Auteur Topic: [ België ] Expeditie Robinson op VIER  (gelezen 21738 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #100 Gepost op: 8-12-2018, 19:56:39 »
Finale-eilandraad! Heel erg tof :D

Ik hoop toch zo dat Arnaude wint, ze zou het echt verdienen ::hug::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 8-12-2018, 19:59:03 door B&W »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #101 Gepost op: 8-12-2018, 20:14:16 »


Zij heeft volgens mij nog steeds het idee dat ze het spel heel eerlijk gespeeld heeft. Dat ze geen complotten gesmeed heeft. Ze ziet volgens mij echt niet dat met een groepje afspreken in welke volgorde de andere weggestemd worden, dat dat ook een complot is.

Het omgekeerde van eerlijk is eigenlijk vals, dus tegen de regels. Echter complotjes vormen is niet tegen de regels.  Er zijn bijster weinig kandidaten  die zonder complotjes of tactisch geplaatste stemmen in de finale geraakt zijn in de geschiedenis van ER.

Ik heb zelf ook al aan het denken geweest op de juiste term van maar zelfs 'onsportief' beschrijft het ook niet want er is alsnog een zekere gunfactor naar anderen toe.  Misschien sluw maar uiteindelijk draait het gewoon om overleven en dat gaat vaak over keuzes en kansen inschatten en ze nemen wanneer ze zich voordoen. ;)


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #102 Gepost op: 10-12-2018, 06:42:45 »
Maar Nele zegt wel heel duidelijk dat ze geen tactische afspraken heeft gebruikt om hier te komen, en dat heeft ze wel. Dat maakt haar toch wel een beetje hypocriet.

Maar leuk verloop verder, prima dat Anton afviel. Iedereen deed ook alsof hij zo goed was in proeven, maar dat viel toch best wel mee naar mijn idee. En yay finale eilandraad! Ik dacht al dat die er niet meer in zou komen omdat de jury ook niet aanwezig is bij de eilandraden en dus het spelverloop niet kan volgen. Maar toch dus!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #103 Gepost op: 10-12-2018, 11:04:55 »
Ja die jury had er eigenlijk wel bij moeten zitten!

Ik ben niet zo voor Nele en Robbe. Arnaude zie ik het liefst winnen maar ben bang dat ze af valt.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #104 Gepost op: 12-12-2018, 22:03:35 »
Jeeej ein-de-lijk dit helemaal bij kunnen kijken. De site doet het sinds 4 of 5 afleveringen terug echt bagger bij mij. ::niet-ok:: Anderen hier ook last van? Dat neemt echt grote delen van het kijkplezier weg, ik kijk 1 aflevering nu op 5 verschillende dagen omdat de videoplayer constant vastloopt. :(

Maar goed. Oké, Fré, Imke, Luc, Anton weg: allemaal prima. Vooral Imke en Anton vond ik een stuk minder aangenaam dan helemaal in het begin van de expeditie. Nele vind ik nu twijfelachtig, wel heel mooi om te zien hoe enorm ze genoot van winnaarseiland. Robbe en Arnaude zijn positief bij mij gegroeid gedurende de expeditie. Arnaude heeft nu mijn gunfactor. ::jaja::

En yes, dit wordt de eerste keer dat ik een expeditie zie met een finale-eilandraad en een jury! Spannend ::hyper::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #105 Gepost op: 12-12-2018, 22:55:41 »
Nee dat probleem heb ik niet gehad hans. Wat vreemd?

Offline eldemoledo

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #106 Gepost op: 13-12-2018, 23:50:57 »
Ik had het Arnaude het meest gegund, maar toch mooi dat Robbe wint. Zeker een verdiende winnaar! Het viel me echt mee dat Nele slechts 1 stem kreeg, ik vreesde toch een beetje dat Luc en Anton ook voor haar zouden gaan.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #107 Gepost op: 14-12-2018, 15:14:44 »
Verdiende winnaar op basis van survival, spelinzicht en proeventijgergehalte meer dan gegund.  ::bravo::

Als we toch iets moeten hebben om over te zeuren:  Zijn vogelhuisjes met de vrijstellingsballen waren in een iets meer zichtbare kleurtje om te spotten in de bomen ::) maar zijn conditie en kracht waren superieur tegenover de dames.

Ik bleef beetje op m'n honger wachten betreft het vragenvuur op de laatste eilandraad, maar de lofbetuigingen vond ik zeker niet onaangenaam.  ::ok::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #108 Gepost op: 14-12-2018, 16:20:07 »
Mooi einde van de serie, ik had ook meer stemmen op Nele verwacht op het laatst. Ik had het Robbe ook echt meer dan gegund, en ik vind het tof dat hij heeft gewonnen! ::bravo:: ::bravo::

Ik had het Arnaude ook echt gegund, jammer dat ze nog voor de finale afviel ::hug::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #109 Gepost op: 14-12-2018, 16:49:34 »
Mooie laatste aflevering, zeer terechte finalisten en winnaar! Prima reeks. ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #110 Gepost op: 18-12-2018, 09:16:26 »
Beetje tamme finale eilandraad, misschien de meest tamme die ik ooit heb gezien ::rofl::. Maar wel een verdiende winnaar ::bravo::. Die laatste proef vond ik ook cool hoor, zo mooi om die te mogen spelen denk ik. Ik vond het ook opvallend dat Annick in de jury zat als "opgever".
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #111 Gepost op: 20-12-2018, 15:46:49 »
Prachtig seizoen. Doet me meer denken aan Expeditie Robinson rond 2005, iets wat ik mis aan de huidige edities in Nederland. Daar kunnen de sterke deelnemers niet meer winnen omdat ze te gevaarlijk zijn, hier is dat gelukkig wel zo. Hier wordt nog met het hart gestemd. Vooral de laatste aflevering is geweldig, bij de Nederlandse zitten we straks weer 50 minuten in de studio en dan 10 minuten de laatste proef.

Luc die een 'Jennifertje (2001)' doet bij de laatste eilandraad door niet op zijn maatje Nele te stemmen. Ik vond Robbe wel een soort Richard uit dat jaar alleen was Robbe sterker in de proeven en had hij geen loterij nodig om in de expeditie te blijven.
Alleen Annick die op Nele stemt wat haar dan ook weer symboliseert, vond haar de meest irritante kandidaat die er eerder uit had moeten gaan.

Leuke ruzies gezien, zoals met Oona en het vallen van het vier musketiers pakt.

Wat wel een minpuntje is ten opzichte van de Nederlandse serie is het in beeld brengen van de proeven (vooral het eerste deel van de serie) en de spoilers die zo nu en dan wel te duidelijk waren.

Hopelijk volgend jaar weer zo'n editie (al hoeft deze niet per sé dezelfde opzet te hebben als de Nederlandse editie).

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #112 Gepost op: 20-12-2018, 18:50:20 »
Gelukkig heeft nog iemand het gevoel dat het niet ok was dat Luc niet op Nele stemde.
Ik vond dat ook al, maar durfde het niet zo goed te zeggen, omdat ik dacht dat het aan mij lag.
Dat geldt wat mij betreft ook voor Anton.
Zij waren het vriendschapspact. Als 1 van de andere was overgebleven dan was Nele er wel vol voor gegaan.


Niet dat ik vind dat zij had moeten winnen, want persoonlijk zag ik liever Robbe winnen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #113 Gepost op: 7-06-2019, 16:32:41 »
Weet misschien één van de Belgen of ze hiervoor ook bezig zijn met een nieuw seizoen? ;D Ik kan niets vinden ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ België ] Expeditie Robinson op VIER
« Reactie #114 Gepost op: 16-12-2019, 19:44:34 »
De reeks van vier is die in co-op met videoland. 

Te zien vanaf 23 januari 2020