Auteur Topic: [Kandidaat NL] Pieter  (gelezen 130610 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #320 Gepost op: 7-06-2006, 22:59:55 »
Er is iets wat mij sinds dit seizoen ineens opviel tijdens de eilandraden en ik weet niet zo goed waar ik dat anders moet vragen, dus hoop ik dat Pieter daar uitleg over kan geven. Bij elke eilandraad lijkt de stemronde heel spannend (tenzij er unaniem op één persoon gestemd wordt) bijvoorbeeld bij de finale kwam er eerst twee stemmen uit voor Ryan en daarna twee stemmen voor Jennifer, dan is het nog spannend. En zo gaat het eigenlijk elke eilandraad, eerst komen de stemmen gelijk, waarna uiteindelijk de beslissende stem uit de urn wordt getrokken. Het lijkt mij wel erg toevallig als dit elke uitzending precies op die manier gebeurd. Daarom vroeg ik mij af of er tussen het stemmen en het stemmen uit de urn halen een moment zit waarop de stemmen al bekeken worden en zodanig gesorteerd dat het nog spannend blijft.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #321 Gepost op: 7-06-2006, 23:29:20 »
Jou mening is dat IK belachelijk aan het doen ben omdat ik Jen verdedig.
wel wel wel...........wat zegt dat over jou!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eeeeh.... Dat ik wat objectiever en realistischer in relaties sta ::tandpastasmiley::?
« Laatst bewerkt op: 7-06-2006, 23:49:27 door Starry Night »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #322 Gepost op: 7-06-2006, 23:39:14 »
Mloesje, die opbouw in Eilandraden is volgens mij altijd zo geweest. Vind ik ook een zeer aanvaardbare vorm van produceren, omdat het de spanning er goed in houdt.

En Pieter, wat je stemgedrag betreft heb je míjn respect in ieder geval verdiend. Was veel verbaasder over het gejuich van Frank richting Ryan en zijn daaropvolgende stem voor Jennifer puur op basis van vriendschap. Blijf Frank een lieverd vinden, maar jij bent moedig. Het vergt moed om op die manier je werkelijke mening trouw te blijven, ook al betekent het kleur bekennen t.a.v. iemand die je dierbaar is op andere gebieden. En het vergt vriendschap en intelligentie van die ander om in te zien dat het echt om twee gescheiden dingen gaat. En hoeveel kritiek ik ook op Jennifer had soms, het zou mij oprecht verbazen als ze dit niet snapt. Juist omdat ze zo recht-voor-z'n-raap is.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #323 Gepost op: 8-06-2006, 14:17:15 »
Er is iets wat mij sinds dit seizoen ineens opviel tijdens de eilandraden en ik weet niet zo goed waar ik dat anders moet vragen, dus hoop ik dat Pieter daar uitleg over kan geven. Bij elke eilandraad lijkt de stemronde heel spannend (tenzij er unaniem op één persoon gestemd wordt) bijvoorbeeld bij de finale kwam er eerst twee stemmen uit voor Ryan en daarna twee stemmen voor Jennifer, dan is het nog spannend. En zo gaat het eigenlijk elke eilandraad, eerst komen de stemmen gelijk, waarna uiteindelijk de beslissende stem uit de urn wordt getrokken. Het lijkt mij wel erg toevallig als dit elke uitzending precies op die manier gebeurd. Daarom vroeg ik mij af of er tussen het stemmen en het stemmen uit de urn halen een moment zit waarop de stemmen al bekeken worden en zodanig gesorteerd dat het nog spannend blijft.
Dat is gewoon nep natuurlijk, maar wat maakt het uit? De eilandraden zijn zo veel spannender!

Denk je dat de koppels bij Peking Express altijd zo snel achter elkaar binnenkomen als het op TV zo lijkt?
Ze komen altijd 3 seconden tekort, zo lijkt het op TV

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #324 Gepost op: 8-06-2006, 18:57:05 »
Nee, zover was ik ook al.Zelfs al zou ik geen film en tv wetenschap hebben gestudeerd  (wat ik zowaar echt een jaar gedaan heb  ::rofl:: les 1: Televisie is nooit objectief!  ::rofl::) dan had ik dat waarschijnlijk ook nog wel begrepen  ;) Maar ik vroeg me gewoon af, of er dus eerst echt iemand die stemmen uit de urn gaat zitten halen, bekijken en weer op de goede volgorde terugstoppen. Maar ja, dat zal dan wel.
« Laatst bewerkt op: 8-06-2006, 19:02:41 door Mloesje »

Offline Joop Stroop

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #325 Gepost op: 8-06-2006, 23:23:09 »
Ik vind dat het bij Peking Expres spannender gemonteerd is dan het eigenlijk was voor de hand liggender om te denken dat er met de stemmingen gekeken was om het spannender te maken. Het zou echter zomaar kunnen dus ik ben ook wel benieuwd of dit zo is. Dan zou ik er iig wel anders naar kijken.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #326 Gepost op: 8-06-2006, 23:27:25 »
Ik vind dat het bij Peking Expres spannender gemonteerd is dan het eigenlijk was voor de hand liggender om te denken dat er met de stemmingen gekeken was om het spannender te maken. Het zou echter zomaar kunnen dus ik ben ook wel benieuwd of dit zo is. Dan zou ik er iig wel anders naar kijken.
Hoe bedoel je?

Offline Joop Stroop

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #327 Gepost op: 8-06-2006, 23:38:13 »
Sorry, dat was niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dus dat het redelijk aannemelijk is dat ze bij Peking Expres inderdaad niet zo snel achter elkaar binnenkomen als dat het lijkt. En dat de vraag die Mloesje stelt over het eventuele checken van de stemmen bij Expeditie Robinson wat minder aannemelijk lijkt.
Maar daardoor kunnen ze natuurlijk wel allebei waar zijn!

Offline Joop Stroop

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #328 Gepost op: 10-06-2006, 00:40:52 »
Helemaal geen lange tenen hoor ondanks mijn maat 46, het is meer dat ik leuk vind om lekker luchtig een eind in de ruimte ouwehoeren. Zwaarmoedig discussiëren alsof die expeditie meer is dan "17 rare mafketels die met hele goede voorkennis, aan een heel vreemd spel mee doen op een bizarre locatie" zie ik niet zitten. Uiteindelijk kan ik er alleen maar om lachen.

Beetje gaan zitten discussiëren in een speciale "Deelnemersafdeling" lijkt me een ramp. Na zo'n expeditie heb je elkaar niet echt veel meer te vertellen. Toegang tot het ondergrondse Forum (e-mailverkeer) zou trouwens wel interessant voor jullie zijn. Er zijn heel wat ex-deelnemrs die elkaar het leven momenteel behoorlijk zuur maken door elkaar volledig afbranden in onaardige e-mailtjes die hun mailboxen dagelijks vervuilen. Om te laten zien hoe erg die mailtjes wel niet zijn worden die dan heel leuk doorgestuurd naar andere deelnemers die er helemaal niets mee te maken hebben. Ik lach me een ongeluk. Volgens mij is er nog nooit een expeditie geweest waarna mensen elkaar zo naar het leven stonden. Benieuwd of dat een beetje zal blijken uit de uitzendingen.

Groeten,

Pieter
Sorry voor de dubbelpost en de quote die afkomstig is uit pagina 5, maar ik ben hier toch wel heel benieuwd naar. De reden is dat het, waar Pieter dus nieuwsgierig naar was, voor mij totaal niet duidelijk is geworden uit de uitzendingen dat er echt mensen waren die elkaar dusdanig niet uit konden staan. Voor mij als neutrale kijker vond ik dit juist de expeditie waar er vrij weinig onderlinge frustraties/ergenissen waren.
Tuurlijk, er waren wel een aantal voorgevallen, maar als je 1,34 % laat zien van een heel 30 dagen durend spel met totaal verschillende mensen op een eiland, dan krijg je dat soort dingen altijd. Maar uit de beelden heb ik juist opgemaakt dat de groep in het algemeen eensgezinder was dan alle eerdere expedities. Meer een spel en minder persoonlijk.

Offline Pascale

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #329 Gepost op: 12-06-2006, 16:38:01 »
Pieter,
Hoe reageerde Jennifer op jouw stem op Ryan? Wil je daarover iets vertellen? (Ik kan me overigens niet voorstellen dat zij blij is met de manier waarop haar "pitbulls" hier op het forum reageren...Maar dit terzijde.) Ik neem aan dat jullie het hierover wel gehad hebben, juist omdat jullie vrienden zijn?

Grtz, Langkousonline

Jennifer vindt het niet fijn dat Pieter haar geen positieve stem heeft gegeven. Zij had dit nl. wel bij hem gedaan.

quote aangepast
« Laatst bewerkt op: 12-06-2006, 16:52:02 door Bakkertje »

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #330 Gepost op: 13-06-2006, 08:53:07 »
Lekker kinderachtig van Jennifer dan!
Ik kan me haast niet voorstellen dan zij als volwassen vrouw werkelijk er enorm veel problemen mee heeft!
Pascale..het moet me even van het hart,je maakt Jennifer niet sympathiek met je posts.
Als ik dat allemaal zo lees denk ik eerder : sjeeetje wat een onvolwassen mens zeg! Terwijl de beelden iets heel anders zeggen!

Als ik zo vrij mag zijn om het te zeggen....probeer niet voor Jennifer te denken!!

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #331 Gepost op: 13-06-2006, 12:46:03 »
Jennifer vindt het niet fijn dat Pieter haar geen positieve stem heeft gegeven. Zij had dit nl. wel bij hem gedaan.

quote aangepast

Pascale

Zoals je zelf weet is en blijft het een spel. Ieder was/is zo vrij om zijn/haar stem te geven aan wie hij/zij wil. Je kan nooit van iemand verwachten dat hij/zij op jou zal stemmen omdat je bevriend bent. Zie Mick. Oke wat hij zei was niet oke maar hij stemde op dat moment de zwakste eruit. Als iedereen op zijn/haar vriend zal stemmen dan hadden ze het hele strijd der Titanen niet moeten maken, Dan hadden ze beter iets in de richting van Vriendschap op proef kunnen maken.

Dat je Jen wil verdedigen is natuurlijk je goed recht. Mensen die Pieter willen verdedigen hebben daar ook recht op.

Ik denk dat Pieter en Jen het beter zelf even kunnen bepraten. We kunnen hier wel over blijven doorgaan maar het is de ene tegen de andere. En je krijgt gauw nare posts.

Jen vond ik een hele sterke vrouw. Ryan vond ik ook heel sterk. Ieder heeft zijn/haar expeditie op een ander eiland beleeft. Dus ze kunnen nooit over elkaar oordelen. Dat hebben ze ook niet gedaan. De tweede plaats is ook een mooie titel vind ik. Dan heb je het ookal heel ver weten te schoppen.

Zoals ik het van twee van de kandidaten heb vernomen was het echt heel zwaar. Daarom heb ik echt recpect voor ze dat ze ondanks alles zo hebben gestreden.

Dus Pascale wat ik eigenlijk wil zeggen ::trots:: Maak je niet zo druk en denk om je hart. Laten we het gezellig houden ::trots::

Lieve groet Danielle
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #332 Gepost op: 13-06-2006, 14:22:53 »
Dat heb je mooi geschreven!
Ik sluit me geheel aan bij je woorden ::ok::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #333 Gepost op: 13-06-2006, 14:46:09 »
Ik had het ook niet beter formuleren Scarabee... Ik vind het erg dat Pascale zo maar conclusies trekt hoewel ze deze keer niet op het eiland geweest is en niet daadwerkelijk gezien heeft wat en hoe alles verlopen is...

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #334 Gepost op: 13-06-2006, 15:12:59 »
Erg? Ik vind het meer irritant, sorry. En het is niet zo dat ik tegen Jennifer ben. Ik ben namelijk vanaf het begin al pro-Jennifer, als je dat zo kan zeggen. Ik vind haar gewoon tof en sterk.

Grappig wel dat je  niet zo diep wil discussieren Pieter.

Had je zelf iemand uit de vorige seizoenen graag bij de titanenstrijd gezien?
Do you want to go to the Seaside?

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #335 Gepost op: 14-06-2006, 10:04:00 »
Pieter,
Hoe reageerde Jennifer op jouw stem op Ryan? Wil je daarover iets vertellen? (Ik kan me overigens niet voorstellen dat zij blij is met de manier waarop haar "pitbulls" hier op het forum reageren...Maar dit terzijde.) Ik neem aan dat jullie het hierover wel gehad hebben, juist omdat jullie vrienden zijn?

Grtz, Langkousonline

Daar was ze natuurlijk niet echt blij mee, uiteindelijk heeft ze daardoor naast de prijzenpot gegrepen en het spreekt vanzelf dat dat als een enorme teleurstelling aankomt. Wel een complot maken maar op het laatst niet voor je "vriendin" kiezen. De een zegt dat ik dan net zo goed op het laatst dan ook voor haar had moeten kiezen  en anderen begrijpen juist dat ik de vriendjespolitiek niet tot het uiterste wilde doorvoeren. Ik zou het niet anders gedaan hebben als ik het over kon doen. Ik ga morgen bij Jennifer eten, er is dus helemaal geen sprake van ruzie of weet ik wat. Teleurstelling wel ja, maar het leven gaat door en er is al genoeg ruzie om niets in deze wereld.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #336 Gepost op: 14-06-2006, 10:14:08 »
He Pieter

Ik weet niet of je het gezien heb maar ik heb je waterfles gewonnen haha. Hij staat hier op een ere plaats.  ::love::



Haha! Grappig om dat ding weer te zien. Zitten de krassen er nog goed in? Ik heb expres een soort brede ring van krassen om mijn fles gemaakt om hem te kunnen herkennen. Probleem was steeds dat als iemand alle flessen ging vullen, dat je dan vaak een andere fles terug kreeg. De naambordjes zaten namelijk aan de dop vast en de watervullers letten vaak niet op welke dop op welke fles terug ging. Uit andermans fles drinken kan gevaarlijk zijn ivm koortsblazen en andere overdraagbare aandoeningen die je op die manier op kunt lopen. Daarnaast was het voor mij gewoon zo dat ik er niet aan moest denken om uit een fles te drinken waar bepaalde deelnemers net aan hadden zitten lurken. Ik zit nou eenmaal zo in elkaar dat ik niet al mijn medemensen, zeker bepaalde eilandbewoners, even fris vind. In sommige gevallen drink ik nog liever uit een hondenbak.

edit: quote gefixed - n@ncy
« Laatst bewerkt op: 14-06-2006, 13:33:35 door n@ncy »

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #337 Gepost op: 14-06-2006, 10:20:19 »
Er is iets wat mij sinds dit seizoen ineens opviel tijdens de eilandraden en ik weet niet zo goed waar ik dat anders moet vragen, dus hoop ik dat Pieter daar uitleg over kan geven. Bij elke eilandraad lijkt de stemronde heel spannend (tenzij er unaniem op één persoon gestemd wordt) bijvoorbeeld bij de finale kwam er eerst twee stemmen uit voor Ryan en daarna twee stemmen voor Jennifer, dan is het nog spannend. En zo gaat het eigenlijk elke eilandraad, eerst komen de stemmen gelijk, waarna uiteindelijk de beslissende stem uit de urn wordt getrokken. Het lijkt mij wel erg toevallig als dit elke uitzending precies op die manier gebeurd. Daarom vroeg ik mij af of er tussen het stemmen en het stemmen uit de urn halen een moment zit waarop de stemmen al bekeken worden en zodanig gesorteerd dat het nog spannend blijft.

Dat vraag je je heel goed af lijkt me zo.
Het zou heel vreemd zijn als ze de stemmen niet in een spannende volgorde in de urn leggen om er nog een beetje spanning in te houden. De uitslag blijft hetzelfde, er wordt dus helemaal niet gerommeld. Als programmamaker kun je de boel wat spannender maken zonder dat je daarmee de uitslag beïnvloedt. Voor de kijkers is het leuker zo.

Als maker van zo'n programma bepaal je ook welke intervieuws en uitspraken van kandidaten je wel en niet laat zien. Als je alles zou zien (1500 uur film) dan zou het veel minder spannend zijn omdat de verschillen minder groot zullen zijn. Alles wat je tussen twee uitersten extra zou zien, maakt het verschil minder spectaculair.



« Laatst bewerkt op: 14-06-2006, 10:28:36 door Pieter-2006 »

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #338 Gepost op: 15-06-2006, 00:48:22 »
Jennifer vindt het niet fijn dat Pieter haar geen positieve stem heeft gegeven. Zij had dit nl. wel bij hem gedaan.

quote aangepast

De vraag werd aan mij gesteld Pascal, het lijkt me niet nodig dat jij dan antwoord gaat geven. Je was er niet bij en hoeft hier helemaal niet namens Jennifer te spreken, die is vrouw genoeg om haar eigen boontjes te doppen.

Salukes!

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #339 Gepost op: 15-06-2006, 00:57:50 »
Erg? Ik vind het meer irritant, sorry. En het is niet zo dat ik tegen Jennifer ben. Ik ben namelijk vanaf het begin al pro-Jennifer, als je dat zo kan zeggen. Ik vind haar gewoon tof en sterk.

Grappig wel dat je  niet zo diep wil discussieren Pieter.

Had je zelf iemand uit de vorige seizoenen graag bij de titanenstrijd gezien?

Er valt verder ook niet echt over te discussiëren vind ik. Ik sta achter mijn laatste stem, heb uitgelegd waarom ik dat zo gedaan heb en waarom ik het weer zo zou doen als ik het over kon doen. Een dergelijke ongepaste reactie van een ex-deelneemster uit 2001 zie ik in dit geval als een laatste stuiptrekking, voortvloeiend uit een niet volledig-verwerkte, traumatische ervaring die ze nu projecteert op haar hartsvriendin die in haar ogen niet gewonnen heeft dankzij mijn stem vóór Ryan.

Ik hoopte vooraf dat Jennifer, Richard, Frank en Ryan mee gingen doen. Ilona en Maxime leken me ook leuk maar heb ik daar nauwelijks gezien, die waren snel weg helaas. met de rest had ik niet echt veel geloof ik en wat mij betreft zaten er ook geen onverwachte, positieve verrassingen bij.
« Laatst bewerkt op: 15-06-2006, 01:02:47 door Pieter-2006 »