Auteur Topic: Sanne Vogel [Kandidaat]  (gelezen 60887 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #60 Gepost op: 28-09-2013, 14:39:51 »
Grappig dat Sanne in de biechtstoel dacht dat dit team echt geen proef ging winnen, en de volgende proef winnen ze.. ::ok::

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #61 Gepost op: 28-09-2013, 15:02:49 »
Nou, ik denk dat als ik in dat team zou zitten ook niet meteen heel veel vertrouwen zou hebben in het winnen van fysieke proeven. Maar het is ze dan toch maar mooi gelukt.

Ik snap Sanne trouwens wel. Als Robert had gezegd, ik merk dat er veel gescholden en gevloekt wordt en dat zorgt voor negatieve energie, het is denk ik beter als we daar mee ophouden. Dan was het heel anders overgekomen en had Sanne het waarschijnlijk heel anders opgepakt. En zei was trouwens niet de enige die raar stond te kijken toen Robert zijn bazigheden aan het bezigen was. Ook Hans, Edith en Valentijn waren not amused. Alleen Sanne kwam daarna nog in beeld met commentaar.
Als iemand die ik niet ken zich meteen zo zou uiten als Robert zou ik waarschijnlijk ook de hakken in het zand zetten en denken, dikke vinger, drie bier, zoek het maar uit.

En wat een onzin, dat gezeur over levenservaring. Ik ken mensen van 30 die meer levenservaring hebben dan mensen van 60. Je weet niet wat iemand in zijn leven heeft meegemaakt.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #62 Gepost op: 28-09-2013, 15:11:40 »
Nou zeg, ZO erg is het zeggen van kut en klote nou ook weer niet. Natuurlijk kan het gebruik van die woorden verminderd worden, maar een zwakte van het kamp? Is het zich boven de anderen stellen van Robert geen zwakte? Het is nu toch nog een team-fase?

Wil een team optimaal draaien en elk individu maximaal bijdragen, dan MOET je elkaar aan durven spreken op randzaken, die de groepsprestatie bedreigen.
Robert is vooral bezig met iedereen optimaal te laten presteren. Hij beseft ook wel, dat hij het individueel niet gaat redden. Hij is dus eerder altruïstisch zich aan het inzetten voor de andere groepsleden. Jammer dat dit punt niet ingezien wordt.

Hij doet dus niets anders, dan datgene wat hij in het dagelijks leven ook doet.
Dus zou Sanne, ALS zij slim is, gebruik maken van Robert, en dan in de positieve zin, dat hij ook haar beter wil laten presteren.
Door de strakke cöordinatie van Robert tijdens de wreckball-proef hebben de anderen zo effectief kunnen handelen en de proef winnen.  
Robert heeft dus 'autoriteit'. En dat is waar enkele mensen een probleem mee hebben. Zelfs tot hun eigen nadeel.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #63 Gepost op: 28-09-2013, 15:18:33 »

En wat een onzin, dat gezeur over levenservaring. Ik ken mensen van 30 die meer levenservaring hebben dan mensen van 60. Je weet niet wat iemand in zijn leven heeft meegemaakt.

Precies, ik bedoel exact wat jij nu zegt. Levenservaring heeft niets met leeftijd te maken, maar ALLES met wat je mee hebt gemaakt en waar je vervolgens iets mee hebt gedaan.om zo je verder te ontwikkelen. De mogelijkheid daarvoor is voor een oudere alleen veelvuldiger aanwezig.
Jij vergelijkt nu een 30 jarige levenskunstenaar met een 60-jarige geranium.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #64 Gepost op: 28-09-2013, 16:24:25 »
Overigens ging het Sanne niet per se dat ze zo graag scheld, maar gewoon het feit dat Robert even binnen komt en gelijk regels gaat opstellen. Als Robert had gezegd dat ze vanaf nu allemaal een t-shirt verplicht aanmoesten, had ze hetzelfde gereageerd.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #65 Gepost op: 28-09-2013, 18:11:08 »
Overigens ging het Sanne niet per se dat ze zo graag scheld, maar gewoon het feit dat Robert even binnen komt en gelijk regels gaat opstellen. Als Robert had gezegd dat ze vanaf nu allemaal een t-shirt verplicht aanmoesten, had ze hetzelfde gereageerd.

appels/peren

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #66 Gepost op: 28-09-2013, 23:16:35 »
appels/peren

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit appels met peren vergelijken is.  :-X Het was maar een voorbeeld van het t-shirt hé. Sanne reageert zo op Robert, omdat ze niet door hem gecommandeerd wilt worden. Dat het nu net over het gebruik van kut en klote ging, is bijzaak.. zo bedoelde ik het..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #67 Gepost op: 29-09-2013, 18:02:12 »
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit appels met peren vergelijken is.  :-X Het was maar een voorbeeld van het t-shirt hé. Sanne reageert zo op Robert, omdat ze niet door hem gecommandeerd wilt worden. Dat het nu net over het gebruik van kut en klote ging, is bijzaak.. zo bedoelde ik het..

Miek 37 geeft je een mooi leermoment. Doe er je voordeel mee!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #68 Gepost op: 29-09-2013, 18:05:55 »
Peggy had verleden jaar een goeie oplossing, ze zei gewoon "kak !".. ;D
« Laatst bewerkt op: 29-09-2013, 18:12:16 door willy »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #69 Gepost op: 29-09-2013, 19:19:55 »
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit appels met peren vergelijken is.  :-X Het was maar een voorbeeld van het t-shirt hé. Sanne reageert zo op Robert, omdat ze niet door hem gecommandeerd wilt worden. Dat het nu net over het gebruik van kut en klote ging, is bijzaak.. zo bedoelde ik het..

Dankje Brinta! @Conejo, als ze niet door hem "rond gecommandeerd" wil worden moet ze dat gewoon recht in zn gezicht zeggen en niet achterbaks met dat geaffecteerde accentje van d'r op de biechtstoel, achter zijn rug om meedelen.
« Laatst bewerkt op: 29-09-2013, 19:22:31 door Miek37 »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #70 Gepost op: 29-09-2013, 20:41:51 »
Ja, ik hoopte eerlijk gezegd dat ze een wat positievere instelling had met dit spel. Bij Wie is de Mol? vond ik haar vrij sympathiek maar ik zie haar bij Expeditie Robinson eigenlijk alleen maar huilen of negatief zijn  ???.

En haar biecht over Robbert vond ik vrij puberaal.

Sanne moest bij Wie is de mol? ook al op dag 4 huilen. Jullie hebben allemaal leuk praten, maar ga daar maar eens op zo'n eiland zitten, er komt zoveel bij kijken. Er wordt ook maar gedeeltijk uitgezonden, heel veel zien wij niet. Ze gaf bij WIDM al aan het lastig te vinden in zo'n grote groep omdat ze best verlegen kan zijn, en dat zie je hier ook wel weer. Ze is vrij rutig, maar negatief zou ik het niet willen noemen. Wacht af tot het spel gespeeld is, wie weet wordt ze de volgende aflevering heel fanatiek 'neergezet' en dan valt iedereen daar weer over dus

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #71 Gepost op: 29-09-2013, 20:54:14 »
Dankje Brinta! @Conejo, als ze niet door hem "rond gecommandeerd" wil worden moet ze dat gewoon recht in zn gezicht zeggen en niet achterbaks met dat geaffecteerde accentje van d'r op de biechtstoel, achter zijn rug om meedelen.

Oh op die manier..  ::schaam:: Excuus, ik begreep hem niet. Ik zie het nu in, dank!  ::sorry::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #72 Gepost op: 29-09-2013, 21:38:32 »
Dankje Brinta! @Conejo, als ze niet door hem "rond gecommandeerd" wil worden moet ze dat gewoon recht in zn gezicht zeggen en niet achterbaks met dat geaffecteerde accentje van d'r op de biechtstoel, achter zijn rug om meedelen.
Lijkt me niet, je weet dan nog helemaal de groepsdynamiek niet. Dus gewoon even niets zeggen en afstraffen als de tijd daar is.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #73 Gepost op: 29-09-2013, 21:47:57 »
Oh op die manier..  ::schaam:: Excuus, ik begreep hem niet. Ik zie het nu in, dank!  ::sorry::

Daarnaast is er een groot verschil tussen Robert zijn aanwijzing tot gedragsverbetering, waar je voor de rest van je leven wat aan hebt, en een onnozel t-shirt.
Sanne neemt het erg persoonlijk, omdat ze een autoriteitsprobleem heeft, wat een mens alleen maar hindert in het verder / vooruit komen, zowel in werk als privé-ontwikkeling. (dus in dit geval, Sanne binnen ER)
 
« Laatst bewerkt op: 29-09-2013, 21:49:03 door Lukie4, Reden: geen persoonlijke opmerking naar andere forummers »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #74 Gepost op: 29-09-2013, 21:53:24 »
Daarnaast is er een groot verschil tussen Robert zijn aanwijzing tot gedragsverbetering, waar je voor de rest van je leven wat aan hebt, en een onnozel t-shirt.
Sanne neemt het erg persoonlijk, omdat ze een autoriteitsprobleem heeft, wat een mens alleen maar hindert in het verder / vooruit komen, zowel in werk als privé-ontwikkeling. (dus in dit geval, Sanne binnen ER)

Dat t-shirt was maar een voorbeeld hé, dat het niet om het schelden ging, maar dat Robert maar loopt de commanderen..  ::) Niet te letterlijk nemen.
Ik vind dat je wel erg grove conclusies trekt aan een uitspraak binnen een spel op tv. Het was overigens niet alleen Sanne die moeite had met Robert, aan Kees en Hans zag je ook dat ze er moeite mee hadden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #75 Gepost op: 29-09-2013, 22:02:51 »
Jij zegt (net als Sanne) dat Robert commandeert, maar dat deed hij dus niet. Hij maakte de moedige keuze om zijn team aan te spreken op hun gedrag. Hij neemt gewoon het voortouw. Ok, zn timing had beter gekund maar commanderen is iets heel anders. Daarbij won zijn team meteen na zijn aankomst, en Paulientje heeft er niks van weten te maken. Ze is nu zelfs een volger ipv een leider.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #76 Gepost op: 29-09-2013, 22:07:09 »
Jij zegt (net als Sanne) dat Robert commandeert, maar dat deed hij dus niet. Hij maakte de moedige keuze om zijn team aan te spreken op hun gedrag. Hij neemt gewoon het voortouw. Ok, zn timing had beter gekund maar commanderen is iets heel anders. Daarbij won zijn team meteen na zijn aankomst, en Paulientje heeft er niks van weten te maken. Ze is nu zelfs een volger ipv een leider.

Commanderen is misschien een beetje teveel gezegd, maar hij kwam nou niet bepaald met een subtiel voorstel of iets dergelijks. Hij kwam binnen, vertelde dat hij kampoudste was, en dat vanaf nu kut en klote verboden zijn. Nou, ik kan me dan best voorstellen dat je opstandig wordt als een of andere man die je het hele spel nog niet gezien hebt opeens de eerste minuut regels gaat opstellen.

Het probleem was gewoon de timing en de manier waarop Robert het bracht. Het is nog altijd de teamfase.. En ik heb het nu even niet over Paulien.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #77 Gepost op: 30-09-2013, 17:07:10 »
Commanderen is misschien een beetje teveel gezegd, maar hij kwam nou niet bepaald met een subtiel voorstel of iets dergelijks. Hij kwam binnen, vertelde dat hij kampoudste was, en dat vanaf nu kut en klote verboden zijn. Nou, ik kan me dan best voorstellen dat je opstandig wordt als een of andere man die je het hele spel nog niet gezien hebt opeens de eerste minuut regels gaat opstellen.

Het probleem was gewoon de timing en de manier waarop Robert het bracht. Het is nog altijd de teamfase.. En ik heb het nu even niet over Paulien.

Ten eerste is hij kampoudste dus moet hij dat dan niet vertellen volgens jou? Ten tweede bracht hij dat over die scheldwoorden veel subtieler als jij nu aangeeft hij vertelde erbij dat het een rotgehoor was en dat het bovendien op tv lijkt alsof hun vocabulaire niet verder reikt dan een woord of tien, om dat te voorkomen waarschuwde hij ze daarvoor dat deed hij om ze te helpen.


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #78 Gepost op: 30-09-2013, 17:42:17 »
Ten eerste is hij kampoudste dus moet hij dat dan niet vertellen volgens jou? Ten tweede bracht hij dat over die scheldwoorden veel subtieler als jij nu aangeeft hij vertelde erbij dat het een rotgehoor was en dat het bovendien op tv lijkt alsof hun vocabulaire niet verder reikt dan een woord of tien, om dat te voorkomen waarschuwde hij ze daarvoor dat deed hij om ze te helpen.

Ik doelde daar niet op dat hij dat niet moet vertellen, maar ik schetste alleen het beeld hoe hij binnen kwam. Hij legde (in mijn belevenis, het kan dat ik me vergis hierin, indien dat zo is, excuseer mij) niet eens duidelijk uit hoe en wat hij de afgelopen dagen gedaan had. En natuurlijk bracht hij het wat subtieler, maar hij bracht het niet echt als tip, of als voorstel, maar toch echt als een soort van 'bevel'.
Ik wéét dat Robert het goed bedoelt, dat is mijn probleem ook niet. Desondanks begrijp ik Sanne's reactie hartstikke goed, zeker in zo'n spel. Dat probeer ik alleen duidelijk te maken. :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sanne Vogel [Kandidaat]
« Reactie #79 Gepost op: 30-09-2013, 21:31:25 »
Ten tweede bracht hij dat over die scheldwoorden veel subtieler als jij nu aangeeft hij vertelde erbij dat het een rotgehoor was en dat het bovendien op tv lijkt alsof hun vocabulaire niet verder reikt dan een woord of tien, om dat te voorkomen waarschuwde hij ze daarvoor dat deed hij om ze te helpen.
Ik vind het in het geheel niet subtiel, moet ik zeggen. Hij doet nl imo hier alsof zijn mening de waarheid is. Hij vond het een rotgehoor, dat wil nog niet zeggen dat het een rotgehoor is, lijkt mij zo. Ik had helemaal niet het idee dat hun vocabulaire verder reikt dan 10 woorden. Als hij nu zo simpel is dat hij dat wel denkt, moet hij niet doen alsof het een feit is, lijkt me.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”