Auteur Topic: [Kandidaat BE] Björn  (gelezen 36988 keer)

Offline Danou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Weer een heerlijk TV-seizoen!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #60 Gepost op: 5-04-2006, 22:09:06 »
Ik vind het toch wel verwacht dat op de site van Talpa nog geen kruis door zijn hoofd staat...
Maxime! Mijn Robinson!

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #61 Gepost op: 5-04-2006, 22:10:21 »
Ik vind dat ook heel erg verdacht...misschien komt ie nog wel weer terug in de loop van de Expeditie...met Expeditie Robinson weet je het maar nooit...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #62 Gepost op: 6-04-2006, 12:54:16 »
dat was ook mijn gedachte: zet bjorn op een eilandje en laat hem gewoon, lekker buiten de competitie, zijn overlevingsavontuur beleven. geweldig toch. het kost ook niks extra's, misschien alleen wat camerawerk en boottochtjes meer...ik gun het hem zo!
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #63 Gepost op: 6-04-2006, 13:05:04 »
Hij hoeft niet terug in de expeditie te komen, maar ze kunnen hem inderdaad ook gewoon los van de expeditie op een eilandje droppen: "Veel plezier Bjorn, een eilandje voor jou alleen, over een maand halen we je weer op!"  ;D
Want dat is toch uiteindelijk ook wat hij het liefste wil...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #64 Gepost op: 6-04-2006, 13:10:17 »
Uw afwijkende brein moet niet gaan denken dat U de enige bent die Björn het liefst verder ziet geraken!

Nee hoor, niet de enige. Maar wel een van de weinigen. De tendens in dit topic is toch ook duidelijk? Ik had het dan ook over 'het gros van de mensen'.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #65 Gepost op: 6-04-2006, 13:25:50 »
Dus ik mag begrijpen uit jouw betoog dat jij in het dagelijks leven alleen maar omgaat met excentrieke mensen? Ten slotte zijn zij onnoemelijk veel interessanter dan de gemiddelde mens. En wie zou nou met zulke saaie, gemiddelde mensen om willen gaan.

Nee, dat mag je niet begrijpen. Ik merk alleen wel dat anders reagerende mensen vaak tegen keiharde veroordelingen aanlopen. Gemiddelde mensen (waarvan ik er trouwens zelf een ben) hebben de neiging om elke gedraging die hen onbekend is als onprettig of zelfs bedreigend te ervaren. Zo ken ik een jongetje met PDD-NOS (vorm van autisme) dat heel onprettig op dingen kan reageren (driftig, onredelijk), vooral als hij onder druk staat. Om die reden staat hij bekend als een rotjongetje en iedereen heeft vooral medelijden met zijn ouders. Wanneer je je echter wat meer in hem verdiept blijkt hij juist heel lief en kwetsbaar, en heel intelligent ook. Ik merk alleen dat niemand de behoefte heeft zich in hem te verdiepen. De meeste mensen komen niet verder dan de buitenkant, de eerste indruk.

Hetzelfde heb ik met Björn. Veel reacties zeggen hetzelfde: Björn reageert niet zoals je 'behoort te' reageren, zéker niet als je ver wil komen bij ER. Mijn conclusie is dat hij dat niet KAN. Maar daarmee is hij nog geen verkeerde man, en deze aflevering bleek dat er wel degelijk met hem te praten viel (Ryan). En hij is wel een survivor. Ik blijf het jammer vinden dat dat sociale aspect van zó doorslaggevend belang is bij ER. Het zou 50-50 moeten zijn.

En ik geef toe dat ik een zware arrogantie voel t.o.v. mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en mensen als Björn alleen maar kunnen beoordelen op datgene wat zich binnen de lengte van die neus bevindt.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #66 Gepost op: 6-04-2006, 13:42:50 »

"Ik blijf het jammer vinden dat dat sociale aspect van zó doorslaggevend belang is bij ER."

Ja, dat is wel waar, als je maar iets verkeerd doet wordt je er gelijk uitgestemd!! Idd wel jammer... :-(
Citaat
En ik geef toe dat ik een zware arrogantie voel t.o.v. mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en mensen als Björn alleen maar kunnen beoordelen op datgene wat zich binnen de lengte van die neus bevindt.

Dat slaat nergens op, want als je de eerste dag een net gemaakt vuur afkraakt en afgezonderd een eigen vuurtje aanlegd vraag ik me af waarom je meedoet? Het is toch wel duidelijk dat je het in je eentje niet redt!!!

gr.
Sprien
The sun came up and reality set in.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #67 Gepost op: 6-04-2006, 13:45:40 »
Het is niet alleen het 'afwijkende' waar Bjorn waar hij op afgerekend is, want zo beschouwd zitten er een hoop vreemde vogels in ER. Frank denkt dat hij een indiaan is, Maxime zweeft nogal in de oosterse sferen, Douwe is ook niet bepaald doorsnee.
Waar is hij dan wel op afgerekend?
Precies wat 'Test' al schreef. Zijn ronduit belachelijke gedrag tegenover de andere deelnemers. Het zijn stuk voor stuk survivors, maar zoals Bjorn zich gedroeg leek hij zich boven alle anderen verheven te voelen.
Als er één persoon is die als een wilde tegen iedereen tekeer gaat, terwijl de rest het nog gezellig heeft samen, waarom zou je die ene persoon er dan in willen houden?
Had Fleur dan moeten denken: Met Lydia had ik het gezellig, maar Bjorn zal ergens diep van binnen ook wel een aardige vent zijn, dus gooi ik Lydia er maar uit?
Door Bjorn het kamp binnen te halen, zou ze alleen maar een vijandige factor binnengehaald hebben. En dan kunnen er allerlei excuses en verklaringen voor zijn gedrag zijn, daar zit je gewoon niet op te wachten.

En ik geef toe dat ik een zware arrogantie voel t.o.v. mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en mensen als Björn alleen maar kunnen beoordelen op datgene wat zich binnen de lengte van die neus bevindt.

We kunnen Bjorn alleen maar beoordelen op wat we van hem op televisie gezien hebben. En dat vind ik niet al te best.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #68 Gepost op: 6-04-2006, 13:52:34 »
Het is niet alleen het 'afwijkende' waar Bjorn waar hij op afgerekend is, want zo beschouwd zitten er een hoop vreemde vogels in ER. Frank denkt dat hij een indiaan is, Maxime zweeft nogal in de oosterse sferen, Douwe is ook niet bepaald doorsnee.
Waar is hij dan wel op afgerekend?
Precies wat 'Test' al schreef. Zijn ronduit belachelijke gedrag tegenover de andere deelnemers. Het zijn stuk voor stuk survivors, maar zoals Bjorn zich gedroeg leek hij zich boven alle anderen verheven te voelen.
Als er één persoon is die als een wilde tegen iedereen tekeer gaat, terwijl de rest het nog gezellig heeft samen, waarom zou je die ene persoon er dan in willen houden?
Had Fleur dan moeten denken: Met Lydia had ik het gezellig, maar Bjorn zal ergens diep van binnen ook wel een aardige vent zijn, dus gooi ik Lydia er maar uit?
Door Bjorn het kamp binnen te halen, zou ze alleen maar een vijandige factor binnengehaald hebben. En dan kunnen er allerlei excuses en verklaringen voor zijn gedrag zijn, daar zit je gewoon niet op te wachten.

We kunnen Bjorn alleen maar beoordelen op wat we van hem op televisie gezien hebben. En dat vind ik niet al te best.

Ja, er zijn meer afwijkende vogels bij ER, maar niet op sociaal gebied. Maxime en Frank scoren op dat gebied juist bijzonder goed. Daarom wordt dat afwijkende hen ook niet aangerekend. Zelfde met Douwe: mensen moeten om hem lachen, omdat hij wel rechtlijnig, maar ook erg redelijk reageert.

Dat is dus precies wat ik bedoel met 'de weg van de minste weerstand'. Bij mensen als Björn moet je moeite doen. Maar aan alles merk je, vind ik, dat hij GEEN kwaaie man is. Zijn ogen staan lief en kwetsbaar, dat is het enige dat ik kan zien. De rest is gedrag, wat daarvan dan ook de oorzaak is.

En waarom zou ik voor Fleur moeten beslissen wat zij had moeten doen? Dat was aan haar. Kennelijk voelt ze een sympathie voor Lydia die ik niet voel. Het is natuurlijk nogal goedkoop om alleen Fleur de 'schuld' te geven van het gebeurde, alleen omdat zij de laatste keus had.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2006, 13:54:12 door Starry Night »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #69 Gepost op: 6-04-2006, 14:00:50 »
Kennelijk voelt ze een sympathie voor Lydia die ik niet voel. Het is natuurlijk nogal goedkoop om alleen Fleur de 'schuld' te geven van het gebeurde, alleen omdat zij de laatste keus had.

Het is inderdaad niet alleen Fleur die 'schuld' heeft aan het vroege vertrek van Bjorn. Er was verder ook niemand die de behoefte had Bjorn in het spel te houden, in ieder geval niet als eerste keuze.
Verwijt je al die mensen dan dat ze niet verder keken dan hun neus lang was?
Ik heb niet zo op Bjorns ogen gelet, maar ik kan me voorstellen dat dat niet de doorslaggevende factor is om iemand in het spel te houden.

Je betoogt hier dat we Bjorn niet zo snel af moeten rekenen op zijn afwijkende gedrag, maar geldt dat dan ook niet voor jouw mening over Lydia?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Madine

  • Gast
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #70 Gepost op: 6-04-2006, 16:02:56 »
Björn is sociaal gewoon niet zo vaardig, en hoewel zijn gedrag niet goed te praten valt, vind ik dat men hem te snel afgeschreven heeft. Ik denk dat ik er totaal anders mee was omgegaan.. je moet investeren in een relatie met zo'n man, die moet je echt voor je winnen. Ga dan eens met hem mee op expeditie, geef hem eens zijn zin met zo'n kampvuur. Als je Björn voor je gewonnen hebt gaat hij volgens mij ook voor je door het vuur. Nope.. ik had dat heel anders aangepakt, beter.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #71 Gepost op: 6-04-2006, 16:26:58 »
je moet investeren in een relatie met zo'n man, die moet je echt voor je winnen. Ga dan eens met hem mee op expeditie, geef hem eens zijn zin met zo'n kampvuur. Als je Björn voor je gewonnen hebt gaat hij volgens mij ook voor je door het vuur.
Dat bedacht ik inderdaad ook... Zo had iemand op zich een sterk blok kunnen smeden, maar dan hadden er wel een paar mensen bij betrokken moeten zijn. Als slechts één persoon zo'n verbond met Bjorn had gesloten, dan was de positie van die persoon binnen de groep wel verzwakt. Maar als een paar mensen een poging hadden gedaan Bjorn voor zich te winnen, dan hadden ze inderdaad een stevige bondgenoot kunnen vinden.
Maar zo'n verbond is natuurlijk wel heel erg afgehouden door Bjorn zelf, door zich meteen zo vijandig op te stellen. Het moet ook wel van twee kanten komen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #72 Gepost op: 6-04-2006, 16:48:06 »
heeft hij zich echt meteen zo vijandig opgesteld? ik vraag het me af.we hebben hem zien mopperen op de anderen. ik kan me voorstellen dat dit als reaktie op iets was, maar dat hebben ze ons niet laten zien. ik heb zo'n vermoeden dat e.e.a. enigszins aangedikt is door de montage.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Madine

  • Gast
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #73 Gepost op: 6-04-2006, 18:49:11 »
Dat bedacht ik inderdaad ook... Zo had iemand op zich een sterk blok kunnen smeden, maar dan hadden er wel een paar mensen bij betrokken moeten zijn. Als slechts één persoon zo'n verbond met Bjorn had gesloten, dan was de positie van die persoon binnen de groep wel verzwakt. Maar als een paar mensen een poging hadden gedaan Bjorn voor zich te winnen, dan hadden ze inderdaad een stevige bondgenoot kunnen vinden.
Maar zo'n verbond is natuurlijk wel heel erg afgehouden door Bjorn zelf, door zich meteen zo vijandig op te stellen. Het moet ook wel van twee kanten komen.

Nee, je moet je niet ook gaan afzetten tegen de rest zoals Björn, maar je ik denk dat je prima zowel in de smaak van Björn als in die van de rest van het kamp kunt vallen. Daarbij was ik niet eens zo bezig met al dan niet bondgenoot. Ik ben gewoon een persoon die graag 'de boel bij elkaar wil houden' (Nee, ik ben geen PvdA-politicus) Ik heb snel medelijden met mensen die zo buiten een groep vallen.

Offline robinoma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #74 Gepost op: 6-04-2006, 22:48:01 »
Heel jammer dat Bjorn er al uit ligt. Had de dame die niet zo van natte kleertjes houdt er maar uitgegooid Fleur!! Van jou had ik een minder vriendjespolitieke keuze verwacht. Bjorn brengt leven in de brouwerij, degene die jij hebt gekozen beslist niet. Dat is een enorme zeurkous. Bah, het wordt nu een stuk minder leuk om te kijken.

Offline Sneltrekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Outcast
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #75 Gepost op: 7-04-2006, 00:05:20 »
Ik ga ook volledig akkoord met StarryNight en robinoma.

Met De titanen had ik verwacht dat de nadruk eens meer op overleven zou liggen en minder op sociaal en vriendjespolitiek gedrag ... maar blijkbaar toch al mis.

Wat doet iemand die begint te wenen om natte kousen nu in ER - DE TITANEN?

Bjorn gedraagt zich misschien anders, maar voor mij heeft hij getoond dat hij DE survivor is.
You asked me if I have a god-complex. I am God!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #76 Gepost op: 7-04-2006, 13:00:55 »
Ik vind het toch wel verwacht dat op de site van Talpa nog geen kruis door zijn hoofd staat...

Nu wel.  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #77 Gepost op: 7-04-2006, 14:42:12 »
Met De titanen had ik verwacht dat de nadruk eens meer op overleven zou liggen en minder op sociaal en vriendjespolitiek gedrag ... maar blijkbaar toch al mis.

Ja, dit is inderdaad jammer. De nadruk had op overleven moeten liggen. Gemiste kans!
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #78 Gepost op: 7-04-2006, 15:17:18 »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #79 Gepost op: 7-04-2006, 15:18:49 »
dat was ook mijn gedachte: zet bjorn op een eilandje en laat hem gewoon, lekker buiten de competitie, zijn overlevingsavontuur beleven. geweldig toch. het kost ook niks extra's, misschien alleen wat camerawerk en boottochtjes meer...ik gun het hem zo!

Ik verwacht eigenlijk dat dit wel gebeurt. Hoeveel moeite hebben ze wel niet gedaan om Bjorn aan het programma mee te laten doen? Daarnaast weten de makers ook wel dat Bjorn goede televisie maakt. Het zou wel erg krom zijn als ze dmv dit systeem zichzelf zo enorm in de vingers snijden, niet dan?