Auteur Topic: [Kandidaat BE] Björn  (gelezen 37038 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #80 Gepost op: 7-04-2006, 15:35:09 »
Waarom zouden ze voor Bjorn meer moeite gedaan moeten hebben dan voor de andere kandidaten?
En stel dat ze nu Bjorn een herkansing zouden geven om terug te komen in het spel, dan moeten ze die kans straks ook aan Lydia geven en volgens mij zitten jullie daar bepaald niet op te wachten, of wel?  ::)
Zoals ik eerder al schreef: Ik zou het wel leuk vinden als ze Bjorn voor de lol ergens de rest van de maand op een eilandje laten vertoeven, maar dan zonder de mogelijkheid weer terug in het spel te komen...  ::jaja::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #81 Gepost op: 8-04-2006, 03:40:08 »
Je betoogt hier dat we Bjorn niet zo snel af moeten rekenen op zijn afwijkende gedrag, maar geldt dat dan ook niet voor jouw mening over Lydia?

Ik zou Lydia nooit afrekenen op haar gedrag als zij een echte survivor was. Dat is ze echter niet.

Verwijt je al die mensen dan dat ze niet verder keken dan hun neus lang was?

Ja. Het valt me tegen dat er niet een tussen zat die snapte dat Björn ten prooi zou vallen aan de sociale pikorde, dat dat in dit stadium van de strijd onrechtvaardig zou zijn en hem om die reden koos. Het is doodzonde.

Offline MasterBlaster

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #82 Gepost op: 9-04-2006, 04:45:44 »
Het probleem met deze ER Titanen is dat de makers niet zo slim hebben nagedacht over de opzet. Het was veel beter geweest als ze met 18 mensen waren begonnen en de eerste 5 dagen geen eliminatieproef. Dan had de schifting in twee kampen weer kunnen geschieden in 9 vs 9. Die amulet van Douwe daar snap ik helemaal niets van.

Wat betreft Bjorn is het heel jammer dat ie eruit ligt. Deels heeft ie dat aan zich zelf te wijten, maar ook deels aan de groep die niet slim is. Als je namelijk wilt survivalen en je hebt een sterke persoon als Bjorn die in de vorige sessie onvermoeibaar naar voedsel bleef zoeken en in proeven niet de slechtste was en je zet daar een Lydia tegenover die nu alweer begint te jammeren en mij in de vorige sessie ook niet kon overtuigen (twee meisjes op het strand) dan ben  je als groep beslist niet slim om Bjorn eruit te stemmen. Zijn buien neem je er dan maar bij. Ook dat is survivalen. Je hoeft ook niet de beste vrienden te worden daar. Voorts had Bjorn compleet gelijk. Ongeveer de helft had de hut moeten bouwen en de anderen op expeditie naar voedsel en het tweede kruis op de kaart. Hadden ze misschien al een dag eerder vis gehad.

Probleem met ER is dat de sterkere kandidaten juist andere sterkere kandidaten eruit werken om zo meer kans te maken op de overwinning.

Groetjes,
MasterBlaster

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #83 Gepost op: 9-04-2006, 12:25:55 »
daar sluit ik me helemaal bij aan.

Offline Danou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Weer een heerlijk TV-seizoen!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #84 Gepost op: 9-04-2006, 17:18:14 »
Maar kamp noord had Bjorn in princiepe niet nodig aangezien ze al het eten van Ilona al hadden.
Maxime! Mijn Robinson!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #85 Gepost op: 9-04-2006, 19:59:49 »
Probleem met ER is dat de sterkere kandidaten juist andere sterkere kandidaten eruit werken om zo meer kans te maken op de overwinning.
Groetjes,
MasterBlaster

Heel treffend geanalyseerd ::ok::.

Maar kamp noord had Bjorn in princiepe niet nodig aangezien ze al het eten van Ilona al hadden.

Sorry, maar zo redeneren eenden. Die leven bij het moment en kijken niet in de toekomst.

Offline MasterBlaster

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #86 Gepost op: 10-04-2006, 02:15:15 »
Maar kamp noord had Bjorn in princiepe niet nodig aangezien ze al het eten van Ilona al hadden.

En dat eten is genoeg denk je? In vorige seizoenen hadden ze meer eten dan nu en dat was zelfs niet genoeg. Dan kregen ze honger. Nee, dan toch liever een Bjorn in de groep die beslist niet snel verzwakt en naar eten zal blijven zoeken. Veel beter dan iemand die nu al begint te jammeren en in haar vorig seizoen ook niet veel liet zien, wat heb ik mij zitten ergeren aan Lydia's en Deborah's luiheid, "twee meisjes op het strand", ze kunnen de tune straks weer klaar zetten als Lydia een vrouwlijk maatje heeft gevonden. Maar net als in de eerste keer dat Bjorn optrad en voor de dames bijna een resort had ingericht, stank voor dank.

Groetjes,
MasterBlaster

Offline M3nd0

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #87 Gepost op: 10-04-2006, 10:41:01 »
Ik hoop dat ze hem in zijn eentje stiekem ergens op een ander eiland dumpen zodat hij toch nog kans maakt om zonder zijn zwakke sociale vervaardigheden te winnen. Dan krijgen we tenminste niet alleen maar ruzies te zien, maar is hij wel nog in het spel.

Offline the best 1993

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mick aan de macht!!!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #88 Gepost op: 10-04-2006, 11:14:58 »
ik wil dus misschien dat björn nog blijft tot aflevering 5! dan komt er echt spanning tussen  ::tandpastasmiley:: maar ik vindt het ook goed dat hij weg is. hij maakt zijn eigen kampvuurtje, als hij iets vindt hou hij het voor hemzelf (behalve bij dat visnet) maar in de plaats van fleur had ik toch björn gekozen  ::hypocriet:: want Lydia was al bijna klaar om te vertrekken. ze had hongerlust dus ze zal misschien zelf naar huis willen gaan. Björn is nog helemaal wakker dus ik had toch in de plaats björn gekozen.
Mick aan de macht!!!

Offline Danou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Weer een heerlijk TV-seizoen!
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #89 Gepost op: 10-04-2006, 14:41:49 »
Ja dat was ook een domme opmerking van mij  ;D

Maar er is voor Lydia gekozen (denk ook omdat dat een maatje van Fleur was) en dat kan niet meer worden teruggedraait (of wel? Je weet het nooit bij ER)
Maxime! Mijn Robinson!

Offline jupiler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #90 Gepost op: 10-04-2006, 18:58:35 »

 blijft een apparte man, maar dat maakt het zo leuk zo iemand op een eiland

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #91 Gepost op: 10-04-2006, 20:56:05 »
Ik zou Lydia nooit afrekenen op haar gedrag als zij een echte survivor was. Dat is ze echter niet.

Ja. Het valt me tegen dat er niet een tussen zat die snapte dat Björn ten prooi zou vallen aan de sociale pikorde, dat dat in dit stadium van de strijd onrechtvaardig zou zijn en hem om die reden koos. Het is doodzonde.

Hmm je zegt dus eigenlijk dat al die mensen daar, die erbij waren, niet verder keken dan hun neus lang is maar dat jij eigenlijk wel beter weet afgaande op de beelden ::)

En wat betreft dat survivalen...het is altijd weer een discussie, wie is een robinson en een survivor...het spel en de kaders zijn bekend, mensen die ver komen spelen het spel het beste.
Ik ben geen fan van Lydia, was ik al niet in het seizoen dat ze meedeed, maar toen is ze ook redelijk ver gekomen...dus wat is een echte survivor?
sic transit gloria mundi

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #92 Gepost op: 10-04-2006, 23:15:03 »
Hmm je zegt dus eigenlijk dat al die mensen daar, die erbij waren, niet verder keken dan hun neus lang is maar dat jij eigenlijk wel beter weet afgaande op de beelden ::)

Ja.

En wat betreft dat survivalen...het is altijd weer een discussie, wie is een robinson en een survivor...het spel en de kaders zijn bekend, mensen die ver komen spelen het spel het beste.
Ik ben geen fan van Lydia, was ik al niet in het seizoen dat ze meedeed, maar toen is ze ook redelijk ver gekomen...dus wat is een echte survivor?

Een survivor is in mijn ogen iemand die niet in de eerste aflevering al tranen met tuiten zit te grienen om niks (ik ga nu af op het oordeel van de mede-eilandbewoners), en ook iemand die niet dankzij de inzet van anderen overleeft, maar dankzij eigen inzet. Daarvan zijn er genoeg in dat veld. Verder heeft Lydia het wat mij betreft qua survivalen definitief verbruid door dat hemeltergend stomme rijstincident. Een survivor gaat op een onbewoond eiland met amper eten geen spelletjes met rijst zitten spelen.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2006, 23:20:45 door Starry Night »

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #93 Gepost op: 10-04-2006, 23:19:43 »
Ik zal wel moeten, niewaar?

Ja ik ook, maar daarom is jouw uitspraak zo opmerkelijk.
Je zegt eigenlijk, gebaseerd op de beelden, dat jij het beter ziet dan de mede kandidaten (die daar dus aanwezig waren). En dat terwijl jij toch regelmatig hier op het forum betoogt dat je voorzichtig moet zijn met uitspraken omdat deze gebaseerd zijn op beelden, welke ge-edit zijn door de productie.
sic transit gloria mundi

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #94 Gepost op: 10-04-2006, 23:32:19 »
Ja ik ook, maar daarom is jouw uitspraak zo opmerkelijk.
Je zegt eigenlijk, gebaseerd op de beelden, dat jij het beter ziet dan de mede kandidaten (die daar dus aanwezig waren). En dat terwijl jij toch regelmatig hier op het forum betoogt dat je voorzichtig moet zijn met uitspraken omdat deze gebaseerd zijn op beelden, welke ge-edit zijn door de productie.

Oh, sorry, ik had mijn oorspronkelijke antwoord aangepast. Het is simpelweg 'ja' geworden.

Nee, ik vind niet dat ik 'het' beter zie dan de kandidaten. Ik zie het alleen anders dan zij. En niet alleen anders dan de kandidaten, maar ook anders dan veel forummers hier.

En verder zou het mij verbazen als er veel aan Björn's gedrag ge-edit is. Beelden en commentaar van medekandidaten en Ernst -Paul grepen in ieder geval naadloos in elkaar. Voorzichtig zijn betekent natuurlijk niet dat je helemaal niet meer mag speculeren. Wat doen we hier anders nog?
« Laatst bewerkt op: 10-04-2006, 23:34:00 door Starry Night »

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #95 Gepost op: 10-04-2006, 23:41:48 »
Dat naadloos in elkaar overlopen is zo te regelen, dat moet jij toch ook weten inmiddels. Er is geen aanleiding om aan te nemen dat hier meer of minder geknipt en geplakt wordt dan anders.
Mijn punt als zodanig blijft dus staan.

Door je antwoord in 'ja' te veranderen zeg je het wel beter te weten, het is een directe bevestiging op wat ik zeg.
sic transit gloria mundi

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #96 Gepost op: 10-04-2006, 23:52:48 »
Dat naadloos in elkaar overlopen is zo te regelen, dat moet jij toch ook weten inmiddels. Er is geen aanleiding om aan te nemen dat hier meer of minder geknipt en geplakt wordt dan anders.
Mijn punt als zodanig blijft dus staan.

Door je antwoord in 'ja' te veranderen zeg je het wel beter te weten, het is een directe bevestiging op wat ik zeg.

Klopt (dat laatste). Dat was dus onzorgvuldig gereageerd van me. Bijstelling: ik pretendeer het niet beter te weten, maar ik denk er dus wel anders over dan velen. Misschien hartstikke fout, maar hoe dan ook anders. Ik had Björn gekozen als ik daar gestaan had. Dat denk ik (DENK ik) oprecht.

Even nieuwsgierig: wat hebben wij dan niet gezien volgens jou? Wat kan er ge-edit zijn? Björn wordt namelijk niet echt gespaard, en vandaar dat velen hem zo hard beoordelen hier ("Eigen schuld dikke bult"). Eerlijk gezegd getuigt mijn reactie dus eerder van een NIET meegaan met de beelden dan van een wel meegaan. Toch?

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #97 Gepost op: 11-04-2006, 00:04:35 »
Het gaat er niet om waar jouw reactie van getuigt, het gaat erom dat er volgens mij geen aanleiding is om aan te nemen dat er meer of minder geplakt zou zijn in deze situatie dan in andere situaties.
Ik voor mijn gevoel had ook liever Bjorn gekozen boven Lydia maar ik denk ook dat hij zeer zeker capabel is om het bloed onder je nagels vandaan te halen....de argumentatie van jou (dat niemand verder kijkt dan zijn neus lang is, mede kandidaten incluis, behalve jijzelf) kwam op mij op zijn minst over als uhm redelijk pretentieus. ;D

Plus dat ik, als ik Bjorn was, mij niet zo gecharmeerd zou voelen van het feit dat jij hem verkapt vergelijkt met een autist.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2006, 00:06:22 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Björn
« Reactie #98 Gepost op: 11-04-2006, 13:39:47 »
Het gaat er niet om waar jouw reactie van getuigt, het gaat erom dat er volgens mij geen aanleiding is om aan te nemen dat er meer of minder geplakt zou zijn in deze situatie dan in andere situaties.
Ik voor mijn gevoel had ook liever Bjorn gekozen boven Lydia maar ik denk ook dat hij zeer zeker capabel is om het bloed onder je nagels vandaan te halen....de argumentatie van jou (dat niemand verder kijkt dan zijn neus lang is, mede kandidaten incluis, behalve jijzelf) kwam op mij op zijn minst over als uhm redelijk pretentieus. ;D

Dat is geen nieuw gezichtspunt. Sterker: dat heb ikzelf al geschreven:"En ik geef toe dat ik een zware arrogantie voel t.o.v. mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en mensen als Björn alleen maar kunnen beoordelen op datgene wat zich binnen de lengte van die neus bevindt"). Arrogantie, pretentieus, da's hetzelfde. Björn kwam af en toe zwaar irritant uit de hoek, maar aan Ryan's benadering was te zien dat Björn ook best ontdooien kon. Dat zijn de beelden waarmee we het moeten doen, en op die beelden baseer ik mijn woorden. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik niet open sta voor andere meningen, zeker niet als blijkt dat de feiten anders waren. Maar zolang daarvan geen bewijzen zijn blijf ik het zonde vinden dat Björn niet de kans heeft gekregen zich verder te bewijzen.

Ik denk trouwens dat ik je punt misschien ook niet helemaal snap. Ik ben met je eens dat je in je achterhoofd moet houden dat we precies datgene te zien krijgen wat de makers ons willen laten zien. Maar a.h.v. de beelden kun je concluderen dat ze ons willen laten zien dat Björn een lastige man is die het bloed onder je nagels vandaan kan halen. Of vind jij dat dat werd onderbelicht?

Plus dat ik, als ik Bjorn was, mij niet zo gecharmeerd zou voelen van het feit dat jij hem verkapt vergelijkt met een autist.

Ik zit hier niet om Björn te charmeren. Bovendien: ik schreef dat hij 'op een haast autistische manier' die kaart bleef zoeken (of iets in die trant). Dat is iets anders dan iemand autistisch noemen. Ik had het over die handeling (je obsessief vastbijten in iets), niet over de persoon. De volgende keer zal ik schrijven: dat hij op het obsessieve af bleef doorzoeken. Dat dekt de lading ook.

En verderop refereer ik aan een jongetje met PDD-NOS. Dat voorbeeld haal ik alleen maar aan omdat ik aan wil tonen dat er van alles onder de oppervlakte kan zitten wat nooit naar boven komt als je er geen moeite voor doet. Dus in dat geval sloeg autisme op dat jongetje, en wederom niet op Björn. Je kunt die toevoeging daar natuurlijk best weghalen: gewoon een rotjongetje dat eigenlijk heel lief blijkt. Ik wil het soms iets te uitgebreid uitleggen allemaal. Ik snap wel waarom jij daar iets verkapts in vermoedt, maar dat is dus niet zo.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2006, 17:31:00 door Starry Night »

Offline water

  • Forumlid
ik mis Bjorn
« Reactie #99 Gepost op: 11-04-2006, 21:45:05 »
hij is de enige echte survivaler. en waar is het vis net??? :-[