veel leuker!

Want hoe het nu er aan toe gaat in Expeditie Robinson 2005!
Ontzettend rot voor de Nederlanders!
Als je ff met cijfers gaat praten zie ik dat elke Belg dan ook alleen op de Nederlanders!

Nog geen enkele Belg heeft het in zijn hoofd gehaald op een Belg te stemmen!
Ik vind het eigelijk gewoon niet leuk meer!
Elk jaar maar weer winnen de Belgen!

Kom op!

Volgend jaar MOET er een Belgische en Nederlandse Robinson gescheiden komen!~
Anders wordt het gewoon niks meer voor de Nederlanders!

En anders gaan ze het zo spelen!
Nederlanders stemmen op Belgen
Belgen stemmen op Nederlanders

Heeft ook geen zin toch?

Mijn mening tot nu toe!  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 29-09-2005, 20:58:49 door Stormpie »
🜃