Auteur Topic: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur  (gelezen 43308 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #40 Gepost op: 11-11-2010, 22:41:35 »
Ik vind het idee van de twee eilanden wel leuk. Zo kreeg je nog wel interessante gesprekken. Vooral bij de ´verliezers´. Dat gedoe in dat hotel duurde idd wel een beetje lang. En dat hele hoerenverhaal, daar was idd gewoon niks aan de hand.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #41 Gepost op: 11-11-2010, 22:57:32 »

Ik heb een andere mening, voor de eerste keer vond ik het vanavond niet saai  ::tandpastasmiley::



Ik hoop iig op het tegendeel  ;D




Wat maakte deze aflevering voor jou zo leuk, aangezien je 1 van de weinige bent hier?? En wat zou je ervan vinden als Saar en Regina de finale hierdoor halen en deze samen tegen elkaar spelen?

IK gun dan geen van beide de overwinning omdat ze het niet op eigen voeten hebben gedaan...
op eigen voeten, dat wel, maar niet op de manier waarop het zou moeten!

Citaat
Vind jij  ;)

Klopt, dat vind ik.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #42 Gepost op: 11-11-2010, 22:57:51 »
Nee dat bedoelde ik niet maar zelfs als het zo was had ik er geen problemen mee. De basis van een alliantie vind ik niet zo interessant. Of een alliantie nu gevormd wordt middels nationaliteit, vriendschap, geslacht, religie of haarkleur is eigenlijk bijzaak. Feit blijft dat een alliantie uit eigenbelang gevormd wordt en dat vind ik volstrekt logisch binnen de context van een spel.
lijkt me het enige juiste uitgangspunt voor een alliantie: verder komen in het spel. En daarbij mag je inderdaad veel middelen, zoals nationalteit, geslacht etc gebruiken. Vind jij dat er een grens is welke middelen/argumenten je mag gebruiken?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #43 Gepost op: 11-11-2010, 23:07:46 »
Wat maakte deze aflevering voor jou zo leuk, aangezien je 1 van de weinige bent hier?? En wat zou je ervan vinden als Saar en Regina de finale hierdoor halen en deze samen tegen elkaar spelen?

Ik geloof toch echt niet, dat ik de enige was vanavond die het eindelijk eens een leuke aflevering vond? Ok dat gebadder en het eten is ook mijn ding niet.
Daarbij vraag ik me af, als je zo lang zo weinig kan/mag eten en je ineens je goddelijke gang kan gaan of dat dan wel goed valt. Ik denk persoonlijk van niet?

IK gun dan geen van beide de overwinning omdat ze het niet op eigen voeten hebben gedaan...
op eigen voeten, dat wel, maar niet op de manier waarop het zou moeten!

Wat bedoel je daar dan mee Emiel, dat ze teveel aan elkaar hangen?

Klopt, dat vind ik.
;)

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #44 Gepost op: 11-11-2010, 23:11:40 »
Wat mij opviel....
dat er gruwlijk weinig terugblikken waren....
HOERA>> ze kunnen het wel

Al met al vond ik dit toch wel wer een redelijk leuke aflevering, maar dat komt waarschijnlijk door de saaiheid van de afgelopen weken.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #45 Gepost op: 11-11-2010, 23:15:11 »
Ik vond deze aflevering leuker als voorgaande.
De proef was veel spannender, en de introductie van het nieuwe eiland vind ik ook wel vet.
De hotelovernachting had van mij ook iets minder in beeld gebracht mogen worden maar toch...
Ik vond dit geen saaie aflevering.
There's no show like a reality show ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #46 Gepost op: 11-11-2010, 23:23:09 »
lijkt me het enige juiste uitgangspunt voor een alliantie: verder komen in het spel. En daarbij mag je inderdaad veel middelen, zoals nationalteit, geslacht etc gebruiken. Vind jij dat er een grens is welke middelen/argumenten je mag gebruiken?

Nee ik zou zelf geen grens kunnen/willen trekken. Zelfs haat jegens een bepaalde kandidaat kan wat mij betreft de basis van een alliantie vormen. Dat is wellicht niet altijd even prettig om naar te kijken maar ik blijf het binnen de context van het spel zien. De fundatie van een alliantie is bijzaak, mensen zullen altijd wel redenen vinden om zich te verenigen en vervolgens op bepaalde personen te stemmen. Vaak weten ze dat tegenover zichzelf en anderen prima te verantwoorden maar gaan dan voorbij aan de werkelijke reden voor het (stem)gedrag: zelf verder komen. Bij Expeditie Robinson hoor je bijvoorbeeld vaak dat men met de sterkste kandidaten wil overblijven, de personen die dat stellen beschouwen zichzelf voor het gemak dan ook maar even als een sterke kandidaat en deinzen er vervolgens ook niet voor terug om als het nodig is een andere sterke kandidaat voortijdig weg te stemmen. Met andere woorden: het is enkel een excuus dat gebruikt wordt voor rechtvaardiging terwijl de waarheid anders in elkaar steekt. Voor allianties op basis van vriendschap geldt hetzelfde, op de een of andere manier vindt men dat soort allianties vanzelfsprekend en minder kwalijk dan puur strategische allianties. Waarom? Omdat de rechtvaardiging van zo’n alliantie makkelijker is.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #47 Gepost op: 12-11-2010, 09:46:18 »
Ik had Iwein wel eens willen zien hangen in die proef van gisteren!

Offline oliviavia

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #48 Gepost op: 12-11-2010, 10:33:32 »
leuke afl.

reg en saar gaan eten
reg en saar gaan op bed liggen
ze gaan het zwembad in
ze gaan douchen
ze gaan i n bad
ze gaan zich wegen
ze gaan opmaken
ze gaan weer eten
ze gaan naar bed.


Wij hebben zitten mee gniffelen thuis op de bank, die twee zaten zo verdiend en zo intens te genieten dat het bij ons op de bank thuis voelbaar was. Ik zweer het je, wij konden thuis bijna die garnalen proeven zo puur, intens en extreem waren die twee aan het genieten. Kan me dat gevoel zo voorstellen, zeker nadat je zag dat ze de bodem bijna uit de pan schraapten met een schelpje om nog iets te eten binnen te krijgen en dan in 1 keer instant satisfaction van al je zintuigen te krijgen: wauw!  Volgens mij mis je een stukje inlevingsvermogen als je die scenes niet kan waarderen?! ::boogie::

Die Zsofi is wel een ratje hoor, met haar dealtje hier en dealtje daar en dan je niet aan je woord houden.
prima dat je voor je eigen gewin gaat maar maak dan ook geen deals!

Enneeeh die "FCUKing Hoeren" van Saar die kwam uit d'r tenen na een titanen strijd (ze had 18 kilo aan dat kleine lijfje hangen!) en die was zoo terecht! En daarna verstandig dat ze even het wat nuanceerde om die twee belgische hyena's tot bedaren te brengen. Ik hoop zooo dat Saar als winnaar uit het duel komt. Naast Sugar vind ik haar de beste en leukste Robinson.



Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #49 Gepost op: 12-11-2010, 12:49:40 »
 ::jaja::
Zsofi had met Antony en Tatiana gesproken om op sebastiaan te stemmen.
Wat doet ze?
Stemt op Antony en Tatiana!
Haar twee bondgenoten!
 ::ohno:: domme zet van haar hoor!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #50 Gepost op: 12-11-2010, 13:53:00 »
::jaja::
Zsofi had met Antony en Tatiana gesproken om op sebastiaan te stemmen.
Wat doet ze?
Stemt op Antony en Tatiana!
Haar twee bondgenoten!
 ::ohno:: domme zet van haar hoor!

Een verandering aan haar kant had anders niks uitgehaald: Antony en Tatiana waren beiden verzekerd van 4 stemmen en konden daardoor het duel niet meer ontlopen. Ze kregen allebei in totaal drie stemmen van Saar, Regina en Sebastiaan én stemden ook nog eens op elkaar. Zelfs als Zsofi had besloten te stemmen op Sebastiaan en Saar dan was de uitkomst nog steeds hetzelfde geweest. Enkel indien ook Antony en Tatiana op Saar hadden gestemd in plaats van op elkaar was de uitkomst anders geweest. Dan hadden Antony, Tatiana en Sebastiaan namelijk allemaal drie stemmen gehad. Stemmen op Saar leek in eerste instantie nutteloos omdat ze toch al moest duelleren maar daar heeft men zich op verkeken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline rolandobabel

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #51 Gepost op: 12-11-2010, 14:15:16 »
Ik vond het mooi om Saar een keer van een andere kant te zien. Haar houding is meestal stoer, en ik vond het mooi om ook een keer haar kwetsbare kant te zien....

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #52 Gepost op: 12-11-2010, 15:26:48 »
Wat maakte deze aflevering voor jou zo leuk, aangezien je 1 van de weinige bent hier?? En wat zou je ervan vinden als Saar en Regina de finale hierdoor halen en deze samen tegen elkaar spelen?

IK gun dan geen van beide de overwinning omdat ze het niet op eigen voeten hebben gedaan...
op eigen voeten, dat wel, maar niet op de manier waarop het zou moeten!

Klopt, dat vind ik.

Hoezo niet? Saar is sterk in proeven net als Regina. Waarom is het dan niet terecht als een van hen zou winnen? Ook word Regina door iedereen gewaardeerd en gezien als een van de sterkste.
Hoezo verdienen ze het in jou ogen dan niet om ver te komen?
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #53 Gepost op: 12-11-2010, 15:29:46 »
Een verandering aan haar kant had anders niks uitgehaald: Antony en Tatiana waren beiden verzekerd van 4 stemmen en konden daardoor het duel niet meer ontlopen. Ze kregen allebei in totaal drie stemmen van Saar, Regina en Sebastiaan én stemden ook nog eens op elkaar. Zelfs als Zsofi had besloten te stemmen op Sebastiaan en Saar dan was de uitkomst nog steeds hetzelfde geweest. Enkel indien ook Antony en Tatiana op Saar hadden gestemd in plaats van op elkaar was de uitkomst anders geweest. Dan hadden Antony, Tatiana en Sebastiaan namelijk allemaal drie stemmen gehad. Stemmen op Saar leek in eerste instantie nutteloos omdat ze toch al moest duelleren maar daar heeft men zich op verkeken.

Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat Antony en Tatiana zich waarschijnlijk door haar verraden voelen en haar niet meer vertrouwen. Dat kan haar bij een volgende eilandraad ernstig opbreken. En anders in de finale wel.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #54 Gepost op: 12-11-2010, 15:37:23 »
Wat ik zo jammer vind, is dat we weer zo weinig hebben gezien van het 'overleven'. Er wordt wel steeds gepraat over wie er meer doen en wie minder en wie zich beter zouden kunnen redden dan anderen. Maar we krijgen er heel weinig van te zien. Ik kan daarom ook niet achterhalen waarom men collectief lijkt te vinden dat Regina en Zsofie sterke kandidaten zijn en Saar, Tatiana en Antony zwakke (over Sebastiaan zijn de meningen geloof ik verdeelder). Doen de laatstgenoemde minder? Nemen ze minder inititatief? Zijn ze een aantal vaardigheden niet meester? Dat zijn dingen die ik zou willen zien. Bij Tatiana hebben we daar wel wat van gezien (en nog meer over horen praten), maar het verschil tussen Saar en Antony enerzijds en Regina en Zsofie anderzijds is helemaal niet helder gemaakt.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #55 Gepost op: 12-11-2010, 15:46:14 »
Ik geloof toch echt niet, dat ik de enige was vanavond die het eindelijk eens een leuke aflevering vond?
Nee hoor, ik vond het ook een leuke aflevering! Dit was nu echt eens een leuke proef, die ook eindelijk eens goed in beeld werd gebracht. Oke, Regina en Saar in het hotel was wel erg lang in beeld, maar verder een leuke aflevering met een (redelijk) onverwachte stemming. Hopelijk komen Saar en het liefst Antony weer terug naar het eiland!
Ich bin ein Bärliner!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #56 Gepost op: 12-11-2010, 15:54:11 »
ik weet niet of het al gezegd is, maar ik vindt het wel toepasselijk dat aflevering 11 op 11-11 is uitgezonden. bij wie is de mol zou iedereen al naar een hint gaan zoeken
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #57 Gepost op: 12-11-2010, 16:20:47 »
Nee hoor, ik vond het ook een leuke aflevering! Dit was nu echt eens een leuke proef, die ook eindelijk eens goed in beeld werd gebracht. Oke, Regina en Saar in het hotel was wel erg lang in beeld, maar verder een leuke aflevering met een (redelijk) onverwachte stemming. Hopelijk komen Saar en het liefst Antony weer terug naar het eiland!

Op zich vond ik de proef leuk, ware het niet dat hij wel verdomd veel leek op die van twee(?) weken geleden; dat ze aan die rekstok moetsten hangen en het dan voor elkaar zwaarder mochten maken met gewichten. Heeft iedereen van productie een proef mogen verzinnen en zijn ze even vergeten te kijken of ze niet allemaal hetzelfde hadden? Volgend jaar 10 eetproeven!

Saar en Antony komen sowieso niet terug naar het eiland. Ook degenen die de proef winnen, komen daar niet, stond in de brief.
Heb ik goed begrepen dat die 3 gewoon op het ouder eiland zitten?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #58 Gepost op: 12-11-2010, 16:23:21 »
Ze zitte inderdaad op het vorige eiland!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #59 Gepost op: 12-11-2010, 16:26:35 »
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat Antony en Tatiana zich waarschijnlijk door haar verraden voelen en haar niet meer vertrouwen. Dat kan haar bij een volgende eilandraad ernstig opbreken. En anders in de finale wel.

Mijns inziens gaat het juist wel daarom, de Vlaamse kandidaten zagen niet in dat stemmen op Saar nog steeds waardevol kon zijn. Althans wanneer Antony, Tatiana en Zsofi heldere stemafspraken hadden gemaakt. Aangezien ze dat niet hebben gedaan en Tatiana en Antony ook nog eens op elkaar stemden is het evident dat er weinig eensgezindheid was. Men probeert hier de hele tijd te suggereren dat de Vlaamse kandidaten een sterke alliantie hebben terwijl de afgelopen drie afleveringen vrij duidelijk is gebleken dat ze constant elkaar het leven zuur maken. Juist daardoor ontvingen Sugar, Martine en Tatiana allemaal een overgrote meerderheid van de stemmen. Dat de Vlaamse kandidaten deze aflevering besloten om de krachten tijdelijk te bundelen was dan ook volstrekt logisch, ze waren hun eigen glazen aan het ingooien. Jammer genoeg haalde het niet veel uit omdat Regina immuniteit won en er ineens drie personen een duel moesten uitvechten.

Zsofi heeft op dit moment gedaan wat haar het beste leek en gezien de omstandigheden kan ik me wel vinden in die beslissing. Tatiana, Antony en Zsofi vormen geen hecht team. Het zijn individuen die het ook constant voorzien hebben op elkaar. Tatiana zit al sinds het begin van de samensmelting in de gevarenzone en Antony zou iedereen slachtofferen om zelf in de finale te komen. Afgezien daarvan hebben Antony en Tatiana zich al bewezen in de proeven en geeft Sebastiaan tot op heden een ietwat verslapte indruk. Met de finaleproef in het vooruitzicht doet Zsofi er wellicht verstandig aan om te proberen enkele proeventijgers uit te schakelen. Indien Antony en Tatiana toch menen dat Zsofi hen op de een of andere manier heeft verraden zou ik dat erg bekrompen vinden. Niet alleen omdat er van een alliantie geen sprake was maar ook omdat haar stemmen er in dit geval helemaal niet toededen omdat Antony en Tatiana op elkaar stemden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."