Auteur Topic: [Kandidaat] Mieke  (gelezen 59481 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #80 Gepost op: 16-12-2007, 22:53:44 »
Mieke,een paar vraagjes..
Tijdens de eilandraad zei je iets van *momentje hoor,'k heb het opgeschreven,maar 'k vind mijn briefje niet meer*... ah ik heb het, "ik stem op Willem want iedereen heeft al een stem behalve Willem,en ik wil jullie gelijke kansen geven verder in de expeditie" Je wist dus al voor de eilandraad,dat je zou weggestemd worden?

Dan je bezoek,wie was dat?  ::nieuwsgierig:: ik dacht eerst je zus,maar toen zei men "Vinni en Mieke zonderen zich wat af met hun vriendinnen"

En dan nog eentje om er enkele te pesten  >:D >:D  ej je joen gat nu ol weregevondn? Want beist daj je voar dien spegel stoend zeidje "min gat is weg"  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline zandstorm

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #81 Gepost op: 16-12-2007, 23:52:46 »
Silvia is een hele goeie vriendin van mij. Mijn ma, pa en zus durven allemaal niet vliegen, dus had ik Silvia opgegeven om achter te komen.
Ik wist inderdaad al dat ik eruit ging. Ik wist dat als Vinni de immuniteit had, ik sowieso de volgende afvaller werd. Ik had dus al uitgebreid afscheid genomen op 't eiland van iedereen en 'k had Willem ook verteld dat ik op hem ging stemmen.

En mijne gat: ja, dat heb ik redelijk snel teruggevonden toen ik enkele weken thuis was. Hahaha!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #82 Gepost op: 17-12-2007, 08:45:27 »
Mieke, zeg je nu, zoveel maanden later, nog steeds dat je het weer zo zou doen? Wat voor reactie had je verwacht op jouw komst daar?

Ik ben wel heel benieuwd naar je ontvangst op Gual volgende keer.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2007, 14:33:10 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #83 Gepost op: 17-12-2007, 11:49:32 »
Ik begrijp helemaal niet waarom je aan de bezoekers van Gual zo uitgebreid verteld hebt over de veiling en de lekkere hamburger en je lekker taartje. Dit was helemaal niet diplomatisch. Ik zou ook helemaal niet happy zijn met je komst op Gual mocht ik in de schoenen van Muriël, Saskia, Loek en Hans staan. En dan zeg je nog eens op de eilandraad dat je het terug zou doen , dat gaat er dan bij mij helemaal niet in. Een beetje "tactisch" spelen kan toch echt geen kwaad in zo'n geval. Je had even goed kunnen zeggen : ik heb een bezoek aan Gual gewonnen en heb dat gekozen omdat ik dan kon praten over mijn kansen als finalist. Je had het goed kunnen maken met Muriël maar nu heb je het definitief verkorven denk ik.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #84 Gepost op: 17-12-2007, 12:20:04 »
Tja slim was het niet maar ik vraag me toch echt af wat voor meerwaarde het bezoek aan Gual had....
Ben ook wel heel erg benieuwd of Mieke na het zien van de beelden nog steeds van mening is of ze hetzelfde gedaan/gezegd zou hebben.

Overigens ook voor jou complimenten dat je aanwezig bent op het forum ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #85 Gepost op: 17-12-2007, 13:13:47 »
Ik vind het helemaal niet zo gek dat Mieke over die proef vertelde toen ze op Gual kwam. Toen ze net aankwam leek de sfeer toch tamelijk rustig. Dan is het toch normaal dat ze vertelt over de proef die net geweest is?
Ze zei gewoon dat ze een chocoladetaartje had gewonnen, Vinnie een hamburger en Marcel twee boterhammen met pindakaas. Is dat zo gek?  ???
Op diezelfde manier vertelden eerder andere kandidaten toch ook al hoe ze bijvoorbeld naar een hotel geweest waren (Willem, Marcel, Mieke) of hoe ze gemasseerd waren (Vinnie en Lieke).
En hun mede-kampgenoten reageerden toen heel normaal.

Nee, ik vind niet dat je het Mieke kwalijk kunt nemen dat Frans, Loek en Muriël zo raar reageren.  ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #86 Gepost op: 17-12-2007, 13:17:52 »
Dit was dus voor Mieke de aflevering van verkeerde keuzes.

Ten eerste het familiebezoek. Als je nog één week op het eiland moet zitten, waarom zou je dan je vriendin willen zien. Je plaats jezelf in een bevoorrechte positie, die op de eilandraad word afgerekend.
Daarnaast dat taartje en Gual. Als ze ook maar even had nagedacht, had ze dat taartje NOOIT opgegeten. Dat had ze mee moeten nemen als "trofee" naar het afvallerseiland. Toch een leuke binnenkomer. Ze had daar nooit moeten beginnen over de andere prijzen, enkel over het taartje en het bezoek aan Gual. Verder heb ik niet meegekregen dat Mieke aan de Guallers heeft gezegd, dat de Guallers uiteindelijk beslissen over de eindwinnaar. Als ze dit als eerste kenbaar had gemaakt, dat was er voor de Guallers weer motivatie om het nog enkele dagen vol te houden.
Nu kwam Mieke enkel met etensverhalen op het afvallers-eiland, en weer zwaar aangeslagen terug op hun eigen eiland. En dit heeft m.i. haar indirect een finaleplaats gekost.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #87 Gepost op: 17-12-2007, 13:21:48 »
@ KD op Gual hadden ze naar mijn idee veel meer honger en was de situatie daar veel rottiger dan op Rapang, als Mieke dan komt en verteld dat ze eten heeft gewonnen zou ik ook pissig zijn aangezien je vergaat van de honger. Toen ze terug kwamen van dat hotel werd er idd normaal op gereagerd maar dat is logisch want dat is geen etensprijs en er is op Rapang gewoon meer te eten ( naar mijn idee ). Dus ik kan het me goed voorstellen dat de Gual groep niet blij met haar was.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #88 Gepost op: 17-12-2007, 13:26:16 »
Daarnaast dat taartje en Gual. Als ze ook maar even had nagedacht, had ze dat taartje NOOIT opgegeten. Dat had ze mee moeten nemen als "trofee" naar het afvallerseiland. Toch een leuke binnenkomer.

Als ze dat had gedaan, was Frans ook woest geworden, omdat hij geen chocoladetaartjes lust (zie zijn eigen posts).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #89 Gepost op: 17-12-2007, 14:31:18 »
Als ze dat had gedaan, was Frans ook woest geworden, omdat hij geen chocoladetaartjes lust (zie zijn eigen posts).

Maar nu had ze voor niemand iets mee. Enkel haar eigen waterflesje. Haar hele aanwezigheid daar was zonder reden. Terwijl ze er toch haar voordeel mee had kunnen doen. De afvallers bepalen straks de winnaar !

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #90 Gepost op: 17-12-2007, 14:34:22 »
Maar nu had ze voor niemand iets mee. Enkel haar eigen waterflesje. Haar hele aanwezigheid daar was zonder reden. Terwijl ze er toch haar voordeel mee had kunnen doen. De afvallers bepalen straks de winnaar !
Tja, dat was bepaald niet slim van Mieke, dat had ze onderweg al wel kunnen bedenken. En ze had het zo goed kunnen benutten!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #91 Gepost op: 17-12-2007, 15:16:38 »
Ik vind het helemaal niet zo gek dat Mieke over die proef vertelde toen ze op Gual kwam. Toen ze net aankwam leek de sfeer toch tamelijk rustig. Dan is het toch normaal dat ze vertelt over de proef die net geweest is?
Ze zei gewoon dat ze een chocoladetaartje had gewonnen, Vinnie een hamburger en Marcel twee boterhammen met pindakaas. Is dat zo gek?  ???
Op diezelfde manier vertelden eerder andere kandidaten toch ook al hoe ze bijvoorbeld naar een hotel geweest waren (Willem, Marcel, Mieke) of hoe ze gemasseerd waren (Vinnie en Lieke).
En hun mede-kampgenoten reageerden toen heel normaal.

Zoals Mieke het eten beschreef aan de kampbewoners van Gual, was alsof ze mensen in een concentratiekamp een 3-gangen menu voorschotelde waar ze net niet bij konden. Zo van: kijken, kijken, maar niet aankomen.
Als je zo verschrikkelijk honger lijdt (en dat is op Gual volgens mij veel erger geweest dan op Rapang), is het niet zo gek dat je boos bent als iemand even op bezoek komt en compleet (zelfs met gebaren erbij) vertelt wat er voor superheerlijk eten was.  Dan kan het inderdaad overkomen alsof ze ze de ogen uit wilde steken.
De mensen op Gual willen maar 1 ding: eten! En dat is er niet, dus mentaal zijn ze daar toch dag in, dag uit mee bezig. En als je dan over zulke heerlijkheden hoort, loopt het water je toch in de mond en dan trek je het even niet meer.

Dat er op Rapang op de hotel/massage prijs anders gereageerd werd, was logisch. Ten eerste was dat een groep (Mieke wordt op Gual toch als indringster beschouwd, want ze is niet een van de groep) en ten tweede was het een luxeprijs. Geen eten.
Ik kan me voorstellen dat je een ander liever iets gunt wat alleen wat meerwaarde heeft ipv de eerste levensbehoeften zoals eten.

Als overigens de eerste proef de immuniteitsproef geweest was en Sascha, Muriel, Frans of Loek hadden daaraan mee kunnen doen en die hadden bij terugkomst op het eiland erover verteld, was het wellicht anders gelopen, omdat dat "een van hun groepje" was.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline zandstorm

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #92 Gepost op: 17-12-2007, 16:26:31 »
Dit was dus voor Mieke de aflevering van verkeerde keuzes.

Ten eerste het familiebezoek. Als je nog één week op het eiland moet zitten, waarom zou je dan je vriendin willen zien. Je plaats jezelf in een bevoorrechte positie, die op de eilandraad word afgerekend.
Daarnaast dat taartje en Gual. Als ze ook maar even had nagedacht, had ze dat taartje NOOIT opgegeten. Dat had ze mee moeten nemen als "trofee" naar het afvallerseiland. Toch een leuke binnenkomer. Ze had daar nooit moeten beginnen over de andere prijzen, enkel over het taartje en het bezoek aan Gual. Verder heb ik niet meegekregen dat Mieke aan de Guallers heeft gezegd, dat de Guallers uiteindelijk beslissen over de eindwinnaar. Als ze dit als eerste kenbaar had gemaakt, dat was er voor de Guallers weer motivatie om het nog enkele dagen vol te houden.
Nu kwam Mieke enkel met etensverhalen op het afvallers-eiland, en weer zwaar aangeslagen terug op hun eigen eiland. En dit heeft m.i. haar indirect een finaleplaats gekost.

1. het familiebezoek: iedereen had hetzelfde gedaan op dat moment. Kunnen tonen en uitleggen hoe het er op zo'n eiland echt aan toe gaat, is meer dan de moeite waard gebleken.
2. Als ik het taartje had meegenomen, dan was het hoogstwaarschijnlijk nog allemaal veel erger uitgedraaid. Prijzen op de veiling gekocht mochten niet gedeeld worden.
3. Ik had verteld over het chocoladetaartje, omdat het me niet ideaal leek om te zeggen dat ik op een bezoek had gewed. Wat had dat trouwens voor zin gehad? Toen ik het taartje aannam, heb ik ook gevraagd of het bezoek aan Gual echt moest.
4. Ik heb verteld over de hamburger en de boterhammen, nadat de vraag kwam wat de anderen hadden gewonnen. Een logisch antwoord dus.
5. Ik heb iedereen verteld hoe lang de expeditie nog duurde en dat het met een stemming ging verlopen.
6. Ik mocht het bezoekje op Gual tactisch gebruiken, maar had al vooraf gezegd dat niet te doen. Ik ben zowel op Gual als op Rapang eerlijk geweest over alles. Blijkbaar is eerlijk zijn in tijden van honger niet zo aangeraden en dus mocht het dus wel wat diplomatischer.
7. Zou ik het opnieuw hetzelfde doen??? Ik denk van wel ja, maar misschien iets minder enthousiast. Maar ja, wat kan je eraan doen: dan win je net een bezoekje van iemand en heb je een taartje gegeten waar je zolang naar verlangde. Een mens doet gewoon raar als ie honger heeft en je ziet alles vanuit een ander perspectief.

Offline zandstorm

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #93 Gepost op: 17-12-2007, 16:33:04 »
O ja, en als de expeditie afgelopen was voor iedereen, hebben Saskia, Lieke en ik nog een identiek taartje gaan halen bij de plaatselijke bakker! En toen hebben we nog es ferm gelachen!

Offline Mansa_Musa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The Lion of Timbuktu
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #94 Gepost op: 17-12-2007, 17:01:08 »
Wat had het dan voor nut om überhaupt dat taartje mee te nemen, als je het niet mocht delen? Ze zeiden dat het een leuke binnenkomer zou zijn, daarmee impliceren ze toch dat het bedoeld is om je populairder te maken bij de afvallers op Gual? Of was het puur en alleen bedoeld om de afvallers moreel te breken door een taartje voor hun neus op te gaan eten? :P

Offline xj900s

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #95 Gepost op: 17-12-2007, 17:16:35 »
Jammer Mieke!
Je was niet mijn favoriet, maar na het zien van afl. 12 nog minder.
Ik ben er van overtuigd dat je niet wist wat er op Gual qua voedsel aan de hand was, maar om dan te zeggen dat je het een volgende keer weer zo zou doen. Het boezoek aan Gual bedoel ik dan.
Jammer.....

Offline zandstorm

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #96 Gepost op: 17-12-2007, 18:25:48 »
Heel spijtig dat jullie de reacties van Hans en Sas niet zien. Er zijn ook mensen die niet zo overreageren. Maar ach, da's tv é. Nog een weekske en we hebben het achter de rug.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #97 Gepost op: 17-12-2007, 18:29:46 »
1. het familiebezoek: iedereen had hetzelfde gedaan op dat moment. Kunnen tonen en uitleggen hoe het er op zo'n eiland echt aan toe gaat, is meer dan de moeite waard gebleken.
2. Als ik het taartje had meegenomen, dan was het hoogstwaarschijnlijk nog allemaal veel erger uitgedraaid. Prijzen op de veiling gekocht mochten niet gedeeld worden.
3. Ik had verteld over het chocoladetaartje, omdat het me niet ideaal leek om te zeggen dat ik op een bezoek had gewed. Wat had dat trouwens voor zin gehad? Toen ik het taartje aannam, heb ik ook gevraagd of het bezoek aan Gual echt moest.
4. Ik heb verteld over de hamburger en de boterhammen, nadat de vraag kwam wat de anderen hadden gewonnen. Een logisch antwoord dus.
5. Ik heb iedereen verteld hoe lang de expeditie nog duurde en dat het met een stemming ging verlopen.
6. Ik mocht het bezoekje op Gual tactisch gebruiken, maar had al vooraf gezegd dat niet te doen. Ik ben zowel op Gual als op Rapang eerlijk geweest over alles. Blijkbaar is eerlijk zijn in tijden van honger niet zo aangeraden en dus mocht het dus wel wat diplomatischer.
7. Zou ik het opnieuw hetzelfde doen??? Ik denk van wel ja, maar misschien iets minder enthousiast. Maar ja, wat kan je eraan doen: dan win je net een bezoekje van iemand en heb je een taartje gegeten waar je zolang naar verlangde. Een mens doet gewoon raar als ie honger heeft en je ziet alles vanuit een ander perspectief.


Hear hear! Trek het je niet aan, Mieke. Ik geef je in elk geval groot gelijk! Al die overdreven reacties hier...  ::tandpastasmiley::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #98 Gepost op: 17-12-2007, 18:47:45 »
Hear hear! Trek het je niet aan, Mieke. Ik geef je in elk geval groot gelijk! Al die overdreven reacties hier...  ::tandpastasmiley::
idd Narya  ::ok:: ::ok:: Sommige mensen schrijven Mieke hier af als een bitch  ::oink:: ::oink::  Mieke had die prijs op de veiling gekocht en het was haar volste recht en keuze wat ze ermee deed. En Mieke is dan nog nieteens ingegaan op het "wat uitdagende voorstel van EP" om het taartje mee te nemen.Stel dat ze dat gedaan had...Mieke,voor mij was/ben? (men weet nooit he) je een  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: kandidate  ::ok::

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: [Kandidaat] Mieke
« Reactie #99 Gepost op: 17-12-2007, 18:49:40 »
Ik vind ook dat het allemaal wel meevalt hoor
First you go backwards, but then forwards again