Auteur Topic: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur  (gelezen 43422 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #100 Gepost op: 15-11-2010, 23:15:22 »
Wij hebben zitten mee gniffelen thuis op de bank, die twee zaten zo verdiend en zo intens te genieten dat het bij ons op de bank thuis voelbaar was. Ik zweer het je, wij konden thuis bijna die garnalen proeven zo puur, intens en extreem waren die twee aan het genieten. Kan me dat gevoel zo voorstellen, zeker nadat je zag dat ze de bodem bijna uit de pan schraapten met een schelpje om nog iets te eten binnen te krijgen en dan in 1 keer instant satisfaction van al je zintuigen te krijgen: wauw!  Volgens mij mis je een stukje inlevingsvermogen als je die scenes niet kan waarderen?! ::boogie::


Inlevingsvermogen genoeg met diegene die niet op luxeprijs zijn geweest en deze 2 alsnog mee zien aanschuiven om te eten na de eilandraad nadat ze hunzelf meer dan genoeg hebben volgepropt...  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #101 Gepost op: 15-11-2010, 23:25:31 »
Inlevingsvermogen genoeg met diegene die niet op luxeprijs zijn geweest en deze 2 alsnog mee zien aanschuiven om te eten na de eilandraad nadat ze hunzelf meer dan genoeg hebben volgepropt...  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Nou dat viel me inderdaad ook op, apart wel.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #102 Gepost op: 15-11-2010, 23:51:49 »
Ik denk dat je beter eervol of oneervol kunt gebruiken voor hetgeen je probeert te beschrijven.

Yep, je hebt gelijk. En dat die termen voor jou weinig betekenen houdt natuurlijk niet in dat ze ook werkelijk weinig te betekenen hebben. Je kunt ER nu eenmaal niet vergelijken met een potje paintball (vandaar dat ik dat had aangepast ; excuses, want dat kan tot verwarring leiden, ook al mag het binnen de spelregels van het forum ;))

Bij paintball gaat het erom wie de meeste punten haalt en hiep hiep hoera die heeft gewonnen en geeft een rondje. Bij ER is de prijs een eretitel, na een lange periode van extreem afzien. En dat is wat het voor mij een issue maakt: de eretitel 'Ultieme Robinson' verdient gewoon niet zomaar iedereen. Een eretitel komt een eerwaardig iemand toe. Iemand die over de volle breedte heeft aangetoond die titel te verdienen. En de meeste kandidaten (niet iedereen) vinden dat overduidelijk ook. En ik vind mensen die dusdanig ver doorgevoerd samenspannen met anderen en zo verderkomen niet eervol, maar laf. Die titel onwaardig.

Op eigen kracht de finish bereiken is trouwens onmogelijk, je bent binnen de huidige opzet van Expeditie Robinson altijd in meer of mindere mate afhankelijk van je medespelers.

Ja, het blijkt dus lastig om de zaken binnen bepaalde proporties te blijven zien. Natúúrlijk, dat zul je mij niet horen ontkennen. Sterker, dat is een van de charmes van het spel. In meer of mindere mate inderdaad. Maar sommigen lijken er deze editie wel érg afhankelijk van te zijn. Complotvorming is verschoven van 'eigenlijk-niet-in-de-haak-maar-soms-moet-je' naar een hartstikke vanzelfsprekend spelonderdeel. Ik verzeker je dat het een saai spelletje wordt op die manier, hoor, als zich dat gaat doorzetten. Voortaan ook maar geen Belgen en Nederlanders meer samen in het spel zetten dan, want wát Nederlanders precies misdoen ontgaat me, maar het is vast niet voor de poes.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2010, 00:10:21 door Starry Night »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #103 Gepost op: 16-11-2010, 00:07:00 »
de definitie van laf is het niet durven toe te geven niet te erkennen.

Nou, nee hoor. De definitie van laf is 'zonder moed, bangig.' Wanneer je je tegenstander vleugellam tracht te maken met behulp van een collectieve aanval op één persoon, dan getuigt dat niet bepaald van moed. Iemand met moed durft de kracht van zijn tegenstander onder ogen te zien en behaalt er geen eer aan te winnen van iemand die machteloos is gemaakt. De drang om het spelletje te winnen lijkt hier sterker dan wat dan ook. Het idee van de eretitel is te grabbel gegooid (vanaf aflevering 1 trouwens).

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #104 Gepost op: 16-11-2010, 00:12:40 »
Nou, nee hoor. De definitie van laf is 'zonder moed, bangig.' Wanneer je je tegenstander vleugellam tracht te maken met behulp van een collectieve aanval op één persoon, dan getuigt dat niet bepaald van moed. Iemand met moed durft de kracht van zijn tegenstander onder ogen te zien en behaalt er geen eer aan te winnen van iemand die machteloos is gemaakt. De drang om het spelletje te winnen lijkt hier sterker dan wat dan ook. Het idee van de eretitel is te grabbel gegooid (vanaf aflevering 1 trouwens).
Je moet ander heel wat moet hebben om zomaar alles op één persoon te spelen.
ze hadden er ook hun redenen voor.
wat hadden ze volgens jou moeten doen?
Zichzelf een gewicht geven>?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #105 Gepost op: 16-11-2010, 00:25:46 »
Je moet ander heel wat moet hebben om zomaar alles op één persoon te spelen.
ze hadden er ook hun redenen voor.
wat hadden ze volgens jou moeten doen?
Zichzelf een gewicht geven>?

1. Nee, er is geen enkele moed voor nodig vier keer achter elkaar 'Saar' te zeggen. Wel gebrek aan empathie, maar dat is wat anders dan moed.
2. Welke redenen hadden ze dan?
3. Wat ze hadden moeten doen...? Eh, eens een keertje variëren wellicht? Er hingen nog meer kandidaten behalve zijzelf volgens mij.

Snap deze posting niet helemaal, sorry.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #106 Gepost op: 16-11-2010, 00:31:53 »
ze wouden saar toch weg hebben, dan is het toch logisch dat je alle gewichten aan saar hangt.
snap je dat nou nog niet?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #107 Gepost op: 16-11-2010, 00:44:18 »
2. Welke redenen hadden ze dan?

--> 

Ik denk dat men bij deze proef bij het plaatsen van de gewichten men zich beter afvraagt aan wie geef ik de gewichten zodat deze naar het duel moet, in combinatie met tegen welke persoon heb ik het meeste kans in een duel indien ik deze proef niet win en het meeste stemmen krijg...  Saar is de kleinste en zal het bij de paalduel ongetwijfeld moeilijker hebben dan Sebas of Regina. ::vergroot:: 
« Laatst bewerkt op: 16-11-2010, 01:24:14 door reaver »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #108 Gepost op: 16-11-2010, 01:24:50 »
Volgens mij vind je het vooral zo erg omdat de persoon in kwestie Saar is. Van de 5 overige deelnemers gingen er 3 op saar, is dit dan collectief? Er gingen er namelijk ook 2 op Anthony. Daarnaast word er wel op Saar gestemd en word Regina sinds de samensmelting buiten schot gehouden, dus zal het met Saar als persoon te maken hebben? Het is echt niet meer de Nederland- Belgie strijd die het beoogde te worden.

Saar staat gewoon bovenaan het lijstje bij Anthony, Zsofi en Tatiana en ik moet zeggen dat ik de irritatie factor bij Saar ook wel aanwezig vind. En om nou te zeggen dat het zo'n enorme Robinson is waar je niet op mag stemmen :P

Antony stond ook als eerste op het lijstje van Saar want zij heeft zijn naam als eerste en ook continue gekozen en  Regina is er 3 maal mee op de kar gesprongen.  Ze verklaart na de eilandraad dat haar stem gebaseerd was op het feit dat ze zakken van Antony en Tatiana kreeg.  Ik vond dit eigenlijk beetje vreemd dat ze stemt op de enige 2 anderen die ook zakken kregen en niet op diegene die het spelletje in gang had gestoken --> Zsofi

Ik vraag me trouwens af of ze ook zo'n ballast had gekregen indien ze Regina of sebas als eerste had gekozen.

Het is wel opmerkelijk dat Zsofi, die als een bezetene gewichten bij Regina ging bijhangen en nu als eerste Saar heeft gekozen, tot hiertoe geen enkele stem heeft gekregen...   
Zsofi had de mogelijkheid om Sebas mee in het duel te trekken bij de eilandraad en deze 'achterbakse' actie (volgens Antony) zou haar wel eens de kop kunnen kosten indien ze finaliste voor de eindzege is.  ::jaja::

Bij een eerdere eilandraad kreeg Antony het verwijt flauw te zijn door geen kleur te hebben gekozen bij het plaatsen van de gewichten van de eerste hangproef, nu doet hij het wel en er staat een groot deel van het forum op z'n kop omdat Saar met haar klein lijfje wat gewichten kreeg... 

« Laatst bewerkt op: 16-11-2010, 01:29:42 door reaver »

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #109 Gepost op: 16-11-2010, 08:46:02 »
Wat een gezeur over laf. Dat is het spel dat gespeeld wordt in dit programma. Vind je dat niet leuk en oneerlijk, prima, maar kijk er dan gewoon niet naar.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #110 Gepost op: 16-11-2010, 10:00:15 »
Goh, wat ben ik persoonlijk blij dat De Pelgrimscode wordt uitgezonden op donderdag. Een aflevering is al boeiender dan deze hele expeditie bij elkaar. Heb net de laatste uitzending van ER gezien; nog saaier dan de voorgaande en zoals ik al dacht stelde de vooraankondiging met hoeren helemaal niets voor. De aflevering was gevuld met een half uur van een proef met zeer veel herhaalshots: zo heb ik 6x hetzelfde shot van Antony kunnen tellen toen hij aan de paal hing, 5x een zelfde shot van Regina, 3x hetzelfde shot van Saar, spannend hoor! De rest was gevuld met een even zo lang durende documentaire over de prijs van de winnaar van de proef, vast in ruil voor een fikse korting op de rekening van de totale overnachtingen van de crew oid. Zo krijg ik echt het idee dat de deelnemers meegaan met de crew en de hele expeditie in een weekje in elkaar is geflanst volgens script.

Voor wat betreft dat uitschrapen van die pan, dat is net zo dramatisch en overdreven als de aankondigingen van "Saar laat zich helemaal gaan" ism haar "hoeren" gezegd in het heetst van de strijd en de woorden van Eddy dat alle deelnemers er aan gingen door een of andere regenbui. In vergelijking met de voorgaande jaren heb ik al aardig wat "extra" voedsel voorbij zien komen, wanneer ze proeven verliezen, gewoon voor de leuk, enz enz.

Daarnaast enorm veel geleuter over "sterk" en "zwak" in de aflevering, de overgebleven non-personality's bedoelen natuurlijk "ik mag jou" en "ik mag jou niet" maar durven dat gewoonweg niet in het openbaar uit te spreken. En ook voor wat de proef betreft weer een onregelmatigheid; Eddy zei hangen en Regina interpreteert dit redelijk creatief door haar hoofd/schouders ook te gebruiken wat haar toch enig voordeel bied door het extra steunpunt tov alle andere kandidaten.

Verder begrijp ik nu echt niet hoe Jack Sparrow het nog immer voor elkaar krijg zo een keurig klein baardje te hebben maar voor de rest geen stoppels na 11 afleveringen = 22 dagen op een "onbewoond" eiland. Volgens mij houdt hij zelfs zijn wenkbrauwen bij... Wat is dat nu voor beeldvorming voor wat betreft het overleven dan? Zelfs bij touwtiana zien we wat, dus hoe zit dit? Expeditie Refreshed = Expeditie Metroman?
« Laatst bewerkt op: 16-11-2010, 10:06:36 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #111 Gepost op: 16-11-2010, 13:45:34 »
Complotvorming is verschoven van 'eigenlijk-niet-in-de-haak-maar-soms-moet-je' naar een hartstikke vanzelfsprekend spelonderdeel. Ik verzeker je dat het een saai spelletje wordt op die manier, hoor, als zich dat gaat doorzetten.

Ik volg al vele jaren de Amerikaanse variant van Expeditie Robinson, Survivor, en ik kan je verzekeren dat allianties allerminst spelbedervend zijn. Survivor is juist veel spannender doordat er dikwijls meerdere krachtige allianties zijn die elkaar bevechten. En dat resulteert niet in een voorspelbaar verloop doordat de meeste kandidaten voortdurend proberen de eigen winstkansen te vergroten. Kandidaten die onderaan de hiërarchische ladder staan binnen de heersende alliantie nemen geen genoegen met die plaats en zullen vroeg of laat proberen een nieuwe alliantie te vormen met kandidaten die eerst als de vijand werden beschouwd. Allianties zijn een non-issue bij Survivor, bijna iedereen maakt deel uit van een alliantie en dat wordt ook als iets vanzelfsprekends gezien.

Citaat
Voortaan ook maar geen Belgen en Nederlanders meer samen in het spel zetten dan, want wát Nederlanders precies misdoen ontgaat me, maar het is vast niet voor de poes.

Ik stoor me totaal niet aan de hele België versus Nederland strijd. Er zullen altijd groepen ontstaan en tegen elkaar gaan strijden. Of die groepen nu op basis van nationaliteit, geslacht, leeftijd, interesses of vriendschap gevormd worden doet er voor mij niet echt toe. Uiteindelijk zijn het allemaal persoonlijke en soms onbewuste redenen voor kandidaten om bepaalde personen boven andere personen te verkiezen. Iwein deed met succes een beroep op de Belgische mannen teneinde zijn eigen positie te versterken. Natuurlijk had hij ook wel een beroep kunnen doen op de Nederlandse vrouwen maar voor het welslagen van zo’n verband was minder draagvlak vanwege de grotere onderlinge verschillen.

Echter zoals ik eerder al opmerkte bekijken wij Expeditie Robinson met hele andere ogen en daardoor zullen onze visies vaak als dag en nacht verschillen. Ik vind deze reeks bijvoorbeeld vrij onschuldig gezien de vele mogelijkheden die het spel te bieden heeft terwijl het voor jou allemaal al veel te ver gaat. Wellicht zoeken en zien we ongelijksoortige elementen in Expeditie Robinson die ons als kijker aanspreken. In zie het liefst een keiharde fysieke en mentale strijd waarbij de kandidaten aanhoudend tactische en strategische afwegingen maken. Het stichten van een alliantie is daarbij enkel een beginnetje.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #112 Gepost op: 16-11-2010, 14:56:42 »
Er is helemaal niks "laf" aan, want het was gewoon de bedoeling van het spel.

In een zin heb je genoeg gezegd! inderdaad de bedoeling van het spel. Je moet het zien als een verkapte eilandraad, waarbij elke zak die aan je gehangen wordt een stem betekent. Saar heeft dus de meeste stemmen ontvangen, zo zou je het moeten zien.

Het enige verschil met een normale elandraad is, dat degene die stemen krijgt alsnog een kans heeft niet naar het duel te moeten door ervoor te knokken.

Er is niks lafs aan de acties, en ook al was het redelijk gemeen richting saar...it's in the game, so deal with it!:)