Auteur Topic: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]  (gelezen 53126 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #60 Gepost op: 3-11-2013, 17:17:57 »
Je verschuilt je nu achter termen als algemeen en lichthartig, terwijl je gewoon indirect en zonder verdere ingang voor een discussie een oordeel velt (geen inzicht in sociale finesse (wat dat dan ook mag betekenen) hebben) over mensen die een bepaalde mening van anderen onbegrijpelijk vinden. Dat is niet algemeen en dat is niet lichthartig , neem gewoon je verantwoordelijkheid als je zulke stellige dingen neerzet als DE waarheid.

Ik hoef mij nergens achter te verschuilen, ik voer namelijk geen strijd en heb niks te verbergen. Ik probeer enkel aan je uit te leggen hoe mijn woorden bedoeld zijn, als jij die anders wilt interpreteren dan ben je daar helemaal vrij in maar daarin ligt geen verantwoordelijkheid voor mij. Als ik ergens stellig in ben dan laat ik je dat ook wel merken daar hoef je zeker niet voor te vrezen. Daarnaast ben ik waarschijnlijk één van de laatsten die dé waarheid wenst te verkondigen juiste vanwege de nadruk die ik leg op relativering en rationalisering. Als je nog meer vragen, losse opmerkingen of kritische kanttekeningen hebt dan mag je ze overigens wel PM'en dan kunnen we hier weer verder gaan met de lichthartige discussie.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #61 Gepost op: 3-11-2013, 17:28:08 »
Het is aanstootgevend, klinkt erg stellig. Maar als je de reacties hier leest dan is dat voor een deel van de forummers ook zo. Dus het is ook een soort waarheid. Niet voor iedereen natuurlijk, maar dat zal je nooit hebben. Als je op een forum alleen maar perfecte waarheden mag zeggen als je oordeelt over deelnemers in een spelprogramma dan zijn we snel uitgepraat want dan mag je niet meer zeggen of je iemand niet leuk vind of zelfs niet dat je iemand wel leuk vind.

Inderdaad, ik gaf (tevergeefs?) al aan dat de woorden niet op een goudschaaltje gewogen zijn en niet te letterlijk genomen moeten worden. Beschrijving, beschouwing, beeldspraak en overdrijving dienen in deze context om een punt duidelijk te maken. Daarbij wordt vanzelfsprekend niet met elke uitzondering en elk detail rekening gehouden want dan wordt elke post een boekwerk op zich en zoveel tijd heb ik ook weer niet over voor deze hobby.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #62 Gepost op: 3-11-2013, 17:35:31 »
Niet tevergeefs. Zelf interpreteerde ik je woorden anders dan ze bedoeld waren, op dezelfde manier als Mollenmania, en doe dat voor de bewuste post eerlijk gezegd nog steeds, maar als er dan een toelichting volgt is dat toch prima? Ik vind het wel mooi wat je hierboven zegt, we schrijven hier posts, geen boekwerken. Soms is het makkelijk elkaar verkeerd te begrijpen, of je gedachten verkeerd onder woorden te brengen.

Ik citeer:
 Het is aanstootgevend, klinkt erg stellig.

Dat was overigens niet het citaat waar Mollenmania naar verwees ;)
« Laatst bewerkt op: 3-11-2013, 17:38:43 door Dannyboy »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #63 Gepost op: 3-11-2013, 17:43:34 »


Dat was overigens niet het citaat waar Mollenmania naar verwees ;)
Werd wel ge-quote op de vorige pagina ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #64 Gepost op: 3-11-2013, 17:45:43 »
Toen Mollenmania zei dat Goyathlay er stellig was, reageerde hij dacht ik direct op het volgende citaat.

Iedereen is natuurlijk vrij om het gedrag van Anna te bagatelliseren maar als je niet begrijpt waarom mensen aanstoot nemen aan het gedrag dat we de afgelopen uitzending zagen dan heb je weinig oog voor sociale finesse.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #65 Gepost op: 3-11-2013, 17:50:16 »
Whatever, komt op hetzelfde neer
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #66 Gepost op: 3-11-2013, 17:59:31 »
Toen Mollenmania zei dat Goyathlay er stellig was, reageerde hij dacht ik direct op het volgende citaat.

Die quote werd terstond verbasterd tot 'geen inzicht in sociale finesse' en op een voor mij raadselachtige manier heel persoonlijk opgevat. Een sociale finesse is een detail of (kleine)bijzonderheid in het web van sociale relaties en daar is mijns inziens weinig oog voor als je niet begrijpt waarom mensen aanstoot nemen aan de uitspraken van Anna-Alicia. Daarmee zijn we overigens terug bij af! xD
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #67 Gepost op: 3-11-2013, 18:19:32 »
Ik vind het een beetje onzin allemaal. Paulien vraagt of het zo is "dat je me niet kunt luchten of zien", waarop het antwoord is "ja, ik heb niets met je ... je irriteert me ... ik vind je egocentrisch". Wat is daar mis mee, dat gebeurd elke expeditie en nu vraagt ze er nota bene toch zelf om? Leading the witness anyone? Op het moment dat je zo'n suggestieve vraag stelt, in een al emotioneel geladen situatie aan een persoon waarvan je donders goed weet dat ze zich al twee weken probeert in te houden, dan kun je verwachten dat je een gepeperd antwoord krijgt, dat lok je dan namelijk uit.

Wat een onzin! Anna-Alicia was juist degene die het uitlokte, niet Paulien. Met "degene die ik er als eerste uit wilde stemmen, staat hier nog steeds" wist Paulien natuurlijk donders goed dat Anna-Alicia op haar doelde. Paulien werd door deze uitspraak voor schut gezet bij de hele groep en dan is het imo vrij logisch om hierop in te haken. Dat deed Paulien volkomen terecht wat mij betreft. Een beetje sneu dat Anna zich zo uitliet over Paulien hierna. Begin haar steeds minder te mogen, jammer.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #68 Gepost op: 3-11-2013, 18:27:56 »
En dan nog zo'n citaat van Anna : "Wat heeft het voor nut om dan opeens te droppen dat ik zou hebben gezegd dat ik jou niet kan luchten of zien". Juist, wat heeft het voor nut om te zeggen dat de persoon die je weg wilt hebben nog steeds aanwezig is, Anna? De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Asjeblieft kijk eens naar jezelf.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #69 Gepost op: 3-11-2013, 18:40:37 »
Er is toch wel een verschil tussen aangeven dat de #1 op je vertreklijstje nog steeds mee speelt (een reactie die overigens ook uitgelokt werd) en aangeven dat je diegene niet kunt luchten op zien, daar vroeg Paulien toch echt zelf naar

Daarmee zijn we overigens terug bij af! xD

Dat was niet mijn bedoeling. Voor mij was het ondertussen duidelijk wat je bedoelde. Ik wilde enkel D*N verwijzen naar de juiste passage.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #70 Gepost op: 3-11-2013, 19:29:55 »
Er is toch wel een verschil tussen aangeven dat de #1 op je vertreklijstje nog steeds mee speelt (een reactie die overigens ook uitgelokt werd) en aangeven dat je diegene niet kunt luchten op zien, daar vroeg Paulien toch echt zelf naar

Dat vind ik niet. De nummer 1 op je vertreklijstje geeft eigenlijk al aan dat je iemand niet kan luchten of zien, anders zeg je dat niet.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #71 Gepost op: 3-11-2013, 19:40:22 »
Er moet iemand bovenaan staan.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #72 Gepost op: 3-11-2013, 19:44:42 »
Er moet iemand bovenaan staan.
Xd als je van dat principe uitgaat. Er moet ook iemand de de grootste b*tch zijn van allemaal maar dat ga je ook niet hardop zeggen  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #73 Gepost op: 3-11-2013, 20:03:32 »
 ::rofl::

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #74 Gepost op: 3-11-2013, 20:22:22 »
Ja oke  ::rofl::. Maar in dit geval werd die persoon ook nog eens erg gehaat, wat iedereen natuurlijk wist.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #75 Gepost op: 3-11-2013, 20:37:23 »
Vergeet ook niet dat het camp Paulien was dat oa Anna-Alicia verweet dat Hans bovenaan haar lijstje stond. Had ze dat dan niet moeten ontkennen, want als het echt zo duidelijk was dat ze Paulien niet kan hebben, dan was een simpele ontkenning waarschijnlijk ook al genoeg geweest om Paulien af te laten gaan.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #76 Gepost op: 4-11-2013, 01:14:25 »
Ik hoef mij nergens achter te verschuilen, ik voer namelijk geen strijd en heb niks te verbergen. Ik probeer enkel aan je uit te leggen hoe mijn woorden bedoeld zijn, als jij die anders wilt interpreteren dan ben je daar helemaal vrij in maar daarin ligt geen verantwoordelijkheid voor mij. Als ik ergens stellig in ben dan laat ik je dat ook wel merken daar hoef je zeker niet voor te vrezen. Daarnaast ben ik waarschijnlijk één van de laatsten die dé waarheid wenst te verkondigen juiste vanwege de nadruk die ik leg op relativering en rationalisering. Als je nog meer vragen, losse opmerkingen of kritische kanttekeningen hebt dan mag je ze overigens wel PM'en dan kunnen we hier weer verder gaan met de lichthartige discussie.

Je kunt niet eerst een groep mensen wegzetten als 'weinig oog hebbend voor sociale finesse' en vervolgens dit afdoen als een algemene lichthartige uitspraak.

Ik citeer nog even de eerste post:

Iedereen is natuurlijk vrij om het gedrag van Anna te bagatelliseren maar als je niet begrijpt waarom mensen aanstoot nemen aan het gedrag dat we de afgelopen uitzending zagen dan heb je weinig oog voor sociale finesse.

Dus volgens jou moet ik deze post niet persoonlijk opvatten? Ik was toch degene die jou aansprak op het feit dat je aanstoot nam tegen het gedrag van Anna? Dan is het logisch dat ik deze uitspraak op mezelf betrek, waarop ik vervolgens dus reageer. Jammer vind ik de indirecte manier van duidelijk maken hoe je over mij denkt, zo ga je wel degelijk de confrontatie en dus de discussie uit de weg.

En nu over de inhoud van die eerste post:
Ten eerste bagetalliseer ik Anna dr gedrag niet en ten tweede vind ik het juist van weinig oog voor sociale finesse getuigen als je nu nog steeds aanstoot neemt tegen het gedrag van Anna. In dezelfde uitzending biedt zij namelijk haar excuses aan. Ik en ook zijzelf zie dus in dat haar gedrag onnodig fel/bitchy was. Daarnaast weten we niet wat er zich nou precies tussen Anna en Paulien afspeelt en kunnen we haar bitchy uitval dus ook niet voldoende beoordelen. De vergelijking met een pubermeisje en weet ik wat je allemaal uitkraamde gaat echt te ver en trekt haar gedrag totaal uit de context.

« Laatst bewerkt op: 4-11-2013, 01:52:34 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #77 Gepost op: 4-11-2013, 02:19:01 »
Zo D*N, jij gaat ook weer meedoen? Beetje wispelturig he  ;)

Maargoed ik wil best reageren.


Mollenmania het probleem aan deze discussie is te zien in bovenstaande posts.

Jij vraagt: Waarom vinden mensen Ana-Alicia niet leuk, want jij vind haar wel leuk.
Ik reageer daar op: Waarom ik haar niet leuk vind en probeer uit te leggen waar dat vandaan komt.
Jij reageert: Dat vind ik niet en stelt opnieuw dezelfde vraag waarom mensen (waaronder ik) haar niet leuk vinden.

Dit is een compleet verdraaide voorstelling van wat er gebeurde. In eerste instantie reageerde ik op de post van Goyathlay, waarop jij reageerde met dat Anna Paulien de hele tijd liep aan te vallen etc. Ik wees je vervolgens op het feit dat dat niet waar is en legde uit waarom ik Anna haar gedrag ( 1 keer uitgevallen tegen Paulien) begreep (NIET goedkeur) en waarom ik niet snap dat forummers zelfs na haar excuus nog zoveel kwaad in Anna (als speler (voordat je me weer verkeerd begrijpt)) zien.

Citaat

Ik citeer:
 Het is aanstootgevend, klinkt erg stellig. [...]


Ging idd over een andere quote.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #78 Gepost op: 4-11-2013, 05:59:36 »
Eens met D*N, Goyathlay en Joeyversteeg: ik vond Anna-Alicia erg onsympathiek tegenover Paulien en had met Paulien te doen.

Mollenmania, ik vind het wel apart dat jij Pauliens gevoelens zo bagatelliseert, vindt dat mensen 'te ver gaan' als ze hier Anna-Alicia bekritiseren... en ondertussen interpreteer jij zelf iedere kritiek op Anna-Alica als een persoonlijke aanval.
« Laatst bewerkt op: 4-11-2013, 06:09:50 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Anna-Alicia Sklias [Kandidaat]
« Reactie #79 Gepost op: 4-11-2013, 10:13:09 »
Mollenmania, het is wonderlijk hoe de oorspronkelijke discussie over de uitspraken van Anna-Alicia al zo’n twee dagen draait om een uitspraak die jij compleet uit de context trekt en interpreteert als een persoonlijke aanval. Het wordt zelfs een beetje lachwekkend omdat ik het nog geen eens een belediging zou noemen, heeft iemand je tijdens een discussie nog nooit verteld heeft dat je ergens onvoldoende oog voor hebt? Hoe kun je hier nu aanstoot aan nemen en tegelijkertijd net doen alsof de reactie van Anna niet zoveel voorstelde. Aangaande het zogenaamd uit de weg gaan van de discussie en de confrontatie, ik wil de zeepbel wel even barsten: er is geen reden tot confrontatie en amper een inhoudelijke discussie gaande. Jij voert momenteel voornamelijk een discussie over de discussie en draagt geen nieuwe inhoudelijke punten aan. Zo’n herhaling van zetten vind ik onplezierig en oninteressant.

Toch weet je weer een reactie uit het gedoofde vuur te slepen, dat moet ik je nageven  ;D
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."