Auteur Topic: [ België ] Expeditie Robinson op VIER  (gelezen 21934 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #80 Gepost op: 22-11-2018, 01:03:01 »
Ja als de keuze Imke of Robbe is zou je toch eerder Robbe liever zien verliezen dan Imke.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #81 Gepost op: 22-11-2018, 07:43:47 »
Ze spelen vooralsnog vooral op gevoel, dus misschien zien ze gevoelsmatig liever Imke dan Robbe vertrekken

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #82 Gepost op: 22-11-2018, 23:08:46 »
Zoals gezegd, uitstel van exit. ::zwaai::  vooral door naïef en open te spelen en hopen op de fairplay van anderen nadat ze mede aan de basis lag van Lesley haar exit, terwijl ze samen met haar het pact van 4 (5 met Annick bij) had kunnen doorbreken.

Jammer dat het pact niet verder ontmanteld werd maar Robbe hoefde al zijn stemmen niet op te offeren om voor de 2de keer iemand te redden die eigenlijk geen wederdienst kon verlenen zonder stemmen, de vorige keer was het ideaal om zijn concurrent eruit te wippen.   Als hij volgende keer wint is het misschien wel eens vuurwerk tegenover de 3 onderling.

« Laatst bewerkt op: 24-11-2018, 10:47:43 door reaver »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #83 Gepost op: 23-11-2018, 18:51:05 »
Ik verbaas me ook wel over het gevoel van superioriteit van de 3 (Luc, Nele, Anton). Ze hebben er nog geen seconde over nagedacht dat het ook heel anders had kunnen lopen.
Stel dat Anton ipv Robbe de proef gewonnen had (wat makkelijk gekund had) en Anton had van Arnaude gewonnen dan bleven over Luc en Nele tegen Arnaude, Robbe en Imke.

Eigenlijk zit hun kracht er dus in dat ze geen proeven winnen.

Verder vind ik de 3 ook nogal neerbuigend overkomen. Met hun 'goed gedaan meisje' , 'geniet maar van e laatste dag' en zo. Doet me aan Hans en Yin van vele jaren geleden denken, maar die waren fysiek wel heel sterk. Ik vond Nele en Anton best ok, maar wordt met name ietwat iebelig van Nele.

Hoop dat alsnog volgende week Anton de immuniteitsproef en de winnaarseiland proef wint (of Nele). Dan wordt de eilandraad dus Robbe, Arnaude, Luc en Nele (of Anton).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #84 Gepost op: 26-11-2018, 01:09:16 »
Helemaal eens met yfke, goed gezegd. Nele trek ik ook slecht op dit moment. “Weer iets waar je trots op kan zijn meisje” de hele tijd maar een soort van schuldgevoel afkopen ofzo. Heel irritant.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #85 Gepost op: 30-11-2018, 00:33:08 »
Dit spel staat wel erg ver af van hoe tegenwoordig Robinson gespeeld wordt. Het doet echt terugdenken aan de 1e 2 seizoenen ER (2000&2001) Waar er van tactiek en complotten minder sprake was.

- Nele zet slechts 1 van haar 2 stemmen in
- Anton daar stemt men niet op omdat hij zo sterk is en verdiend door te gaan
- Arnaude die twijfelt of ze Nele wel kan redden omdat ze verzwakt is

Dit zijn echt elementen die in NL totaal niet meer aan de orde zijn. Daar zijn complotten en bondjes hebben de basis van het gehele stemgedrag.

Vraag me af of dit vanaf nu elk seizoen zo zal blijven gaan in Belgie of dat dit toevallig komt door de groep deelnemers.

Verder wel een prima halve finale qua kandidaten. Zijn alle vier wel doorzetters met een prettig karakter. Heb een lichte voorkeur voor Robbe.

Offline eldemoledo

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #86 Gepost op: 30-11-2018, 11:45:30 »
Het spel wordt tactisch gezien echt dom gespeeld. In Nederland zou in een dergelijke situatie altijd Anton naar huis gegaan zijn. Ik hoop dat Robbe of Arnaude de Expeditie weet te winnen, Nele en Anton hebben toch weinig indruk gemaakt.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #87 Gepost op: 1-12-2018, 01:21:01 »
Ik had ook eerder gedacht dat er meer tactisch gespeeld ging worden. Ik kan me zelden herinneren dat iets te zelfzekere kandidaten niet zijn afgestraft (misschien komt het wel dat men het hem ook echt gunt).  Aan de andere kant is Anton ook niet echt een uitspringer geweest in proeven en was Luc in het tactische gedeelte (alsook betreft inzicht van proeven en puzzels) misschien wel de grootste underdog en kanshebber voor een finaleplaats.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #88 Gepost op: 1-12-2018, 02:06:31 »
Er wordt wel lekker gespoilerd bij de Belgen. Je zag Robbe al op winnaarseiland biechten toen de immuniteitsproef nog gespeeld moest worden 😂 En uit zijn opgeluchte ontspannen houding in de biecht tijdens het duel kon je ook vrij makkelijk afleiden dat hij zou winnen.
Arnaude niet slim gespeeld, Anton is sterker dan Luc.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #89 Gepost op: 1-12-2018, 11:01:33 »
Ik had ook verwacht dat Arnaude Anton zou wegspelen, niet omdat hij sterker is.
Maar meer omdat hij na toch eerst ook vrij lang met haar op een eiland gezeten te hebben toch zijn oude kamp er 1 voor 1 wenste uit te spelen.
Wel goed dat ze Nele gered heeft, die verdient het wat mij betreft echt wel.
Denk dat ze zichzelf heel erg onderschat en daarom vond dat Anton en Luc het meer verdiende.

Gun de eindwinst het meest aan Robbe of Arnaude.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #90 Gepost op: 3-12-2018, 11:07:26 »
Wie denken jullie dat er uiteindelijk wint? Zouden ze een finale-eilandraad doen?? Ik hoop het zo.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #91 Gepost op: 3-12-2018, 15:48:22 »
Wat een raar seizoen ::rofl::. Arnaude of Robbe voor de winst ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 3-12-2018, 16:30:48 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #92 Gepost op: 3-12-2018, 16:04:30 »
Ik hoop dat Arnaude wint, anders Anton :D

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #93 Gepost op: 3-12-2018, 22:30:38 »
Wie denken jullie dat er uiteindelijk wint? Zouden ze een finale-eilandraad doen?? Ik hoop het zo.

edit

Helaas  ::ohno::  gemiste kans   :-\\


Hetgeen op de tv gids stond klopt dus niet en het wordt dus met een eindstemming  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 6-12-2018, 21:39:41 door reaver »

Offline eldemoledo

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #94 Gepost op: 6-12-2018, 23:54:13 »
Ik vind het jammer dat Nele weer een ronde door is. Had het Anton toch meer gegund. Een finale tussen Robbe en Arnaude zou voor mij het mooiste zijn. Al ben ik bang dat door de laatste stemronde, de winnaar eigenlijk al vast staat. Als Robbe de finale haalt, zal hij hem wel winnen en anders is het voor Arnaude.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #95 Gepost op: 7-12-2018, 15:36:12 »
Pizza time! ::rofl::

Ook grappig: de voice-over had het over 5 meter boven het water terwijl Dennis de Nederlanders wijsmaakte dat het 10 meter was. Wie overdrijft er of is er te bescheiden? ;D

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #96 Gepost op: 7-12-2018, 16:51:40 »
Pizza time! ::rofl::

Ook grappig: de voice-over had het over 5 meter boven het water terwijl Dennis de Nederlanders wijsmaakte dat het 10 meter was. Wie overdrijft er of is er te bescheiden? ;D

klokken we af op 7 meter?   ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #97 Gepost op: 7-12-2018, 17:22:33 »
OK!  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #98 Gepost op: 8-12-2018, 01:24:32 »
Omg finale eilandraad!!!!!! Hopelijk met vragen van de afgevallen kandidaten.

Minpunten vond ik de opzet van de proef met de waterkokers (die Anton makkelijk gewonnen zou hebben als het gewoon je eigen koker vullen was geweest) en de spoiler in de vooruitblik.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #99 Gepost op: 8-12-2018, 12:33:31 »
Maar Anton was dan ook wel extreem naief. Zelfs een paar uur na de proef had hij nog niet door dat de dames meer water in zijn koker deden.
Had trouwens het idee dat Arnaude met name Anton weggespeeld had. Dat Nele wel om en om deed en daardoor kon winnen.

Ben ook verbaasd over haar. Zij heeft volgens mij nog steeds het idee dat ze het spel heel eerlijk gespeeld heeft. Dat ze geen complotten gesmeed heeft. Ze ziet volgens mij echt niet dat met een groepje afspreken in welke volgorde de andere weggestemd worden, dat dat ook een complot is.