Auteur Topic: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur  (gelezen 43445 keer)

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #60 Gepost op: 12-11-2010, 16:30:54 »
Ik kan op zich wel voorstellen dat iedereen deze versie van ER wat saaier vindt, maar ik vind het niet terecht dat er gezegd wordt dat de BN/BV'ers het niet zwaar hebben. Als ik zie hoor Saar en Regina intens genieten van het eten en de pan op het eiland letterlijk leeg geschraapt wordt....dat doe je niet omdat je het zo lekker luxe hebt.

Verder is overleven op een eiland niet altijd zo enerverend als wij denken, verveling is denk ik een van de grootste struikelblokken.

Ik vond het gisteren in ieder geval een leuke aflevering, de proef was echt leuk !!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #61 Gepost op: 13-11-2010, 14:13:28 »
Goede taktiek, van de belgen. Op één gaan.

Neu, dat was puur laf natuurlijk. De kleinste nemen en daar alles aan hangen. Als dat ook al tactiek heet. Voor tactiek is hopelijk nog wel énige intelligentie vereist, zeg.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #62 Gepost op: 13-11-2010, 17:01:04 »
Als ze inderdaad een goede tactiek hadden willen hebben, hadden ze na 6 zakken voor Saar eerst zakken aan Regina en Sebastiaan moeten hangen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #63 Gepost op: 13-11-2010, 17:05:37 »
Afgezien daarvan hebben Antony en Tatiana zich al bewezen in de proeven
Goyathlay, jij trapt volgens mij ook in het gezwets van Tatiana. Zij heeft tot nu toe welgeteld één proef gewonnen volgens mij.
Je hebt wel gelijk dat  het dom van ze is om niet in overweging te nemen om te stemmen op iemand die al naar duel moet. Daarmee kan je ervoor zorgen dat je niet op iemand hoeft te stemmen waar je dat niet wil.
Ben benieuwd of dat in de toekomstige eilandraden wel bedacht wordt.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #64 Gepost op: 13-11-2010, 17:07:29 »
Neu, dat was puur laf natuurlijk. De kleinste nemen en daar alles aan hangen. Als dat ook al tactiek heet. Voor tactiek is hopelijk nog wel énige intelligentie vereist, zeg.
::jaja::
Gewoon een hele laffe actie, en niet eens slim

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #65 Gepost op: 13-11-2010, 18:41:40 »
Als ze inderdaad een goede tactiek hadden willen hebben, hadden ze na 6 zakken voor Saar eerst zakken aan Regina en Sebastiaan moeten hangen...

Bij een normale immuniteitsproef wel maar dit was geen normale immuniteitsproef. Antony, Zsofi en Tatiana wilden er voor zorgen dat Saar als eerste zou los laten zodat zij het duel moest gaan spelen. Overschakelen naar een andere persoon na een x-aantal gewichten zou in dit geval stompzinnig zijn geweest helemaal omdat de Saar en Regina zich ook op een doelwit aan het richten waren. Bedenk wel dat het in eerste instantie niet ging om het behalen van immuniteit, het belangrijkste was ervoor zorgen dat iemand anders als eerste zou afvallen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #66 Gepost op: 13-11-2010, 19:05:12 »
Goyathlay, jij trapt volgens mij ook in het gezwets van Tatiana. Zij heeft tot nu toe welgeteld één proef gewonnen volgens mij.

Twee proeven (een immuniteitsproef en een duel), en daarmee heeft zij zich voor mij inderdaad bewezen. Tenminste in vergelijking met Saar/Sebastiaan en Zsofi die nog geen enkele individuele proef hebben gewonnen. Dat is niet ineens een geweldige prestatie maar wel iets dat ik mee zou nemen wanneer er tactische/strategische besluiten genomen moeten worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #67 Gepost op: 13-11-2010, 19:08:02 »
Bij een normale immuniteitsproef wel maar dit was geen normale immuniteitsproef. Antony, Zsofi en Tatiana wilden er voor zorgen dat Saar als eerste zou los laten zodat zij het duel moest gaan spelen.

Toch snap ik dat niet. Ze maakten het daarmee alleen maar moeilijker voor zichzelf op de Eilandraad, omdat ze nu 'moesten' stemmen op iemand die ook tegen Saar was...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #68 Gepost op: 13-11-2010, 19:11:17 »
Toch snap ik dat niet. Ze maakten het daarmee alleen maar moeilijker voor zichzelf op de Eilandraad, omdat ze nu 'moesten' stemmen op iemand die ook tegen Saar was...

Daarom hadden Antony, Zsofi en Tatiana ook gewoon alledrie op Saar en Sebastiaan moeten stemmen zodat de eindstand 3-3-3-3 was geworden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #69 Gepost op: 13-11-2010, 19:26:42 »
Neu, dat was puur laf natuurlijk. De kleinste nemen en daar alles aan hangen. Als dat ook al tactiek heet. Voor tactiek is hopelijk nog wel énige intelligentie vereist, zeg.
Ik snap niet waarom het laf is. Het eerste waar je aan denkt als je zo'n opdracht hoort, hoe krijg ik iemand er sneller uit dan dat ik zelf afval. Kleinste nemen en gewichten er aan hangen. Lijkt mij slim en niet laf. Zie ook Goyathlay posts.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #70 Gepost op: 13-11-2010, 19:51:08 »
Ik snap niet waarom het laf is. Het eerste waar je aan denkt als je zo'n opdracht hoort, hoe krijg ik iemand er sneller uit dan dat ik zelf afval. Kleinste nemen en gewichten er aan hangen. Lijkt mij slim en niet laf. Zie ook Goyathlay posts.
Natúúrlijk is dat laf. Je geeft iemand namelijk geen faire kans, en hoewel dat inderdaad zijn vruchten afwerpt (ik was erg onder de indruk hoe lang ze bleef hangen trouwens, ik had het idee dat ze doormidden zou breken), daarom is het natuurlijk wél gewoon laf. Als een cowboy zijn tegenstander in zijn rug schiet, dan heeft hij bereikt wat hij wilde. Maar het is wel een laffe daad. En het heeft niets met tactiek te maken.
« Laatst bewerkt op: 13-11-2010, 19:53:59 door Starry Night »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #71 Gepost op: 13-11-2010, 20:04:27 »
Twee proeven (een immuniteitsproef en een duel), en daarmee heeft zij zich voor mij inderdaad bewezen. Tenminste in vergelijking met Saar/Sebastiaan en Zsofi die nog geen enkele individuele proef hebben gewonnen. Dat is niet ineens een geweldige prestatie maar wel iets dat ik mee zou nemen wanneer er tactische/strategische besluiten genomen moeten worden.
Maar proeven zijn natuurlijk maar één onderdeeltje, niet meer. Overigens ben ik met je eens dat Tatiana volstrekt geen slappe hap is. Niet zo slap als Sebastiaan ons wil doen geloven in ieder geval. In ieder geval de laatste tijd niet meer. Maar ik vind sommige anderen meer allround, zeg maar.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #72 Gepost op: 13-11-2010, 21:35:14 »
Natúúrlijk is dat laf. Je geeft iemand namelijk geen faire kans, en hoewel dat inderdaad zijn vruchten afwerpt (ik was erg onder de indruk hoe lang ze bleef hangen trouwens, ik had het idee dat ze doormidden zou breken), daarom is het natuurlijk wél gewoon laf. Als een cowboy zijn tegenstander in zijn rug schiet, dan heeft hij bereikt wat hij wilde. Maar het is wel een laffe daad. En het heeft niets met tactiek te maken.
Vergelijk gaat niet op vlg mij. Saar kon het terug doen, ze deed het ook een beetje met Regina tegen Antony, het was midden in het gezicht van Saar, Saar weet dat dat kan gebeuren bij proeven, ze heeft al een keer gezien bij de proef waar Iwein afviel, dus heeft niets te maken met het laf ongewaarschuwd iemand in de rug te schieten.
En dit soort spelletjes zijn altijd onfair, bv tegenover sebastiaan die veel zwaarder is.
« Laatst bewerkt op: 13-11-2010, 21:42:26 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #73 Gepost op: 14-11-2010, 09:10:17 »
ze heeft al een keer gezien bij de proef waar Iwein afviel,
Iwein is er zelf van af gevallen, daar hebben anderen niets aan bijgedragen.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #74 Gepost op: 14-11-2010, 09:18:11 »
Overigens ben ik met je eens dat Tatiana volstrekt geen slappe hap is.
Daar ben ik het mee eens, ik vind haar ook geen slappe hap. En zij is ook zeker niet slecht in de proeven, maar ik vind haar ook niet de proevenkoningin die zij in zichzelf ziet. En ik word het gewoon beu dat elke keer als ze iets zegt, dat wéér gaat over dat Sebastiaan die haar zwak vindt. Houd er eens over op!
Verder vond ik dat zogenaamd serene gezichtje en yoga-achtige gedoe op de boot onderweg naar de proef echt zulke aantellerij. Ze weet precies wanneer de camera aan staat, en dit komt op mij echt over als "interessantdoenerij" en "kijk mij eens spiritueel zijn"

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #75 Gepost op: 14-11-2010, 09:33:45 »
Iwein is er zelf van af gevallen, daar hebben anderen niets aan bijgedragen.
dat was niet waarom ik dat voorbeeld aanhaalde
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #76 Gepost op: 14-11-2010, 13:38:37 »
Verder vond ik dat zogenaamd serene gezichtje en yoga-achtige gedoe op de boot onderweg naar de proef echt zulke aantellerij. Ze weet precies wanneer de camera aan staat, en dit komt op mij echt over als "interessantdoenerij" en "kijk mij eens spiritueel zijn"

Hier lijkt mij sprake te zijn van het horn-effect, je denkt ongunstig over een bepaald aspect van Tatiana en dat beïnvloedt je totale oordeel over haar.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #77 Gepost op: 14-11-2010, 17:13:45 »
Vergelijk gaat niet op vlg mij. Saar kon het terug doen, ze deed het ook een beetje met Regina tegen Antony, het was midden in het gezicht van Saar, Saar weet dat dat kan gebeuren bij proeven, ze heeft al een keer gezien bij de proef waar Iwein afviel, dus heeft niets te maken met het laf ongewaarschuwd iemand in de rug te schieten.
En dit soort spelletjes zijn altijd onfair, bv tegenover sebastiaan die veel zwaarder is.
Nee, dat kon Saar in haar eentje dus niet terugdoen, zoals je zelf trouwens vervolgens ook aangeeft. Ze kon het slechts een beetje terugdoen en dan nog alleen omdat Regina zich bij haar aansloot (iets wat ze misschien op voorhand helemaal niet van plan was). Deze afrekening was alleen mogelijk omdat drie mensen collectief met elkaar één persoon selecteerden om die vleugellam te maken (en dus in de rug te schieten). Dat heeft niks met fair play te maken en - nogmaals - ook niet met tactiek. Hoogstens met complotten smeden. Het mag, maar het is dus een laffe manier van spelen (zoals complotten bij ER ook consequent als bijzonder laf spel worden gekenmerkt trouwens).

En of het zo slim was... Twee van de drie laffe 'cowboys' staan met Saar straks lekker te balanceren op een latje. Er lijkt dus slechts één iemand werkelijk 'slim' in dit verband. Hoewel de grens tussen slim en achterbaks hier een vage is.

En dit soort spelletjes zijn altijd onfair, bv tegenover sebastiaan die veel zwaarder is.

Wat is dat nou voor onzin? Het feit dat de ene proef je beter ligt dan de ander heeft toch niks met unfair te maken? De volgende keer is er weer een proef die Sebastiaan ligt.

dat was niet waarom ik dat voorbeeld aanhaalde

Waarom dan ???
« Laatst bewerkt op: 14-11-2010, 17:26:41 door Starry Night »

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #78 Gepost op: 14-11-2010, 17:25:03 »
omdat drie mensen collectief met elkaar één persoon selecteerden om die vleugellam te maken (en dus in de rug te schieten).
deze gedachte sprong van vleugellam naar in de rug is voor me geheel onduidelijk.
En waarom het aansluiten van Regina bij Saar zo onschuldig is, en het aansluiten van Tatiana en Antony bij Zsofi niet komt bij mij over als het meten met twee maten.

(zoals complotten bij ER ook consequent als bijzonder laf spel worden gekenmerkt trouwens).
als je alles doorleest hier kom je volgens mij tegen dat de meningen hierover verdeeld zijn.

En of het achteraf slim was, tja dat weten ze pas achteraf.

Waarom dan
Dat haalde ik aan dat Saar wist dat dat soort dingen gebeuren. Daar ging Zsofie keihard op Regina. Dus het lijkt me niet dat Saar 'met haar rug naar Zsofi' stond.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2010, 17:29:22 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11, 11 november 20.30 uur
« Reactie #79 Gepost op: 14-11-2010, 17:37:41 »
Als je iemand 18 kilo aan de buik gaat hangen, dan weet je dat diegene kansloos is. Dat is dus een soort liquidatie, waar diegene zich op geen enkele manier tegen kan verdedigen. En als iemand zich niet kan verdedigen, dan schiet je diegene dus in de rug. Dat betekent die uitdrukking ook.

Dat Regina zich aansloot bij Saar kwam omdat ze in de gaten kregen wat er gebeurde. Dat was dus een reactie, en reactie is nu eenmaal iets anders dan actie. Zoals ik al schreef: "iets wat ze misschien op voorhand helemaal niet van plan was".

Dat sommigen complotten spelen bij het spel vinden horen weet ik. Maar zoveel seizoenen ER leert dat daar toch heus door zowel spelers als kijkers over het algemeen niet positief tegenaan gekeken wordt (en bij het kiezen van de uiteindelijke winnaar in 100% van de gevallen genadeloos wordt afgestraft). En terecht. Het is namelijk spelbedervend (als de productie niet hadden ingegrepen en Iwein zijn gang had laten gaan en de samensmelting niet hadden vervroegd - of dacht je dat dat toeval was? - dan hadden alle Nederlanders in dit stadium van de strijd al lang en breed thuis gezeten).

Soms is complotten smeden niet te voorkomen, hoor, en hoort het erbij. Dan wordt er iets getriggerd, waardoor het noodzakelijk wordt om de koppen bij elkaar te steken (bijvoorbeeld om je eigen hachie te redden). Daar zijn ook legio voorbeelden van en dat wordt dan gezien als een slimme (soms zelfs rechtvaardige) zet. Maar wanneer je complotten gebruikt om het verloop van een spel naar je hand te zetten, dan ben je bezig met pestgedrag en niet met spelen.

"Dat haalde ik aan dat Saar wist dat dat soort dingen gebeuren. Daar ging Zsofie keihard op Regina. Dus het lijkt me niet dat Saar 'met haar rug naar Zsofi' stond."

Dat was alleen Zsofie. Als je je goed herinnert deed Anthony toen iets heel anders, tot grote ergernis van Zsofie. Dus ja, dit was een schot in haar rug, deze collectieve liquidatie. Daarom reageerde ze ook zo emotioneel.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2010, 17:48:02 door Starry Night »